Claimen refund na vertraging vlucht

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door harryh »

@Timothy555 Op basis van die korte vertraging bij vertrek denk ik dat het lastig wordt en dan is uitbesteden op basis van no cure no pay waar ik voor zou gaan.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Timothy555 »

Ik ga vandaag of morgen een claim indienen dan bij EUclaim. Lijkt me een legitieme firma.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Elendan »

@Timothy555 Ik heb dit eerder eens gelezen en bewaard voor als het van pas zou komen. Heb je dit al geprobeerd?

"Het Europees Consumenten Centrum (ECC) is van de overheid. Je kan, als je er met de airline niet uitkomt, daar je claim neerleggen. Zij gaan dan voor je bemiddelen bij de airline. Dat kost verder niets. Als de airline dan overigens alsnog besluit uit te keren, dan betaal je dus ook geen commissie."

Een hele tijd geleden gelezen op dit forum volgens mij.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Timothy555 »

Bedankt, ik bekijk ook die optie!
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Elizabeth Henry »

In het verleden heb ik regelmatig met BA gevlogen en zie dat ze nu ook mooie prijzen hebben. Nu heb ik ook weleens grote vertragingen gehad waarbij ik recht had op de €600 vergoeding. Weet iemand hoe dat nu zit als je met BA vliegt en tussenstops hebt in London? Kom je dan nog in aanmerking voor de vergoeding, als je vlucht van Londen naar de VS vertraging heeft? Uitgaande van één retourticket AMS-LAX, bijvoorbeeld, uitgevoerd door BA of AA, tussenstop in Londen en/of Philadelphia.

De regels:
- Als uw vlucht vertrekt vanaf een luchthaven in de Europese Unie
- Als u vertrekt vanuit een land buiten de Europese Unie naar een luchthaven in de Europese Unie door een luchtvaartmaatschappij uit de Europese Unie.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door harryh »

Je vertrekt nog steeds uit AMS. Maar zoals ik in een andere post al aangaf zou ik Londen vermijden ivm extra corona regels/risico's.
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Elizabeth Henry »

Dank, Harry!
Geldt dit dan ook voor de terugweg? Je vertrekt dan uit een land buiten de EU, naar een land binnen de EU, maar niet door een EU-maatschappij.

En ik wacht sowieso nog even met boeken, sta achter in de rij voor vaccinatie vanwege mijn leeftijd. Maar een mens droomt graag :)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door harryh »

@Elizabeth Henry ik vermoed dat je nu inderdaad na Brexit geen aanspraak meer kunt maken voor de terugreis, maar heb ik niet uitgezocht. Voor ons speelt een eventuele refund niet echt, ik vlieg met vluchten allemaal uitgevoerd door AA via Philadelphia, dus maak er geen aanspraak op voor de terugreis. In het verleden vlogen we vaak met Delta en dan gold het ook niet voor de terugreis.

Voor ons speelt nu vooral dat we zelf willen kunnen cancellen ook al gaat de vlucht wel, bv omdat we niet mee mogen. Boeken bij BA geeft in ieder geval de ruimte om dan tot april 2023 alsnog te gaan.

En mochten we wel al mogen en kunnen in juli dan hebben we tickets voor een mooie prijs :)
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Ruud2004 »

@Elizabeth Henry wellicht heb je hier wat aan...

https://www.euclaim.nl/blog/gevolgen-va ... r-engeland
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Elizabeth Henry »

Dank je!
Zo te zien blijven de regels bij vertrek vanaf de EU inderdaad vergelijkbaar. Voor de terugreis (uit de VS naar EU) moet ik er eens goed induiken.
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Brigit »

Heeft iemand een idee wat er kan qua compensatie bij Delta vanuit de VS? Gisteravond vloog mijn man op een businessclass ticket vanuit een stad in NC naar Atlanta, door slecht weer vertraging en aansluitende vlucht naar Amsterdam gemist en overgeboekt op een inmiddels ook alweer 2 uur vertraagde vlucht in economy class naar Parijs… de EU regeling is niet van kracht voor de vertraging en Delta gooit het op “act of God”. Dat snap ik qua compensatie voor de (zeker 12) uren vertraging. Wat kan hij doen voor compensatie van de downgrade van business naar economy?
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Coyote »

Brigit schreef:
29 jan 2022, 08:02
Wat kan hij doen voor compensatie van de downgrade van business naar economy?
Eeh...eerst met Delta zelf contact opnemen?

Zo heb ik in 2018 al eens vertraging opgelopen met een vlucht van Delta van Chicago via Minneapolis naar Los Angeles. Het was geen tussenstop op ORD, ik was al een week in de omgeving van Chicago. Ik had een losse vlucht ORD - MSP - LAX geboekt met mijlen en zou 1e klas zitten. Door slecht weer in Minneapolis werd de vlucht geannuleerd en kwam ik op de vlucht ORD - SLC - LAX terecht met ook nog eens vele uren vertraging. Uiteindelijk kwam ik 21:30 u aan op LAX ipv de geplande tijd van 13:30 u. Tot overmaat van ramp kon ik niet meer 1e klas zitten dus voor niets de extra mijlen besteed.

Na de vakantie heb ik contact gezocht met Delta via hun website en kreeg na ongeveer 3 weken (!) bericht dat ik de mijlen teruggeboekt kreeg. Dat was in ieder geval prettig. Geen compensatie voor de ruim 7 uur vertraging die ik had opgelopen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Brigit »

Fair punt, misschien toch even Delta via messenger contacteren voor meer informatie. Op de luchthaven kreeg hij van Delta te horen dat het of deze economy stoel was of over 48 uur vliegen, geen woord over enorme verschil in prijs vh ticket. Er stond een enorme rij dus de baliemedewerker had natuurlijk ook niet alle tijd van de wereld.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door mtl »

Heb zoiets eens meegemaakt met Swiss. Voor de terugreis uit Montreal vloog ik business class naar Zurich. Voor de aansluitende vlucht naar Schiphol moest ik 10 uur wachten. Een eerdere vlucht was alleen mogelijk als ik economy vloog. Voor een kort vluchtje is dat wel te doen en ik heb ook geen verdere actie ondernomen. Maar ik kan me voorstellen dat het op een lange vlucht wel heel vervelend is.
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Brigit »

Klopt, voor een korte vlucht is het niet zo’n issue. Man is >2m dus van business naar gewone economy op een vlucht van ruim 9 uur is wel zuur en maakt t verschil tussen wel of niet kunnen slapen. Maar eens zien wat delta zegt
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door mtl »

Ik vind dat Delta dit op zijn minst moet compenseren.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door babarage »

@Brigit en, hoe heeft Delta het opgelost?
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door sunnyrojo »

Timothy555 schreef:
23 apr 2020, 21:05
Ik ga vandaag of morgen een claim indienen dan bij EUclaim. Lijkt me een legitieme firma.
Wij hebben onze claim hier ook neergelegd omdat we in eerste instantie met United zouden vliegen en na vele uren vertraging vertrokken op een vlucht van Air Lingus, waar we ook voldoende vertraging hadden voor een nieuwe claim, zo lastig vandaar EU claim ingeschakeld, let wel dat zij een commissie vragen van 30%, maar wij hadden het er voor over en wisten dit van tevoren. Nu kun je zeggen dat is veel maar zij regelen alles en voor ons met meerdere vertragingen van 1 vlucht bij verschillende maatschappijen waaronder een Amerikaanse, was dit voor ons de beste optie. We krijgen regelmatig een update en zijn blij dat we dit niet zelf hoeven te regelen.
Wij hebben in 2019 bij vertraging op 1 vlucht van Lufthansa het gewoon bij Lufthansa geregeld omdat dit 1 op 1 was en dit werd keurig afgehandeld.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Pepito »

@sunnyrojo
Ik begon vandaag toevallig een pagina of 3 terug in dit topic te lezen. Zag het via Active Topics en toen op First unread post geklikt en kwam toen bij je verhaal over Compensationclaimsgb terecht. Daar ooit nog wat van gehoord?
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door sunnyrojo »

Wij hebben dit toch betaald, omdat wij akkoord waren gegaan met hun voorwaarden helaas.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer