Muziek in de auto. Leuke radiostations gezocht.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Latsilla
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 okt 2015, 09:37

Muziek in de auto. Leuke radiostations gezocht.

Bericht door Latsilla »

Hallo allen,

Misschien een rare vraag, weet iemand wat een goed radio-station is.
Doe roadtrip in Californië, met gezin.
Ik heb geen zin om cd's of USB stick mee te nemen.

Gewoon een goed station met meezingers/hits.
Naam + frequentie zou helemaal goed zijn!
Bedankt!
Laatst gewijzigd door Hinko op 19 apr 2016, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic titel ter verduidelijking aangepast.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Muziek

Bericht door bedeve »

"N Radiostation ?
Hoeveel wil je er hebben en hoeveel heb je er in California nodig om voldoende bereik te hebben ?
Zorgen dat je SiriusXM in de auto krijgt zorgt er voor dat je je hele vakantie indien gewenst hetzelfde kanaal kunt beluisteren.
https://www.siriusxm.com/activationhelp
Ik heb eerder deze maand een trial voor online luisteren omgezet naar een voor in de (huur|auto luisteren.
Maar wanneer je gewoon FM/AM wilt luisteren in de auto zijn er honderden zenders.
In de Central Coast is mijn favoriet KPIG aka The Pig.
http://www.kpig.com
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gast

Re: Muziek

Bericht door Gast »

Radiostations in de VS zijn lokaal. Dus als je gaat rondreizen, zul je bijna elke dag een nieuw station moeten zoeken.
M&MgoesUSA
Amerikafan
Berichten: 175
Lid geworden op: 31 jul 2014, 22:58
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Muziek

Bericht door M&MgoesUSA »

Veel auto's hebben Bluetooth, dus ideaal met Spotify (en paar gb vrij op telefoon voor muziek). volgens mij kun je een maand proefabonnement afsluiten.

En anders wat hierboven wordt gezegd.
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Muziek

Bericht door LittlePhoenix »

En wat vind je goede muziek? Wij luisteren bijna alleen naar country, maar andere mensen zouden er de auto van uit springen. En zenders zijn inderdaad erg plaatselijk. Schoonpapa woont hier 2 uur vandaan en tijdens de rit moet m'n oudste 4 keer een andere zender zoeken.
groennom
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Muziek in de auto. Leuke radiostations gezocht.

Bericht door groennom »

Ik persoonlijk vind het erg leuk om amerikaanse radio te luisteren. Geeft ook wel een beetje sfeer :-) .

in afgelegen gebieden heb je echter vaak geen bereik, dan wordt het inderdaad Apple Music.

In Florida luister ik graag naar Max 98.3 . In Nederland ook wel eens opgezocht, maar is echt iets voor als we in Florida zijn.
Latsilla
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 okt 2015, 09:37

Re: Muziek in de auto. Leuke radiostations gezocht.

Bericht door Latsilla »

Hallo,

Bedankt voor de info!
Wordt dus flink draaien aan de knopjes, danwel tiptoetsjes... :wink:
Ach niks mee, heb een zoon als bijrijder, doet ie thuis ook al.

@LittlePhoenix: ik luister het liefst naar Southern rock: Drive by truckers.
Heerlijke zompige country-rock-blues uit Alabama.
Amerikalovesme
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2016, 08:17
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Muziek in de auto. Leuke radiostations gezocht.

Bericht door Amerikalovesme »

Spotify afsluiten voor een maandje:)
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2029
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Muziek in de auto. Leuke radiostations gezocht.

Bericht door dejong89 »

Wij gebruiken ook Spotify en hebben een hele playlist aangemaakt voor onze roadtrip. Deze kunnen we offline beluisteren dus we nemen alleen een aux kabeltje mee. Mochten we dat zat zijn dan zetten we de radio wel aan
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Muziek in de auto. Leuke radiostations gezocht.

Bericht door gera_r »

Met een beetje geluk heb je satellietradio (zoals Bedeve het al zegt) in je auto en heb je je favoriete genre maar voor het uitzoeken, zoals wij vorig jaar ondervonden. Onze auto was al geregistreerd, dus kon er gewoon gebruik van maken. Wat een verschil met het steeds maar zoeken naar een andere zender, omdat het bereik wegvalt door afstand of steeds maar weer een berg... Wij hebben de hele weg geluisterd naar SiriusXM Hits 1, muziek uit de meest actuele hitparade.
M&MgoesUSA
Amerikafan
Berichten: 175
Lid geworden op: 31 jul 2014, 22:58
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Muziek in de auto. Leuke radiostations gezocht.

Bericht door M&MgoesUSA »

Dat serius xm is wel leuk voor even, maar toch hoor ik regelmatig dezelfde plaatjes voorbij komen..
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Muziek in de auto. Leuke radiostations gezocht.

Bericht door boonens »

Dat is ook mijn bezwaar van radio in Amerika. Het is leuk om in de sfeer te komen, maar na vijfmaal hetzelfde nummer van Taylor Swift in twee uur ben je het wel weer een beetje beu. Als je de mazzel hebt dat je zo lang naar dezelfde zender kan luisteren tenminste :lol:

Komt bij dat in sommige gebieden 3/4e van de zenders een (streng) religieuze grondslag lijkt te hebben. Je stemt af op, wat je denkt, een soft rock zender met best lekkere nummers, maar als je op een onbewaakt moment de tekst op je in laat werken besef je ineens dat de zanger zijn liefde uit voor een 'him'. Dan weet je vaak dat het tijd is om weer te zappen...al zijn de commercials soms hilarisch.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
girliecathy
Amerikakenner
Berichten: 486
Lid geworden op: 18 feb 2011, 12:09

Re: Muziek in de auto. Leuke radiostations gezocht.

Bericht door girliecathy »

ha ha Boonens dat hebben wij ook al een paar keer gehad.
Gast

Re: Muziek in de auto. Leuke radiostations gezocht.

Bericht door Gast »

Tja, dat hoort allemaal bij het "Amerika gevoel". :thumbup:
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Muziek in de auto. Leuke radiostations gezocht.

Bericht door Big_Mo »

In de ochtend als ik naar werk rij luister ik niet eens meer naar de radio hier. Twee liedjes, tien minuten geneuzel en dan commercials! En als je weg probeert te zappen lijkt het net alsof alle andere zenders ook in de commercial break gaan. Voor mij is het afwisselen tussen Pandora, Google music, Nederland.fm en mijn CB radio :lol: :lol: :lol: Nog nooit zo veel lol gehad om truckers
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Muziek in de auto. Leuke radiostations gezocht.

Bericht door gera_r »

M&MgoesUSA schreef:Dat serius xm is wel leuk voor even, maar toch hoor ik regelmatig dezelfde plaatjes voorbij komen..
Ja, dat klopt ja.. hahah :D Heb zitten bedenken toen, dat het waarschijnlijk komt doordat wij hier ook nog onze Nederlandse (en Europese) hits hebben tussen de nummers in onze hitparade. Dus meer diversiteit.
Aan de andere kant vind ik het niet zo erg, als ik nu een nummer hoor uit die muziek van die trip, dan denk ik er steeds even aan terug en komt dat gevoel van roadtrippen weer helemaal boven.
Dat had ik ook met onze roadtrip in 2012, toen we in het zuidoosten rondreden en wél steeds van zender moesten verwisselen. Wat daar trouwens minder een probleem is, omdat je in veel meer bevolkt gebied rondreist. Sommige liedjes hoorde ik ook vaker terugkomen. Hoor ik die nu op de radio, dan denk ik steeds aan de vakantie van 2012... :D
parure
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 16 mar 2011, 22:59
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Muziek in de auto. Leuke radiostations gezocht.

Bericht door parure »

Hebben alle huurauto's zo'n aux kabel mogelijkheid?
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Muziek in de auto. Leuke radiostations gezocht.

Bericht door bedeve »

gera_r schreef:
M&MgoesUSA schreef:Dat serius xm is wel leuk voor even, maar toch hoor ik regelmatig dezelfde plaatjes voorbij komen..
Ja, dat klopt ja.. hahah :D Heb zitten bedenken toen, dat het waarschijnlijk komt doordat wij hier ook nog onze Nederlandse (en Europese) hits hebben tussen de nummers in onze hitparade. Dus meer diversiteit.
SiriusXM heeft 120 verschillende muziekkanalen en dan hebben jullie het over dezelfde plaatjes die voorbij komen en/of diversiteit ??? :o :o
Je krijgt met zoń constatering in ieder geval wel de lachers op de hand.
http://www.siriusxm.com/channellineup/
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
M&MgoesUSA
Amerikafan
Berichten: 175
Lid geworden op: 31 jul 2014, 22:58
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Muziek in de auto. Leuke radiostations gezocht.

Bericht door M&MgoesUSA »

gera_r schreef:
M&MgoesUSA schreef:Dat serius xm is wel leuk voor even, maar toch hoor ik regelmatig dezelfde plaatjes voorbij komen..
Ja, dat klopt ja.. hahah :D Heb zitten bedenken toen, dat het waarschijnlijk komt doordat wij hier ook nog onze Nederlandse (en Europese) hits hebben tussen de nummers in onze hitparade. Dus meer diversiteit.
Aan de andere kant vind ik het niet zo erg, als ik nu een nummer hoor uit die muziek van die trip, dan denk ik er steeds even aan terug en komt dat gevoel van roadtrippen weer helemaal boven.
Dat had ik ook met onze roadtrip in 2012, toen we in het zuidoosten rondreden en wél steeds van zender moesten verwisselen. Wat daar trouwens minder een probleem is, omdat je in veel meer bevolkt gebied rondreist. Sommige liedjes hoorde ik ook vaker terugkomen. Hoor ik die nu op de radio, dan denk ik steeds aan de vakantie van 2012... :D
Idd helemaal waar, zijn nu al nummers die aan deze vakantie denken! En we hebben zelfs nog nieuwe nummers ontdekt (plus nieuwe DJ op een foute swimpool party in Vegas)..
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Muziek in de auto. Leuke radiostations gezocht.

Bericht door GJ »

bedeve schreef:
gera_r schreef:
Ja, dat klopt ja.. hahah :D Heb zitten bedenken toen, dat het waarschijnlijk komt doordat wij hier ook nog onze Nederlandse (en Europese) hits hebben tussen de nummers in onze hitparade. Dus meer diversiteit.
SiriusXM heeft 120 verschillende muziekkanalen en dan hebben jullie het over dezelfde plaatjes die voorbij komen en/of diversiteit ??? :o :o
Je krijgt met zoń constatering in ieder geval wel de lachers op de hand.
http://www.siriusxm.com/channellineup/
Toch hoor je wel steeds dezelfde nummers voorbij komen hoor, zeker wanneer je de hele tijd naar dezelfde zender blijft luisteren. Wij hadden de indruk dat bijvoorbeeld Lithium dezelfde playlist van drie of vier uur continu op repeat had staan (wat misschien ook wel gewoon zo is?). Bij andere zenders viel de herhaling soms ook op. Ik bedoel, er zijn dan wel 120 zenders, maar in ongeveer 110 van de zenders zijn wij niet geïnteresseerd. Dus bij dat handjevol zenders waar je wel naar luistert, gaat die herhaling dan wel opvallen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer