Claimen refund na vertraging vlucht

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door JVDP78 »

Thanks, claim is ingediend, ben benieuwd hoe lang het duurt, geen haast 😁
2018 Florida
2022 California + Hawaii
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door SemJes »

Wij zijn al 8+ maanden bezig met een refund claim bij KLM voor m'n schoonouders. Vlucht gecanceld door KLM, daardoor aansluitende vlucht niet gehaald en al met al meer dan een dag later op plaats van bestemming. Vaak gebeld en telkens weer een non-antwoord. Het wordt nu echt tijd voor een van de commerciële claim bedrijven om er werk van te maken want zelf lijken we niet verder te komen.
ChantalGrrr
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 jan 2019, 10:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door ChantalGrrr »

Hallo,

Onze vlucht vertrok uiteindelijk iets voor 15.00 uur ipv 9.15. We kwamen nog net geen 6 uur later aan op bestemming (ofja als je immigrations meetelt wel meer dan 6 uur haha).

Het probleem lag al bij de vlucht voor onze vlucht, dus het vliegtuig stond toen wij onze bagage incheckten nog in amerika en moest geserviced worden. Er waren technical issues bij de vlucht voor ons zo begrepen uit de berichten die united zelf naar ons stuurde.

Dus een mail geschreven naar refunds, verwezen naar de informatie die wordt gegeven in dit topic (onze wetten etc. waar het geld gestort mag worden met einddatum). Krijg ik een mail terug dat refunds hier niet mee kan helpen ik moet naar feedback (overigens klikken op de link leidde me nergens naar want de link naar feedback werkte niet). Feedback ga ik nog wel proberen, maar het kan tot 8 weken duren voor ik een antwoord heb staat er op de site, ben ik een chat begonnen op de site met een agent. Ook die kon me niet helpen maar gaf me een nummer om naar te bellen: 1-800-864-8331(toen ik aangaf vanuit europa te moeten bellen dacht hij dat ik dit nummer niet eens kon bellen), dus nu gevraagd hoe dan contact op te kunnen nemen, maar nog geen antwoord op.
Eerst maar via de feedback site, maar ik denk dat we uiteindelijk bij de claimbedrijven uit zullen komen..
BorL
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 27 feb 2015, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door BorL »

Nu ruim tien weken na het indienen van een claim bij KLM wegens een downgrade nog geen steek opgeschoten.
De claim (75% van de kosten terug volgens de KLM voorwaarden) staat nog steeds op "received" en telefonisch wil of kan niemand zeggen wanneer er überhaupt naar gekeken gaat worden.
Gelukkig betaald met credit card, dus heb nu bij ICS een teruggave aangevraagd wegens niet geleverde diensten. (ICS gaf me groot gelijk dat ik nu bij hen aanklop)
Benieuwd wie er als eerste iets laat weten :D
Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.

2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Souraia »

Ook hier een vertraagde vlucht vanuit Londen: Wij zouden om 7.05 vliegen vanuit Brussel naar LAS Vegas met BA en een tussenstop in Londen. De 1e vlucht met BA vertrok een uur te laat. Hierdoor heb en wij dus helaas de aansluitende vlucht gemist. Ze hebben ons omgeboekt naar 1 dag later, vetrek om 16.40 naar LV. Wij zouden op donderdag om 14.00 uur aankomen in LV, is geworden een dag later om 20.45. Ik heb de claim al ingediend maar krijg een excuusmail terug. Nu ga ik hierop weer reageren.
Ik heb de tickets betaald met cc, kan ik hier nog iets mee regelen?
diver99
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 24 mar 2013, 14:54
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door diver99 »

Souraia schreef:
15 sep 2022, 11:46
Ook hier een vertraagde vlucht vanuit Londen: Wij zouden om 7.05 vliegen vanuit Brussel naar LAS Vegas met BA en een tussenstop in Londen. De 1e vlucht met BA vertrok een uur te laat. Hierdoor heb en wij dus helaas de aansluitende vlucht gemist. Ze hebben ons omgeboekt naar 1 dag later, vetrek om 16.40 naar LV. Wij zouden op donderdag om 14.00 uur aankomen in LV, is geworden een dag later om 20.45. Ik heb de claim al ingediend maar krijg een excuusmail terug. Nu ga ik hierop weer reageren.
Ik heb de tickets betaald met cc, kan ik hier nog iets mee regelen?
Hebben ze wel gezorgt voor een ander hotel en transport daarheen of waren die kosten voor eigen rekening?
Hier moeten ze eigenlijk wel voor zorgen inclusief eetgeld
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Souraia »

Daar hebben ze na lang zeuren wel voor gezorgd inderdaad. Hotel met overnachting, vervoer en eten.
Heeft iemand toevallig een voorbeeldmail die ik kan gebruiken om het bedrag te claimen?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Martin & Marianne »

Google eens op 'voorbeeldbrief claim vertraging vlucht engels' of zoiets. Ik vind bijvoorbeeld deze:
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/voo ... overbooked.

https://www.eccnederland.nl/en/template ... mpensation

Of google op flight delay compensation letter.

Marianne
Wadu
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 nov 2017, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Wadu »

Ik heb antwoord gekregen van Air France / KLM betreffende mijn claim voor een gemiste aansluiting in Amsterdam.

Mijn claim is afgewezen omdat de gemiste aansluiting te wijten was aan beperkingen opgelegd door de verkeersleiding wat overmacht is.
Uiteraard ga ik niet akkoord met hun uitleg om mij geen wettelijke compensatie te moeten betalen.

Wat is nog erger vind is ook dat zij mijn gemaakte kosten voor overnachting en maaltijden niet volledig betalen zelf al voldoen deze kosten aan hun voorwaarden.

Ik begrijp wel dat zij deze claims proberen af te zwakken en af te wimpelen gezien de massa claims die zij waarschijnlijk zullen binnenkrijgen maar ik vermoed dat dit hun standaardprocedure is.

Zijn er nog mensen hier die een dergelijk antwoord gekregen hebben?
carooltje
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 22 jan 2010, 16:24
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door carooltje »

Wadu schreef:
29 sep 2022, 19:23
Ik heb antwoord gekregen van Air France / KLM betreffende mijn claim voor een gemiste aansluiting in Amsterdam.

Mijn claim is afgewezen omdat de gemiste aansluiting te wijten was aan beperkingen opgelegd door de verkeersleiding wat overmacht is.
Uiteraard ga ik niet akkoord met hun uitleg om mij geen wettelijke compensatie te moeten betalen.

Wat is nog erger vind is ook dat zij mijn gemaakte kosten voor overnachting en maaltijden niet volledig betalen zelf al voldoen deze kosten aan hun voorwaarden.

Ik begrijp wel dat zij deze claims proberen af te zwakken en af te wimpelen gezien de massa claims die zij waarschijnlijk zullen binnenkrijgen maar ik vermoed dat dit hun standaardprocedure is.

Zijn er nog mensen hier die een dergelijk antwoord gekregen hebben?
Ja ik. Aan boord werd ons verteld dat onze vlucht te laat vertrok doordat deze te laat in Amsterdam aankwam en de schoonmaak op zich liet wachten door personeelstekort. Vandaag ook een mail (in het Engels) dat de vertraging te wijten zou zijn aan beperkingen opgelegd door de verkeersleiding (overmacht). Hoe zouden jullie hier mee omgaan? Ik wilde KLM laten weten dat ik het niet met hen eens ben, maar uiteindelijk is het denk ik KLM’s woord tegen ons woord waar de vertraging aan te wijten is?
Wadu
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 nov 2017, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Wadu »

Ik ga nog een claim indienen via een maatschappij enkel en alleen voor de vergoeding.
Mogelijks zijn er nog andere passagiers van diezelfde vlucht en kan er in groep iets meer egwicht in de schaal gelegd worden.
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Mies2301 »

En toen afgelopen dinsdag ineens out of the blue de refund van Lufthansa.
Heb van juni tot augustus minstens wekelijks contact met ze gezocht en kreeg na de bevestiging echt totaal geen reactie meer.
In september weer lekker in Amerika op vakantie en 4 dagen nadat we thuis waren stond het geld ineens op de rekening.
Was toch weer 600 euro PP.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Ruud2004 »

carooltje schreef:
08 okt 2022, 21:04
Ja ik. Aan boord werd ons verteld dat onze vlucht te laat vertrok doordat deze te laat in Amsterdam aankwam en de schoonmaak op zich liet wachten door personeelstekort. Vandaag ook een mail (in het Engels) dat de vertraging te wijten zou zijn aan beperkingen opgelegd door de verkeersleiding (overmacht). Hoe zouden jullie hier mee omgaan? Ik wilde KLM laten weten dat ik het niet met hen eens ben, maar uiteindelijk is het denk ik KLM’s woord tegen ons woord waar de vertraging aan te wijten is?
Ja, en zo probeert KLM jullie te ontmoedigen, dat woord tegen woord heeft geen enkele zin. Ik zou nog een keer kort en duidelijk per mail/brief (met een redelijke reactietijd) aangeven dat je geen van de door KLM aangedragen "excuses cq redenen" accepteert en bij een voor jou negatieve reactie genoodzaakt bent je claim uit handen te geven.

Een claimbedrijf haalt de werkelijke reden wel boven water en weet daar prima mee om te gaan. Ik hoop niet dat het zo ver moet komen, maar uiteindelijk geeft een rechter aan of je claim terecht is. Kost dan wel een deel van je commissie (best veel), ik snap ook niet waarom deze kosten niet op de luchtvaartmaatschappijen worden geclaimd. Kost de gedupeerde passagier nu onnodig veel geld.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Carolien123 »

Wij zijn twee weken geleden ruim op tijd geland in Heathrow, alleen moesten alle passagiers lang wachten voor ze het vliegtuig uit konden omdat er een bus moest komen. Met een rolstoel duurde het nog heel veel langer, we hebben meer dan een uur en een kwartier moeten wachten in het vliegtuig. Daardoor hebben we de aansluitende vlucht gemist.

De volgende vluchten naar Amsterdam zaten vol en in plaats van om 10.40 kwamen we om 16.55 op Schiphol. Overmacht dus pech....

Airline kan er niets aan doen, zouden jullie hiermee een claim indienen of is dit een onbegonnen zaak.

Zouden we een claim kunnen indienen bij de luchthaven of heeft dit volgens jullie ook geen kans van slagen?
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Ruud2004 »

@Carolien123 Wij maakten in 2029 een soortgelijke vertraging mee met een vlucht van Vancouver via LHR naar Amsterdam. (zie reisverslag) Op tijd op LHR aangekomen, maar ruim een uur op het platform met draaiende motoren staan wachten. Achteraf bij BA een claim ingediend, werd afgewezen ivm overmacht (lag aan verkeersleiding), dit terwijl de piloot aangaf dat er voor zijn A380 geen geschikte gate vrij was.
Ik kwam er met BA niet uit, EU-claim wel en dat leverde toch twee keer compensatie op. (minus kosten EU-claim)
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Carolien123 »

Ruud2004 schreef:
10 okt 2022, 14:22
Ik kwam er met BA niet uit, EU-claim wel en dat leverde toch twee keer compensatie op. (minus kosten EU-claim)
Oke, dat klinkt alsof het iig de moeite van het proberen waard is.

Ik ga maar eens kijken naar die EU-claim dan.

Bedankt voor je antwoord
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Division »

Ruud2004 schreef:
10 okt 2022, 14:22
Wij maakten in 2029 een soortgelijke vertraging mee
Anticiperen op de compensatie. 8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Ruud2004 »

Carolien123 schreef:
10 okt 2022, 14:50
Ruud2004 schreef:
10 okt 2022, 14:22
Ik kwam er met BA niet uit, EU-claim wel en dat leverde toch twee keer compensatie op. (minus kosten EU-claim)
Oke, dat klinkt alsof het iig de moeite van het proberen waard is.

Ik ga maar eens kijken naar die EU-claim dan.

Bedankt voor je antwoord
Los van het feit dat ik nergens heb gelezen met mie jullie hebben gevlogen, het Verenigd Koninkrijk (ook met King Charles) maakt geen deel meer uit van de EU, dus claimen op de EU-regeling is niet meer mogelijk. Wel heeft BA (of het VK) nu een vervangende regeling in het leven geroepen, mogelijk kan je daar wat mee. Ik heb niet eerder gehoord dat de bekende claimbedrijven je hierbij van dienst kunnen zijn.

https://www.britishairways.com/en-gb/in ... mpensation
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Carolien123 »

Wij zijn gevlogen met British Airways geboekt via American Airlines.

Ik heb een mail gestuurd naar EU claim en wacht het gewoon af. Als het wat oplevert is het mooi, dan nemen we de helft van de kinderen mee naar Florida in de winter (de rest is druk met andere dingen) en anders moeten ze hun eigen tickets betalen.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
erider
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 apr 2019, 12:26

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door erider »

Op vrijdag 23 september zouden we van Amsterdam naar Atlanta vliegen en dan naar Orlando met Delta. Maar vlak voor vertrek bij de gate zelf werd de vlucht opeens geannuleerd vanwege te weinig piloten bij Delta. Ze zouden iedereen een dag later op een 'inhaalvlucht' plaatsen om 3 uur 's middags. Dus wij moesten weer naar huis want alle vluchten naar Amerika diezelfde dag zaten al vol. Die avond thuis hebben we Delta gebeld om te vragen hoe het zat met die inhaalvlucht maar die wisten van niets en zeiden dat we KLM moesten bellen. KLM gebeld en die wisten ook van niets en hebben ons toen op een vlucht naar Detroit geboekt. Echter bleek toen we de dag erna naar Schiphol reden dat ook die vlucht geannuleerd zou worden. Wij langs de KLM ticketdesk op Schiphol waar KLM ons met hoge uitzondering op een vlucht van American Airlines naar Philadelphia en dan door naar Orlando hebben geboekt, waar we direct mee konden.

Nu we weer thuis zijn van vakantie vraag ik me af of we recht hebben op een vergoeding van Delta (we hebben wel wat Skymiles gekregen maar dat vind ik wel erg karig). Weet iemand dat? We hebben dus we de dag erna van KLM een vervangende vlucht gekregen. En stel dat we wel recht hebben op een vergoeding, kan ik dat dan het beste via Delta zelf proberen of via bijvoorbeeld EU Claim?

Alle adviezen zijn welkom.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer