Claimen refund na vertraging vlucht

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Jacobien
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Jacobien »

De reden van de gecancelde vlucht was echter niet het weer maar dat er geen piloten waren. En toen ze er wel waren wilden de stewardessen niet meer vliegen omdat hun werkdag erop zat. Maakt dat nog uit in compensatie?
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2503
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Dutchess »

Maar de oorspronkelijke oorzaak was het slechte weer, daardoor werd je vertraagd, miste je de overstap, en werd je op een andere vlucht gezet. Het slechte weer was de eerste domino, bij wijze van spreken. Dat er geen piloten waren voor de nieuwe vlucht (en dat de crew in een "time-out" situatie terecht kwam) kwam bovendien waarschijnlijk ook door de andere vertragingen die ook door het slechte weer werden veroorzaakt.

Je kan natuurlijk altijd proberen om een claim in te dienen - nee heb je, ja kan je krijgen. Maar ik betwijfel of je iets uitgekeerd krijgt.

*NB: je schreef "de stewardessen wilden niet meer vliegen", maar de flight attendant crew mag na een bepaald aantal uren wettelijk niet meer vliegen vanwege veiligheidsreglementen. Wat ze wilden had er niets mee te maken.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Jacobien
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Jacobien »

OK. Dank voor je duidelijke antwoord
Jacobien
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 okt 2019, 18:04

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Jacobien »

Ik heb via mijn reis - en annuleringsverzekering schade gemeld tgv vertraging op de heenweg en daar een ruimhartige compensatie voor ontvangen.

Nogmaals dank voor het advies om de route van de reisverekering te kiezen. Ging ook heel gemakkelijk en ik kreeg dezelfde dag van de melding een bevestiging door de verzekering van mijn schade en het uit te keren bedrag.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2503
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Dutchess »

Blij dat het via je reisverzekering zo vlot gelukt is! :thumbup:
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
RNA
Amerika-expert
Berichten: 2200
Lid geworden op: 19 aug 2007, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zon, strand Zeeland
Contacteer:

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door RNA »

Wij 3 uur en 50 minuten vertraging door geannuleerde vlucht van American Airlines. Via formulier compensatie verzoek ingediend en 300 euro p.p. terug gekregen. Ging heel simpel (maar duurde wel even).
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door bedeve »

Mijn KLM vlucht dd 09-12 werd een uur voor vertrek geannuleerd.
Alle passagiers werden naar de transferdesk verwezen voor re-booking.
Dat gaf daar lange rijen .
Ik heb mijn toegang tot de lounge gebruikt om daar te re-boeken.
Viel mij op dat ik bijna de enige was die dat daar deed.

11-12 heb ik op de KLM website compensatie geclaimd.
28-12 had ik die op mijn bankrekening.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door SemJes »

SemJes schreef:
23 aug 2022, 01:55
Wij zijn al 8+ maanden bezig met een refund claim bij KLM voor m'n schoonouders. Vlucht gecanceld door KLM, daardoor aansluitende vlucht niet gehaald en al met al meer dan een dag later op plaats van bestemming. Vaak gebeld en telkens weer een non-antwoord. Het wordt nu echt tijd voor een van de commerciële claim bedrijven om er werk van te maken want zelf lijken we niet verder te komen.
Even mezelf quoten van een behoorlijke tijd terug. Vandaag; 2+ jaar na desbetreffende vlucht, eindelijk betaald. Via EU claim gedaan nadat KLM er echt geen gehoor aan wilde geven, en de antwoorden steeds onbeschofter begonnen te worden. Toen duurde het allemaal ook nog behoorlijk lang (zo'n 1.5 jaar), en de dagvaarding lag inmiddels bij de rechtbank. Toch allemaal goed gekomen, maar zonder EU claim was het ons niet gelukt.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5016
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door harryh »

@SemJes wat een lange adem had je nodig, fijn dat het uiteindelijk geregeld is! Belachelijk dat KLM zelf geen gehoor gaf.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4374
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Ruud2004 »

SemJes schreef:
02 jan 2024, 21:58
Even mezelf quoten van een behoorlijke tijd terug. Vandaag; 2+ jaar na desbetreffende vlucht, eindelijk betaald. Via EU claim gedaan nadat KLM er echt geen gehoor aan wilde geven, en de antwoorden steeds onbeschofter begonnen te worden. Toen duurde het allemaal ook nog behoorlijk lang (zo'n 1.5 jaar), en de dagvaarding lag inmiddels bij de rechtbank. Toch allemaal goed gekomen, maar zonder EU claim was het ons niet gelukt.
Gefeliciteerd, aanhouder wint :thumbup:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door redeye »

In september 2023 vlogen wij met KLM van Düsseldorf naar Amsterdam om daar over te stappen op onze vlucht naar Los Angeles. In Düsseldorf waren twee passagiers niet aanwezig, maar zaten wel hun koffers in het ruim. Deze moesten eerst gezocht worden en dan uit het vliegtuig gehaald worden. Dit heeft al met al 40 minuten geduurd, waarna we ons tijdslot om op te stijgen kwijt waren. Toen moesten we in het vliegtuig blijven zitten en wachten op een nieuw tijdslot. Toen we eindelijk een nieuw tijdslot hadden gekregen en wilden opstijgen, mochten we toch niet opstijgen ivm dichte mist in Amsterdam. Uiteindelijk konden we 2h25min later opstijgen dan de bedoeling was, waarna we helaas onze overstap in Amsterdam hebben gemist. Deze vlucht vertrok op de originele tijd. (Pijnlijk was dat het vliegtuig er nog stond, de slurf er nog aan zat en de deur van het vliegtuig ook nog open was, maar omdat we letterlijk 2 minuten te laat waren volgens het systeem, waren onze tickets automatisch omgeboekt. Dit kreeg de stewardess niet meer op tijd voor elkaar om weer om te boeken naar onze oorspronkelijke vlucht, dus we mochten niet meer mee.)
In het kort: hierna moesten we met BA eerst naar Londen vliegen en vanaf Londen met Delta naar Los Angeles. 8h15min later in Los Angeles aangekomen dan dat de bedoeling was.

We hebben meerdere malen geprobeerd een claim in te dienen, aangezien de initiële vertraging de koffers uit het ruim halen was, daarna tijdslot missen en daarna in slecht weer terecht komen. KLM gooide iedere keer de deur dicht. Zelfs met EU claim contact opgenomen, maar hun redenatie was dat de luchtverkeersleider alle vertragingen van die dag onder ‘slecht weer’ heeft gezet en hierdoor kan niemand met vertraging die dag een claim indienen, omdat het overmacht was.

Wat vinden jullie hiervan? Het voelt namelijk nogal onrechtvaardig, aangezien wij geen vertraging hadden gehad als wij niet hadden hoeven te wachten op het verwijderen van de koffers van missende passagiers uit het ruim.

We hadden ons erbij neergelegd, maar toch wringt het een beetje. We hebben ook een Amex FB Platinum, maar ik begrijp niet uit hun algemene voorwaarden welke kosten we vanuit hen vergoed kunnen krijgen. Eten en drinken hebben we geen extra kosten aan gemaakt, aangezien we in de lounge zaten de hele middag. Of keren zij ook nog uit voor iets anders?
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door IngridUSA »

Je kunt een gemiste dag claimen ivm aankomstvertraging. Meestal vanaf 8 uur vertraging wordt 1 dag vakantie vergoed op een annuleringsverzekering.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5967
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Harry »

Wat wij ervan vinden doet volgens mij niet ter zake, daar heb je niets aan. :wink:
Dat EU claim aangeeft dat het een weer gerelateerd probleem is betekend dat er geen recht op vergoeding is, hoe onrechtvaardig dat ook lijkt.
Iseut
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 jul 2017, 17:40
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Iseut »

redeye schreef:
04 jan 2024, 11:38
Pijnlijk was dat het vliegtuig er nog stond, de slurf er nog aan zat en de deur van het vliegtuig ook nog open was, maar omdat we letterlijk 2 minuten te laat waren volgens het systeem, waren onze tickets automatisch omgeboekt. Dit kreeg de stewardess niet meer op tijd voor elkaar om weer om te boeken naar onze oorspronkelijke vlucht, dus we mochten niet meer mee.
Je zou hier nog kunnen redeneren dat er sprake is van instapweigering. Jullie hadden tickets voor deze vlucht, waren (ondanks de vertraging om welke reden dan ook) op tijd, maar jullie zijn geweigerd omdat het systeem vond dat de overstap niet meer haalbaar was.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Coyote »

Iseut schreef:
04 jan 2024, 16:15
waren (ondanks de vertraging om welke reden dan ook) op tijd
Nee, ze waren 2 minuten te laat volgens het systeem dus niet meer op tijd, hoe klein tijdverschil ook is. :?

Helaas heb ik verder geen tips voor @redeye. Heel sneu dat alles onder 'het weer' geschoven wordt. :sadcry:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door redeye »

Bedankt voor jullie reacties. Het is inderdaad zuur dat onze vertraging niet is ontstaan door het weer, maar door de vertraging vanwege de koffers die uit het ruim moesten en nu wel onder het kopje ‘weer’ wordt geschoven. De vergoeding gaat namelijk om €1200, dus dat voelt zuur.

@IngridUSA Aankomstvertraging bij een verzekering kende ik nog niet. Ik zal eens kijken wat dat inhoudt. Bedankt voor je tip!
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Mies2301 »

Heb je zelf een rechtsbijstandverzekering? Anders daar eens contact mee opnemen, kijken of zij wat kunnen betekenen voor je.
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door redeye »

@Mies2301 Bedankt voor het meedenken. We hebben wel rechtsbijstand. Ik zal eens gaan kijken.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4374
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Ruud2004 »

redeye schreef:
05 jan 2024, 00:29
Bedankt voor jullie reacties. Het is inderdaad zuur dat onze vertraging niet is ontstaan door het weer, maar door de vertraging vanwege de koffers die uit het ruim moesten en nu wel onder het kopje ‘weer’ wordt geschoven. De vergoeding gaat namelijk om €1200, dus dat voelt zuur.

@IngridUSA Aankomstvertraging bij een verzekering kende ik nog niet. Ik zal eens kijken wat dat inhoudt. Bedankt voor je tip!
Ik begrijp uit je verhaal dat jullie met de nieuwe slottijd (koffers van boord en zonder mist) je aansluitende vlucht op AMS wel konden halen, maar was toen ineens mist? Stel dat die lui wel op tijd waren geweest, was je vlucht dan wel op tijd vertrokken of had de mist dan ook roet in het eten gegooid. Maw was het daar in Düsseldorf niet al duidelijk dat jullie vlucht i.v.m. mist niet op schematijd kon vertrekken? Die mist is/was er niet ineens...

Van automatisch omboeken (zoals die stewardess beweerde) is trouwens geen sprake. Op een gegeven moment wordt een vlucht afgesloten, dat moet nu eenmaal. Alle paperassen (daadwerkelijke passagierslijst/loadsheet etc.) worden gereedgemaakt en aan de gezagvoerder overhandigd. Iemand daarna nog aan een vlucht toevoegen doen ze dan echt niet meer. Als je voor sluiting van de vlucht op tijd bij de gate bent (in jullie geval op 2min bijzonder zuur!), haalt het Gate-personeel je van de vlucht af en gaat een andere afdeling (transferdesk) aan de slag om jou toch nog (z.s.m.) op plaats van bestemming te brengen. Dit kan trouwens al gebeurd zijn tijdens jullie vlucht naar Amsterdam (onhaalbare connectie).
Indien jullie ruimbagage hadden, is die nu ook met jullie meegevlogen. Dat had ik na jullie sprint over Schiphol nog moeten zien.

Om eerlijk te zijn (en ik zou er ook gek van worden!), maar die 8.15uur vertraging valt dan wel weer mee. KLM had je ook op de vlucht van de dag er na kunnen boeken, dan was je vertraging veel groter geweest.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
redeye
Amerikafan
Berichten: 211
Lid geworden op: 25 sep 2010, 22:58

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door redeye »

@Ruud2004 Er was al mist in Amsterdam, maar toen wij zouden vertrekken konden alle vliegtuigen nog op tijd vertrekken en landen in Amsterdam. Toen we aan het wachten waren op een nieuw tijdslot konden ze daar ook nog landen. Tijdens het wachten op het nieuwe tijdslot vertelde de steward dat er op dat moment berichten binnen kwamen dat vliegtuigen even moesten cirkelen boven Amsterdam vanwege de mist. Binnen 10 minuten na dat bericht kregen we een nieuw tijdslot toegewezen waarna we vlak daarna hoorden dat we niet meer mochten opstijgen. Als we de originele vertrektijd hadden kunnen aanhouden, waren we al geland in Amsterdam voordat de echte problemen daar ontstonden.
Het is dus inderdaad heel zuur. Positieve was dat we alle uren wel hebben kunnen wachten in de lounge. Je hebt gelijk, het had veel erger gekund. We hebben geluk gehad dat we een vroege ochtendvlucht hadden, zodat we nog omgeboekt konden worden voor een vlucht diezelfde dag. Het was namelijk chaos op Schiphol.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer