Claimen refund na vertraging vlucht

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Brigit »

babarage schreef:
18 feb 2022, 02:04
@Brigit en, hoe heeft Delta het opgelost?
Niet, volledige radiostilte na 2 klachten.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Brigit »

Heeft iemand een idee hoe het proces van een klacht bij klm een beetje te versnellen? Inmiddels 3 maanden geleden een klacht ingediend (oa downgrade van business naar main cabin dus dat prijsverschil zou simpelweg vergoed moeten worden)? Ik las ergens iets over usdot contacteren, nu ging het om een delta uitgevoerde vlucht maar het was een klm ticket, is er ook zoiets in Nederland?
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Frasi »

@Brigit Soms helpt het om er een -aardig- emailtje achteraan te sturen. Of ze via FB Messenger te benaderen.
Zo nodig elke 1 à 2 weken. Vriendelijk vragen naar de voortgang, of je zelf nog iets kan/moet aanleveren, wat hun volgende stap is en wanneer je die kan verwachten.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Harry »

Het lijkt me dat je bij Delta moet zijn, zij hebben de vlucht uitgevoerd.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door harryh »

Ik heb gisteren een klacht ingediend op delta.com voor een vertraagde door Delta uitgevoerde vlucht terug naar NL, geboekt met 074 (KLM) tickets maar omgeboekt naar 006 (Delta) tickets. Wat schetst mijn verbazing: Half uur later ontvang ik mail van AirFrance KLM met dossiernummer en niets van Delta of KLM zelf. Claim tracken kan alleen op https://wwws.airfrance.fr/, beetje jammer, want AirFrance heeft een slecht trackrecord qua afhandelen van klachten bij mij.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door roelb »

Klopt, dat is voor zover ik weet al heel erg lang zo.

Als je een Amerikaans adres invoert op het claimformulier wordt het door Delta afgewikkeld, voer je een Nederlands (in ik vermoed ook ander Europees) adres in dan gaat de afwikkeling naar AF/KLM, en dat is dus inmiddels een centrale afdeling in Frankrijk geworden.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door bedeve »

Zo ook met jouw Flyingblue activiteiten @harryh
Heel vaak zie je bij diensten daarvan , zoals de hier nog onbesproken extra Hertz en Avis mijlen , de benaming " Carte Air France "
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gilster
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 feb 2015, 23:44
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Gilster »

@Birgit mijn ervaring is dat bellen en nog is bellen de oplossing is. Heb een paar keer een issue gehad met KLM en de combo mail en bellen heeft het opgelost al hoewel er altijd inderdaad een paar maanden overheen gaat.

Had je een upgrade naar BC gedaan of oorspronkelijk een BC ticket?
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door kwarktaart »

Na een geweldige twee weken in Orlando zijn we inmiddels terug na een helse terugreis.
We vlogen met Delta van MCO naar ATL op vrijdag om 13:00 uur om vervolgens over te stappen op de vlucht van ATL-AMS. Op MCO begon het drama want in eerste instantie een vertraging van een uur, wat na een na een half uur weer een uur werd en zo door tot maar liefst 21:30 in de avond! En zelfs na al die uren gewacht te hebben (maar liefst 7 sms berichten van Delta verder waar de vlucht steeds een uur/anderhalf uur werd opgeschoven), werd de vlucht geannuleerd. De vertraging was in eerste instantie doordat er geen piloot was op de heenvlucht van het toestel waarmee we zouden vliegen. Toen dat drie uur later was opgelost, konden we boarden met nog een klein beetje hoop de aansluiting in Atlanta toch nog te redden). Na een uur in het toestel te hebben gezeten, zonder een meter verplaatst te zijn, moest het toestel terug naar de gate. Hier dus al die uren weer zitten wachten tot laat in de avond. Uiteindelijk na cancellen vlucht, omgeboekt naar de dag erna op de vlucht MCO-ATL om 10:00 a.m. Eenmaal in het (door Delta betaalde) airport hotel aangekomen ontving ik een mail van Delta dat de 10:00 a.m vlucht niet doorging en dat we op de 6:00 a.m. vlucht waren geplaatst. Al met al een uur verder konden we mee op de vlucht van 11:00 uur (dus toch nog een paar uur slaap in het airport hotel, wat met vertrek om 6:00 a.m. niet had gelukt).
De volgende dag vertrok onze vlucht om 11:00 a.m. op tijd en hadden we dus in Atlanta voldoende tijd om over te stappen. Buiten het feit dat er een extreem onvriendelijke (bijzonder voor Amerikaanse begrippen) Delta medewerker achter de balie stond waar we onze seats niet van assigned kregen maar onvriendelijk de opdracht kregen om te wachten tot iedereen was geboard, dan zouden we worden omgeroepen. Iedereen geboard, wij niet omgeroepen, dus maar naar de ticket scan mevrouw gegaan, die ons door liet na daar ter plekke de seat assignment te hebben gedaan. Eindelijk aan boord en uiteindelijk na deze lange reis weer thuis (1 koffer zoek, maar dat was te verwachten na dit gedoe. De koffer kunnen we binnen een paar dagen thuis verwachten).

Mijn vraag, wat er wat te claimen bij Delta? We hebben meal vouchers gekregen en het airport hotel, maar het heeft ons een volle dag extra gekost, dag parkeren op Schiphol extra, hond in pension langer). Ik lig niet wakker van de kosten en claim nooit iets, maar omdat ik dit wel een bijzonder vervelende terugreis was die best wat tijd/energie heeft gekost, zou een voordeeltje eruit slepen het weer wat minder erg maken ;-)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door harryh »

Mijn dochter had een paar weken terug iets vergelijkbaars op TPA-ATL-AMS en was 20u later in NL. Ik heb begin deze week een klacht ingediend die door AirFrance wordt behandeld.

Ik verwacht mede met alle ellende op Schiphol van de afgelopen weken dat het een behandelen extreem lang gaat duren. Een klacht van afgelopen december is tot op heden nog steeds niet behandeld...

Overigens vloog ik deze route zelf eind april en was er niets aan de hand qua vertraging.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Harry »

Wat vreselijk om zo’n reis mee te moeten maken, jullie hebben dus een hele dag op het vliegveld en in een vliegtuig doorgebracht zonder ergens heen te gaan. :shock:
Je hebt in ieder geval geen recht op compensatie volgens de EU regels, je kunt een klacht indienen bij Delta en hopen dat je bv. een voucher krijgt om te gebruiken voor een toekomstige reis.
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door kwarktaart »

Klopt inderdaad @Harry. Een complete dag op t vliegveld en in een vliegtuig en uiteindelijk toch weer in Orlando geslapen waar we de dag al begonnen waren.

Ik had ook het idee geen recht te hebben op compensatie, maar misschien ga ik het toch proberen over een paar dagen.

Verschrikkelijk voor je dochter @harryh. Het klinkt als een vergelijkbare, verschrikkelijke reis terug. Wij waren uiteindelijk 22 uur later dan gepland op Schiphol.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door roelb »

Was de originele vlucht ATL-AMS een Delta vlucht, of was dit een door KLM uitgevoerde vlucht?
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door kwarktaart »

Bij KLM geboekt, alle vluchten door Delta uitgevoerd
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door roelb »

Dan is er voor de vlucht vanuit de US naar Nederland geen recht op een aanvullende vergoeding, aangezien deze niet is uitgevoerd door een Europese airline.

EU261 is van toepassing op /alle/ vluchten vanaf een Europese luchthaven, ongeacht de airline. Dat geldt dan tot en met de eindbestemming, voor alle vluchten in dat outbound segment. Dus als je nog een connectie hebt buiten de EU en daarna met een niet-EU airline vliegt dan is EU261 toch van toepassing.

Op vluchten van buiten Europa met een eindbestemming in Europa is EU261 alleen van toepassing als de airline die de vlucht naar Europa uitvoert een Europese airline is en de vertraging ook daar is ontstaan.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Pepito »

@roelb Ik zag het al meer genoemd, maar inderdaad goed om te zien dat je hier weer terug bent.

En dan gelijk maar even gebruik van je kennis met de test of ik het goed begrijp?

(Ik maak me nog steeds wat zorgen over de korte overstap tijd die door wijzigingen van de Delta vlucht van 1uur en 5 minuten al terug is naar 45 minuten.)

Geboekt bij KLM:

LAX-SLC met DL2626 (Delta)
45 minutes connection time
SLC-AMS met KL610 (KLM)

Mocht ik de vlucht SLC-AMS missen doordat de Delta vlucht ‘te laat’ is, of het op SLC ‘te druk’ is, dan heb ik dus geen recht op compensatie op basis van EU261, correct?

En dat levert dan de volgende vraag op, waarop dan wel?

Ik kan er nu op de KLM website niets meer over vinden behalve nieuws en blog berichten uit 2017, maar is er nog zo iets als de ‘gate closing time’ In die oude berichten wordt aangegeven dat je minimaal 15, 30 of soms zelfs 60 minuten voor vertrektijd bij de gate moet zijn. Bestaan dit soort eisen en richttijden nog? Of is voor de vlucht met vertrektijd 21:00 je om 21:00, nou vooruit 20:59 bij de gate melden nog ok?
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door PSVwally »

Dan toch even wat positiefs over KLM, of nouja het luchtvaartpersoneel dan.
Mijn flying blue account werkte ineens niet meer en ik kon de tickets daar dus niet op boeken.
Bellen, onbereikbaar en werd 2x na 45 min wachtrij opgehangen. Twitter, leek wel een standaard bot en ook die kon niets doen. Whatsapp, nou 5 dagen later om 2:30 's nachts een reactie, daar in de ochtend antwoord op gegeven, niets meer gehoord daarna.
Bij de gate nogmaals gevraagd hoe of wat, dame keek erna en begreep het ook niet, maar ze pleegde iig wat belletjes en ik zou er nog wat van horen. Tot mijn verbazing op de terugvlucht kwam er een stewardess naar mij toe met een tablet of ik wat gegevens wilde invullen mbt mijn flying blue account en 3 dagen later kwijg ik een mail dat alles weer zou moeten werken. En verrek, alles weer ok en alle punten weer aanwezig. Heeft wel een maand geduurt, maar dan toch.

Overigens 3x een claim neergelegd mbt vertraging en missende bagage op USA vluchten, alle keren vanuit Amsterdam trouwens en alle keren binnen 3 weken geregeld. Kosten voor missende bagage zelf binnen die vakantie.
Ph0en1x
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mar 2022, 10:41
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Ph0en1x »

Niet om de skere Hollander uit te hangen, maar mijn Delta vlucht van 13/6 10:55 vertrok uiteindelijk 16:40. Dus te laat bij het autohuren en uiteindelijk pas 02:30 plaatselijke tijd bij een Super 8 binnengestrompeld in plaats van lekker rustig om een uurtje of acht 's avonds. Inclusief de jetlag hebben we daar nog wel even last van gehad.

Ik ga achter die 600,- aan. Iemand nog tips of recente ervaringen? Heb wecare@delta.com gevonden als eerste ingang. Of maar gelijk Airhelp oid inschakelen?
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Dutchess »

@Ph0en1x - de pessimist in mij verwacht dat ze het op "buitengewone omstandigheid" gooien en weigeren te betalen (iets in de geest van "ze kunnen er niets aan doen dat Schiphol niet genoeg personeel heeft")
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Harry »

Als je zin en tijd hebt om zelf alles te regelen kun je dat doen, ik zou in dit geval (ze zullen er waarschijnlijk wel onderuit willen komen) een claim bureau inschakelen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer