Error fare Alamo/National? Editie 2016 (niet meer beschikbaar)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
RR2USA
Amerikafan
Berichten: 163
Lid geworden op: 10 aug 2010, 13:35
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Error fare Alamo/National? Editie 2016 (niet meer beschikbaar)

Bericht door RR2USA »

En ook maar meteen mijn ervaring met jullie delen. Ik heb gereserveerd bij National via Expedia. Meteen ook geregistreerd voor de Emerald membership. Afgelopen vrijdagavond na de landing direct naar National. Direct aan de beurt omdat ik de Emerald rij kon kiezen. Lever netjes de spulletjes aan. Zegt de dame dat ze een gloednieuwe Ford Explorer klaar heeft staan. OMG, dat was nou net de auto die ik wilde. Mijn partner meteen gratis als 2e bestuurder bijgeschreven. Sleutels gekregen en weg. Gewoonweg fantastisch. 3 Weken deze dikke bak voor slechts 258,- all in.
Harry, ik hoop dat je voor september volgend jaar ook weer op tijd de glitches in het reserveringssysteem vindt. Toppie en hartelijk namens mij en mijn partner!
Staten bezocht sinds 1997: AZ,CA,CO,CT,DC,DE,FL,ID,IL,IN,LA,MA,MD,MS,MT,NJ,NM,NV,NY,OH,PA,RI,SD,TX,UT,VA,WA,WV,WY
Aantal keren naar USA: 22 (inclusief komende reis)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Error fare Alamo/National? Editie 2016 (niet meer beschikbaar)

Bericht door harryh »

:thumbup: Bedankt en graag gedaan - ik hou het in de gaten!
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Error fare Alamo/National? Editie 2016 (niet meer beschikbaar)

Bericht door Njit »

Auto gehuurd via Expedia bij Alamo. Opgehaald op JFK. Ging allemaal prima. Ik had ons beide van te voren al aangemeld als bestuurders maar Linda was al automatisch toegestaan als extra bestuurder omdat we getrouwd zijn. Dus die extra kosten hadden we ook niet.

We kregen een Ford Expedition mee. Konden ook wel een Tahoe krijgen maar die had een hele vieze ruit aan de binnenkant.
Reed verder prima.

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
diver99
Amerikafan
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 mar 2013, 14:54
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Error fare Alamo/National? Editie 2016 (niet meer beschikbaar)

Bericht door diver99 »

nou wij hadden ook een auto geboekt bij national via Expedia tegen het speciale tarief. Bij aankomst direct door naar de garage want ik ben executive member. Bij de uitgang kregen we toch mooi de rekening gepresenteerd voor de uitgezochte auto en moesten bijbetalen. Konden in het systeem zien dat we via een 3e party geboekt hadden dus gold de executive status niet. Kregen nog wel een korting van 100 dollar maar wel 2x de belasting betalen die we al betaald hadden. Zijn nu al weer 3 weken met Expedia bezig om dit terug te krijgen.
Was trouwens in San Francisco.
Wij hadden dus geen mazzel
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Error fare Alamo/National? Editie 2016 (niet meer beschikbaar)

Bericht door Stan.Gobien »

Omdat ik via Expedia boekte met harryH tarief, had ik toen uit voorzorg wel een Standard SUV geboekt en niet de midsize car.
Ik heb toen vanuit de Executive rij een Ford Explorer Limited meegenomen die volgens mij ook Standard SUV klasse is.
De dame aan het uitrijhokje had behoorlijk wat werk om de boeking te vinden en te regelen maar het kwam uiteindelijk allemaal in orde.

Jij hebt bij betaald aan National, dus ik denk dat je jouw klacht bij National moet neerleggen, niet bij Expedia.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Error fare Alamo/National? Editie 2016 (niet meer beschikbaar)

Bericht door bedeve »

diver99 schreef:Konden in het systeem zien dat we via een 3e party geboekt hadden dus gold de executive status niet. Kregen nog wel een korting van 100 dollar maar wel 2x de belasting betalen die we al betaald hadden. Zijn nu al weer 3 weken met Expedia bezig om dit terug te krijgen.
Was trouwens in San Francisco.
Zo'n verhaal zou je je bij de balie kunnen voorstellen,maar toch niet bij de exit booth,
En als dat dan gebeurt roep je toch meteen om de manager.
Is toch altijd handig al je zelf ook even de spelregels / voorwaarden heb doorgelezen zodat je weet van de klok en de klepel.
Zoals Stan Gobien al opmerkt ligt de oplossing in de communicatie met National en niet met Expedia.
Begin te mailen met care@nationalcar.com .

In de eerste Emerald Club thread heb ik verschillende keren geschreven over huren via 3rd parties en toch de voordelen van Emerald Club gebruiken.
Uitgerekend Expedia is de enige booker met wie dat officieel geregeld is
Ik kom een aantal malen per jaar op SFO een auto ophalen die ik op verschillende manieren boek.
Precies waar me het beste uitkomt.
Nooit enig commentaar op gehad, ook niet als dat bij Expedia of zelfs Rentalcars was

Wel zijn ze strenger geworden op de spelregel dat de basis van de Emerald Club het huren van een midsize car is .
Kan het daar ook aan gelegen hebben ?
Laatst gewijzigd door bedeve op 21 sep 2016, 00:51, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Error fare Alamo/National? Editie 2016 (niet meer beschikbaar)

Bericht door bedeve »

Stan.Gobien schreef: Ik heb toen vanuit de Executive rij een Ford Explorer Limited meegenomen die volgens mij ook Standard SUV klasse is.
.
Voorbij die tijd ; premium.
Steeds minder op voorraad, en als je geluk hebt staat ie bij de fullsize suv.
Wat een top auto
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Purk87
Amerikafan
Berichten: 312
Lid geworden op: 22 jan 2016, 18:46
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Error fare Alamo/National? Editie 2016 (niet meer beschikbaar)

Bericht door Purk87 »

Bijzonder is ook alles goed gegaan op SFO :)
Volgende week leveren we de Jeep in en halen we op LAX hopelijk een Ford Mustang Convertible op :)
[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
diver99
Amerikafan
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 mar 2013, 14:54
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Error fare Alamo/National? Editie 2016 (niet meer beschikbaar)

Bericht door diver99 »

bedeve schreef:
diver99 schreef:Konden in het systeem zien dat we via een 3e party geboekt hadden dus gold de executive status niet. Kregen nog wel een korting van 100 dollar maar wel 2x de belasting betalen die we al betaald hadden. Zijn nu al weer 3 weken met Expedia bezig om dit terug te krijgen.
Was trouwens in San Francisco.
Zo'n verhaal zou je je bij de balie kunnen voorstellen,maar toch niet bij de exit booth,
En als dat dan gebeurt roep je toch meteen om de manager.
Is toch altijd handig al je zelf ook even de spelregels / voorwaarden heb doorgelezen zodat je weet van de klok en de klepel.
Zoals Stan Gobien al opmerkt ligt de oplossing in de communicatie met National en niet met Expedia.
Begin te mailen met care@nationalcar.com .

In de eerste Emerald Club thread heb ik verschillende keren geschreven over huren via 3rd parties en toch de voordelen van Emerald Club gebruiken.
Uitgerekend Expedia is de enige booker met wie dat officieel geregeld is
Ik kom een aantal malen per jaar op SFO een auto ophalen die ik op verschillende manieren boek.
Precies waar me het beste uitkomt.
Nooit enig commentaar op gehad, ook niet als dat bij Expedia of zelfs Rentalcars was

Wel zijn ze strenger geworden op de spelregel dat de basis van de Emerald Club het huren van een midsize car is .
Kan het daar ook aan gelegen hebben ?
Ik heb gewoon de midsize gehuurd wat ook de bedoeling is. We hebben een dodge grand voyager meegenomen en moesten toen bijbetalen. De man bij de uitgang wist gelijk hoe ik geboekt had want dat stond in het systeem en dat heeft hij mij ook laten zien. Omdat we een one way fee moesten betalen werd deze pas bij het inleveren in rekening gebracht, inclusief alle belastingen hierover. Ik heb een bewijs van Expedia dat ik alleen de one way fee zou moeten betalen dus zonder de reeds betaalde belasting aan Expedia. Daarom is Expedia er mee bezig. Ook weet ik heus wel waar de klok en de klepel hangt maar als je daar staat en de keuze krijgt tussen bijbetalen of een midsize auto( 4 personen inclusief bagage voor 4 weken en 7000km voor de boeg) dan is de keuze denk ik gauw gemaakt. Ondanks het bijbetalen was ik toch nog goedkoper uit dan als ik de auto direct had gehuurd en gezien wat deze vakantie totaal gekost heeft lig ik niet wakker van €250,- De volgende keer proberen we het gewoon weer.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Error fare Alamo/National? Editie 2016 (niet meer beschikbaar)

Bericht door bedeve »

@ diver99 : goed te lezen dat het je geen blijvende frustratie heeft opgeleverd !

Twee dingen die ik niet begrijp ;
@ Belastingen ; Je Drop off fee betaal je lokaal , De prijs die daarvoor genoemd wordt is ex tax SFO tramway en de hele rimram.
Het is technisch niet mogelijk dat je de tax etc aan Expedia hebt betaald en de hoofdsom lokaal bij National betaalt.

@ SFO ; uitgerekend op SFO .. Na San Jose de meest klantvriendelijke vestiging

@ care@nationalcar.com ; het voordeel van niet gefrustreert zijn is dat je vrijuit, scherp en to the point je bezwaren kunt formuleren.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
diver99
Amerikafan
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 mar 2013, 14:54
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Error fare Alamo/National? Editie 2016 (niet meer beschikbaar)

Bericht door diver99 »

ik zou omgerekend ongeveer €350,- aan one way fee moeten betalen, volgens Expedia, dit werd dus $399,- ex taks en de hele rataplan erbij aan toeslagen. Dat was dus niet afgesproken met Expedia dus daarom ben ik met Expedia bezig. Ik heb nog maar eens een mail gestuurd naar care van National. Misschien zit het wel in het feit dat we een dodge grand caravan mee hebben genomen. Deze valt misschien niet in het executive program. Toen we laatst in april in Washington waren nam ik een Ford explorer mee voor een appel en een ei( midsize gehuurd) en toen was het totaal geen probleem. Heb nog even gekeken in mijn account bij National en daar staat in april ook gewoon Expedia bij maar de laatste rental in SFO staat niet in het overzicht maar kan ik wel terugvinden via het nummer op de rekening. Ik wacht maar even het antwoord af van care.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Error fare Alamo/National? Editie 2016 (niet meer beschikbaar)

Bericht door bedeve »

ik zou omgerekend ongeveer €350,- aan one way fee moeten betalen, volgens Expedia, dit werd dus $399,- ex taks en de hele rataplan erbij aan toeslagen.

Klopt op zich wel,.
Welke auto of tarief of Emerald aisle heeft er gelukkig nix mee te maken
Is dit ook wat je bedoeld met het bijbetalen voor de meegenomen auto ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Error fare Alamo/National? Editie 2016 (niet meer beschikbaar)

Bericht door Hinko »

Ik weet wel dat de one way bedragen bij Expedia en National niet overeen kwamen, tenminste bij mij. En dan bedoel ik met het HarryH tarief.
Ik had via expedia een boeking bij National. Ging ik met die boeking inloggen bij National bleek het one way fee bedrag niet te kloppen. Deze bleek hoger te zijn en dat moest er ook uiteindelijk worden betaald. Aangezien Expedia alleen de huur berekent en nooit one way fee.
Wellicht zit daar je verschil?

Expedia liet dus lagere totale prijzen zien dan dat er daadwerkelijk moest worden betaald. (Bij one way)
diver99
Amerikafan
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 mar 2013, 14:54
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Error fare Alamo/National? Editie 2016 (niet meer beschikbaar)

Bericht door diver99 »

bedeve schreef:ik zou omgerekend ongeveer €350,- aan one way fee moeten betalen, volgens Expedia, dit werd dus $399,- ex taks en de hele rataplan erbij aan toeslagen.

Klopt op zich wel,.
Welke auto of tarief of Emerald aisle heeft er gelukkig nix mee te maken
Is dit ook wat je bedoeld met het bijbetalen voor de meegenomen auto ?
ja moest dus bijbetalen voor de dodge
Gebruikersavatar
Montyrulezz
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 mar 2012, 18:41
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Error fare Alamo/National? Editie 2016 (niet meer beschikbaar)

Bericht door Montyrulezz »

Leuk, ik kom net dit topic tegen. Ik heb in mei met kennissen ook een rondreis geregeld/geboekt. Eind mei kwam ik op Expedia de speciale prijzen tegen en moest gelijk aan het "Hinko" tarief denken, dus direct een auto geboekt. 20 dagen Los Angeles full size SUV voor 178 Euro! Ze zijn nu rond aan het rijden en hebben een geweldige tijd.

Ik ga volgend jaar tegen die tijd toch de prijzen weer in de gaten houden voor mijn eigen reis in September. Wie weet, misschien gebeurd het weer :lol:
2006: 2 weken Fl. - 2008: 3 weken LA- SF
2009: 3 weken Fl. - 2012: 4 weken LA- LA
2013: 1 week New York - 2014: 3 weken New Orléans - Panhandle - Florida
2015: Florida - 2017: rondje LV - LV
2018: 1 week Weston en 1 week Orlando
2019: 3 weken LA - LA
Gebruikersavatar
jaspernts
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 01 nov 2011, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Error fare Alamo/National? Editie 2016 (niet meer beschikbaar)

Bericht door jaspernts »

Afgelopen zondag teruggekomen vanuit Miami.
Heerlijke rondreis gehad door Florida, die begonnen is in Orlando.

De auto opgehaald op Sanford die via Expedia bij National geboekt was. 2,5 week de convertible klasse met het Harryh tarief: €170,-.
Bij aankomst werd er slechts een vraag gesteld: is die rode Mustang daar goed genoeg voor jullie? :mrgreen: :thumbup:

We kregen de sleutels en weg waren we!
Bedankt nog daarvoor harryh!! :clap:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Error fare Alamo/National? Editie 2016 (niet meer beschikbaar)

Bericht door harryh »

:salute:
Gebruikersavatar
Rmnd
Amerika-ontdekker
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 jul 2008, 17:43
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Error fare Alamo/National? Editie 2016 (niet meer beschikbaar)

Bericht door Rmnd »

Zal wel aan mij liggen maar ik ben het Harry-tarief spoor ff helemaal bijster!!
Ik wil graag een weekje in Las Vegas een auto huren voor Maart 2017....Hoe komen jullie aan die lage prijzen?
Of is er voor 2017 nog niks mogelijk als ik de naam van het onderwerp goed lees/begrijp?
Coffee......Good Music.....Vegas......Perfect Combination
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Re: Error fare Alamo/National? Editie 2016 (niet meer beschikbaar)

Bericht door Laura&Edwin »

Zoals de titel al zegt is deze error fare alweer een tijdje voorbij. Dus je gaat nu even niets vinden voor deze mooie prijzen...helaas.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Error fare Alamo/National? Editie 2016 (niet meer beschikbaar)

Bericht door PSVwally »

Hadden we dat (niet meer beschikbaar) in hoofdletters neer moeten zetten?

Helaas hopen dat een ander lid met een H als beginletter (al mag het ook elke andere letter zijn) na Hinko en Harry weer zo;n error fare vinden, anders gewoon de normale prijs betalen, zoals ik ook moet doen morgen....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer