Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door bedeve »

@ johnvb als het gaat om beenruimte icm hoogte ben je met een mpv beter af dan met een suv.
In die categorie vind ik de Toyota Sienna een fijn rijdende auto.
DE suv heeft vooral het voordeel van de hogere zit,
DE favoriete standard ?
Ford Explorer.
Full Size is de Tahoe wel prima.
Vooral als je in de Drive instelt dat ie een aanhanger heeft.
Daarmee worden de versnellingsbak verhoudingen fijner
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door SuzieQ »

Ik heb ook nog een vraag.
Wij hebben bij Budget een auto gehuurd (via de Belgische site).
Moeten wij nu nog ergens op letten terplaatse qua verzekeringen?
Ik heb de verzekering die je moet hebben maar moet ik er nog iets bij afsluiten?
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door bedeve »

Ben jij van Oh SuzieQ ... of meer van Suzi Quatro ?
En een antwoord op jouw vraag is. ; Bij Europese site geboekt ? Alle noodzakelijke verzekeringen OK !
Dus wat zou je er nog bij willen shoppen ?
Niet iets wat nodig is.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Jokiyo
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mar 2016, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door Jokiyo »

Wij hebben voor onze trip naar Boston via rentalcars.com bij Dollar een auto gehuurd.

Nu lees ik op een blog van reizigers naar Boston dat zij de auto niet meekregen omdat de naam op de creditcard niet exact hetzelfde was als op het rijbewijs. Voorbeeld: creditcard zegt A. Jansen, rijbewijs A.B. Jansen. Nu heb ik exact hetzelfde, de initialen van mijn doopnaam staan niet op de creditcard maar wel op mijn rijbewijs. Op beide staat wel mijn voornaam voluit, met op het rijbewijs als toevoeging de eerste letter van mijn doopnaam.

Moet ik mij nu zorgen maken of geeft dit geen problemen? Iemand ervaring?
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door SuzieQ »

bedeve schreef:Ben jij van Oh SuzieQ ... of meer van Suzi Quatro ?
En een antwoord op jouw vraag is. ; Bij Europese site geboekt ? Alle noodzakelijke verzekeringen OK !
Dus wat zou je er nog bij willen shoppen ?
Niet iets wat nodig is.
Euhm geen idee vond het een leuke naam :lol: . Ja dat dacht ik al maar ze gaan natuurlijk bij de balie proberen van alles aan te smeren.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Nootje
Amerikafan
Berichten: 292
Lid geworden op: 21 aug 2011, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door Nootje »

Wij willen een auto huren van 9-13 September 2016, afhalen op Washington Dulles Airport, inleveren in Washington, Union Station.

Op USA-Reisen zie ik een prijs waarbij nog een one-way fee extra wordt gerekend.
Bij Alamo.co.uk/brits zie ik een prijs, maar ik zie niets over een One Way fee.
Bij Rentalcars.com zie ik bij 1 auto een opmerking, dat er geen one way fee bij zit, maar bij de andere auto's zie ik niets staan.

Iemand enig idee hoe dit zit? En of er bij Alamo Brits alsnog een one way fee bij komt? Het leek mij eigenlijk dat de one way fee niet van toepassing is, omdat we binnen Washington blijven?

Bedankt!
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door opvakantie »

SuzieQ schreef:
bedeve schreef:Ben jij van Oh SuzieQ ... of meer van Suzi Quatro ?
En een antwoord op jouw vraag is. ; Bij Europese site geboekt ? Alle noodzakelijke verzekeringen OK !
Dus wat zou je er nog bij willen shoppen ?
Niet iets wat nodig is.
Euhm geen idee vond het een leuke naam :lol: . Ja dat dacht ik al maar ze gaan natuurlijk bij de balie proberen van alles aan te smeren.
Eigenlijk nog nooit mee gemaakt na een stuk of zes keer aan de balie te hebben gestaan dat ze me wat extra verzekeringen hebben proberen te verkopen. Enkel de vraag of ik nog iets nodig had zoals GPS of roadside assistance en dat vragen ze je misschien wel.
macMimi
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jul 2016, 14:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door macMimi »

Hallo allemaal, ik heb een vraag over een reservering bij Alamo.
Bij aankomst a.s. donderdag in Miami staat er (als het goed is) een fullsize SUV voor ons klaar. Daar rijden we twee weken in rond, waarna we een binnenlandse vlucht maken en bij aankomst op het vliegveld een nieuwe huurauto oppikken, om daar nog een week mee te rijden.
Ik heb via een derde partij twee reserveringsnummers gekregen. De tweede auto kon zonder problemen online ingecheckt worden. De eerste auto daarentegen geeft na het invullen van alle gegevens constant de foutmelding: Business account does not exist, or is not applicable for this brand.
Ik heb contact opgenomen met Alamo, maar zij hebben geen verklaring voor deze foutmelding. Het enige dat ze kunnen bedenken is dat er een issue in het systeem ontstaat omdat we op dezelfde dag een auto inleveren en ook weer ophalen. Dit lijkt me onzin, omdat het online inchecken van de tweede auto (met een ander reserveringsnummer) vlekkeloos ging. Dit gebeurde nadat de eerste auto inchecken niet wilde lukken en ik de tweede maar eens probeerde.
Alamo weet het dus niet. Ik heb inmiddels ook al een mail verstuurd naar de partij die de auto's gereserveerd heeft, maar nog geen reactie ontvangen.

Vraag: heeft iemand dit wel eens meegemaakt? Deze foutmelding? Was er een oplossing? Is het een probleem als de auto niet vooraf ingecheckt is? Ik wilde graag voorkomen dat we na een reis van 18 uur een hoop gedoe bij de balie krijgen maar ben nu bang dat dit wel het geval gaat zijn...
Sunsina
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 06 jun 2016, 22:15
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door Sunsina »

Jokiyo schreef:Wij hebben voor onze trip naar Boston via rentalcars.com bij Dollar een auto gehuurd.

Nu lees ik op een blog van reizigers naar Boston dat zij de auto niet meekregen omdat de naam op de creditcard niet exact hetzelfde was als op het rijbewijs. Voorbeeld: creditcard zegt A. Jansen, rijbewijs A.B. Jansen. Nu heb ik exact hetzelfde, de initialen van mijn doopnaam staan niet op de creditcard maar wel op mijn rijbewijs. Op beide staat wel mijn voornaam voluit, met op het rijbewijs als toevoeging de eerste letter van mijn doopnaam.

Moet ik mij nu zorgen maken of geeft dit geen problemen? Iemand ervaring?
Ik heb zojuist de Skip the Counter ingevuld voor Alamo op LAX en loop tegen hetzelfde probleem aan. De 1e voornaam op het paspoort van mijn vriend is Hubertus, maar zijn roepnaam is Ruud. Dus op de creditcard die we voor Alamo gebruiken staat R. en zijn achternaam en geen Hubertus. Helaas maakt Alamo op basis van de reservering die we gemaakt hebben voor de creditcard automatisch de naam Hubertus aan, dus dit was niet aan te passen. :o

Iemand dit ook bij de hand gehad bij Alamo en daar problemen mee gehad?
Anita

Zuid-West 2016
Noord-West 1995 / Zuid-Oost 1997 / New Orleans 1999 /
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door PSVwally »

Vraag: heeft iemand dit wel eens meegemaakt? Deze foutmelding? Was er een oplossing? Is het een probleem als de auto niet vooraf ingecheckt is? Ik wilde graag voorkomen dat we na een reis van 18 uur een hoop gedoe bij de balie krijgen maar ben nu bang dat dit wel het geval gaat zijn...
Ik heb nog nooit een auto 'ingechecked'? Je hebt de vouchers voor beide reserveringen toch neem ik aan? Dan is er niets aan de hand. En ja, misschien moet je naar de balie, maar waarom direct denken aan 'gedoe'? Voor hetzelfde geldt, wat meestal zo is, helpen ze je met je reservering, moet je even een gps en roadsafe 2x weigeren en kan je daarna gewoon de auto uitkiezen. Positief denken, het is immers vakantie. En een reis van 18u naar Miami :shock: wow

Overigens staat er meestal op de vliegvelden niet speciaal één auto voor jullie klaar, maar staan er een aantal op een parkeerplaats waar je uit kunt kiezen. En anderen ook, dus loop eerst naar de auto die je het meest aanspreekt.
macMimi
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jul 2016, 14:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door macMimi »

@ PSVWally: bedankt voor je reactie.
Ja, we hebben de vouchers met de reserveringsnummers en de auto''s zijn dus gegarandeerd gereserveerd. Inmiddels ook bericht van de partij die de boeking gedaan heeft. Het schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn dat sommige reserveringen niet vooraf online ingecheckt kunnen worden (waar de contactpersoon bij Alamo overigens niets over zei, die deed alsof hij het voor het eerst hoorde ).
Ik dacht met online inchecken tijd te winnen door via Skip the counter of via de kiosk direct naar de auto te kunnen. Nu moeten we via de balie. Zal wel goed komen allemaal!
De reis naar Miami duurt trouwens zo lang omdat we vanaf Schiphol via Newark gaan en daar 4 uur transfertijd hebben.
s_janssen
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 18 okt 2011, 16:45

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door s_janssen »

Inmiddels voor de vierde keer gehuurd bij www.usrentacar.co.uk , prima prijzen. Voor mijn laatste boeking heb ik drie keer moeten wijzigen, en dat ging per mail of per telefoon (naar Engeland) en dat ging allemaal zeer soepel.
Ik heb een standaard car gehuurd bij Dollar gehuurd voor 9 dagen van Boston in augustus voor 289 euro met alle verzekeringen.
En ik zag vervolgens van de week dat een Full Size maar 6,50 euro duurder was. Niet per dag, in totaal. Kon zonder problemen de boeking aan laten passen.
Jacko12
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2016, 22:36
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door Jacko12 »

Best verwarrend al die verzekeringen en ik vraag mij af wat jullie zoal kiezen. ALs ik bijvoorbeeld kijk op http://www.usrentacar.co.uk/ zie ik een silver, gold en platinum pakket. Zijn al die extra verzekeringen nou overdreven? En is het nou zo dat als ik via een verhuurder in Europa boek alle verzekeringen er al standaard bij zitten?
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door Hinko »

Silver = je hebt alle benodigde verzekeringen.
Gold = afhankelijk van de verhuurder maar bevat oa een gratis tank, dit houdt in dat je de tank zo leeg mogelijk kunt inleveren. Gold geeft verder nog gratis extra bestuurders. Dit is wel per verhuurder verschillend. Zie de link.
Platinum = is extra verzekering uitgegeven door usrentcar en bevat oa een vergoeding voor als je de sleutel kwijt bent. Dit is eigenlijk een soort road assistance. Let op de autoverhuurmaatschappij kan je deze ter plekke ook nog apart aanbieden!
http://www.usrentacar.co.uk/whatsincluded.aspx

Ja boek via je een Europese broker of geef je bij de verhuurder aan dat je uit Europa komt dan heb je alle benodigde verzekeringen.
Zie ook de startpost van dit topic.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door SuzieQ »

Vraag: wat te doen bij autopech oid? Geen road assistance genomen omdat ik niet wist of dat nodig was.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door Hinko »

Bij autopech kun je de verhuurder bellen. De verhuurder dient te zorgen voor een werkende auto.
harryvb
Amerikafan
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 mei 2013, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Benidorm

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door harryvb »

Bij silver ben je dus volledig verzekerd?
Als ik het goed begrijp telt deze dus http://www.usrentacar.co.uk/ als Europese broker?
Bij platinium staat er Tyre and Under Carriage Cover bij dus dat is er bij silver niet bij denk ik, wil dit dan zeggen dat als je een band stuk hebt dit voor eigen rekening is, bij cardelmar zie ik dat dit er altijd bij inzit.
Ook annulatie zit er niet gratis bij zie ik.
Voordeel dat je kunt vastleggen voor 50 pond en pas 8 weken voor vertrek de rest moet betalen, maar dit kan ook een nadeel worden als de koers van het pond terug omhooggaat?
Afbeelding
Gebruikersavatar
leonl
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 sep 2012, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door leonl »

Harryvb, de rare tarieven bij Alamo Brits zijn nog steeds interessant voor bepaalde periodes. Ik heb het even nagekeken, maar die scherpe tarieven zijn helaas niet van toepassing in jouw reisperiode.
2000: 3 weken West USA (Los Angeles)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
harryvb
Amerikafan
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 mei 2013, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Benidorm

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door harryvb »

Nee, maar 1132 £ is echt wel veel voor een midsize SUV van 16/04 tot 12/05 (27 dagen) als je rekent dat we dit jaar 598 Euro betaald hebben voor 24 dagen via autoeurope (momenteel 1221 euro), waarschijnlijk zijn we te vroeg aan het zoeken?
Bij Expedia is het momenteel 871 euro maar daar zag ik toch liever nog minstens 100 euro af.
Afbeelding
jkroadtrippers
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 mei 2015, 16:09

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door jkroadtrippers »

Goedenavond!

Heeft iemand ervaring met het ter plekke huren van een auto op de luchthaven van San Francisco. Is dit aan te raden? Of is het beter van tevoren te reserveren? We vinden het fijn om ter plekke te zien wat we kunnen huren.

Heel erg bedankt!
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer