Hoe strict is Condor ten aanzien van gewicht handbagage?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Hoe strict is Condor ten aanzien van gewicht handbagage?

Bericht door Tipsy_1 »

hallo!
Binnenkort vliegen wij voor de eerste keer met Condor (vanaf Frankfurt naar Anchorage).
Ik stop meestal mijn zware dingen in Handbagage maar condor heeft hier blijkbaar een gewichtbeperking op ( vorig jaar viel me al op dat Lufthansa handbagage weegt - daarvoor heb ik dat nooit zien doen).
Weet iemand hoe strict ze zijn bij condor?

mercikes!
Laatst gewijzigd door Hinko op 13 mei 2016, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic titel ter verduidelijking aangepast.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Hoe strict is Condor ten aanzien van gewicht handbagage?

Bericht door kalaman »

Bij ons hebben ze in elk geval niets gewogen, noch Lufthansa (BRU-FRA), noch Condor (FRA-ANC).
Wij hadden nochtans heel wat in de handbagage zitten:
- rugzak met laptop, DSLR-camera, GoPro+toebehoren, koptelefoon, en nog een aantal ander zaken
- trolley met laptop, iPad, camera, koptelefoon, laders voor 2 camera's en 2 laptops, reserve-ondergoed + toiletgerief in geval de bagage mocht verloren gaan, enz...
- in aparte zak ook nog een tripod

Niemand heeft ons iets gevraagd en/of een opmerking gegeven.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Hoe strict is Condor ten aanzien van gewicht handbagage?

Bericht door Tipsy_1 »

ik vroeg me al af hoe jullie dat deden met jullie gerief.
Ik heb het dus nog maar 1 keer gehad dat ze wogen, dat was vorig jaar in brussel bij lufthansa. ik had te veel maar toen ik zei dat ik daarna een vlucht naar de US had was het OK :-)
Gebruikersavatar
headhunterke
Amerikakenner
Berichten: 1104
Lid geworden op: 16 jun 2009, 12:34
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Aalst, Belgium

Re: Hoe strict is Condor ten aanzien van gewicht handbagage?

Bericht door headhunterke »

Zoals in elk ander topic over de discussie van (hand)bagage: Het hangt helemaal af van de check-in en gate-agent die je voor je hebt. Je hebt er bij die streng zijn, anderen bekijken je handbagage niet eens.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Hoe strict is Condor ten aanzien van gewicht handbagage?

Bericht door SpaceAce »

Yep,.. zo hadden wij in 2013 een hele strenge bij KLM op de terugweg in San Francisco. Een paar kilo te veel. Zelfs de fototas en mijn handtas moest op de weegschaal. Ja, toen werd het allemaal iets te zwaar dus. Gelukkig hadden we in de gewone koffer nog ieder ruim een kilo speling. Maar wat een gedoe zeg.

Na 2013 is ons handbagage overigens nooit meer gewogen. Maarja, resultaat uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Dus houden we er elk jaar maar weer rekening mee...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Hoe strict is Condor ten aanzien van gewicht handbagage?

Bericht door Pete.Z »

Er zijn regels voor, maar het is inderdaad afhankelijk van wie je treft bij de controle.
Wij vliegen een aantal keer per jaar met Transavia bijvoorbeeld, en de ene keer mag je een rugzak en laptoptas meenemen, de andere keer moet alles in de rugzak gepropt, geen zinnig woord over te zeggen.
toetjero
Amerikakenner
Berichten: 1104
Lid geworden op: 09 jan 2010, 19:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Hoe strict is Condor ten aanzien van gewicht handbagage?

Bericht door toetjero »

Reis je alleen? Twee jaar geleden werd op de heenreis bij Virgin Atlantic de handbagage gewogen. We moesten bij de b as luw, we reizen met vijf personen, nog wat bagage wisselen om zo twee handbagage wat lichter te maken en de anderen wat zwaarder .. Er kwam een label aan voor akkoord . Na de douane alles weer terug gewisseld, en op die reis, en op terugreis, nergens meer controle gehad.
Wat een ander al zei, de controle is afhankelijk van de medewerker. Succes!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer