Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Stoelen reserveren Lufthansa/United
Stoelen reserveren Lufthansa/United
Hoi,
Mijn vriend en ik willen in binnenkort naar Orlando. Maar ik heb een vraagje voordat we de tickets boeken. Wij vinden het belangrijk waar we zitten in het vliegtuig en willen dus van tevoren de stoelen reserveren. De vlucht heen is van United maar uitgevoerd door lufthansa en de terugvlucht is helemaal door Lufthansa. Kan ik de stoelen voor beide vluchten nu via de site van Lufthansa boeken of moet die van de heen vlucht bij United geboekt worden? En kan dit bij United wel? Bij Lufthansa kan ik dit wel terugvinden maar bij United niet. Ik heb al via google gezocht maar kan het daar niet het vinden. Weet iemand van jullie dit?
Alvast bedankt!
Mijn vriend en ik willen in binnenkort naar Orlando. Maar ik heb een vraagje voordat we de tickets boeken. Wij vinden het belangrijk waar we zitten in het vliegtuig en willen dus van tevoren de stoelen reserveren. De vlucht heen is van United maar uitgevoerd door lufthansa en de terugvlucht is helemaal door Lufthansa. Kan ik de stoelen voor beide vluchten nu via de site van Lufthansa boeken of moet die van de heen vlucht bij United geboekt worden? En kan dit bij United wel? Bij Lufthansa kan ik dit wel terugvinden maar bij United niet. Ik heb al via google gezocht maar kan het daar niet het vinden. Weet iemand van jullie dit?
Alvast bedankt!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Stoelen reserveren Lufthansa/United
Vorig jaar met Lufthansa/united gevlogen.
Units gratis stoel keuze, Lufthansa 25 euro pp op intercontinale vluchten.
Units gratis stoel keuze, Lufthansa 25 euro pp op intercontinale vluchten.
Ja dat van die prijzen las ik idd al.... Maar dat geld hebben we er wel voor over.
Op welke website heb je geboekt? Daar zou ik mijn stoelen ook reserveren. Wacht daar trouwens niet te lang mee.
Nee we willen bij Cheaptickets.nl de tickets boeken.
- avusa
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Als je na boeking (bij wie dan ook) je 5 letterige/cijferige code hebt (met achternaam) kun je hiermee altijd direct naar de site van je Airline gaan. Het hangt natuurlijk van de Airline af of je je stoel vooraf gratis mag boeken of tegen betaling. Soms krijg je meer codes omdat je vlucht door meer Airlines worden uitgevoerd. Probeer ze gewoon allemaal en ook op de site van alle betrokken Airlines.
Hoe een vliegtuig is ingedeeld en welke stoelen het beste zijn kan op de site http://www.seatguru.com worden bekeken.
Een andere tip is om een eenmaal geboekte vlucht te dubbelchecken in het internationale Amadeus systeem. http://www.checkmytrip.com
Grtz Azusa
Hoe een vliegtuig is ingedeeld en welke stoelen het beste zijn kan op de site http://www.seatguru.com worden bekeken.
Een andere tip is om een eenmaal geboekte vlucht te dubbelchecken in het internationale Amadeus systeem. http://www.checkmytrip.com
Grtz Azusa
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Wij hebben geboekt bij WTC.NL en vliegen met United maar de vluchten worden uitgevoerd door Lufthansa.
Bij beide sites krijgen wij telkens te zien dat reserveren pas mogelijk is 23 uur voorafgaande aan de vlucht.
Bij beide sites krijgen wij telkens te zien dat reserveren pas mogelijk is 23 uur voorafgaande aan de vlucht.
- Christian
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
United heeft ook een app, daarin kun je ook je stoelen kiezen zodra je een boekings nummer hebt.
Voor alle foto's
http://www.flickr.com/photos/pipochris/sets/
YouTube
https://www.youtube.com/user/werfje/
http://www.flickr.com/photos/pipochris/sets/
YouTube
https://www.youtube.com/user/werfje/
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Verleden jaar ook naar Amerika gevlogen met Lufthansa heen en United terug. We hebben geboekt via Star Alliance en toen bleek dat we de stoelen bij United wel vast konden zetten, maar die van Lufthansa niet. 24 uur van te voren konden wij onze stoelen bij Lufthansa pas vastzetten. Volgens Lufthansa kon je alleen de stoelen vastzetten als je rechtstreeks bij hen boekt en niet via bijv. Star Alliance.
- avsboz
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Voor ons geldt eigenlijk het zelfde als bovenstaande. Wij hadden een combi Air Canada/United. De eerste vlucht met AC konden we geen plaatsen uitzoeken, de andere 3 vluchten bij United wel. Ondanks dat we een aparte boekingscode hebben van AC. Via Facebook heb ik aan AC de vraag gesteld hoe dat zat, maar zij bevestigde ons dat we alleen op de United vluchten stoelen reserveren. Ze konden ons wel vertellen welke plaatsen zij voor ons gereserveerd hadden. Prima plekken, maar ik denk dat dat we pas bij inchecken 24 uur van te voren zekerheid hebben.nIk denk dat je bij Lufthansa het zelfde hebt.
United rekent geen kosten voor vastleggen van je stoel.
United rekent geen kosten voor vastleggen van je stoel.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Hallo,
Ik heb dezelfde ervaring, je kan alleen stoelen reserveren bij de maatschappij waar je boekt. De vluchten uitgevoerd door een andere maatschappij moet je wachten tot je incheckt.
Ik heb dezelfde ervaring, je kan alleen stoelen reserveren bij de maatschappij waar je boekt. De vluchten uitgevoerd door een andere maatschappij moet je wachten tot je incheckt.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Wat vreemd dat het niet bij iedereen lukt. Ik heb m'n tickets geboekt via Tix.nl. Heen vlieg ik met United en terug met Lufthansa, maar ik heb voor alle vluchten de stoelen vast kunnen leggen. Zowel bij United als bij Lufthansa kan je inloggen met je boekingscode en je achternaam. Bij United was het inderdaad gratis, en bij Lufthansa €25 p.p.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Niet per definitie waar. Een jaar terug bij Lufthansa geboekt, via Tix dacht ik. Vlucht werd uitgevoerd door United en kon gewoon via United stoelen vastleggen.harryvanrooy schreef:Hallo,
Bij onze reis naar Tampa in maart jl konden wij onze Lufthanza stoelen gratis boeken op de vlucht van Tampa naar Frankfurt
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Allemaal bedankt voor de reacties! Vandaag hebben we geboekt! Het is inderdaad zo dat je bij Lufthansa de stoelen kan reserveren (tegen vergoeding) maar de vlucht van United uitgevoerd door Lufthansa niet. Die laatste kan pas 23 uur van tevoren gereserveerd worden.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij vliegen komende zomer ook heen met United en terug met Lufthansa. Geboekt via Tix bij Lufthansa maar ik kon met het boekingsnummer gewoon voor beide vluchten stoelen reserveren. Voor de heenweg op de site van United en voor terug die van Lufthansa. Kostte geen extra geld.
Juli 2016 in het Zuidwesten. Volg onze blog op www.tempelmangoesusa.wordpress.com
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Wij vliegen ook met Lufthansa deze keer, maar stoelen reserveren op hun site kost wel extra geld. Net als bij BA. Dan heb jij geluk gehad dat het gratis was denk ik.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Het is een ingewikkeld verhaal dat met de codesharenummers te maken heeft. Opletten dus als je de tickets via een broker boekt.
Het beste is om de vluchten met Lufthansa codesharenummers te boeken. het vervelende is, dat de vluchten met gecombineerde nummers (UA heen, LH terug) vaak voordeliger uitvallen. De vraag is waar je voor kiest; de voordeligste optie met als bijkomstigheid op het laatste moment uit de overgebleven vrije stoelen te kunnen kiezen of ietsje meer betalen om zeker te zijn van de stoelnummers.
Als je bij Lufthansa boekt en het codesharenummer van je reservering is voor United vluchten, dan kan je de stoelen inderdaad pas 24 uur voor vertrek reserveren.
Het beste is om de vluchten met Lufthansa codesharenummers te boeken. het vervelende is, dat de vluchten met gecombineerde nummers (UA heen, LH terug) vaak voordeliger uitvallen. De vraag is waar je voor kiest; de voordeligste optie met als bijkomstigheid op het laatste moment uit de overgebleven vrije stoelen te kunnen kiezen of ietsje meer betalen om zeker te zijn van de stoelnummers.
Als je bij Lufthansa boekt en het codesharenummer van je reservering is voor United vluchten, dan kan je de stoelen inderdaad pas 24 uur voor vertrek reserveren.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Volgende week vliegen we met Lufthansa, geboekt via United, van Amsterdam via Frankfurt naar Los Angeles. Nu kan ik geen stoelen reserveren via United en ook niet via Lufthansa. Ik vind het niet zo belangrijk waar we zitten, maar wel dat we naast elkaar zitten. Weet iemand of heeft iemand ervaring ermee, of ze wel je stoelen automatisch (waar dan ook in het toestel) naast elkaar reserveren ? We vliegen met 4 personen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Had ik ook 3 weken terug, kon ook niet online inchecken. Nadat inchecken was geopend heb ik Lufthansa gebeld. Konden me niet telefonisch inchecken maar dat vond ik geen probleem, had toch koffers mee, dus aan de balie gedaan. Maar ze konden wel goede plaatsen naast elkaar telefonisch regelen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 460 Weergaves
-
Laatste bericht door IngridUSA
-
- 5 Reacties