Claimen refund na vertraging vlucht

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Fair Arie
Amerikafan
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 mei 2014, 19:03

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Fair Arie »

Ik vloog in januari via MSP; was binnen 10 minuten door immigration. De automatisering werpt zijn vruchten af.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door roelb »

Dit was drie jaar geleden oid, kreeg een kruis bij de apc kiosk en moest dus naar de exceptierij. Die was niet heel lang, maar wel een paar aziaten voor me die geen engels spraken en vermoedelijk helemaal niet bij de kiosks thuis hoorden. Maar goed, dat kostte dus een uur oid. Ook de reguliere balies waren toen langzaam en toen ik er door was stonden er mensen uit dezelfde vlucht vanuit AMS nog in de rij. Ook daar veel aziaten in de rij, dus denk dat er net een vlucht uit Azie voor zat.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door mtl »

Je moet gewoon mazzel hebben. Bij mijn laatste keer in Las Vegas waren de kiosken niet beschikbaar en ging het op de ouderwetse manier.
singha
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jun 2018, 21:57
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door singha »

Ga me hier ook in verdiepen.
Normaal zou ik vandaag van LAX via LHR naar AMS vliegen.
Gisteren keek ik in mijn mailbox en deze vlucht is geannuleerd en ik word een dag later op een vlucht van American airlines gezet i.p.v. british airways. Mijn kosten worden vergoed (hotel huurwagen) kan ik dan nog steeds de compensatie van 600 euro pp aanvragen?? Ik zal zo 18 u later in Amsterdam zijn dan voorzien
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door roelb »

Ja. Je zou met een EU-based airline naar Europa vliegen en door een annulering door de airline minder dan 7 dagen voor vertrek kom je meer dan 6 uur later op je bestemming aan. Dat betekent dat je recht op 600 euro vergoeding, naast natuurlijk het recht op verzorging (eten, hotel, etc).

Bijzonder trouwens dat ze je geen eerdere vlucht hebben aangeboden. Genoeg andere opties om jouw van LAX naar AMS te vervoeren die een stuk minder geld kosten.

edit: sorry ik keek bij de 31e (aankomst vandaag) ;-). Hij is inderdaad geannuleerd. Maar goed, ik vermoed dat je met een belletje wel nog vandaag thuis kunt komen. Zowel de directe DL als KL vlucht LAX-AMS hebben beide nog stoelen. En BA is verplicht om je via een andere airline te routeren als dat de enige optie is.
Laatst gewijzigd door roelb op 01 aug 2019, 17:29, 3 keer totaal gewijzigd.
singha
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jun 2018, 21:57
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door singha »

Nog een geluk dan dat de brexitdeal nog niet is doorgegaan
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door roelb »

Dat klopt. Maar goed, ik vermoed dus dat je gewoon nog vandaag weg kunt als je de airline even direct belt. Of heb je je tickets elders gekocht? Dan moet je even die travel agent bellen en vragen of zij aan BA toestemming willen vragen om je op de KL602 te zetten (alleen nog business class stoelen vrij, maar gewoon doen alsnog je neus bloedt). Vetrek 13.45. Alternatief is de DL78, vertrek 19.18u. Daar zijn nog wel economy stoelen vrij.

En snel bellen, want het gaat hard op dit moment. Inventory op de DL78 is 1 in J en 5 in Y. Op de KL602 5 in J en 0 in Y.
Gast

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Gast »

roelb schreef:
01 aug 2019, 17:33
1 in J en 5 in Y
Wat betekent dat?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door roelb »

J = business cabin, Y = economy cabin (dat zijn de standaard fare buckets voor full-fare/flexible business cq economy).
singha
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jun 2018, 21:57
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door singha »

Ik kreeg gewoon het voorstel om AA te nemen morgen om 8u20 via Dallas i.p.v. BA 15u30 heb een extra hotelovernachting gekregen extra dag huurauto en maaltijd
Verder zit ik ook in main cabin extra i.p.v. economy
Dus mij hoor je niet klagen nu nog 3x 600 claimen en ben ik helemaal tevreden.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door PSVwally »

Vliegt united met een oude vloot ofzo?
Vliegtuig van amsterdam naar Houston vertraagd door problemen met een brandstofpomp.

Van Houston naar LA haalde ik net niet, gate was net 5 min gesloten maar het vliegtuig staat er nog vanwege ‘technische problemen’.

Gedurende de eerste vlucht kreeg ik via de united app al een bericht dat ik op een latere vlucht gezet was, die nu ook vertraagd is vanwege mechanical issue earlier today....

Gaat lekker. Ga t klokje wel ronddraaien... nu dan hier maar even de samenvatting van t voetbal kijken.

Ik kom overigens maar 1,5u later in LA aan (als t goed is...) dus ik klaag verder niet
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Division »

Een heel groot deel van de United-vloot is gemiddeld meer dan 20 jaar oud, voor bv de 757, 767 en A320. De 777-200's naar Houston naderen ouderdom, maar worden op den duur allemaal vervangen door A350's.

1,5 uur valt nog mee. Meer dan 4 uur later in LA was toch 600 euro's.
Afbeelding
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door PSVwally »

Inmiddels geven ze al 9:10 aankomst aan... maar dat geldt toch alleen voor europese maatschappijen.

Overigens geven ze bij de vertraging van de laatste vlucht (UA2172) aan dat dit komt door onweersbuien eerder op de dag die vanalles in de war hebben gegooid
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Old Faithful »

PSVwally schreef:
23 sep 2019, 01:43
maar dat geldt toch alleen voor europese maatschappijen.
Voor alle maatschappijen waarvan de vluchten binnen Europa beginnen.

Fijne vakantie. :thumbup:
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door PSVwally »

Jullie ook nog een fijne vakantie

De laatste vlucht gooide ze daar al op het weer. En daarna ging de slurf kapot en moest er een nieuwe gate worden gevonden...

Ik ben nu waar ik moet zijn. Dus nu maar pitten en dan kijken we er tussendoor naar.
Heb na mn 1e vlucht waar ik een uur vertraging had wel een $10 voedselbon voucher aangenomen.
Maar vooral de 2e vlucht (gemist) en daardoor 3e vlucht zorgden voor nog een 3u extra vertraging.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Division »

Wel interessant dat er 4 dagen op rij problemen zijn met UA21.
Schermafbeelding 2019-09-23 om 11.20.38.png
Afbeelding
Gebruikersavatar
Symbolio
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 06 jun 2011, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Symbolio »

30 augustus vertraging gehad met de KL0608 en daarvan inmiddels al 600 euro retour ontvangen van KLM. Directe vlucht weliswaar (AMS-SFO) maar die 3,5 uur mogen ze volgende keer nog net even doorrekken naar 4,5 uur dan was het 1200 euro geweest en waren de tickets free as a bird. Wel grappig die paniek bij veel mensen. Vliegen en reizen naar het buitenland is voor veel mensen gelijk aan rocket science heb ik soms het idee.
El Paso '86
El Paso '97
Cleveland '11
Southwest '13
Denver '16
Pacific Northwest ‘19
Florida ‘22
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Division »

Hoezo 1200?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Old Faithful »

twee keer 600, denk ik.
Groet,

Old Faithful
Elbeannie
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 apr 2019, 10:43
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Claimen refund na vertraging vlucht

Bericht door Elbeannie »

Goedemorgen,

17 dagen geleden werd 26 uur van te voren mijn vlucht geannuleerd, Kl0603 naar LA.
Gelijk gebeld en er waren nog stoelen beschikbaar voor de ochtend vlucht van 09.40 KL0601
Vanuit de mooie provincie Groningen niet heel ideaal, had natuurlijk voor de middag vlucht gekozen maar was blij dat ik die dag nog in LA kon komen.

Toch even klacht voor compensatie ingediend en nu komen ze met het volgende;

w compensatieverzoek
De EU-Verordening 261/2004 schrijft voor hoe luchtvaartmaatschappijen passagiers dienen te compenseren en assisteren bij een overboeking, vertraging of annulering van vluchten vertrekkend uit EU landen. De reden van de verstoring is hierbij wel van belang.

Uw vlucht werd geannuleerd wegens technische redenen. Dit betekend u en uw medereiziger recht hebben op een compensatie. Omdat u eerder bent aangekomen in Los Angeles mogen wij het compenserende bedrag met 50% reduceren.

Ik bied u dan ook een compensatie aan van EUR300,- per persoon.



Het glas is natuurlijk altijd half vol, is bovenstaand conform? Of heb ik gewoon recht op 600pp?

Alvast bedankt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer