Nieuwe ESTA aanvragen indien eerst op doorreis?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Nieuwe ESTA aanvragen indien eerst op doorreis?

Bericht door Martin & Marianne »

Afgelopen zomer zijn wij met onze twee dochters naar de VS afgereisd. Onze oudste dochter had nog een geldige 'doorreis-esta' van een eerdere reis naar Peru (via Amerika). Geen nieuwe ESTA aangevraagd. Wij hadden er overigens helemaal niet bij stilgestaan dat dat eventueel zou moeten. Ze kon met haar doorreis-Esta probleemloos afreizen en kwam ook zonder problemen het land in. Maar goed, dit is dus een steekproef met een steekproefgrootte van n=1. :wink:

Even half off topic. Van de jongste dochter kon de immigration officer haar ESTA niet in de computer vinden. Er werd een tweede collega bijgehaald die vroeg of we een printje hadden van de goedgekeurde ESTA. Volkomen overbodig, althans dat dacht ik toen ik hem uitprintte en bij de reispapieren stopte, had ik die meegenomen. Hij keek naar het printje, vroeg vervolgens naar de mijne, bekeek die ook, rommelde weer wat in de pc en toen mocht ze het land in. Geen idee of hij haar esta alsnog in de pc zag of dat ze vanwege haar betrouwbare ouders 8) het land in mocht.

Martin
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer