Claimen refund na vertraging vlucht

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
kaasje2
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 aug 2017, 18:26
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door kaasje2 »

Hi roelb,

Nee, geen inzicht in inhoud en verweer. Heb na onze vakantie zelf contact gezocht met AA, kreeg aanbod van voucher van US200 p.p.
Hiermee zijn wij niet akkoord gegaan en hebben de claim bij FlightClaim (via onze Arag verzekering) neergelegd.
Wat mij betreft is het een duidelijk verhaal: verslagje van heenreis gemaakt en (incl. alle instapkaarten e.d.) gemaild naar FlightClaim. Daarna zijn er door ons geen aanvullende feiten opgevoerd, dus de vertraging in deze zaak schrijf ik aan AA toe.

In andere vertragingen op in deze topic lees ik dat dit soort zaken lang kunnen gaan duren. Onze zaak is daar dus een voorbeeld van. Ik verwacht heus niet dat dit binnen enkele weken geregeld is maar had eerlijk gezegd wel verwacht dat er na bijna 1 jaar een - voor ons - positieve uitspraak zou zijn.

Jammer is wel dat ik geen gegevens heb van andere NL-ers die op dezelfde vlucht zaten en dus ook hun aansluiting gemist hebben; we zouden samen een claim in kunnen dienen. Hopelijk gebeurt ons dit niet nogmaals maar zo ja - dan zou ik naam/adres gegevens uitwisselen.

groetjes,
kaasje2
1992: Florida rondreis
2011: Florida rondreis
2014: New York - Washington - Orlando
2017: San Francisco - Las Vegas - Grand Canyon - Los Angeles
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7588
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Marcopstal »

roelb schreef:Omdat de zaak schriftelijk wordt afgehandeld is er telkens een periode (ik vermoed 4 weken als ik jouw datalijstje zo zie) waarin de wederpartij de tijd heeft om te reageren. Zorgvuldigheid kost tijd.
Bij bepaalde procedures is zoiets inderdaad gangbaar. In België noemt zoiets "conclusietermijnen"; Bij de eerste zitting worden deze in principe vastgelegd en bied men beide partijen kansen om te reageren voor er dan een uiteindelijke zitting is.

Procedures die meer dan een jaar duren zijn "normaal". Althans dat is in gerechtelijke kringen zo. Persoonlijk vind ik dat ook niet normaal. Vraag is of dat dan finaal is, want vaak kan men ook nog eens in beroep gaan en dan duurt het opnieuw zolang.

Ik heb momenteel zo een burgerlijke procedure lopen ivm een "aannemersfout". Op de eerste zitting komt men niet opdagen en wordt men bij verstek veroordeeld. Net voor het verlopen van de termijn der betekening van het vonnis gaat men niet akkoord. Gevolg: nieuwe procedure ten gronde en een jaar verder. Opnieuw uitspraak in mijn voordeel, maar nu kan men nog in beroep. Om het verhaal kort te maken, ik ben al 4 jaar aan het procederen en nog geen stap verder.....
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ina
Amerika-expert
Berichten: 3784
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door ina »

Geldt die claim ook voor een Amerikaanse maatschappij? Of is dat alleen wanneer het vertrek vanuit Europa is?
kaasje2
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 aug 2017, 18:26
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door kaasje2 »

@marcopstal
Bah, wat mij betreft ook een voorbeeld van 'administratieve vertraging' :-(, hopelijk is het einde voor jou/jullie snel in zicht!

@ina
Lijkt mij wel, als wij geen gegronde reden voor een claim zouden hebben, zou FlightClaim dit niet in behandeling nemen toch?

groetjes,
kaasje2
1992: Florida rondreis
2011: Florida rondreis
2014: New York - Washington - Orlando
2017: San Francisco - Las Vegas - Grand Canyon - Los Angeles
ina
Amerika-expert
Berichten: 3784
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door ina »

Maar dus alleen bij vertrek vanaf een Europese luchthaven, niet van buiten naar een Europese luchthaven, for the records :wink:
Tin_cricket
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 02 dec 2013, 14:19

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Tin_cricket »

Even mijn ervaring delen, het kan altijd iemand tot nut zijn:

Vlucht op 4 september van AMS - DFW en DFW-LAS.

Helaas kregen we al een paar uur voor vertrek de melding dat de vlucht net geen 3 uur later zou vertrekken, wat er uiteindelijk 4,5 werden omdat het instappen pure chaos was. Zo'n rommeltje heb ik nog nooit gezien.

EUClaim eens geraadpleegd, daar is men van mening dat een baby op schoot nooit recht heeft op een schadevergoeding, ze moeten een eigen stoel hebben. Snel even de wetgeving geraadpleegd, daar bleek dat iedereen met een ticket hier wel op kan rekenen. Ons kindje had een ticket, ik heb ook 10% van de volwassenprijs hiervoor moeten betalen. Ik nam het dus liever eens rechtstreeks op.

Webformulier van American ingevuld, 3 dagen gelijk later bevestiging, bankgegevens overgemaakt, en 2 weken later geld op de rekening. 1800 euro op de rekening, ipv 1000 bij EUClaim. Gewoon altijd even zelf de maatschappij contacteren. Vang je bot, kan je nog altijd EUclaim inschakelen.
kaasje2
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 aug 2017, 18:26
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door kaasje2 »

@Tin_cricket,

Top dat jij het zo snel hebt kunnen regelen met AA. Wij wachten nog steeds op antwoord van FlightClaim; vandaag zelf even gebeld want het laatste bericht was dat de rechtbank op 03-10-2018 het vonnis uit zou geven. Medewerker van FC heeft het nagekeken (er ligt nog wat post ter verwerking) en hopelijk krijgen we deze week de uitspraak te horen.
Het verbaast mij nog steeds dat AA zo star met onze claim omgaat, wij zijn uiteindelijk 18 uur later in SFO aangekomen dan gepland.

Ik blijf hoop houden op een voor ons goede afloop.

Groetjes,
kaasje2
1992: Florida rondreis
2011: Florida rondreis
2014: New York - Washington - Orlando
2017: San Francisco - Las Vegas - Grand Canyon - Los Angeles
Tin_cricket
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 02 dec 2013, 14:19

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Tin_cricket »

Vreemd idd dat er zo dubbel op gereageerd wordt. Wij hadden iets meer dan 4 uur vertraging, en dus connectie gemist. Dan mochten we kiezen tussen standby voor een vlucht 2 uur later, of gelijk naar het marriott en met de eerste vlucht de dag erop weg. We hebben voor het laatste gekozen, waardoor we 12 uur later op bestemming waren. In het hotel kwam er zelfs een koerier met babyspullen voor onze zoon van AA. Met luiers, verzorgingsproducten en babyvoeding.
Ik moet wel zeggen dat het boordpersoneel extreem onbeleefd was, dus wij vliegen nooit meer met ze. Toen ik bv vroeg naar de infant seat belt, werd ik afgesnauwd dat het vliegtuig al genoeg vertraging had, en dat er toch niets zou gebeuren :blink:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42122
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Martin & Marianne »

Wij kunnen nu eindelijk ook meepraten over dit onderwerp, althans onze dochters. De oudste werkte van maart t/m augustus voor een Amerikaanse hulporganisatie in Ghana. De jongste zocht haar daar eind augustus op. Ze maakten een rondreis door Ghana en vlogen op 14 september ’s avonds allebei terug naar Nederland. De oudste met British Airways, de jongste met KLM.

De ‘inkomende’ toestellen van zowel KLM als van BA naar Accra (dat waren ook de ‘uitgaande’ toestellen vanuit Accra) waren vertraagd, waardoor zowel KLM als BA te laat vertrokken. De jongste miste hierdoor een overstap in Parijs en kwam uiteindelijk met 4 uur vertraging in Amsterdam aan. De oudste miste haar overstap in Londen. Ze kwam rennend nog wel op tijd bij de gate (er werd nog geboard), maar ze werd niet meer toegelaten tot het vliegtuig - dit omdat zoals BA zei ze al was overboekt naar een andere vlucht en haar plaats ondertussen was verkocht aan een andere passagier. Uiteindelijk liep ook zij bijna 4 uur vertraging op.

Beiden dienden bij de luchtvaartmaatschappijen een claim in. KLM reageerde heel vlot. Binnen twee weken stond er bij de jongste al 300 euro op haar rekening. BA was wat trager met reageren. Pas na ruim vier weken volgde er een mailtje. Ze keerden niet uit.
“Your EU claim’s been refused because BA78 on 14 September 2018 was delayed because of operational circumstances outside of our control which prevented the aircraft operating as scheduled”
Hierop reageerde de oudste dat ze het merkwaardig vond dat KLM in vergelijkbare omstandigheden wel uitbetaalde maar dat BA zei dat er “operational circumstances outside of our control” waren. Ze vroeg of BA kon toelichten wat die ‘circumstances’ waren. Ze kreeg daarop het volgende opmerkelijke antwoord.
“As these reports contain sensitive information relating to our business, we can’t make these available to the public. Should legal proceedings be issued against British Airways however, where we are required to provide the reasons behind any "extraordinary circumstances", in our defence, British Airways would submit full evidence at this time.”
De dochter antwoordde daarop dat ze het vreemd vond overkomen dat BA alleen tijdens een rechtszaak wilde vertellen wat die ‘extraordinary circumstances’ waren geweest. Ze legde de zaak nog een keer wat uitgebreider voor en wees BA er ook op dat BA bij het weigeren bij de gate “vergeten” was om haar het volgens de Europese wetgeving verplichte informatieformulier over de rechten van de passagier bij vertragingen en weigeringen te overhandigen. Ze vroeg BA nogmaals om de compensatie uit te betalen. BA wees de claim wederom af.
“I’m afraid our decision hasn’t changed and the responses you’ve received about the eligibility of your EU compensation claim are correct […] our answer won’t change and we’re unable to respond to any further requests for compensation.”
Blijkbaar heeft BA liever niet dat de dochter nog een derde keer antwoordt (“we’re unable to respond to any further requests for compensation"). Enfin, de dochter gaat nu bij de Inspectie Leefomgeving en Transport’ (ITL) een klacht over BA indienen en waarschijnlijk dan maar via een claimbureau compensatie voor de vertraging vragen. Ook al kost dit haar zo’n 30%.

Kortom, KLM top, BA flop.

Martin
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1520
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door pumi1000 »

Wij hebben ook een claim lopen bij Lufthansa, maar die reageren helemaal niet. Onze laatste vlucht werd voor het boarden gecancelled, geen informatie gekregen over te claimen en hun enige optie was de trein met ook meer dan drie uur vertraging op eindbestemming.
Wij hebben het meteen uitbesteed aan EUclaim en die bereiden nu een juridische procedure voor. Gewoon belachelijk dat zo'n grote maatschappij niet eens reageert, na 3 mail/brieven. Zo zie je maar dat iedere maatschappij toch een andere klantenservice heeft. Wordt vervolgd.....
Laatst gewijzigd door pumi1000 op 26 okt 2018, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gast

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Gast »

Misschien dat ze belangrijkere zaken aan hun hoofd hebben dan claims van mensen die een paar uur te laat op hun bestemming aankomen?
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5970
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Harry »

Het is dan heel willekeurig, wij hadden van Lufthansa binnen 2 weken het geld terug.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1520
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door pumi1000 »

Nu reageren ze dus helemaal niet richting EUclaim. Trouwens ook niet naar mij, want heb zelf ook een formulier ingevuld en om antwoord gevraagd. Wij stonden met de bus al voor het vliegtuig toen onze vlucht gecancelled werd. Helemaal geen hulp of informatie en ook geen vervangende vlucht, maar de trein, terwijl andere mensen uit dezelfde bus wel een vlucht hadden gekregen.......vond het heel vreemd.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
ina
Amerika-expert
Berichten: 3784
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door ina »

Bij ons deed Lufthansa eerst ook moeilijk, rechtsbijstand ingeschakeld, zij werken ook met euclaim samen, en na een half jaar toch geld terug. Met je rechtsbijstand krijg je het volledige bedrag terug.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4377
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Ruud2004 »

eoms schreef:Misschien dat ze belangrijkere zaken aan hun hoofd hebben dan claims van mensen die een paar uur te laat op hun bestemming aankomen?
Hoezo deze reactie?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Mies2301 »

Lufthansa had ook bij mij binnen 2 weken het bedrag gestort.
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1210
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door lsl »

Met je rechtsbijstand krijg je het volledige bedrag terug.
Van welk soort verzekering was die rechtsbijstand?
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
ina
Amerika-expert
Berichten: 3784
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door ina »

Univé, mocht het zo niet lukken gaan zij ook met euclaim in zee en betalen zij de kosten hiervan, bij ons was dat uiteindelijk niet nodig en keerde Lufthansa alsnog uit via Univé.
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door georgesken »

Probeer eens (eerst vriendelijk) via social media. Daar reageren ze meestal vlug op. Is bij ons ook zo gelukt. 2 dagen later hadden we het geld waar we recht op hadden.
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1520
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door pumi1000 »

Heb vanmorgen een mail gehad van EUclaim, dat Lufthansa de claim aanvaard heeft en gaat betalen :thumbup:
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer