Claimen refund na vertraging vlucht

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door babarage »

welke maatschappij?
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door ina »

Lufthansa.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door ina »

Net Euclaim gebeld en zij gaan toch claimen omdat meerdere mensen met hetzelfde verhaal kwamen, onze claim ligt bij onze rechtsbijstand, zij gaan hem ook indienen bij Lufthansa nu ze weten dat Euclaim er ook mee doorgaat, mocht het de rechtsbijstand niet lukken maar Euclaim gaat wel procederen dan leggen zij het ook bij hen neer op kosten van de rechtsbijstand. Ik ben benieuwd maar nog niet heel hoopvol, ik denk dat ze er toch alles aan doen om niet uit te keren. Toen we 2 jaar terug een nacht extra moesten overnachten vanwege vertraging, duurde het ook een half jaar voor we de gemaakte kosten(hotel en taxi)terugkregen van Lufthansa, ze hopen denk ik dat je het maar laat maar zitten.
KLM daarentegen keert wel snel uit heb ik al van velen gehoord.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Ruud2004 »

Ruud2004 schreef:@Ina: Nee, niet bij LH, maar bij BA. Eerst zelf bij BA geprobeerd, maar kwam er na divers mailverkeer met hun klantenservice niet met hun uit. Ik kreeg een raar afwijkend antwoord wat niet klopt en dat was het. Ik kwam als passagier dus geen steek verder. Afgelopen vrijdag heb ik mijn claim/probleem bij EU Claim aangeboden en zij hebben de claim vandaag aangenomen.

Ik geloof trouwens niet in dat "onder één hoedje spelen", daarvoor gaat er teveel geld in om. Waar ik wel in geloof is, dat een bedrijf als EU Claim (er zijn er meer) zich niet gelijk gewonnen geeft, de regels juist/correct (jurisprudentie weet) toepast en luchtvaartmaatschappijen dat inmiddels ook weten. Daar betaal ik dan ook wel voor (26%), maar dat is oké.

Goed nieuws, vandaag van EU Claim bericht gekregen dat BA mijn claim heeft geaccepteerd en tot uitbetaling overgaat :thumbup:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5005
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door harryh »

Ruud2004 schreef:Goed nieuws, vandaag van EU Claim bericht gekregen dat BA mijn claim heeft geaccepteerd en tot uitbetaling overgaat :thumbup:
Gefeliciteerd, kon ook eigenlijk niet anders met jouw case. Wel beetje jammer dat je er eerst voor naar EU Claim moet voordat ze er toe over gaan.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door PSVwally »

KLM daarentegen keert wel snel uit heb ik al van velen gehoord.
Ik had het bedrag van KLM nog tijdens dezelfde vakantie al op mn rekening staan. Ik wil nog misbruik maken vd situatie, maar achteraf had ik denk ik ook nog wel een shirt en broek kunnen kopen aangezien ik 4 dagen heb moeten wachten op mn koffer.
Maargoed, ik heb altijd een set kledinf in mijn handbagage op dit soort reizen
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Division »

harryh schreef:
Ruud2004 schreef:Goed nieuws, vandaag van EU Claim bericht gekregen dat BA mijn claim heeft geaccepteerd en tot uitbetaling overgaat :thumbup:
Gefeliciteerd, kon ook eigenlijk niet anders met jouw case. Wel beetje jammer dat je er eerst voor naar EU Claim moet voordat ze er toe over gaan.
En daardoor 29% moet inleveren.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Ruud2004 »

Thanks Harryh :thumbup:

@Division: Inderdaad jammer van de gemaakte kosten. Als ik mijn vergoeding heb ontvangen (8 tot 10 weken :o ) ga ik daar nog over mailen met BA. Als ik als klant een claim indien wordt ik afgeserveerd met een "kul antwoord", maar als een jurist zich over de zaak buigt gaan ze na de 2e brief al akkoord. Toch eens kijken hoe ze daar op reageren.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door ina »

Voor degene die de tip gaf om rechtsbijstand in te schakelen :thumbup: Ik werd net gebeld door de rechtsbijstandsverzekering dat Lufthansa heeft toegegeven dat het een technische storing was. Volgens hun hoeven ze officieel niet te betalen???? maar uit goodwill gaan ze het toch doen :roll: Binnen 2 weken wordt het overgemaakt op de verzekering en via hen naar ons. Wij zijn in ieder geval blij :D
twentefan
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 jan 2013, 21:20
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door twentefan »

Dat waren dan mooi voordelige vluchten Ina.
Overigens vallen volgens mij technische storingen niet onder overmacht.
http://floridarond2011.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://denver2013.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://twentefan2015.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door ina »

We kregen een mail van Lufthansa dat zij zoveel onderhoud plegen, meer dan andere maatschappijen, dat zij daarom niet hoeven uit te keren maar uit good will gaan ze het toch doen, haha leuk verhaaltje maar bulshit :wink: nu maar afwachten wanneer we het krijgen :)
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Hinko »

Haha dat is een goede zeg! :lol:
fietser
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 23 okt 2010, 15:33

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door fietser »

Even bijpraten over onze claim bij EUclaim, waarover ik eerder berichtte.
Het betrof een vlucht begin juni 2017: A'dam-Londen-Chicago-Salt Lake City die werd uitgevoerd door American Airlines (hoewel eerste deel met BA en laatste met Sky West). Wij (2 pers.) liepen in Londen 2 uur vertraging op, wat doorwerkte in Chicago waardoor we uiteindelijk ruim 4 uur te laat in SLC aankwamen.
Na thuiskomst onze claim voor een compensatie, volgens verordening 261/2004, neergelegd bij AA. Al snel ontving ik een negatief antwoord. Volgens AA geldt een vertraging alleen bij de eerste stop in de VS. Ik schreef terug dat dat onzin was en diende opnieuw de claim in. Daarna kreeg ik het bericht dat een compensatie niet opgaat voor vluchten vanuit de UK. Ook weer onzin, antwoordde ik. En zo ging het nog een tijdje door met mails over en weer. Op een avond werd ik zelfs vanuit de VS gebeld door een AA-medewerkster die mij 'haarfijn' uitlegde dat de maatschappij onze claim niet kon inwilligen waarbij ze met allerlei voorbeelden en ook met ingewikkelde Engelse juridische termen kwam. Ik zei haar het niet te geloven.
Aangezien wij geen rechtsbijstandverzekering hebben, heb ik onze claim toen neergelegd bij EUClaim. Al snel kregen ook zij een negatief antwoord. Gelukkig gaven ze, na goed in de data te zijn gedoken, niet op waarna ze een rechtszaak voorbereiden. Daarna hoorde ik een tijdje niets. Ineens ontving ik rechtstreeks van American Airlines het bericht dat ze bij nadere beschouwing ons toch de compensatie wilden overmaken, en wel voor de volle 1200 euro (=2x600). Hartstikke fijn, maar ook een beetje zuur, aangezien we ons al hadden gecommitteerd aan EUClaim. Daarom hebben we dit bericht toch door moeten koppelen naar EUClaim. En jawel, vandaag kregen we van hen de melding dat het geld gestort werd en vervolgens weer (na aftrek van de totale EUClaim-kosten = precies 400 euro) naar ons is overgemaakt. Prima dus - eind goed al goed!
Mijn drie conclusies:
1. AA wringt zich in alle bochten om maar niet tot compensatie over te hoeven gaan.
2. Ik vermoed dat AA pas overstag ging nadat EUClaim met een proces dreigde.
3. De aanhouder wint.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door SuzieQ »

Heb je nu 400 euro betaald of overgehouden?
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door ina »

Dat vroeg ik me ook al af. Ik denk 400 voor euclaim en 800 zelf gekregen?
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Division »

na aftrek van de totale EUClaim-kosten = precies 400 euro
De kosten zijn 400 euro. Kosten EUclaim zijn 29% en €26 administratiekosten (inclusief BTW) van het te claimen bedrag.
Afbeelding
Tin_cricket
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 02 dec 2013, 14:19

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Tin_cricket »

Het blijft mij verbazen hoeveel mensen zich beroepen op EUclaim als er overheidsinstanties zijn die het evengoed kunnen, gratis. Je moet er wel meer geduld voor hebben. Ryanair heeft 6 maand geduurd bijvoorbeeld. Ik heb via hen ooit eens geld teruggekregen, wanneer ik er eigenlijk geen recht op had. Initiele vluchten (met redelijk lange overstap) waren geannuleerd, toen werd ik met lufthansa naar huis gebracht met een vlucht die vier uur later vertrok dan mijn initiele vluchten, maar met snelle overstap waardoor we zelfs sneller thuis waren. Netjes schadevergoeding gekregen via FOD mobiliteit. Wat kruisjes op een A4 zetten en opsturen, daar betaal ik geen 29% voor.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Marcopstal »

Bedrijven als EUClaim zijn eigenlijk een schande op zich. Soms vraag ik me af wie de aandeelhouders zijn. Ze halen enorme winsten uit het voeren van deze claims want vaak moeten ze niet meer doen dan een briefje schrijven. Voer voor consumentenorganisaties als je het mij vraagt of de overheid moet meer ruchtbaarheid geven aan de "kosteloze" pistes.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door ina »

Rechtsbijstand verzekeringen werken ook samen met Euclaim alleen nemen zij dan de kosten van Euclaim op zich. Ik heb ook mijn bedenkingen over dit fenomeen?
fietser
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 23 okt 2010, 15:33

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door fietser »

SuzieQ schreef:Heb je nu 400 euro betaald of overgehouden?
We betaalden EUClaim 348 bemiddelingskosten + 52 administratiekosten = 400 euro. Van de compensatie hielden we dus 800 euro over. Waren we blij mee.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer