Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door Hinko »

Vervolg van het Autohuur voor Amerika vragentopic, dat hier te vinden is. Hier kun je al je vragen mbt autohuur kwijt.

Informatie vind je ook op: http://www.allesamerika.com/autohuur-amerika.html

Verschillende verhuurders
De belangrijkste verhuurders zijn in willekeurige volgorde:
  • Alamo
  • Hertz
  • National
  • Avis
  • Budget
  • Dollar
  • Sixt

Verzekeringen
Twee “verzekeringen” zijn belangrijk. Schadeverzekering en aansprakelijkheidsverzekering.
De schadeverzekering, vaak genoemd als CDW / LDW dekt schade aan of diefstal van de huurauto. Je hebt geen eigen risico voor de autohuur in de V.S.
De aansprakelijkheidsverzekering, vaak genoemd als SLI of LI heeft een dekking tot 1 miljoen dollar. Voor normale vakantiegangers is dit voldoende.

Deze twee verzekeringen zitten er standaard bij als je boekt bij een Europese broker, of bij de verhuurder zelf mits je aangeeft dat je uit een Europees land komt. Controleer het voor de zekerheid in de details voor je de reservering bevestigt.

Optionele verzekeringen
Ter plaatste kun je twee extra verzekeringen afsluiten: Road Assistance en een persoons- en bezittingen verzekering.

Road Assistance is handig voor het vervangen van lekke banden, indien je vergeten bent om te tanken of je de sleutels in de auto laat zitten.
Ben je ANWB / Touring lid dan heb je recht op 90 dagen Basic Road Assistance via AAA (Amerikaanse wegenwacht, vooraf even informatie opvragen).

Een persoons- en bezittingen verzekering (inzittende en bagageverzekering), meestal genoemd als Personal Accident Insurance / Personal Effects Coverage. Indien je een reisverzekering hebt is deze verzekering overbodig. Als tip, denk wel om de medische kosten!

Type auto
Onderstaande autotypes kun je huren bij de verhuurmaatschappij.
  • Economy: 2 volwassenen, 2 kinderen, 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Kia Rio
  • Compact: 2 volwassenen, 2 kinderen, 1 grote koffer, 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Nissan Versa
  • Midsize: 2 volwassenen, 3 kinderen, 2 grote en 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Toyota Corolla
  • Standaard: 2 volwassenen, 3 kinderen, 2 grote koffers, 3 kleine koffers; bijvoorbeeld Buick Verona
  • Fullsize: 3 volwassenen, 2 kinderen, 2 grote koffers, 3 kleine koffers; bijvoorbeeld Ford Fusion
  • Premium: 5 volwassenen 3 grote koffers, 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Chrysler 300
  • Luxury: 6 volwassenen, 4 grote en 2 kleine koffers; Cadillac bijvoorbeeld ATS
  • Small Minivan: 7 volwassenen, 3 grote en 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Dodge Caravan
  • Large Minivan: 8 volwassenen, 4 grote en 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Toyota Sienna
  • Mid Size Suv: 4 volwassenen, 2 grote en 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Toyota Rav4
  • Standaard Size Suv: 5 volwassenen; 3 grote koffers en 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Hyundai Santa Fe
  • Full Size Suv: 7 volwassenen; 4 grote koffers en 3 kleine koffers; bijvoorbeeld Chevy Tahoe
  • Premium SUV: 7 volwassen; 5 grote koffers en 3 kleine koffers; bijvoorbeeld GMC Yukon
  • Convertible: 2 volwassenen, 2 kinderen, 2 kleine koffers; bijvoorbeeld Ford Mustang

One way toeslag
Lever je de auto in op een andere plek dan waar je de auto hebt opgehaald dan moet je waarschijnlijk een one way toeslag betalen. Deze toeslag is afhankelijk van de verhuurder en de afstanden tussen de plaatsen. De kosten hiervan variëren van 99 dollar tot wel 500 dollar.
Bepaalde verhuurders en brokers hebben wel uitzonderingen waarbij deze toeslag vervalt.

Under Age (-25) toeslag
Je moet 21 jaar of ouder zijn om een auto te huren in de V.S. Voor personen onder de 25 komt er wel een toeslag bij, de zogenaamde “under age fee”. Deze toeslag kan verschillen naar gelang de verhuurder en de broker. Meestal kan je bij de broker wel prijzen opvragen voor “under age drivers”.

(gratis) Tweede bestuurder
Er zijn diverse mogelijkheden om niet te hoeven betalen voor een tweede bestuurder. De normale kosten bedragen ongeveer 10 dollar per dag.

In Californië, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon and Wisconsin is de spouse automatisch een bevoegde bestuurder. Deze hoef je normaal niet als extra bestuurder te registeren, maar meestal wordt wel het rijbewijs gecontroleerd. Best controleren in de voorwaarden van de verhuurder of ter plaatse navragen, maar laat je niet afschepen.

Huren via Avis en Budget, volgens de voorwaarden is de spouse gratis, ongeacht de staat.
(Spouse: Partner waarmee je bent getrouwd of samenwoont.)

Lid worden van Emerald Club van National of Hertz Gold Rewards. De tweede bestuurder is dan gratis wanneer je boekt rechtstreeks via de verhuurder.

Sommigen tariefpakketten bij brokers voorzien in 1 of meer additionele bestuurders, dit staat meestal duidelijk aangegeven. Die pakketten voorzien soms ook in een vooraf betaalde tank brandstof.

Dirtroads en verantwoordelijkheid
Officieel is het niet toegestaan om met een huurauto een dirtroad te rijden. Heb je schade omdat je onverantwoord en roekeloos op een dirtroad hebt gereden, dan heb je grote kans dat de schade niet wordt vergoed. Rij dus voorzichtig.

Extra (zoals tolwegen, tankbeleid en babyzitjes)
In het gehele land kunnen er stukken tolweg op de grote autosnelwegen zijn, maar aan de oostkust komt dit veelvuldig voor. Bovendien zijn er bruggen waar tol voor wordt geheven.
Deze tolwegen kunnen meestal met (gepaste) munt betaald worden, maar er zijn er ook waar het tolsysteem enkel nog elektronisch verloopt. In deze staten biedt de autoverhuurder meestal (voor een kleine toeslag) een elektronisch tolsysteem voor de huurwagen aan, dat gaat van een bakje voor in de auto tot een inschrijving voor toll-by-plate. Informeer bij de verhuurder ter plaatse.
Uitgezonderd bij speciale tarieven met een tank brandstof inbegrepen dien je ofwel de auto terug met volle tank in te leveren (met ticket van benzinepomp in de buurt als bewijs) of je betaalt voor deze tank op voorhand aan een schappelijk tarief en mag dan zo leeg mogelijk inleveren. Wanneer je kiest om niet op voorhand te betalen maar je brengt toch leeg in, dan wordt de tank brandstof aan een duur tarief aangerekend op je kredietkaart.
Babyzitjes zijn ter plaatse, of soms op voorhand te reserveren voor een toeslag.

Ophaallocatie
Bijna alle verhuurders die bovenaan genoemd zijn hebben locaties op de meeste vliegvelden in de VS. Deze locaties zijn vaak groot met veel keuze qua auto’s. Je mag, zeker op grote locaties, dikwijls een auto uitkiezen uit jouw gereserveerde klasse. Zo niet dan wordt er een auto toegewezen.

Je kunt er ook voor kiezen om je auto op te halen in bijvoorbeeld het centrum van een stad. Deze locaties zijn vaak klein, het kan er erg druk zijn, met lange wachtrijen tot gevolg. Ook is de keuze niet zo groot als bij de locaties op de luchthavens. Tarieven kunnen wel verschillen naar gelang de locatie.

Prijzen
Er is niet te zeggen wanneer het goede moment is om je huurauto vast te leggen. Zorg dat je de reservering altijd kunt annuleren, vaak tot 48 uur voor vertrek. Controleer regelmatig de prijzen en boek opnieuw als je een lagere prijs ziet.

Er is ter plaatse steeds een kredietkaart nodig als borg voor iedere autohuur. Naar gelang de methode van verrekening van tarief (pre-pay of achteraf) kan er een groot bedrag gereserveerd worden op je kredietkaart.

Disclaimer
AllesAmerika is niet aansprakelijk voor enige schade welke is of kan ontstaan door gebruik van deze gegevens en informatie. Indien gebruik wordt gemaakt van de informatie en gegevens uit dit topic vindt dat geheel voor eigen risico plaats. Er kunnen geen rechten aan de informatie uit dit topic worden ontleend.

Laatst bijgewerkt op 21 januari 2016
groennom
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door groennom »

Ik heb bij sixt (phoenix, 18 dagen Tahoe voor 550 euro) geboekt met als optie dat ik gratis kan annuleren. Is inderdaad een superprijs... Zelf geen ervaring mee, dus als iemand die heeft hoor ik het graag!
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door ina »

Mooie prijs, je ziet sixt steeds vaker, maar nooit van iemand gehoord hoe deze was.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door Stan.Gobien »

Wat wordt er bedoelt met enkel bepaalde staten rijden voor sixt?
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door Harry »

Je mag van Sixt alleen maar in de staten rijden die grenzen aan de staat waar je huur begint. Dus niet van Californië naar Utah, wel van Nevada naar Utah. Niet van Arizona naar Idaho, wel naar New Mexico, enz.enz. Je wordt dus nogal beperkt in je route.
AroundA
Amerikafan
Berichten: 207
Lid geworden op: 27 dec 2015, 10:00
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door AroundA »

Dit is een voorstel die ik van Budget heb gekregen.
Is dit volgens jullie een prima prijs voor dit type auto / aantal dagen of nog even verder kijken? We zijn met 2 personen.

IFAR - Midsize SUV
Ford Escape or similar

Pickup Location: SAN FRANCISCO INTL AIRPORT - 780 MCDONNELL ROAD
at: 27.08.2016 - 12:00 - Noon

Dropoff Location: LOS ANGELES INT'L AIRPORT - 9775 AIRPORT BOULEVARD
at: 23.09.2016 - 17:00

Rental Days: 28 - 860,26 € excl. benzine/tank - 1 extra bestuurder
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door Hinko »

is dat een extra pakket met die 1 extra bestuurder?
Die heb je niet nodig, je haalt de auto op in Californië daar is bij wet geregeld dat de tweede bestuurder gratis is.
Bij wie heb je geboekt? Budget, maar welke site?
AroundA
Amerikafan
Berichten: 207
Lid geworden op: 27 dec 2015, 10:00
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door AroundA »

Ik heb nog niet geboekt , maar dit is een mogelijkheid via Budget. Daar ben ik terecht gekomen via usareisen.de.
Ben vooral benieuwd wat jullie van de prijs / kwaliteit vinden op dit aantal dagen. Mogelijk moet ik nog wat verder zoeken dan.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door Hinko »

kijk je op usareisen.de?
Want ik zie die prijs niet, kom niet lager dan 955 euro voor een mid size suv

via www.autoeurope.nl kom ik op 829 euro
dus ja dat redelijk bij de prijs die jij ook hebt.

Is de prijs van jou de laagste die je hebt kunnen vinden?
Heb je verschillende site's gehad?
M & M
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 jan 2015, 22:46
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door M & M »

Heeft iemand ervaring met de broker Argus Car Hire (www.arguscarhire.com)?

En met de optie om de eigen aansprakelijkheid te beperken?
Wanneer u de auto ophaalt, zal de autoverhuurder een eigenrisico/waarborgsom op uw creditcard vasthouden. U bent aansprakelijk voor dit bedrag (tot max. € 3.000) als u de auto beschadigt, de auto gestolen wordt of u de sleutels verliest. Als u echter het onderstaande vakje aankruist, betalen we uw eigenrisico/waarborgsom volledig terug.
Ik heb het idee dat dit niet nodig is.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door Hinko »

je hebt geen eigen risico in de VS.
Sleutels wel trouwens maar ja.. :wink:

Nee hoor, niet nodig
DebbieTimmermans
Amerikafan
Berichten: 369
Lid geworden op: 09 apr 2014, 17:31
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Wellen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door DebbieTimmermans »

Is het in Arizona net zoals in California bij wet geregeld dat de 2de bestuurder gratis is als je gehuwd bent? Of moet je hier wel betalen voor een extra bestuurder?
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
AroundA
Amerikafan
Berichten: 207
Lid geworden op: 27 dec 2015, 10:00
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door AroundA »

Hinko schreef:kijk je op usareisen.de?
Want ik zie die prijs niet, kom niet lager dan 955 euro voor een mid size suv

via http://www.autoeurope.nl kom ik op 829 euro
dus ja dat redelijk bij de prijs die jij ook hebt.

Is de prijs van jou de laagste die je hebt kunnen vinden?
Heb je verschillende site's gehad?
Ik heb gekeken op usareisen.de inderdaad.
Volgens mij is dit de beste site met goedkoopste prijzen, toch?
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door Hinko »

Nee hoor, je ziet in mijn eerdere bericht dat http://www.autoeurope.nl goedkoper is. En die is prima.

Usareisen.de is niet beter of slechter dan autoeurope, http://www.rentalcars.com of welke broker dan ook naar mijn idee. Rechtstreeks bij de verhuurder boeken kan soms lonen omdat bepaalde voorwaarden. bijv. Hertz 2e bestuurder, dan wel gelden.
Gebruikersavatar
tineke57
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 26 jan 2008, 00:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Antwerpen, België

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door tineke57 »

Voor onze reis sept/okt 2016 (26 dagen) is rechtstreeks boeken bij Budget.be tot hiertoe het goedkoopste dat ik gevonden heb, nl 898,85 euro voor een Midsize SUV. Met de code H033101 gaat er nog eens 10% af, deze werkt dus nog steeds (Bedankt, Felicitas). Code U112000 werkt niet meer.
Je gaat naar de website van Avis.com, dan kies je customer service, dan FAQ, dan USA, dan reservations, dan renstal policies enz., daar kun je het lezen. Voor de volledigheid, een spouse is automatisch extra bestuurder en meld je dus niet aan als extra bestuurder.
Ik heb hier gelezen dat ook bij Budget de spouse altijd gratis 2de bestuurder is. Moet die ook niet aangemeld worden zoals bij Avis, of wel?
2007: NV–UT–CO–AZ–CA-NV - 2008: CO–WY–NE–SD–ND–MT–WY–CO - 2011: CA–NV–AZ–UT–NV–CA
2012: CO–UT–NM–CO - 2013: FL - 2014: WA-OR-CA - 2016: AZ-UT - 2017: Peru - 2018: CA-AZ-NV
DebbieTimmermans
Amerikafan
Berichten: 369
Lid geworden op: 09 apr 2014, 17:31
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Wellen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door DebbieTimmermans »

In Arizona is de 2de bestuurder niet gratis ofwel?
En zo niet, hoeveel zou dat kosten om ter plaatste een 2de bestuurder op te geven? Kan ik dit ergens terugvinden?
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door Hinko »

Nee niet gratis in Arizona.
Hoeveel het gaat kosten ligt denk ik aan de verhuurder? Reken op 10 dollar per dag?
Jumping Jack
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2015, 07:39
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Noord Brabant

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door Jumping Jack »

Volgens mij is daar ook een maximum bedrag voor, iets van $ 60,- of zo, voor de gehele huurperiode.
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
DebbieTimmermans
Amerikafan
Berichten: 369
Lid geworden op: 09 apr 2014, 17:31
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Wellen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door DebbieTimmermans »

In all states other than CA, NV and NY, the charge for additional drivers is $13-per-day USD per additional driver, with a maximum charge of $65-per-rental USD per driver. The additional driver fee in New York is $3-per-day USD per additional driver. The additional driver fee in Nevada is $10-per-day USD per additional driver, with a maximum charge of $50 USD. There is no additional driver fee in California. The following are exempt from additional driver charges: renter's employer or regular fellow employee when on company business; renter's spouse or domestic partner; disabled renters who have completed the non-licensed renter form
dit vond ik bij Budget, als ik het goed versta is het 13 dollar per dag per extra bestuurder met een maximus van 65 dollar voor de hele periode. Dus is het voor ons 65 dollar voor een extra bestuurder? Begrijp ik dit goed? En dit kunnen we ter plaatsen nog aangeven en betalen ?
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
Josje99
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 14 mar 2013, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Dordrecht

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door Josje99 »

Je partner is gratis bij Budget :thumbup:
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer