Hoeveel namen op ticket?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Hoeveel namen op ticket?

Bericht door SuzieQ »

Ik ben de tickets aan het boeken.
Ik heb drie voornamen (fictief) Suzie Marleen Janneke Jansen- Smit (meisjesnaam)

Kan ik dan alleen Suzie Smit invullen?
Of moet ik Suzie Marleen Janneke Smit invullen?

Binnen Europa vul ik altijd Suzie Smit in.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
annet2009
Amerikakenner
Berichten: 805
Lid geworden op: 06 mei 2009, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Hoeveel namen op ticket?

Bericht door annet2009 »

Meerdere voornamen is optioneel, niet verplicht.
Naar mijn idee is er alleen maar meer kans op fouten als je meerdere voornamen doorgeeft, of dat het niet helemaal past in de ruimte die je op het boekingsformulier hebt of op het ticket.
Dus ik doe altijd alleen eerste voornaam en achternaam.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hoeveel namen op ticket?

Bericht door GinnyUSA »

Hier zijn wel wat topics over te vinden, even zoeken op: namen paspoort tickets. (staat bij mij zelfs onder dit topic als suggestie) Daar zegt ook iemand iets over meisjesnamen en aangenomen namen.
Maar misschien het best om te kijken wat de airline er zelf over zegt?
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Hoeveel namen op ticket?

Bericht door Vito »

Je moet je eerste doop cq voornaam en meisjesnaam opgeven.
Dus idd Suzie Smit.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Hoeveel namen op ticket?

Bericht door SuzieQ »

Dankjewel!
Ik had gezocht maar kwam alleen topics tegen over infant namen en dergelijke.
Ik ga ze nu boeken op Suzie Smit.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Hoeveel namen op ticket?

Bericht door Galapogos »

Mijn volledige (voor)naam past nooit binnen de veldlengte. Nog een reden om het simpelweg te houden bij mijn eerste voornaam.

Enfin, doet me denken aan die keer dat ik met mijn moeder op een vliegveld bij Istanbul landde en we formuliertjes moesten invullen voor een visa-on-arrival. Mijn moeder vult doodleuk haar roepnaam en aangetrouwde achternaam in, terwijl op haar identiteitsbewijs compleet andere namen staan. Ik kon m'n moeder een half uur later ophalen bij een in staat van verwarring verkerende officer. :lol:
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hoeveel namen op ticket?

Bericht door SanFran »

Ik vind het ook altijd verwarrend wat je waar moet invullen qua vliegtickets, esta etc. Bij onze boeking bij KLM en het invullen van de esta hebben wij mijn vriend zijn eerste naam en achternaam gedaan. Ik zag alleen dat ik bij de tussenvlucht met westjet wel zijn middle name heb ingevuld. Was optioneel, niet verplicht. Maar goed, daar maak ik me verder niet zo druk om. Zijn tweede naam staat natuurlijk ook gewoon op het paspoort. Ik ben blij dat ik zelf gewoon 1 voornaam heb, en mochten we ooit kinderen krijgen dan krijgen ze ook gewoon 1 voornaam :lol: :P
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Hoeveel namen op ticket?

Bericht door SuzieQ »

Ik moet altijd overal alleen mijn voornaam invullen, behalve bij Transavia daar willen ze alle drie de namen.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Hoeveel namen op ticket?

Bericht door Vito »

Ik geef bij Transavia ook maar 1 naam op ? Heb er nog nooit meerdere opgegeven. En nooit geweigerd ;)
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Hoeveel namen op ticket?

Bericht door JanVoo »

Ik heb zelf vier doopnamen + een roepnaam (= verbastering van m'n eerste doopnaam). Ik gebruik bij boekingen altijd m'n doopnaam als naam en als er ruimte is voor meer namen dan ga ik door totdat de ruimte op is.

Op die manier levert het nooit problemen op.

Ik heb wel eens een verhaal gehoord van iemand die haar roepnaam gebruikte bij een boeking, maar dat kwam niet overeen met haar doopnaam (zij heeft een beetje hetzelfde probleem als ik). Dat werd een heel probleem... dus met dat verhaal in m'n achterhoofd voer ik netjes m'n doopnaam in als voornaam.

edit: hoe het met aangetrouwde namen zit weet ik helaas niet, maar ik denk dat je het meest veilig zit als je de achternaam invult die als eerste op je paspoort staat bij achternaam. En indien er ruimte voor meer is, ook je geboortenaam.
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (Washington D.C., Pennsylvania, New York, Ohio)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Hoeveel namen op ticket?

Bericht door roelb »

Nogmaals, het gaat om de eerste voornaam zoals opgenomen op het paspoort

Dat is de enige voornaam die je op dient te geven. De rest kan alleen maar problemen geven, niet doen.
Little Vixen
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 jun 2017, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hoeveel namen op ticket?

Bericht door Little Vixen »

JanVoo schreef:
edit: hoe het met aangetrouwde namen zit weet ik helaas niet, maar ik denk dat je het meest veilig zit als je de achternaam invult die als eerste op je paspoort staat bij achternaam. En indien er ruimte voor meer is, ook je geboortenaam.
Er is bij mij toen ik trouwde (inmiddels weer gescheiden, maar afin) heel duidelijk aangegeven dat je met boeken altijd je meisjesnaam moet opgeven.
K1 status: 7-10-2018 NOA-2 approval after exactly 200 days

***Home is where the heart is***
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Hoeveel namen op ticket?

Bericht door roelb »

In Nederland is dat juist, je achternaam wijzigt immers formeel niet en je eigen achternaam staat altijd op je paspoort, eventueel met vermelding "e/v <naam echtgenoot>.

Let op: in andere landen kan dit anders werken. Het je namelijk een paspoort uit landen waar wel daadwerkelijk je formele naam verandert, ook op je reisdocument (US, UK, DE), dan moet je er voor zorgen dat de naam op je ticket op het moment van inchecken en boarden overeen komt met de naam op het reisdocument. Heb je voor de naamswijziging geboekt onder de oude naam maar bij vertrek al een nieuw reisdocument met de nieuwe naam? Dan kun je bij de meeste airlines gewoon kostenloos de naam op je ticket laten wijzigen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer