Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
gastxyz

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door gastxyz » 30 mei 2016, 07:09

Nee, het is veel uitgebreider.
Wikipedia zegt dit:

A spouse is a life partner in a marriage, civil union, domestic partnership or common-law marriage. The term is gender neutral, whereas a male spouse is a husband and a female spouse is a wife. Although a spouse is a form of significant other, the latter term also includes non-marital partners who play a social role similar to that of a spouse, but do not have rights and duties reserved by law to a spouse.

M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus » 30 mei 2016, 08:24

Ja, de definities uit het woordenboek of wiki zegt eigenlijk niks in deze. Het gaat een beetje verder dan dat.
Wat bedeve bedoelt, zonder voor hem te willen spreken, is dat zoiets niet vast bepaald is in internationale recht. En het gaat toch om internationaal recht in dit geval. Dus niemand die je tegenhoudt om jullie relatie te benoemen als "life partners".
Laatst gewijzigd door M Kactus op 30 mei 2016, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Maarten-Annique
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Maarten-Annique » 30 mei 2016, 09:26

Hoe gaan jullie om met de registratie van de extra bestuurder in ons geval Nevada, waar de 'spouse' wettelijk gerechtigd is om als tweede bestuurder op te treden bij een huurauto en je al ingecheckt bent en 'Skip the Counter' heb ingevuld?

Laten jullie dit nog registreren? Zo ja, waar?
Of is dit helemaal niet nodig omdat het in bepaalde staten gewoon wettelijk geregeld is?

Vinno
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Vinno » 30 mei 2016, 12:14

Oké oké, best nog wel een discussiepuntje dus...
Ik denk dat ik het voor alle zekerheid maar gewoon vraag bij het ophalen van de auto...
We zijn niet getrouwd, wonen wel samen, tegen die tijd (gaan per augustus officieel samenwonen) als het goed is ook een samenlevingscontract, maar heb eigenlijk niet zoveel zin om dat allemaal mee te slepen...

Ik ga in de basis toch gewoon zelf alles rijden, maar ik dacht gewoon dat als het geen geld kost, is het mooi meegenomen.
Dus ik ben benieuwd wat ze daar zeggen aan de balie :-)

Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien » 30 mei 2016, 18:36

De balie, die gaan waarschijnlijk je proberen extra bestuurder te verkopen, zij werken immers op commissie. Je vraagt het beter op voorhand bij de Alamo (USA) klantendienst en vermeld duidelijk dat jij en je levenspartner de auto huren en hoe je het recht op 2de bestuurder als spouse in Nevada moet regelen.

Daniov
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Daniov » 30 mei 2016, 22:04

Hallo hallo,

Wij willen onze auto gaan boeken voor onze reis.Ik wil dan de auto huren in LV en deze hier ook terug brengen.
De huurperiode is van 19/9 t/m 13/10, 24 dagen dus. Nu kan ik hem via rentalcars.com bij Dollar het goedkoopst boeken voor 688,-
Mij lijkt het een mooie prijs maar is dit ook zo. Kan ik gerust via deze site boeken en moet ik nog op speciale dingen letten.
Zijn er ook aparte regeltjes is Nevada? Ik las bijvoorbeeld dat je in Calafornia niet voor de bijrijder hoeft te betalen.

Ik hoor het graag,

Daan

kustbewoner
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door kustbewoner » 30 mei 2016, 23:48

Ik heb een auto gehuurd bij Alamo via AutoEurope van 3 tem 29 juli, pickup en dropoff Miami luchthaven. Omdat we de laatste dagen een hotel hebben in Miami beach en we in principe de auto niet meer nodig hebben denk ik eraan om deze al op 27 juli terug te brengen
Ik heb hierbij volgende vragen :
1) Krijg je automatisch een refund als je de wagen vroeger binnen brengt, of moet je dit aanvragen op voorhand
2) Op Miami Beach South heb je ook een kantoor van Alamo, kun je de wagen daar ook zomaar terug brengen ?

babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage » 31 mei 2016, 00:42

je krijgt geen geld terug, ook niet bij van te voren aanvragen. dan moet je de reservering aanpassen en wordt het huurbedrag opnieuw berekend. daar kun je dan ook aangeven op welke locatie je de auto inlevert. kan ook niet zomaar.

weet he zeker dat het handig is de auto eerder in te leveren? je moet bv nog naar de luchthaven ....
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust

PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 31 mei 2016, 01:42

k denk dat ik het voor alle zekerheid maar gewoon vraag bij het ophalen van de auto.
En dan reken ze je de extra bestuurder aan....

Niets vragen, je reispartner is je spouse. Ken echt tientallen mensen, waaronder mijzelf, die gewoon met 'een vriend' vanaf San Francisco, LA California of Las Vegas Nevada een auto hebben gehuurd en ter plekke deze 'vriend' als 2e bestuurder hebben opgegeven, zowel aan de balie als met skip the counter. Ik heb echt nog nooit een verhaal gehoort of gezien dat dit werd geweigerd of alleen toch tegen betaling van de 2e persoon werd goedgekeurd.

kustbewoner
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door kustbewoner » 31 mei 2016, 08:15

@brabarage : ik zou een hotel nemen op Miami Beach met luchthavenshuttle.

M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus » 31 mei 2016, 08:27

Daniov schreef:Hallo hallo,

Wij willen onze auto gaan boeken voor onze reis.Ik wil dan de auto huren in LV en deze hier ook terug brengen.
De huurperiode is van 19/9 t/m 13/10, 24 dagen dus. Nu kan ik hem via rentalcars.com bij Dollar het goedkoopst boeken voor 688,-
Mij lijkt het een mooie prijs maar is dit ook zo. Kan ik gerust via deze site boeken en moet ik nog op speciale dingen letten.
Zijn er ook aparte regeltjes is Nevada? Ik las bijvoorbeeld dat je in Calafornia niet voor de bijrijder hoeft te betalen.

Ik hoor het graag,

Daan
Een paar posts boven je en onder je gaat het over die extra bestuurder in Californië en Nevada. Eenvoudig gesteld zit het zo:
Een extra bestuurder hoeft niet bij te betalen als hij onder de huurwaarden van de verhuurder valt (oa +25), een rijbewijs heeft en je "spouse or life partner" is. Dat laatste is internationaal niet afdoende beschreven om iemand te kunnen uitsluiten, dus éigenlijk is het "iedereen die met je meereist".

Dingen waarop je moet letten? Rentalcars.com is toch dat bedrijf dat deel uitmaakt van Priceline? Dan is het gevestigd in de UK, dat bij Europa hoort. Zolang je boekt bij een verhuurder in Europa, zitten alle verzekeringen er bij. Om er zeker van te zijn dat je de juiste hebt, moet je een CDW hebben (ook wel LDW genoemd) en (liefst) SLI. Dat zal dus ook wel. 688 voor 24 dagen is zeker niet slecht, we hebben al veel slechtere prijzen gezien toen wij aan het zoeken waren voor die periode.

Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien » 31 mei 2016, 22:35

Niet liefst maar zeker ook SLI. Zie ook het eerste bericht van dit onderwerp.
CDW/LDW dekt schade aan en verlies van het voertuig.
SLI is de aansprakelijkheid en dekt schade aan andere personen en hun voertuig, dit gaat tot wel 1 miljoen $.

Maarten-Annique
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Maarten-Annique » 01 jun 2016, 09:01

Is SLI hetzelfde als Ep­extended Protection?
Wij hebben bij Alamo geboekt.

Hinko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hinko » 01 jun 2016, 09:33

ja
Extended Protection / Liability Cover
All inclusive rates provide the renter and authorized drivers up to an aggregate, single limit of $1,000,000 for claims that may by made by others against the renter and authorized drivers for bodily injury, death and/or property damage arising out of the use or operation of our rental vehicle.

Also included is an Uninsured Motorist (UM) benefit up to an aggregate, single limit of $100,000. UM provides benefits to the renter and any family member related by blood, marriage, or adoption, who, while physically occupying Alamo’s rental vehicle when it is being driven by the renter or an authorized driver, suffers bodily injury or death caused by negligent uninsured motorist, negligent underinsured motorists, or a negligent hit-and-run driver.
Verzamelsite met onze reisverslagen: Our trips
Mijn foto's op Flickr

Miquel
Amerikafan

Bericht door Miquel » 05 jun 2016, 10:15

Graag jullie mening over het voglende,

wij willen 10 dagen een auto huren, ophalen in LAX, en hier ook weer terug brengen.

Voorgaande jaren altijd een SUV gehad (Alamo,), meestal een Traverse of iets van die grootte.
Dit is volgens mij de standaard SUV?
Is een prijs van 460 euro schappelijk of kan dit ergens anders goedkoper?

Lees ook iets van een "Harry-tarief"?? :lol:

harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 52

Bericht door harryh » 05 jun 2016, 11:45

Een Traverse is een Premium Crossover (PGAR). Ws. heb je een upgrade gehad ;)
Helaas is het naar mij genoemde :thumbup: tarief maar kort beschikbaar geweest, zie dit draadje http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=64033.
Ik zou annuleerbaar boeken en de prijzen en dit forum in de gaten houden. Kijk ook even bij de andere verhuurbedrijven in dit topic genoemd (Hertz, Budget, National en agenten als Expedia.nl, rentalcars etc).

Miquel
Amerikafan

Bericht door Miquel » 06 jun 2016, 09:43

Ja inderdaad om een upgrade gevraagd, tot nu toe altijd gekregen... :)
En een middelgrote of standaard SUV, lijkt mij hetzelfde toch?
Valt mij op (bv Expedia) dat de één een GMC Acadia een standaard noemt (is toch best groot) en de andere een Ford Edge (welke een stukje kleiner is).

Vond een Tahoe voor 452... Voor 10 dagen best goedkoop toch?

Maar zit er veel verschil in prijs? Hangt dit af wanneer je boekt? Heb een aantal sites bekeken en komen altijd op diezelfde prijs uit.

harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 52

Bericht door harryh » 06 jun 2016, 10:48

Midsize en Standard SUV zijn verschillende klassen, zie als voorbeeld bij Alamo https://www.alamo.com/en_US/car-rental/cars.html.

Over prijzen valt niet veel te zeggen. Ik had vorig najaar al geboekt, maar kijk toch regelmatig.

Miquel
Amerikafan

Bericht door Miquel » 07 jun 2016, 08:03

Ja ik snap dat het verschillende klassen zijn, valt mij op dat verschillende verhuurders autosaanbieden in diezelfde klasse maar de auto verschillen flink van formaat.

Ford Edge of Chevrolet Tahoe.

martin484
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door martin484 » 07 jun 2016, 12:23

Hoi Allemaal,

Morgen gaat onze reis naar het zuidwesten beginnen.

Ik heb nog een kleine vraag. Stel onderweg begeeft onze auto het (of...een lekker band o.i.d.), wat moet je dan bellen?
Hier in Nederland bel ik de wegenwacht....maar hoe los ik problemen met de auto op in Amerika? (zuidwest)
Martin

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer