Van FOD mobiliteit had ik helaas nog niet gehoord. Ik ben hier dan ook niet zo in thuis, dus weet het allemaal niet zo zeker. Wat ik beslist WEL weet is dat ik, toen American Airlines na diverse pogingen negatief reageerde, de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) heb ingeschakeld - een overheidsinstantie dus! Voor hen moest ik een zeer uitgebreid formulier met alle ins and outs van onze vluchten invullen waarna ik binnen 3 maanden bericht zou krijgen. Inderdaad kreeg ik na 3 maanden bericht terug: zij konden mij niet helpen omdat de vertraging in Londen was ontstaan, want dat was buiten hun werkgebied. Ik moest me daarom maar richten op hun Engelse collega's: the UK Civil Aviotion Authority - ook een overheidsinstantie. Ook dat heb ik gedaan, maar hier werd ik van de ene afdeling naar de andere gestuurd waardoor ik volkomen vast liep.Tin_cricket schreef:Het blijft mij verbazen hoeveel mensen zich beroepen op EUclaim als er overheidsinstanties zijn die het evengoed kunnen, gratis. Je moet er wel meer geduld voor hebben. Ryanair heeft 6 maand geduurd bijvoorbeeld. Ik heb via hen ooit eens geld teruggekregen, wanneer ik er eigenlijk geen recht op had. Initiele vluchten (met redelijk lange overstap) waren geannuleerd, toen werd ik met lufthansa naar huis gebracht met een vlucht die vier uur later vertrok dan mijn initiele vluchten, maar met snelle overstap waardoor we zelfs sneller thuis waren. Netjes schadevergoeding gekregen via FOD mobiliteit. Wat kruisjes op een A4 zetten en opsturen, daar betaal ik geen 29% voor.
Ik betaal ook veel liever geen 29%. Maar nadat de luchtvaartmaatschappij op alle manieren weigerde, en de mij bekende overheidsinstanties ons uiteindelijk ook niets brachten, ben ik naar een bemiddelaar gestapt.