Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

verkeerde aanhef/geslacht vliegticket

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
badeUSA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

verkeerde aanhef/geslacht vliegticket

Bericht door badeUSA »

Hallo mede AA-leden,

Ik heb tot mijn verbazing de/het verkeerde aanhef (mr.)/geslacht gebruikt bij mijn vriendin, dom dom dom natuurlijk!

Nu lees ik op internet dat dit geen super probleem moet zijn bij het reizen, maar aangezien de reis naar de VS gaat ben ik toch een beetje huiverig met al die extra controles. Iemand ervaring?

Ik heb eigenlijk geen zin om 80 euro fee te betalen.

Bvd.

Groeten,

Bart
mtl
Amerika-expert

Re: verkeerde aanhef/geslacht vliegticket

Bericht door mtl »

Ik denk dat je dit toch beter kan corrigeren. Of het een probleem is dat merk je pas bij het inchecken. Je kan het beter nu in orde maken voordat ze er ter plekke een probleem van maken.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Eerste vraag: waar lees je zoiets op het internet, maw is dat een betrouwbare bron ?

Tweede vraag: over welke maatschappij gaat het en vind je iets terug in hun voorwaarden.

Derde vraag: aan welke officiële instantie heb je deze vraag al gesteld ? Reisbureau waar je boekte, maatschappij waar je boekte, ....

Zonder een officieel antwoord van een instantie dat dit geen kwaad kan zou ik het risico niet nemen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Als airline supervisor kan ik je zeggen dat dit niet altijd een probleem is. Echter, ga je landen bezoeken met strenge regels zoals de Verenigde Staten, Australië, Zuid Afrika, enz. dan geeft dit wel zeer zeker problemen.
Daar moet élke letter overeenkomen met wat in je paspoort staat.

Natuurlijk heeft niemand zin om die fee te betalen, maar da's nog altijd een minder zure appel dan geweigerd te worden op de dag dat je wil inchecken...
But, it's your call.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
badeUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door badeUSA »

Zojuist naar supersaver klantenservice gebeld en zij zeggen dat het geen probleem zou moeten zijn:

" The wrong title(MR) does not matter, as long as the name itself is correctly given.

On the ticket, the title is not even visible as the name field is not that long.

Ook nog geinformeerd naar British Airways en zij hebben een extra notitie gemaakt op de flight details.

Hopelijk is de confirmatie van Supersaver zwart op wit voldoende als er eventueel problemen zijn.

Ik was gewoon nieuwsgierig naar ervaringen van mensen die dit ook hadden meegemaakt :)
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

ik zou er inderdaad zelf ook vanuit gegaan zijn dat dit geen problemen geeft .... als je naam maar letter voor letter klopt.
Hou je ons op de hoogte hoe het gegaan is?
Veel plezier alvast
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
MiniMe
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door MiniMe »

Ik heb iets gelijkaardigs.
Op mijn paspoort staan mijn drie officiële voornamen, maar... die passen niet op het ticket. Daar zijn bijgevolg de laatste drie letters van mijn derde voornaam weggevallen.
Ik heb mijn tickets bij Lufthansa geboekt via Expedia en ik word al een paar weken door die twee van het kastje naar de muur gestuurd omtrent de vraag of dit nou problemen op gaat leveren of niet.
Aanpassen kan niet omdat het naamveld nu eenmaal onvoldoende ruim is voor het benodigde aantal karakters.
Het is best bang afwachten, want er lijkt gewoon geen oplossing te zijn...
Memories...
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

O zeg .... dat is ook lastig! Dan krijg je elke keer met dat probleem te maken .... goh ...

Maar ook hier, het is niet jouw fout dat je naam niet op het ticket past .... ik kan me niet anders voorstellen dan dat het geen echt probleem geeft .... maar ja, dat is voor mij makkelijk praten, met mijn ene naam ....
ik zal voor je duimen ... :smilebox:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

Voor MiniMe is het nu te laat, omdat die al geboekt heeft, maar je voorkomt dit soort problemen door gewoon alleen te boeken met je eerste voornaam (en achternaam uiteraard). Tweede en derde voornamen zijn niet verplicht.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

meyem schreef:ik zou er inderdaad zelf ook vanuit gegaan zijn dat dit geen problemen geeft .... als je naam maar letter voor letter klopt.
Ik zou hier dus absoluut niet zomaar vanuit gaan. Gegevens op tickets kijken altijd heel nauw. Hopelijk voor TO gaat het goed, maar zelf zou ik het risico denk ik niet nemen en de wijzigingskosten betalen.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Inderdaad, ik heb ook drie voornamen, maar ik boek echt altijd alleen maar met mijn eerste voornaam.
badeUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door badeUSA »

De drie voornamen zou toch altijd moeten kunnen, waarom vragen ze anders voor de volledige voornamen volgens paspoort. Dan moeten ze het ook maar duidelijk communiceren.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Die vraagt Expedia misschien wel, maar de meeste luchtvaartmaatschappijen wel. Is me al eerder opgevallen dat tussenpersonen dat vragen, terwijl het niet nodig is en alleen verwarring geeft.
MiniMe
Amerikakenner

Bericht door MiniMe »

Ja, op mijn officiële identiteitsdocumenten, zoals identiteitskaart, rijbewijs en dus ook paspoort, staan steeds de drie voornamen. Als op mijn ticket dan alleen mijn eerste voornaam staat, zou je kunnen verwachten dat ook dat eventueel problemen geeft... Beetje moeilijk om in te schatten wat je dus best doet in dit geval.
Memories...
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Klopt, daar heb je ook gelijk in, maar meestal wordt voor de luchtvaart alleen je eerste voornaam gevraagd en soms nog de voorletter van je tweede naam.
MiniMe
Amerikakenner

Bericht door MiniMe »

Aangezien er op dit moment blijkbaar toch geen sluitende oplossing is, neem ik de bevestiging van Expedia mee, waar alles wél volledig op staat, in combinatie met het correcte ticketnummer. Hopen dat het goed gaat... :wink:
Memories...
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik boek in principe ook alleen met mijn eerste naam, maar vroger ook wel met alle namen, of nu nog wel eens als een boekingspagina daar echt om vraag. Dat past inderdaad niet, dus dan valt er wat af, nooit een probleem geweest. Maar ik weet niet of het ooit is gebeurd bij mij bij een vlucht naar de VS, die zijn natuurlijk strenger, al zou ik toch ook daar geen problemen verwachten.
Terug in Texas!
merluza
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door merluza »

Een vriend van mij heeft dat vorig jaar ook voor gehad, "Mr" aangeduid ipv "Mrs". Dat was bij Lufthansa. Het was geen probleem volgens Lufthansa zelf, maar er werd voor vertrek een interne nota van gemaakt zoals bij jou. Het was ook geen probleem uiteindelijk.

In verband met de te lange voornamen: ik heb dat heel vaak voor met mijn achternaam, die is namelijk redelijk lang. Heel vaak vallen de laatste 2 à 4 letters af op de tickets. Dat is nog nooit een probleem geweest (ik zag het ook niet als een probleem, op de site van de airline staat alles wel voluit). Zelfde met voornamen, ik ga in de toekomst ook enkel nog boeken met de eerste naam, maar de voorgaande jaren werden de tweede en derde voornaam naargelang de maatschappij afgekort tot 1 letter, of viel de laatste naam (gedeeltelijk) af.
badeUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door badeUSA »

@merluza, Fijn om te horen! Nu wachten tot mei om hopelijk dezelfde conclusie te trekken.

@minime laat even wetenv tegen die tijd of alles is goed gegaan :thumbup:
JohanV
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door JohanV »

badeUSA schreef:Hallo mede AA-leden,

Ik heb tot mijn verbazing de/het verkeerde aanhef (mr.)/geslacht gebruikt bij mijn vriendin, dom dom dom natuurlijk!

Nu lees ik op internet dat dit geen super probleem moet zijn bij het reizen, maar aangezien de reis naar de VS gaat ben ik toch een beetje huiverig met al die extra controles. Iemand ervaring?

Ik heb eigenlijk geen zin om 80 euro fee te betalen.

Bvd.

Groeten,

Bart
Bart,

2 jaar geleden had is een soortgelijk voorval bij een retourtje Rome. Heeft heeft mij na veel praten niets extra`s gekost, maar er is wel gezegd dat men in Rome hier mkoeilijk over kon doen als ik weer terug wilde. Gelukkig voor ons keken ze daar nauwlijks in de papieren. Mijn advies is die euro`s te betalen, als ze bij de douane moeilijk doen moet je aldaar meer betalen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer