Claimen refund na vertraging vlucht

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door sunnyrojo »

Marianne, wij wonen gewoon in Nederland, maar reageerden in Orlando waar we op vakantie waren.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door sunnyrojo »

Wij hebben n.a.v. hun factuur gemailed dat wij de claim bij Lufthansa zelf hebben ingediend, en we hebben ze gevraagd om de mail te laten zien waarin wij hebben getekend, dit hebben we niet gedaan dus kunnen ze dit nooit aantonen, dit is de laatste stap op die site waar je daadwerkelijk moet tekenen.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
peterd87
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door peterd87 »

Even afwachten wat daar de reactie dan op gaat zijn.

Laat je niet te snel afschrikken - dreigen kunnen ze altijd, maar het is de vraag of ze het waarmaken.
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door sunnyrojo »

tja hopelijk is dat het geval :wink:
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door harryh »

@sunnyrojo ze zullen zich beroepen op dit artikel uit hun Terms & Conditions vermoed ik:
2.9 <knip>... Subsequent failure to sign the required panel solicitors Assignment Form or Letter of Authority does not remove your
contractual obligations to us, nor your liability for costs


Dus het niet tekenen beschouwen ze ook als een contract. Daar kun je juridisch uiteraard bezwaar tegen maken want dat is natuurlijk onzin.

Ik denk dat je inderdaad om bewijs moet vragen dat er een contract met ze tot stand is gekomen.

Als ze dan blijven volhouden heb je een jurist nodig denk ik. Je zult moeten kunnen bewijzen dat er geen contract tot stand is gekomen door op een knop op de website te drukken of zoiets (heb ik niet verder gestest ;)). Want als er geen overeenkomst is zijn de voorwaarden ook niet van toepassing.
Maar als dat wel zo is, bv door ergens op een knop gedrukt te hebben waar iets vaags zou kunnen staan, zou het ingewikkelder worden.

Verder lees ik dit "The laws of English jurisdiction apply to this contract, whereas the UN Convention on Contracts for the International
Sale of Goods is excluded".
...
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Ruud2004 »

Ik heb geprobeerd uit hun (hele) kleine lettertjes duidelijk te krijgen wanneer bij hun een overeenkomst start. Er wordt steeds verwezen naar een "Client Care Agreement", welke als ik het goed begrijp er niet is. Zoals al wordt aangegeven zou ik niet meer reageren, je antwoord naar dit bedrijf was duidelijk en mogelijk is het hierbij afgelopen. (anders lezen we het wel....toch?)

Ik vraag mij wel af waarom en hoe jullie juist bij dit bedrijf terecht zijn gekomen. Er zijn genoeg Nederlandse claim bedrijven (of reisverzekering) waar je met een eerste vraag terecht kon.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door sunnyrojo »

hopelijk geen vervolg, en ja we zaten daar dus kregen we (helaas) niet als eerste een Nederlandse site, we hebben er van geleerd en wachten als er een volgende keer mocht zijn tot we in Nederland terug zijn.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Timothy555 »

Afgelopen oktober vloog ik met Delta van Brussel naar JFK.

Deze vlucht kwam een kwartier te laat aan.

Ik heb mijn connecting flight naar Las Vegas gemist. Hierdoor moest ik een andere vlucht nemen, en kwam ik ongeveer 5 uur later aan op Las Vegas.

Heb ik ergens recht op?
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Timothy555 »

Hoe meer ik er over opzoek, hoe meer het lijkt of ik recht heb op een claim, ook al was de eerste vertraging miniem.

Gewoon via de complaint-form van Delta of doe ik het op een andere manier?

EDIT: Heb het gewoon via de site ingediend. Kijken wel wat er van komt.

Netjes vluchtgegevens en alles ingevuld en dan dit in het vrije tekstveld. Ik hou jullie op de hoogte.

On our inbound flight from BRU to JFK, there was a delay.

This caused me and my wife to miss our connection (Flight DL0419) that day. We got to our final destination, Las Vegas (LAS), more than 5 hours late.
This entitles both me and my wife to a compensation of 600 Euro both (1,200 Euro total) according to EU ordnance EU/2004/261.
For your reference, the other ticket was issued to K*********, ticket number 006*******

Could you please look into this and do the necessary as to pay the claim?

I remain available for any further questions you may have.

Best regards,

Timothy *********
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Superdork1 »

Het lijkt er een beetje op alsof iedereen maar gaat claimen "omdat het kan". Volgens mij zijn deze bedragen bedoelt als compensatie voor extra gemaakte kosten naar aanleiding van de vertraging. Als je een paar uurtjes later aan komt, en verder geen extra kosten hebt, waarom zou je dan geld willen zien van de luchtvaartmaatschappij? Linksom of rechtsom zullen de bedragen van de claims weer terug komen in toekomstige ticketprijzen en betalen we er allemaal aan mee.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Timothy555 »

- Ik heb een maaltijd en drinken moeten kopen in het prijzige JFK voor mij en m'n echtgenote die anders niet gepland stond (ik ging immers ruim op tijd zijn in LAS om daar te eten).
- Ik heb de eerste avond van mijn vakantie volledig in het water zien vallen
- Ik heb bij het hotel, door het aankomen na middernacht, 75 USD aan food credit kwijtgespeeld.
- Ik heb heel wat extra telefoonkosten gemaakt om het hotel op de hoogte te stellen van mijn late aankomst (8-tal minuten aan de lijn gehangen, blijkbaar betaal je ettelijke Euro's/minuut, nadien maar Skype gaan gebruiken...)

Het zal dus zeker geen 600 Euro x 2 zijn, maar ik heb weldegelijk schade ondervonden van de gemiste connectie.
peterd87
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door peterd87 »

Vul het in en zie wat er gebeurt. Maar dit klinkt meer als een lange rij bij immigrations, anders zou een 15 minuten delay niet tot het missen van een vlucht moeten leiden.

Normaal heb je ook eventueel nog een reis/annuleringsverzekering die dit soort zaken dekt.
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Superdork1 »

@Timothy555

Je hoeft je tegenover mij niet te verantwoorden hoor :wink:

Was je overstaptijd op JFK niet veel te kort als je na 15 minuten vertraging al de connecting flight gemist hebt?
Laatst gewijzigd door Superdork1 op 02 jan 2020, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Timothy555 »

peterd87 schreef:
02 jan 2020, 23:09
Vul het in en zie wat er gebeurt. Maar dit klinkt meer als een lange rij bij immigrations, anders zou een 15 minuten delay niet tot het missen van een vlucht moeten leiden.

Normaal heb je ook eventueel nog een reis/annuleringsverzekering die dit soort zaken dekt.
De rij was inderdaad absurd lang. Maar je weet nooit wat er gebeurd zou zijn als de vlucht toch op tijd aangekomen was.

Volgens alle sites die ik gecheckt heb, heb ik recht op compensatie.

We zullen zien wat Delta zegt.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Timothy555 »

Superdork1 schreef:
02 jan 2020, 23:21
@Timothy555

Je hoeft je tegenover mij niet de verantwoorden hoor :wink:

Was je overstaptijd op JFK niet veel te kort als je na 15 minuten vertraging al de connecting flight gemist hebt?
De overstap op JFK was bijna het minimum toegestaan (initieel was dit ruimer, maar men is de vluchttijden gaan veranderen).

Delta wou, ondanks meerdere contactnamen, de vluchten niet veranderen op mijn verzoek.
Ik heb hier uiteraard alle berichtgeving nog rond. Maar daar gaat het eigenlijk niet over.

De kans is natuurlijk groot dat ik ook gewoon de connectie gemist had als de vlucht op tijd was. Maar dat weet je dus nooit.

Ik vond het maar netjes van me om toch even te verantwoorden waarom ik weldegelijk 'last' had van de vertraging, het was meer dan 'zomaar enkele uurtjes' zoals jij het omschrijft. Zorgt voor stress, niet ideaal om je vakantie te beginnen. :wink:
Billy Bob
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 19 mei 2016, 01:16
Locatie: Oregona

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Billy Bob »

Iedereen maakt natuurlijk hun eigen afweging, maar het herleven van de stress en alle tijd die verloren gaat aan het regelen van een claim is mij geen .6k euro waard. Ik besteed mijn tijd liever aan het nagenieten van de vakantie!
peterd87
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door peterd87 »

Wij hebben afgelopen jaar naar Zuid-Amerika met United 13 uur vertraging gehad op de heenweg; 7 uur op de terugweg naar Houston en als kers op de taart kwam daar later in het jaar naar Hawaii nogmaals 11 uur vertraging bij (tickets die we betaald hebben met een eerdere vergoeding). Overigens had ik deze claims al ingediend voor ik uberhaupt de eindbestemming bereikt had.

Claims zijn binnen no-time behandeld en uitgekeerd door United en het plezier zit nou in het boeken van de volgende reis die al grotendeels betaald is :wink: Iedereen heeft inderdaad de keuze om het wel of niet te doen; maar deze vertragingen waren zo excessief dat ik dan de keuze maak om het wel te doen.
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Timothy555 »

Nu had ik uiteraard nog geen reactie van Delta verwacht, maar ik heb zelfs geen automatische mail gehad dat ze het ontvangen hebben.

Nochtans heb ik de bevestigingspagina gezien dat m'n klacht ingediend is.

Zal het maar een weekje of twee geven nu. Dan zien we wel verder.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Coyote »

@Timothy555 In 2018 heb ik bij Delta compensatie aangevraagd voor mijlen. Ik had een losse binnenlandse vlucht geboekt (ORD-LAX) op de mijlen. Met de mijlen had ik een first class seat geboekt. Door vertraging op Chicago werd ik omgeboekt naar een latere vlucht en was ik mijn first class seat kwijt.

Ik verstuurde mijn aanvraag op 30 juli, op 31 juli kreeg ik een bevestiging en case-number. Op 18 augustus kreeg ik bericht dat ze een groot deel van de mijlen teruggeboekt hadden op mijn account. Precies waar ik om gevraagd had. Compensatie voor de vertraging niet gevraagd.

Vertraging was overigens uiteindelijk > 6 uur. Kwam pas rond 22:00 u op LAX ipv 14:00 u. Weg middag en avond Los Angeles... Was flink balen maar heb mij er verder niet druk om gemaakt. Knop om en door! Een vertraging is nooit leuk maar kan altijd gebeuren. In dit geval wegens weeromstandigheden waardoor mijn vliegtuig ORD niet op tijd kon bereiken waarmee ik naar LAX zou vliegen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Timothy555 »

Ik heb via Twitter inmiddels ook een case-nummer. Kan tot 6 weken duren nu blijkbaar, dus ik geef hen nu alle tijd om dit te bekijken. We zien wel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer