Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Yllek
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 feb 2016, 18:08

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door Yllek »

Iemand nog aanbevelingen voor Alamo of Dollar op LAX?

Via rentalcars.com een auto gehuurd. Nu zagen we dezelfde auto goedkoper ook op rentalcars bij Alamo en gelijk het Price March formulier ingevuld voor vermindering van huurprijs.
Nu hebben ze dat pas een aantal dagen later verwerkt tegen de 'aanbieding' van die dag. Met als gevolg een andere verhuurder, namelijk Dollar.

We willen eigenlijk terug naar Alamo gezien de recensies en eerdere goede ervaring met Alamo.
Of zal het allemaal niet veel uitmaken?
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door Pepito »

Een aantal jaar geleden was ik bij Dollar op LAX erg blij dat ik me bij Dollar Express geregistreerd had. Er stond voor de gewone balies een enorme rij, en voor de Express niemand, dus daar was ik met mijn uitgeprinte pasje snel geholpen. Maar vorig jaar in San Diego, had ik helemaal niks aan de Express, de boeking was niet goed in het systeem gekomen, en er was in SD ook geen aparte rij.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door bedeve »

Yllek schreef: Nu hebben ze dat pas een aantal dagen later verwerkt tegen de 'aanbieding' van die dag. Met als gevolg een andere verhuurder, namelijk Dollar.
We willen eigenlijk terug naar Alamo gezien de recensies en eerdere goede ervaring met Alamo.
Enerzijds ; de shuttle van Dollar / Thrifty rijdt vaker op LAX.
Dollar en Alamo zijn buren.
Wat te doen ?
Je zegt terug te willen naar Alamo.
Ik doe dat op LAX met de shuttle van Dollar.
Bel eens met Rentalcars, en laat ze eens weten dat je wel zaken met ze wil doen maar dan de Dollar prijs voor een Alamo rental.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2015
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door dejong89 »

Ik was benieuwd of je bij Hertz ook vooraf je autohuur kon betalen.
Normaal gesproken moet je dit volgens mij aangeven als je reserveert maar dat heb ik nu niet gedaan. ( geen idee waarom )
Nu wil ik hem vooraf betalen indien mogelijk en volgens de site moet dat lukken.

https://www.hertz.com/rentacar/products ... repaid.jsp

Zodra ik op de button '' pay now '' klik, kom ik weer terug op de pagina waar ik een auto kan huren.
Betekend dit dat ik gewoon aan de balie moet betalen ?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door babarage »

waarom gebruik je hertz.com en niet hertz.nl? daar heb je als Europeaan de goede verzekeringen er bij, op de .com site ws niet.

op de nl site krijg je de "betaal nu" over het algemeen wel aangeboden. het kan zijn dat het voor een bepaalde locatie / periode niet geldt. Heb wel eens gezien dat de "betaal nu" optie op een gegeven moment verdwijnt.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door Hinko »

Precies alleen "een Hertz site" gebruiken uit een Europees land. Dan heb je altijd de juiste verzekeringen, tenzij je natuurlijk een cc hebt die dit allemaal dekt.
Ik zelf heb de Spaanse site gebruikt. Deze was toen behoorlijk goedkoper. Oftewel switchen tussen wat Europees kan je een mooie prijs opleveren.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2015
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door dejong89 »

Ik heb gewoon via de NL site gereserveerd. De betaal nu optie zie ik daar niet staan. Ik denk dat het op een of andere manier niet kan vanuit NL
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door Hinko »

dat kan zeker wel.
Gisteren nog samen met een collega op de .nl na inlog Hertz Gold en anwb korting de optie gebruikt.

Wellicht locatie, duur en data afhankelijk???
SvenV
Amerikafan
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 jul 2015, 10:02

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door SvenV »

Om de reis van volgend jaar richting Yellowstone goed in te kunnen plannen, overweeg ik te vliegen op Denver en terug te keren uit Las Vegas, of vice versa. Zijn er drop off kosten om mee rekening te houden dan?
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door Hinko »

ja die zijn er.
Ik doe dit jaar hetzelfde.
Reken sowieso op 300 dollar. Wellicht duurder.
SvenV
Amerikafan
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 jul 2015, 10:02

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door SvenV »

OK, dat wordt dan puzzelen wat het best/goedkoopst/efficiëntst is... Denver-Denver, Las Vegas-Las Vegas, Denver-Las Vegas... :roll:
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
patrick99
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 08 jan 2008, 23:31

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door patrick99 »

Via Herz Frankrijk boeken of een ander Zuid Europees land is een stuk goedkoper. Scheelt mij bij een Full Size SUV voor vier weken ruim 600 dollar!
Betaal nu 1537 dollar via Hertz.fr en bij Hertz.nl is deze zelfde auto 2200 euro en moet er gelijk betaald worden.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2015
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door dejong89 »

Hinko schreef:dat kan zeker wel.
Gisteren nog samen met een collega op de .nl na inlog Hertz Gold en anwb korting de optie gebruikt.

Wellicht locatie, duur en data afhankelijk???
Dus jij logt eerst in met je reservering maar hoe dan verder? Ik zie alleen wijzig / bekijk en annuleren staan
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door Hinko »

Een specifiek land of deel is niet altijd standaard goedkoper. Voor mijn periode is nu Nederland het goedkoopst. (het haalt het niet bij mijn eerdere tarief maar dit terzijde)
Gewoon spelen met de Europese landen is mijn advies.
Kan gemakkelijk rechtsboven in. Land en taal veranderen en je hoeft ook niet alle locaties en data opnieuw in te vullen.
dejong89 schreef:
bedoel je met een bestaande reservering? Dat weet ik niet of dat mogelijk is om dat alsnog om te zetten naar een betaal nu reservering.
Misschien bij wijzigen? En anders een nieuwe maken?
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2015
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door dejong89 »

Ik zie dat het ook via wijzigen niet mogelijk is. Het zal wel komen omdat het een bestaande reservering is. Ik laat het maar verder zo, dan maar betalen bij de balie van Hertz in San Francisco.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Elize8
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 jan 2016, 15:07
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door Elize8 »

Op de site van AutoEurope wordt er een verschil gemaakt tussen de 'Chrystler 200 en gelijkwaardig'-categorie en 'Nissan Altima'-categorie. Nu vraag ik mij af of dit daadwerkelijk een verschil is... Zijn dit 2 verschillende autoklassen op LAX bij Alamo? Er staat bij de 'Chrystler 200 en gelijkwaardig' dat het om een 2-deurs gaat en bij de andere om een 4-deurs, maar als ik het goed begrepen heb is dat dus onzin :P . Ik heb nu al een paar keer geswitcht tussen de categorieën met het boeken door de prijswisselingen. Ik wil nu wel eens eindelijk weten of ik het goede heb geboekt :D .
2-2-2016 stage met J1 visum
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door bedeve »

@Elize8 , ik zie ze op SFO voor dezelfde prijs. En ook op LAX zul je ze uit hetzelfde vak kunnen meenemen. En toch zijn het twee verschillende huurklassen. DE Chrysler wordt opgevoerd als voorbeeld voor de Standard klasse . De Nissan als voorbeeld voor de Full Size klasse.
Zaken als 2/4 deurs en handmatige/automatische versnellingen horen bij Europese bookers en moet je maar niet naar kijken.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Elize8
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 jan 2016, 15:07
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door Elize8 »

Dus dat betekent dat ik gewoon de Standaardklasse kan boeken en de Fullsizeklasse kan meenemen op LAX als ze in hetzelfde vak staan? Of begrijp ik dat verkeerd? Want op LAX is er een prijsverschil tussen de 2 klassen.
2-2-2016 stage met J1 visum
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door Ruud2004 »

Ja, die ervaring hebben wij afgelopen zomer ook opgedaan. Op LAX kan dat, betreft een zeer grote vestiging van Alamo/National. Standaard en Fullsize cars stonden een beetje door elkaar daar. De grotere fulsize cars (Ford Fusion en Chevrolet Impala) stonden apart. Staan soms ook bij de premium cars trouwens. Als je thuis incheckt en "Skip The Counter" doet, loop je zo naar de auto's en ben je zo op pad.

Die Chrysler 200 is trouwens een heerlijk ruime auto en rijdt prima. Is ons prima bevallen. Ik heb er nog nooit een tweedeurs versie van gezien, van de Altima wel.

Kijk maar in ons reisverslag 2015, staan ook wat foto's bij van Alamo op LAX.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
A3
Amerikakenner
Berichten: 679
Lid geworden op: 06 aug 2007, 16:58
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Heesch

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 3

Bericht door A3 »

Mama Mia(mi)! Esta Loco? Vorige week nog gekeken voor autohuur in Florida juli (vanaf Miami) , vond ik de prijzen al tegenvallen, zijn ze deze week nog bijna €100 hoger....... Voor luttele 12 dagen! Belachelodo!

Maar na (heeeeeel) veel zoeken toch nog iets acceptabels gevonden; als je naar sixt.nl gaat via de world wide promotion link, dan krijg je een PPAR type (Chevrolet Silverado Crew Cab pick up) voor een prijs die LAGER is dan van een mini, economy of compact!! Betaal nu €369 voor 12 dagen. Vind ik acceptabel :D

A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer