Routeplanning met camper

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
renevanhulle
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Routeplanning met camper

Bericht door renevanhulle » 11 mei 2016, 19:19

Voor het routeplannen tijdens mijn rondreis door Zuidwest Amerika wil ik gebruik maken van mij TomTom. Ik vraag mij af of het zinvol is om de speciale kaarten voor campers aan te schaffen gezien de nadelen (30 euro duurder en minder up to date). Komt het vaak voor dat je ergens met een camper niet langs kunt?

Ik heb het wegenboek Rand McNally 2017 Road Atlas United States: Large Scale besteld. Staat daar in als wegen niet toegankelijk zijn voor campers? Dan kan ik dat eventueel daarvoor gebruiken.

https://www.tomtom.com/nl_nl/drive/maps ... da-camper/
https://www.tomtom.com/nl_nl/drive/maps ... sa-canada/

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Routeplanning met camper

Bericht door PSVwally » 11 mei 2016, 19:42

Dat hangt van je route af en welke lengte camper je huurt. Volgens mij kan je bijna overal met de camper komen. Alleen in sequoia zijn volgens mij beperkingen en in de zomermaanden mag je alleen met cruiseamerika door death valley rijden. Parkeren is in sommige steden en door wat minder parkeerplaatsen op sommige plekken wel eens lastiger.

Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen » 11 mei 2016, 20:15

Ik herinner me dat we met de camper niet via Moki Dugway konden toen we van Capitol Reef naar Monument Valley reden.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 11 mei 2016, 20:34

Je kunt volgens mij vrijwel alle verharde wegen rijden. De 198 door Sequoia wordt inderdaad afgeraden voor campers langer dan 22 ft. Als je je route hier voorlegt hoor je snel genoeg wat wel en niet mogelijk is; een aparte routeplanner daarvoor lijkt me niet nodig.

Marianne

Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Marenko » 11 mei 2016, 21:23

Wij hebben nu in acht jaar 1 x voor een tunneltje gestaan wat te laag was. Verder nergens een probleem gehad. De eerste jaren met een TomTom gereden met een Amerikaanse kaart, en later met een app op de telefoon. In de parken staat, indien van toepassing, aangegeven wanneer je een weg niet mag rijden met een camper langer dan een bepaald aantal feet.
De Mokidug way hebben wij overigens wel gereden met de camper.

Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen » 11 mei 2016, 21:26

Oh, kan de Moki Dugway wel? Goed om te weten! Wij kregen vorig jaar het advies om die niet te nemen. Nu ja, de weg was hoe dan ook prachtig :D .

toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero » 11 mei 2016, 22:37

En je mag niet op onverharde wegen rijden met een gehuurde camper (weet niet hoe dit met een huurauto is).

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 12 mei 2016, 02:13

Dat mag met een huurauto ook niet.
Terug in Texas!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer