Korte overstap Heathrow

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
sandesign
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 jan 2011, 15:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Korte overstap Heathrow

Bericht door sandesign »

Dedert, bedankt voor je bericht! Dit maakt ons ook wat geruster.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Korte overstap Heathrow

Bericht door Galapogos »

Op de terugweg hadden we maar liefst 2.5 uur overstaptijd op Heathrow (T3->T5) en dat ging maar nét goed. Rijen voor paspoortcontrole, rijen voor bus, rijen voor security, en ook nog eens ver lopen steeds. Je zag dat het persoonlijk in Heathrow ook aardig gestrest was. Passagiers met een korte overstap werden wel uit de rijen gehaald, maar dat ging echt heel erg gekunsteld en het was duidelijk veel te chaotisch om op die manier iedereen goed te kunnen helpen.

Ik maakte me verder niet zoveel zorgen. De vlucht van London naar Amsterdam missen op de terugweg is niet het einde van de wereld. Op de heenreis had ik het minder prettig gevonden...
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Korte overstap Heathrow

Bericht door tomhster »

Had anderhalf uur heen en een uur overstaptijd terug. Twee keer vertraging, maar toch gehaald. Ik zal het echter niemand aanraden, relaxed is namelijk totaal anders. Heb echt moeten sprinten. Een noodgevallenpakketje is geen slecht plan. Het is dat BA in mijn geval (Las Vegas) enorm goedkoop was, maar we kregen op de terugweg 1 drankje (blikje 15 ml.) en dat was wel symptomatisch voor de service. Bovendien een zeer oude uitgewoonde 747. Stel je verwachtingen dus niet te hoog (ook niet van het bewakingspersoneel op Heathrow, die winnen ook geen prijzen voor klantvriendelijkheid).
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Korte overstap Heathrow

Bericht door PSVwally »

BA heeft weinig te maken met de service op Heathrow. Ik heb overigens 2x prima gevlogen met BA met redelijk goede service (alleen een flink aantal irritante aangeschoten britten erin). Ik moest alleen wel 30min met een bus naar de andere kant van het vliegveld, wat uiteindelijk meer dan een uur duurde. Één vd weinig vliegvelden waar ik altijd een ruime overstaptijd zal nemen.
Gebruikersavatar
sandesign
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 jan 2011, 15:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Korte overstap Heathrow

Bericht door sandesign »

Hoe gaat het eigenlijk met de koffers op de terugreis van LAX naar AMS met overstap in Heathrow? Worden de koffers vanaf LAX doorgelabeld naar AMS of moet je in Heathrow met je koffers door de douane?
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Korte overstap Heathrow

Bericht door Marcopstal »

Een vraag die al duizenden keren werd gesteld. De bagage wordt gewoon doorgelabeld aangezien je in transit blijft en dus niet door de douane gaat.

Ja gaat pas in Amsterdam door de douane.

Bij de reis naar de VS is het verschillend omdat je bij de eerste luchthaven door immigratie moet en eventueel kan geweigerd worden. Dan moet je uiteraard met bagage terug.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
sandesign
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 jan 2011, 15:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Korte overstap Heathrow

Bericht door sandesign »

Nou wij hebben onze overstap op Heathrow afgelopen weekend net gered...(vliegtuig moest nog 10 min. boven Heathrow hangen dus al een vertraging) van AA stonden al medewerkers klaar waar wij een expres ticket van kregen zodat je voorrang kreeg bij de sucurity maar het was wel een gerace...dit doen wij niet weer. Nou ja op de terugweg hebben we weer hetzelfde probleem...maar als wij weer een vlucht gaan boeken dan zal ik daar toch meer op gaan letten qua overstaptijd.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Korte overstap Heathrow

Bericht door Marcopstal »

Je hebt het niet steeds in de hand. Wat meer ruimte is wenselijk, maar binnen x aantal maanden kijk je daar wel al weer iets anders naar terug, bvb wanneer alles op de terugweg nu wel vlot gaat. Wanneer je dan binnen enkele jaren een mooie promotie ziet is het moeilijk te weerstaan. Het verschil kan immers groot zijn.

Een actueel voorbeeldje:

Omwille van een annulatie van één iemand uit een groep van 10 bekijken we of we iemand anders kunnen meenemen. We gaan dus op zoek naar een nieuw ticket samen met de andere 9.

In eerste instantie kreeg ik van het reisbureau een aanbod waarbij er een verschil is inzake de terugvlucht van Zurich naar Brussel. (Al de rest is identiek). Ondertussen kreeg ik ook een offerte met dezelfde terugvlucht naar Brussel zodat alles identiek is. De aanvankelijk aangeboden vlucht naar Brussel heeft een kortere overstaptijd dan de gewenste. Het prijsverschil hiervoor bedraagt maar liefst 222 euro (voor 1 persoon).
Als je zoiets voorhebt met de familie (zeg 4 personen bvb) dan zal je wel geneigd zijn om de kortere overstaptijd te nemen. (scheelt dan 888 euro op het budget), wetende dat als je het door omstandigheden niet haalt je toch op de volgende vlucht terecht komt voor dezelfde prijs.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
reusa
Amerika-ontdekker
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 okt 2015, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Korte overstap Heathrow

Bericht door reusa »

Wij zitten nu op heathrow onderweg nr de States. Maakten ons zorgen over overstap (2 uur). Vliegtuig va Amsterdam had ook jog vertraging. Maar dat werd in de lucht teruggebracht tot 15 min vertraging.
Eenmaal op Heathrow ging alles soepel. We hebben wel flink doorgelopen. De bus kwam er net aan. Geen rijen bij paspoortcontrole. Bij security ging t ook snel. We haddrn ons wel goed voorbereid, alles in doorzichtige zakjes. Dus ook alle electronica kon zo in de bak. Snel schoenen en riemen weer aan en door naar gate 42. Flink eind lopen weer. Daar weer controle, dat ging ook weer snel. Vanaf landen tot wachten op boarden: 50 minuten. Het kan dus gelukkig ook snel gaan. En nu ...boarden en op nr de Vs! Groeten!
Gebruikersavatar
reusa
Amerika-ontdekker
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 okt 2015, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Korte overstap Heathrow

Bericht door reusa »

Ps moesten dus ook van terminal 5 naar 3
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Korte overstap Heathrow

Bericht door moon29 »

Bij ons zelfde bevinding op de heenreis ruim 3 weken geleden. Terug afgelopen maandag redde we het niet met de 2.05 uur die we hadden. Dit door een vertraging vanaf Miami. We vertrokken meer dan 1,5 uur te laat en kwamen 1 uur later aan. Ondanks dat de bus er meteen was en we alles rennend hebben afgelegd mochten we toch niet meer door. Gelukkig konden ze ons op de vlucht van 1.20 uur later zetten :D
Gast

Re: Korte overstap Heathrow

Bericht door Gast »

Galapogos schreef:Op de terugweg hadden we maar liefst 2.5 uur overstaptijd op Heathrow (T3->T5) en dat ging maar nét goed. Rijen voor paspoortcontrole, rijen voor bus, rijen voor security, en ook nog eens ver lopen steeds.
Maar je hoeft toch niet door de paspoort controle en security als je een aansluitende vlucht hebt?

(komende van de VS via Heathrow naar Schiphol)
Herm
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2015, 18:24
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Korte overstap Heathrow

Bericht door Herm »

Precies een jaar geleden met BA gereisd met dezelfde korte overstap (1:35) en een transfer van terminal.
Bij het landen op Heathrow stonden er twee BA-medewerkers met een lijstje namen van de mensen die door moesten naar LA. Ze streepten onze namen af, wezen ons de richting van de bus uit en zeiden: no worries, we will follow the last on the list, no one will stay behind.
Op de andere terminal kregen we bij de check-in van andere AA-lui een papier voor de snelle rij en alles werkte perfect! Was wel even doorstappen, natuurlijk, maar ik vond het fantastisch georganiseerd.
Op de terugweg (1:45 overstap volgens schema) kregen we die behandeling echter niet. We hadden echter meer tijd, omdat de vlucht iets vroeger landde)
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Korte overstap Heathrow

Bericht door Galapogos »

eoms schreef:Maar je hoeft toch niet door de paspoort controle en security als je een aansluitende vlucht hebt?

(komende van de VS via Heathrow naar Schiphol)
Helaas wel. Althans, het is natuurlijk geen immigrations. Men wil echter wel bij een balie je papieren controleren. En je moet (omdat je wisselt van terminal denk ik?) ook door de security heen.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Korte overstap Heathrow

Bericht door Hinko »

En ook al blijf je op T5 je moet alsnog door security.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Korte overstap Heathrow

Bericht door mtl »

Ik moest altijd door security op Heathrow. En het kon daar behoorlijk hectisch en chaotisch aan toe gaan. Maar andere keren ook heel rustig.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Korte overstap Heathrow

Bericht door tomaat85 »

Yep, afgelopen maand 2 keer mogen ervaren. Overstappen op Heathrow en op T5 gebleven. Zowel heen als terug door een, zeg maar gerust pittige, security. Heen 2,5 uur overstaptijd en terug 2,25 uur. Beide keren is mijn handbagage voor de volle 100% gecontroleerd. Als de bagage door de scanner gaat kan het 2 kanten op, door op de band en kan je het oppikken of naar een afgesloten stuk waar de extra controle plaatsvindt. Alles eruit, zoeken met de doekjes door de tas, alle electronica bekeken etc. Gaat op volgorde van selectie, geen discussie mogelijk. Uiteraard opgemerkt dat we aansluitende vlucht hadden. Beide keren te verstaan gekregen dat we die vlucht zouden halen en dat klopte ook. Achteraf ging het dus allemaal goed maar op het moment zelf kreeg ik het wel ff benauwd.
Grote Amerika fan
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Korte overstap Heathrow

Bericht door ina »

Wij moeten zaterdag ook van 5 naar 3, meerdere keren met BA gevlogen en nooit van terminal hoeven wisselen. We hebben 3 uur, dus moet in principe lukken alleen uit ervaring weten wij dat de security in Londen erg streng en idd chaotisch is. Ben dus wel blij met 3 uur, hopelijk geen vertraging in AMS. Terug hebben we 2.10 u. dan van 5 naar 3 maar dat vind ik minder erg, meestal zijn er meerdere vluchten terug naar AMS.
Ga je nu met de bus of trein? Ik zag op de Heathrow site ook iets van een trein die de terminals verbindt?
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Korte overstap Heathrow

Bericht door tomhster »

Je moet én met de bus én met de metro. De laatste rijdt van het hoofdgebouw van terminal 5 naar de gate. Als je 3 uur hebt zou ik mij zeker geen zorgen maken, maar als je inderdaad de pech hebt dat je koffer/handbagage onderzocht moet worden kun je de overstap op de terugweg wel op je buik schrijven. Het is dus vervelend om van externe factoren afhankelijk te zijn en dat je weer volledig door de security heen moet. Charles de Gaulle is overigens hetzelfde verhaal.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Korte overstap Heathrow

Bericht door Marcopstal »

Alles hangt ook af van de drukte van het moment. Zo is het eens krap en de andere keer loop je vrij vlot door tot aan de security en heb je tijd ten over.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer