Claimen refund na vertraging vlucht

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Division »

Jammer dat je dan 30% moet afdragen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Ruud2004 »

Ja, ik snap ook niet waarom deze kosten (30%) niet op de luchtvaartmaatschappijen verhalen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door pumi1000 »

Het kost inderdaad wel 30% maar EUclaim was ook al bezig met een procedure. Ik vind het ook een zeer late reactie van Lufthansa......net zo lang wachten, totdat ze zien dat het anders een rechtzaak wordt. Ik weet niet of jezelf snel je recht had gehaald. Mocht het nog eens voorvallen dan eerst rechtsbijstand eens raadplegen zoals hierboven als tip gegeven werd. Voor nu ben ik erg blij met de toezegging.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Division »

Het heeft even geduurd, maar ook mag meepraten met een casus in dit topic.

Zaterdag 5 januari met United naar Washington Dulles gevlogen. So far so good. Aansluitende United-vlucht naar Los Angeles zou om 17.20 vertrekken en aankomen om 20.05. Door een technisch probleem werd er uiteindelijk een ander toestel ingezet. Vertrek 22.00, aankomst 01.00. Bijna 5 uur vertraging dus. Een dag na aankomst kreeg ik al een mailtje met een 'token of appreciation'. Nog niet gekeken wat die inhoudt, maar even googlen leert dat dat gaat om of een paar duizend miles of een reisvoucher van 100/150 dollar.

Vanmiddag een claim ingediend bij de klantenservice. Binnen 35 minuten afgewezen onder het mom van "we zijn een US carrier en de vertraging is ontstaan buiten de EU dus we betalen niet uit". Krijg ik 10 minuten later een voucher van 150 dollar die ik binnen een jaar moet opmaken, alleen in te leveren voor een United-vlucht en niet op een codeshare, waarmee je ook afziet van verdere claims.

Net teruggestuurd dat die vlieger niet opgaat en dat de EU-regeling bepaalt dat het gaat om vluchtschema's die op 1 ticket geboekt zijn waarbij gekeken moet worden naar de totale vertraging op de eindluchthaven. Daarbij hoort ook een overstap op een niet-EU luchthaven.

We gaan het zien.
Afbeelding
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door bedeve »

Ruud2004 schreef:Ja, ik snap ook niet waarom deze kosten (30%) niet op de luchtvaartmaatschappijen verhalen.
Dat degene die het claim bureau inschakelt de kosten daarvan betaalt is net zo logisch als 1 en een 2 is.
Net zo als degenen die via rechtsbijstand verzekering de claim indienen geen kosten maken.
Hun kosten zijn immers de verzekeringspremie s.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Division »

United is steeds erg snel met het negeren van de plicht tot compensatie:
I'm very sorry you are not happy with my response; however, as United Airlines is a US flagship carrier and not an EU Community carrier, and the delayed flight originated in the United States and not in an EU signatory state, European Regulation EC261/2004 is not applicable.
Afbeelding
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door bedeve »

Division schreef:United is steeds erg snel met het negeren van de plicht tot compensatie:
]
Ze reageren in ieder geval wel Division.
Wordt het tijd om ze aan te pakken.
Door via Twitter of Facebook een andere customerservice te bereiken.
Gewoon met je tekst en als bijlage de laatste update van EC261/2004 .

Zelf heb ik goede ervaring met het gebruik van Linkedin in dit soort situaties.
Alweer een tijd geleden was ik 2 dagen heen en weer aan het mailen met klantenservice Tix.
Toen een berichtje hierover naar de grote baas ; 2 uur later was het opgelost.

Bij United zie ik Janneke Otten-Elsinga
Derdegraads connectie3de
Customer Service Director bij United Airlines
Dat is functioneel wel iemand om te contacteren in dit verhaal

Mijn vraag is dan om advies en verwijzing naar degene die binnen het bedrijf wel kennis van zaken heeft.


Get them !!
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Division »

De 2e afwijzing blijkt van dezelfde klantenservicemedewerker te zijn. Ik heb net weer een reply gestuurd en haar gewezen op de inhoud van de EU-regeling waar ze OF niet van op de hoogte is OF net doet alsof ze niet van op de hoogte is. Hierbij is namelijk het Wegener-arrest van kracht waarbij ook vluchten met een overstap in de VS met een VS-maatschappij (indien alles geboekt op 1 ticket) vallen onder de regeling. Ik heb nogmaals gevraagd om inhoudelijke behandeling, al dan niet door een supervisor. Mocht dit tot niets leiden dan ga ik de Nederlandse klantenservice wel eens benaderen.
Afbeelding
Gast

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Gast »

Wat probeer je dan nog meer te claimen dan de airmiles of voucher?
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door bedeve »

eoms schreef:Wat probeer je dan nog meer te claimen dan de airmiles of voucher?
https://www.rechtenvanvliegtuigpassagie ... -261-2004/

Its the law.
You better don 't mess with the law!
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Division »

eoms schreef:Wat probeer je dan nog meer te claimen dan de airmiles of voucher?

"Nog meer"?

Ik wil claimen waar ik recht op heb. Dat United mij ondertussen ongevraagd een voucher stuurt of iets anders moet United weten, maar daar heb ik niet om gevraagd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Division »

Ik post voor de volledigheid even de mailcommunicatie so far in de afgelopen 24 uur.
To:
United Airlines Inc.
233 S. Wacker Drive
Chicago IL 60606
United States

Regarding: compensation claim for delayed flight with booking confirmation [boekingsnummer] [passagiers]

16 January 2019,

Dear Sir/Madam,

I am writing regarding the delay I experienced on flight UA947/UA719 on 5 January 2019, which was scheduled to depart from Amsterdam (AMS) and arrive at Los Angeles (LAX) via Washington Dulles (IAD).

The flight UA719 was scheduled to depart at 5.20 pm, however it did not depart until 10.00 pm, some 4 hours 50 minutes late. The flight UA719 was scheduled to arrive at 8.05 pm, however it did not arrive until 1.00 am, some 4 hours 55 minutes late. The flight arrived well after midnight.

In the Sturgeon judgment (cases C-402/07 and C-432/07) of 19 November 2009, the European Court of Justice confirmed the applicability of compensation for passengers who are delayed for 3 hours or more to their final destination, as referred to in Article 7 of Regulation 261/2004. On 23 October 2012 the foregoing was confirmed in the Nelson/TUI judgment (cases C-581/10 and C-629/10).

At the time of the flight in question there was no extraordinary circumstance within the meaning of Article 5 paragraph 3 of the Regulation. We are therefore entitled to a financial compensation under Article 7 of the Regulation, amounting to 600 euros per passenger, due to the fact that the scheduled length of the flight was more than 3500 kilometers and the length of the delay more than 4 hours. This compensation is per delayed passenger in my party, resulting in a total of 1200 euros.

Please remit your payment to the following bank accounts:

[bankgegevens passagier 1]

[bankgegevens passagier 2]

I look forward to hearing from you and would welcome a response in 14 days.

Yours faithfully,

[passagiers]
Antwoord van United met afwijzing van de claim:
Please accept my sincere apology for the delay of your flight on January 5, 2019, from Washington to Los Angeles. I understand that the delay was, at best, very frustrating and truly regret you were disappointed in our performance. As United Airlines is a US flagship carrier and not an EU Community carrier, and the delayed flight originated in the United States and not in an EU signatory state, European Regulation EC261/2004 is not applicable.

We truly appreciate your understanding that the safety of our customers and crewmembers is our number one priority. We will not operate any aircraft until our stringent operational standards are met. Because we do recognize that your flight plans were negatively impacted, I am sending you an email with an electronic travel certificate for use on a future flight with United or United Express. You should receive the email within 48 to 72 hours. As [passagier] has a different address, I am contacting him directly and sending him goodwill as well.

Thank you for choosing United Airlines and MileagePlus. Your continued support is important. We look forward to welcoming you and [passagier] aboard another United Airlines flight in the near future, as we consider it a privilege to have you aboard.
Mijn respons daarop:
The fact that the delayed flight originated in the US is not relevant in this case. The European Court of Justice ruled that the European regulation applies to flights made on the basis of a single booking, provided that the airport of departure is located in the territory of a Member State. The airport of departure of the single booking is Amsterdam.

I would like to refer you to the Wegener judgment (case C-537/17) of 31 May 2018 where the European Court of Justice ruled as following:

Article 3(1)(a) of Regulation (EC) No 261/2004 of the European Parliament and of the Council of 11 February 2004 establishing common rules on compensation and assistance to passengers in the event of denied boarding and of cancellation or long delay of flights, and repealing Regulation (EEC) No 295/91, must be interpreted as meaning that the regulation applies to a passenger transport effected under a single booking and comprising, between its departure from an airport situated in the territory of a Member State and its arrival at an airport situated in the territory of a third State, a scheduled stopover outside the European Union with a change of aircraft.

Please find the judgment here: http://curia.europa.eu/juris/document/d ... doclang=EN [curia.europa.eu]

As a result, United can no longer rely on the fact that flights with a transfer outside the EU do not fall under the European Regulation 261/2004 for passenger rights. The Regulation 261/2004 is therefore applicable.

Awaiting your reply, with kind regards,

[passagiers]
United wijst weer af:
I'm very sorry you are not happy with my response; however, as United Airlines is a US flagship carrier and not an EU Community carrier, and the delayed flight originated in the United States and not in an EU signatory state, European Regulation EC261/2004 is not applicable.

Thank you again for choosing United Airlines and MileagePlus.
Dit is mijn derde mail naar United:
Again, that is not relevant, since the itinerary is booked on a single ticket. I am again referring to the Wegener judgment (case C-537/17) which is a similar case where The European Court of Justice ruled that Royal Air Maroc (which is also not a EU carrier) had to pay compensation for a delayed connecting flight that also not originated in a EU state, because the itinerary was booked on a single ticket. This is exactly the same situation. The Court ruled because of this fact that European Regulation EC261/2004 is applicable. We made our booking as a single ticket. That is why we are entitled to compensation in accordance with European Regulation EC261 / 2004.

I would refer you to judgments in my earlier mails and I'm therefore repeating Article 3(1)(a) of the Regulation and especially those underlined:

Article 3(1)(a) of Regulation (EC) No 261/2004 of the European Parliament and of the Council of 11 February 2004 establishing common rules on compensation and assistance to passengers in the event of denied boarding and of cancellation or long delay of flights, and repealing Regulation (EEC) No 295/91, must be interpreted as meaning that the regulation applies to a passenger transport effected under a single booking and comprising, between its departure from an airport situated in the territory of a Member State and its arrival at an airport situated in the territory of a third State, a scheduled stopover outside the European Union with a change of aircraft.

Please find the judgment here: http://curia.europa.eu/juris/document/d ... doclang=EN [curia.europa.eu]

If United does not want to comply with the European Regulation EC261/2004, which is sufficiently substantiated in this case, I would like to have my claim forwarded to your supervisor.

Awaiting your reply, with kind regards,

[passagiers]
United lijkt er een beetje klaar mee te zijn:
Thank you for taking the time to further explain your concerns regarding your recent flight. I recognize you feel the issue has not been resolved, and I am sorry we have been unable to reach a mutual agreement.

We give such issues careful consideration and our legal department reviews these matters to ensure compliance with applicable laws and regulations. After final review, we confirm that United Airlines complied with all of the applicable regulations at the time of your flight, and maintain our original decision. We feel we have fully responded to your concerns and consider this matter closed. Should you have any other travel-related issues, please contact us again.

We appreciate your loyalty and while we realize that you have a choice of carriers, our goal is to be your carrier of choice. We look forward to welcoming you aboard another flight again soon.
Afbeelding
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door harryh »

Tsss da's wel treurig, prima aangepakt zo. Het lijkt erop dat ze denken dat je de juridische weg toch niet gaat opzoeken. Wat me nl. aan hun reactie opvalt is dat er niet naar juridische artikelen, Amerikaanse regels enz. wordt verwezen, dat doet me vermoeden dat dit nog steeds een customer service medewerker is die probeert je af te schepen.
Wat @bedeve aangeeft is nu wel een idee en je zou ook kunnen proberen op andere manieren om met iemand hoger in de boom contact te krijgen.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door harryh »

eoms schreef:Wat probeer je dan nog meer te claimen dan de airmiles of voucher?
Waar slaat die reactie op?
Gast

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Gast »

Ik was gewoon benieuwd, mag dat?

@bedeve geeft het antwoord hier boven al.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Division »

Ik ben nu met iemand van United op Twitter aan het kletsen, maar die zegt zo ongeveer hetzelfde:
I see our agent reviewed the matter multiple times with our legal department, however it has since been considered resolved. I do understand this is not the outcome you were looking for, however we're unable to go above our agent's decision. I'm sorry we were unable to come to a mutual agreement.
Het nummer 020-3469381 heb ik reeds gebeld, maar dan krijg ik Amerikaanse mevrouw die met een Engels accent Nederlands spreekt. Die doet alleen reserveringen. Iemand die een nummer heeft van de Nederlandse klantenservice? Zij verwijst namelijk naar de mail.
Afbeelding
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Dutchess »

@Division: goed geschreven, je emails. Misschien kunnen je via de volgende contacten verder gaan (niet allemaal tegelijk, na elke afwijzing een stapje hoger gaan): https://www.elliott.org/company-contact ... -airlines/.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Division »

@Dutchess: thanks. Ik ken die website van Elliott al. Mocht Twitter niks opleveren (wat ik vermoed) dan is Janneke Otten-Elsinga via LinkedIn de volgende optie, gevolgd door laura.mandile@united.com. Kijken of we zo verder komen. Ik wil eerst alles zelf geprobeerd hebben voor we noodgedwongen naar een claimbureau gaan die dezelfde brief stuurt.
Afbeelding
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door harryh »

eoms schreef:Ik was gewoon benieuwd, mag dat?
Laten we zeggen dat er een ondertoon in zit #justsaying.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Ruud2004 »

bedeve schreef:
Ruud2004 schreef:Ja, ik snap ook niet waarom deze kosten (30%) niet op de luchtvaartmaatschappijen verhalen.
Dat degene die het claim bureau inschakelt de kosten daarvan betaalt is net zo logisch als 1 en een 2 is.
Net zo als degenen die via rechtsbijstand verzekering de claim indienen geen kosten maken.
Hun kosten zijn immers de verzekeringspremie s.
In de Nederlandse rechtspraak heel gewoon, maar daar komen claims nooit (meer).
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer