Autostoeltjes in de USA.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Autostoeltjes in de USA.

Bericht door ronenivonne »

Ik kon geen eenduidig antwoord vinden vandaar mijn onderstaande vraag.

Wij gaan in Maart 2017 met onze kleine meid van dan 1,5 jaar naar Florida.
Als wij een goedgekeurde autostoel voor in het vliegtuig meenemen, past deze gewoon in de de huurauto in Amerika. Ik ga ervan uit dat het gordelsysteem hetzelfde is? Reeds 7x in de USA geweest maar nooit op gelet :D
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Auto stoeltjes in de USA

Bericht door Ruud2004 »

Zeker hetzelfde systeem, zal probleemloos gaan.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
bello
Amerikakenner
Berichten: 1188
Lid geworden op: 06 jan 2010, 20:28
Locatie: NL

Re: Auto stoeltjes in de USA

Bericht door bello »

Wees erop voorbereid dat vliegtuigmaatschappijen niet alleen onderling, maar ook afhankelijk van de crew, heel andere ideeen hebben over 'goedgekeurd voor het vliegtuig'. Zorg in elk geval dat de FAA sticker goed leesbaar is.

Afbeelding

We hebben inmiddels alle varianten gehad: op de heenweg naar NY met Delta geen probleem, op de terugweg met KLM niet mogen gebruiken, al met de bagage moeten inchecken, toch moeten gatechecken, toch moeten opbergen in bergruimte first class, mogen gebruiken op stoel, mogen gebruiken op stoel maar met gordel over de stoel heen in plaats van erdoorheen (dat hebben we dus maar snel veranderd toen we gingen taxiën).

Van de week met Easyjet naar Londen moesten we het FAA goedgekeurde stoeltje - dat al tientallen vluchten meekomt - gatechecken (dat kunnen we echt niet toestaan bij een tweejarige), maar op de terugweg naar A'dam werden we gecomplimenteerd omdat we de peuter zo veilig vervoerden :roll:

Maar om je vraag te beantwoorden: het gordelsysteem in de VS is hetzelfde als in Europa. Zij hebben alleen 'latch' waar wij 'isofix' hebben, dus die functie kun je niet gebruiken, het stoeltje kan alleen vast met de driepuntsgordel.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Auto stoeltjes in de USA

Bericht door LittlePhoenix »

Niet alle Europese stoeltjes zijn goed in Amerikaanse auto's te installeren. Onze Romer King uit Duitsland werkte niet in onze Dodge Caravan. Met de gordels dus, niet met LATCH omdat Europese stoeltjes een ander systeem hebben. Maar de gordel werkte dus niet, geen idee waarom maar zelfs de cerftified carseat technician had er geen succes mee.

En hou er rekening mee dat kinderen tot 2 jaar rear facing vervoert moeten worden! Ik heb het idee dat Nederlanders al veel eerder overstappen naar forward facing (weet niet of dat waar is, maar dat idee krijg ik van Facebook foto's en forums). In Florida is het wettelijk verplicht om ze tot 2 jaar rearfacing te houden.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Autostoeltjes in de USA.

Bericht door hemmie »

Littlephoenix, geldt die regel ook voor toeristen? Zo ver ik weet mag je als toerist een europees stoeltje gebruiken, en die zijn volgens mij nog steeds niet rear-facing bij de meeste 1-jarigen. Dit soorten dingen zijn zo onduidelijk, maar ik zou zelf de gok nemen en gewoon mijn Europese stoeltje gebruiken.

Overigens hebben wij probleemloos een latch-stoeltje in een isofix auto gebruikt, maar ik geloof dat andersom idd niet zomaar kan. Onze romer king konden we dan wel weer probleemloos in onze Ford Explorer installeren (met de gordel), dus het zal ook afhangen van model stoeltje en model auto, meestal is het geen probleem.

Wij gebruiken geen autostoeltje meer in het vliegtuig, inderdaad te veel gezeur of het wel of niet mag, en het is altijd passen en meten of het wel past. Wij checken het dus gewoon in als bagage, en gebruiken dan een Cares gordel in het vliegtuig. Al wilde een United medewerker me zelfs dat verbieden een paar maanden geleden :o .
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Autostoeltjes in de USA.

Bericht door ronenivonne »

@ Littlephoenix ben ook heel benieuwd of dit ook voor toeristen geldt. Als je dit weet hoor ik het heel graag.

@ Hemmie, thx voor de tip wat betreft de Cares gordel. We wisten niet van het bestaan van deze gordel af, en denk dat we die gaan bestellen.
Ideaal zeg!!
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Autostoeltjes in de USA.

Bericht door Vito »

Heb er totaal geen verstand van, maar het lijkt me dat regels regels zijn, toerist of niet. Zou een mooie boel worden als er voor toeristen andere regels zijn. Nee, u bent toerist, u mag gerust drinken en u hoeft uw gordel ook niet om te doen :clap:
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Autostoeltjes in de USA.

Bericht door LittlePhoenix »

Ik weet niet zeker of het voor toeristen ook geldt, maar ik denk van wel. Van een vriend die bij de politie in zuid Florida werkt weet ik dat hij toeristen wel regelmatig een flinke waarschuwing geeft als ze zich niet aan de autostoeltjes wetten houden.

En wetten gelden voor iedereen, niet alleen voor de locals. Net zoals je wettelijk je rijbewijs bij je moet hebben en verzekering moet hebben enz. Dus de wet over carseats zal toch ook voor iedereen gelden?
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Autostoeltjes in de USA.

Bericht door ronenivonne »

Heb vanmiddag eea opgezocht, er wordt op diverse sites geschreven dat kinderen vanaf 1 jaar in een " forward - facing car seat " mogen .
Zie oa onderstaande link
http://www.rabbylaw.com/floridas-child- ... tions.html
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Autostoeltjes in de USA.

Bericht door hemmie »

Ik dacht dat een Europese toerist wel met een Europees stoeltje mocht rijden in de VS, ondanks dat er geen Amerikaanse goedkeuring op staat. En andersom, dus een Amerikaanse toerist in een Amerikaans stoeltje in Europa. En meestal is de wet dat een kind in een geschikt stoeltje moet worden vervoerd, een stoeltje dat dus past bij de lengte en gewicht van het kind. Amerikaanse stoeltjes zijn over het algemeen inderdaad zo gemaakt dat kinderen langere tijd rear-facing kunnen zitten, maar Europese stoeltjes niet. Boven een bepaald gewicht mag een kind niet meer in een groep 0 stoel, en moet je dus over op forward-facing.

Misschien heb ik het mis, maar dat zou dan betekenen dat je sowieso geen Europees stoeltje in de VS mag gebruiken en andersom. Misschien is dat inderdaad zo, maar zoals ik al zei, het lastig om daar echt iets over te vinden. Daarnaast zou je er wel eens heel onveilige situaties door kunnen krijgen, je komt dan zonder stoeltje aan op je bestemming, en tenzij je wordt opgehaald door iemand die een stoeltje voor je meeneemt, of een stoeltje huurt, kun je dus niet veilig van het vliegveld af. Huren is uiteraard meestal wel mogelijk, maar dat zijn vaak toch niet de allerbeste stoeltjes.

Zoals ik al zei, ik zou op vakantie de gok nemen en gewoon een stoeltje van thuis meenemen.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Autostoeltjes in de USA.

Bericht door hemmie »

Overigens vind ik de vergelijk met gordels dragen of drinken wel mank gaan, gordel dragen en niet drinken is altijd heel makkelijk te doen, maar een autostoeltje tover ik niet zomaar tevoorschijn als ik net voor de 1e keer in een nieuw land aankom. Ik snap best dat de theorie is dat je een goedgekeurd stoeltje moet hebben, maar de praktijk is zo simpel niet (behalve dan natuurlijk de regel dat je tot een bepaalde leeftijd een autostoel moet gebruiken, dat is wel weer internationaal toepasbaar). Ik vind dit dus echt zo'n wet waar niet praktisch over nagedacht is.

De vergelijking met een geldig rijbewijs moeten hebben gaat overigens juist wel op, als toerist mag je met een buitenlands rijbewijs rijden, maar ga je in de VS wonen, dan moet je een lokaal rijbewijs halen. Zo zou de wet voor autostoeltjes ook moeten zijn, als dat nu niet zo is.
Terug in Texas!
gastxyz

Re: Autostoeltjes in de USA.

Bericht door gastxyz »

Ik wel, je moet er een beetje moeite voor doen, maar het is toch wel mogelijk?
Vind het een beetje gemakkelijk en onverantwoordelijk gedacht, dat je zonder goedgekeurd autostoeltje gaat rondrijden.
Er is geen 'ik vind' in dezen. De wet is duidelijk.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Autostoeltjes in de USA.

Bericht door hemmie »

Toch apart, al jaren geven mensen op dit forum aan met een Europees stoeltje naar de VS af te reizen, en dat wordt ook regelmatig als advies gegeven (want huurstoeltjes zijn vaak slecht en/of vies, en anders kun je niet van het vliegveld af omdat je geen stoeltje hebt), maar in dit draadje wordt er opeens gedaan alsof je dan een halve crimineel bent :-D

Maar goed, iedereen moet maar doen waar hij/zij zich goed bij voelt, ik heb voor mijn jongste zowel een Europees als meerdere Amerikaanse stoeltjes, en voor middelste een overal goedgekeurde booster, dus mijn probleem is het gelukkig niet meer.
Terug in Texas!
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Autostoeltjes in de USA.

Bericht door LittlePhoenix »

Nee, je bent pas een crimineel als je je kind los in de auto gooit. Mensen die een goed Europees stoeltje gebruiken wat goed geinstaleerd is zijn gewoon goede ouders. Ik denk, naar aanleiding van gesprekken met een politie agent in Florida, dat je wettelijk gezien een Amerikaans goed gekeurd stoeltje moet hebben, maar dat weet ik dus niet 100% zeker.

Ik weet wel 100% zeker dat een agent een kind liever in een goed Europees stoeltje ziet dan los in de auto. Die vriend gaat binnenkort met pensioen en heeft te veel ongelukken gezien waarbij kinderen zwaar gewond waren omdat ze niet goed of helemaal niet in een stoeltje zaten. Of nog erger, kinderen die uit de auto geslingerd zijn omdat hun ouders autostoeltjes niet belangrijk vonden. Dat soort verhalen krijg je nachtmerries van als je ze hoort, maar hij heeft dat dus meerdere keren in het echt gezien.

De verhalen van die vriend, en van een vriendin die EMT was, hebben me ook overtuigd dat kinderen zo lang mogelijk rearfacing moeten blijven. Google maar eens naar internal decapitation. Jonge kinderen die forward facing in een goedgekeurd stoeltje zitten hebben nog steeds een zeer hoge kans op nekbeschadiging. Vandaar dat ik altijd aanraad om kinderen zo lang mogelijk rearfacing te houden. Onze jongste is vandaag 4 en zit sinds een half jaar ofzo forward facing. Maar de oudste is 14 en zat met een jaar toch wel forward facing en al veel te jong op een backless booster.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Autostoeltjes in de USA.

Bericht door hemmie »

Ja, dat bedoel ik, dat goedgekeurde Europese stoeltje is altijd beter dan eerst zonder stoeltje naar een winkel te moeten om er eentje te kopen.

En LittlePhoenix, gefeliciteerd! Mijn 'baby' wordt over precies 4 weken 4 :-)
Terug in Texas!
Isavv
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jan 2018, 13:55

Re: Autostoeltjes in de USA.

Bericht door Isavv »

Hallo allemaal,

Wij zijn nu sinds een halfjaar voor goed terug uit Amerika en ik wilde hier graag mijn ervaringen met jullie delen. Want we stonden voor het zelfde probleem en daar heeft ons dit forum enorm geholpen om een beslissing te maken. We hebben 2,5 jaar in Amerika gewoond en daar is ook ons zoontje geboren. En toen stonden we dus ook voor het probleem autostoel. Het liefst wilden we eentje die we daar konden kopen en nog steeds konden gebruiken als we weer terug zijn in Nederland. Dit bestaat helaas niet. De meeste producenten hebben per land verschillende modellen op de markt. Cybex heeft dan wel het dezelfde stoeltje in zowel Amerika als Europa te koop maar ze zijn niet toegelaten in ze allebei. Hierover heb ik ook contact opgenomen met de cybex klantenservice en het is helaas echt niet mogelijk. Toen hebben we ook over nagedacht om dan maar een goedkope bij target of walmart te kopen en deze na de 10 manden die we de stoel zouden gebruiken weg te doen. Uiteindelijk niet ervoor gekozen omdat je ook in de eerste maanden je kind veilig wilt vervoeren. En dat gevoel wordt ook versterkt als je dan bij Target en Co het aanbod autostoeltjes bekijkt. Daar wordt je niet vrolijk van ben je de Europese kwaliteit gewent. Veel plastiek, niet stevig en erg ruim vooral aan het hoofdje. Nu is het aanbod natuurlijk niet overal hetzelfde maar wij zaten in Iowa en daar was de keus erg beperkt. We hebben dus ons autostoeltje online bestelt en toen we in Nederland waren weer een nieuwe gekocht. Bij de terugreis met Delta hadden we geen problemen. Het autostoeltje werd gewoon geaccepteerd.
Met de regelgeving is het heel duidelijk: Europese stoeltjes zijn er niet toe gelaten. Gebruik je hem toch ligt het er aan wie je tegen komt of ze er moeilijk over doen of niet. Niet te voorspelen. Uit ons ervaring blijkt dat ze iets minder streng zijn als ze een toerist voor zich hebben maar woon je in het land gelden gewoon de regels van de betreffende state.

We hebben ons Amerikaans stoeltje nog steeds, heb hem net op marktplaats gezet als er iemand interesse in heeft graag melden.
Chi Sin X
Amerika-expert
Berichten: 1541
Lid geworden op: 06 jun 2006, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Antwerpen

Re: Autostoeltjes in de USA.

Bericht door Chi Sin X »

Ik denk dat het qua pakkans nogal best meevalt met die verkeerde stoeltjes. Toen we op vakantie waren met ons 17 maand oud kindje in een Europees stoeltje, zijn we ook tegengehouden geweest door de politie voor een routine controle. Ze hebben alle paspoorten gevraagd, dus ze wisten de leeftijd vh kind, en er werd zelfs geen opmerking over gemaakt. Tot de dag van vandaag wist ik zelfs niet dat ik in overtreding was.

Zo eenvoudig is het overigens niet om wel in orde te zijn met deze regel. Ik zou mijn vrouw en kind niet graag alleen achterlaten aan de luchthaven om een stoeltje te gaan zoeken. Daarna moet je ze ook terug gaan oppikken, dus ik denk dat ze daar gemakkelijk een paar uur alleen zitten, doodmoe na zo'n lange vlucht. Ik denk dat diegene die het volledig volgens het boekje doen op 1 hand te tellen zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer