Claimen refund na vertraging vlucht

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Ph0en1x
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mar 2022, 10:41
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Ph0en1x »

Dutchess schreef:
19 jun 2022, 06:00
@Ph0en1x - de pessimist in mij verwacht dat ze het op "buitengewone omstandigheid" gooien en weigeren te betalen (iets in de geest van "ze kunnen er niets aan doen dat Schiphol niet genoeg personeel heeft")
Er waren "mechanical difficulties' met het vliegtuig in Boston, dus die vlieger gaat niet op. ;)
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Pete.Z »

Volgens mij heb je dan helemaal nergens recht op toch?
Worden mechanische problemen niet gezien als overmacht?
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Harry »

Alleen als het technische probleem een gevolg is van onheil van buitenaf, dus een birdstrike of zo.
Ph0en1x
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mar 2022, 10:41
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Ph0en1x »

Pete.Z schreef:
19 jun 2022, 21:59
Volgens mij heb je dan helemaal nergens recht op toch?
Worden mechanische problemen niet gezien als overmacht?
"Yet, while some air carriers may list technical problems as a reason for not compensating you, they are not considered extraordinary circumstances, as the maintenance of the plane is the airline’s obligation. Therefore, the carrier would not have fulfilled its responsibilities if a mechanical problem prevents a flight from departing on time."

https://www.schengenvisainfo.com/travel ... pensation/

We gaan het wel zien!
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Pete.Z »

Ben benieuwd, achterstallig of slecht onderhoud is natuurlijk wel wat anders dan technische problemen, maar goed, succes.
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Mies2301 »

Ik ben nu bezig met een claim bij Lufthansa. Ben erg benieuwd hoe snel dat gaat...we zijn ondertussen al 2,5 week verder en heb net 1 reactie gehad of ik een power of attorney wilde invullen voor de overige passagiers.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Ruud2004 »

Dutchess schreef:
19 jun 2022, 06:00
@Ph0en1x - de pessimist in mij verwacht dat ze het op "buitengewone omstandigheid" gooien en weigeren te betalen (iets in de geest van "ze kunnen er niets aan doen dat Schiphol niet genoeg personeel heeft")
Hoe ver ben je inmiddels?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
ChantalGrrr
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 jan 2019, 10:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door ChantalGrrr »

Hoi, onze vlucht van Amsterdam naar newark met united airlines is meer dan 4 uur vertraagd. Zouden om 9.15 vliegen, zou nu om 13.30 moeten zijn, kunnen we hiervoor een claim doen? En waar moeten we deze doen?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Coyote »

Belangrijk is hoeveel uur later je aankomt. Dus als je nu nog op Schiphol zit, zou ik de exacte aankomsttijd straks op EWR noteren en dan vergelijken met de eerder verwachtte aankomsttijd. Als je meer dan 3 uur later dan eerder gepland aankomt zou je kunnen claimen. E.e.a. is wel afhankelijk van de oorzaak van de vertraging. Als dit aan de airline zelf ligt kun je claimen, weeromstandigheden bijv. niet.

Claim zou je bij United moeten kunnen indienen. Ben even te lui om te zoeken waar op de site maar als je nu nog aan het wachten bent heb je daar alle tijd voor. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ChantalGrrr
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 jan 2019, 10:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door ChantalGrrr »

@Roland bedankt! We zouden om 11.15 landen nu is de verwachte landingstijd 3.13, dus meer dan 3 uur zal het waarschijnlijk wel worden. (Is dit niet, ook geen probleem, t is maar dat we weten welke stappen we kunnen zetten als t nodig is). Kom via de site bij de refund terecht kan niet echt iets anders vinden voor te claimen, refund zou eigenlijk meer voor als de vlucht geannuleerd is zijn staat niks bij van te laat, maar ik heb hier in t forum nog wat gelezen, dus denk wel dat ik eruit kom.

In de mail staat dat t mantaince team nog service moest uitvoeren
els70
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 28 dec 2006, 11:15
Locatie: gent
Contacteer:

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door els70 »

Mies2301 schreef:
21 jun 2022, 08:45
Ik ben nu bezig met een claim bij Lufthansa. Ben erg benieuwd hoe snel dat gaat...we zijn ondertussen al 2,5 week verder en heb net 1 reactie gehad of ik een power of attorney wilde invullen voor de overige passagiers.
In april was mijn 1 ste vlucht van Lufhthansa te laat vertrokken zodat ik mijn transfer vlucht miste en ik 1 dag later toekwam. Ik heb dadelijk het bedrijf Euclaim.nl ingeschakeld, met het nodige bewijsmateriaal en tickets. De firma heeft reeds 3 claimmails verzonden naar Lufhthansa en tot op heden [11/08 ] nog steeds geen resultaat zelfs nog geen reply van Lufthansa.

Ik zou recht hebben op minstens 400 euro. Je gaat dus veel geduld mogen oefenen vrees ik. Ik heb wel het gevoel dat Euclaim het er niet bij gaat laten omwille van hun commisie.
Mia91
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 aug 2017, 11:11
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Mia91 »

Wij zijn afgelopen dinsdag 24u te laat thuis gekomen. na vertraging van onze vlucht van Orlando naar New York, misten we onze aansluitende vlucht naar Brussel en konden we dus pas 24u later mee de volgende vlucht mee.
Hebben wij ergens recht op compensatie via Delta?
Natuurlijk was dit een vlucht vanaf Amerikaans grondgebied en door een Amerikaanse maatschappij, dus de EU claim regels zullen helaas niet gelden voor deze vertraging.

Ik heb al veel gegoogled maar word telkens naar EU claim regels gestuurd terwijl ik ook weet dat die hier niet gelden.
Heeft iemand van jullie ervaring met vertraging op de terug weg?
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Pascal »

Wat was de reden van vertraging in Orlando?
Delays or Cancellations that Don’t Require Compensation

Bad weather, air traffic delays, and mechanical issues can be difficult to predict and sometimes outside of the control of the airline. With that said, passengers are not required to be compensated by the airline if your flight is delayed or canceled for these bad weather, air traffic delays, or mechanical issues.

If you find yourself with a delayed flight due to one of these reasons, ask the original airline if it will pay for a ticket on another airline. The DOT does not require the airline to offer compensation, but it doesn’t hurt to ask.

With no federal compensation requirement for delayed passengers, refer to the policies of the operating airline to determine what compensation the airline will offer. If a significant delay occurs, ask the airline if it will compensate you for meals during the delay.

If the airline doesn’t immediately offer you compensation for your meals or expenses incurred during the delay, you may be able to get reimbursed for expenses incurred under Article 19 of the Montreal Convention by filing a claim with the airline. If that claim is denied, you could also pursue reimbursement in court.

For travelers with a canceled flight, the airline should re-book you on its first flight with available space to your destination at no additional charge. If the rebooked flight requires a significant delay, ask the original airline if it will pay for a ticket on another airline.
Gevonden op https://upgradedpoints.com/travel/airl ... pensation/

Dus mocht Delta al een hotel en food vouchers geregeld hebben in New York dan zou ik al blij zijn met een extra dagje NY :D
Mia91
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 aug 2017, 11:11
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Mia91 »

Reden van vertraging was een klein technisch probleem voor vertrek en het lange taxiën naar de gate in New York. Dit samen kostte ons bijna 2u extra en dus misten we onze vlucht naar Brussel.

We hebben inderdaad food vouchers en een hotel aangeboden gekregen in New York.
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Pascal »

Jaren terug ook hetzelfde voorgehad maar dan onweer boven Orlando. Resultaat was idem. En het pijnlijke van de zaak is dat die vlucht naar Brussel op tijd aan de gate vertrekt maar daarna ook (uren) kan gaan aanschuiven op het tarmac.
Enfin gewoon een extra dagje NY van gemaakt toen. Het is op dat moment niet anders. Er zijn ergere dingen :wink:
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Mies2301 »

els70 schreef:
11 aug 2022, 20:05
Mies2301 schreef:
21 jun 2022, 08:45
Ik ben nu bezig met een claim bij Lufthansa. Ben erg benieuwd hoe snel dat gaat...we zijn ondertussen al 2,5 week verder en heb net 1 reactie gehad of ik een power of attorney wilde invullen voor de overige passagiers.
In april was mijn 1 ste vlucht van Lufhthansa te laat vertrokken zodat ik mijn transfer vlucht miste en ik 1 dag later toekwam. Ik heb dadelijk het bedrijf Euclaim.nl ingeschakeld, met het nodige bewijsmateriaal en tickets. De firma heeft reeds 3 claimmails verzonden naar Lufhthansa en tot op heden [11/08 ] nog steeds geen resultaat zelfs nog geen reply van Lufthansa.

Ik zou recht hebben op minstens 400 euro. Je gaat dus veel geduld mogen oefenen vrees ik. Ik heb wel het gevoel dat Euclaim het er niet bij gaat laten omwille van hun commisie.
Het is inderdaad echt verschrikkelijk. Wat een k** bedrijf is Lufthansa. Nederlandse klantenservice kan niks doen, Duitse klantenservice ook niet. Die afdeling heeft geen direct email adres en geen telefoonnummer. Na de toezegging op 27-6 dat ze gaan uitbetalen, zijn we nu 7 weken verder en hoor ik niks meer van ze.

Ik vlieg in ieder geval niet meer met ze, ook omdat ze ineens vele Trans-Atlantische vluchten uitbesteden aan dochteronderneming EuroWings, wat natuurlijk gewoon een Easyjet achtige onderneming is.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Ruud2004 »

els70 schreef:
11 aug 2022, 20:05
Ik zou recht hebben op minstens 400 euro. Je gaat dus veel geduld mogen oefenen vrees ik. Ik heb wel het gevoel dat Euclaim het er niet bij gaat laten omwille van hun commisie.
Nee, die gaan wel voor hun commissie. Ik heb ook gebruik (moest wel) van hun gemaakt. Ik kwam er zelf met BA voor een klinkklare zaak niet uit en heb nog met hun gecommuniceerd of ze hun commissie ook niet op BA konden verhalen. Helaas....
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door JVDP78 »

Vandaag terug van vakantie, een dag later dan gepland. Onze directe vlucht met KLM van 18.08.2022 van LAX naar AMS werd geannuleerd nadat we al een uur in het vliegtuig zaten. Reden was een technische/electronische storing bij een van de motoren. Na een hoop kastje muur verhaal uiteindelijk hotel voucher incl. diner en ontbijt gekregen en omgeboekt naar een indirecte Delta vlucht de volgende dag, LAX/PDX en PDX/AMS. Ook geen economy comfort stoelen meer. Onze bagage moest in het originele vliegtuid blijven en konden we op Schiphol gewoon ophalen. Dat is gelukkig ook zo gelukt.

Mijn vraag: als ik vo. EU261 goed lees en begrijp hebben wij hier toch ook nog recht op compensatie??
2018 Florida
2022 California + Hawaii
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Harry »

Ja hoor, je kunt de claim zelf indienen of het tegen betaling door een claim bureau laten doen.
Gast

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Gast »

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer