Autoverhuur, 21 jaar

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Ataturk007
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 nov 2015, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Autoverhuur, 21 jaar

Bericht door Ataturk007 »

Hallo

Ik ga begin februari naar San fransisco, santa cruz om vrijwilligerswerk te doen. Ik zal daar tot 16 mei aanwezig zijn.
Dus ik ga met een visum en niet via esta.

Ik zou graag als ik vrij ben een auto huren en rondtrekken. Ik heb gehoord dat je een creditkaart moet hebben.
Ik ben zelf 21 jaar, student aan HoGent, heb dus geen inkomen ( enkel via jobstudent!). Ik heb natuurlijk zelf een bankkaart ( bnp fortis) maar geen masterard op mijn eigen naam. Mijn pa heeft wel een mastercard op zijn naam maar ik heb gehoord dat de kaart op de naam van de bestuurder zou moeten zijn.

Welke mogelijkheden zijn er voor mij om een auto te huren en rond te trekken in Las vegas, Los angeles?

Hoeveel geld zal ik daarvoor nodig hebben? Ik zou graag na 16 mei 2 weken vrij nemen om nog rondtereizen en dan terug te keren.
Is het mogelijk om in mijn auto te slapen? Zonee, hoeveel kost het voor een goedkoop hotel?
Is het mogelijk om een auto te huren in San Fransisco airport en terug te bezorgen in dezelfde airport?

Ik ben hier nieuw, dus als er dingen al vermeld zijn in de forum, mijn excuses!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Autoverhuur, 21 jaar

Bericht door PSVwally »

Kan je zelf geen cc aanvragen? Of misschien een prepaid cc?
Er zijn een paar autoverhuurbedrijven (vraag me nu niet welke) waar je contant de borg kunt betalen. Maar aangezien je ook onder de 25 bent moet je ook nog een flinke extra bijdrage betalen. Huur een auto via het internet en niet te plekke aan een balie, want je betaald dan ook nog veel meer voor de diverse verzekeringen.
Is het mogelijk om in mijn auto te slapen? Zonee, hoeveel kost het voor een goedkoop hotel?
Meen je dit nou serieus? In je auto slapen? Als je goedkoop wilt overnachten kijk dan naar hostels. Hoe duur en waar hangt allemaal af van waar je heen gaat. Reken voor autohuur op een paar 100 euro en ook voor de benzine wrs zo rond de 200 euro, afhankelijk van waar je allemaal heen rijd. Je kunt om de kosten te sparen gewoon een economie auto nemen. Als je niet echt de bergen in gaat vaak groot zat en goed genoeg.
Welke mogelijkheden zijn er voor mij om een auto te huren en rond te trekken in Las vegas, Los angeles?
Als je een auto kunt huren zijn de mogelijkheden eindeloos. Als je terugvliegt vanaf San Francisco wel even opletten dat je op tijd terug bent natuurlijk. En let op je route. Je kan namelijk niet overal over de siërra Nevada terugrijden naar San Francisco in de winter.
Is het mogelijk om een auto te huren in San Fransisco airport en terug te bezorgen in dezelfde airport?
Lees deze vraag nog eens door en vraag jezelf dan eens af waarom je zelf niet even op de 10tallen autoverhuursites hebt gekeken via google of dergelijke. Als je een auto huurt op Zaventem om België te gaan bekijken, zou je de auto dan niet terug in mogen leveren bij Zaventem?

persoonlijk vraagje, wat voor visa heb je?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42165
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Autoverhuur, 21 jaar

Bericht door Martin & Marianne »

Bij onze VISA card is het mogelijk een tweede kaart aan te vragen op naam van iemand anders. Zo hebben wij voor onze dochter een tweede kaart aangevraagd toen zij een jaar naar de VS ging om daar te studeren.
Onder de 25 betaal je vaak veel meer voor een auto, maar dat kun je zelf vinden op de diverse boekingssites.
Ik zou ook gaan voor hostels. Of schaf een eenvoudige tent aan. Slapen in de auto zou op een camping wel kunnen. Of het prettig is, is weer iets anders natuurlijk. In de parken betaal je voor een plek op een camping ongeveer 25 dollar. Je kunt de kosten van een motelkamer halveren als je met iemand een kamer kunt delen, misschien kun je een reismaatje vinden?

Hou er rekening mee dan eind mei de Tioga Pass nog gesloten kan zijn.

Ik weet niets van visa, maar geeft je visum je de mogelijkheid om nog een paar weken langer te blijven?

Marianne
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Autoverhuur, 21 jaar

Bericht door nieuwenoord »

Onze zoon was 19 toen hij op zijn eigen naam zonder inkomen een credit card kreeg om te gaan backpacken in Australië, gekoppeld aan zijn eigen rekening. Ik moest wel garant staan bij de Rabobank.
Ataturk007
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 nov 2015, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autoverhuur, 21 jaar

Bericht door Ataturk007 »

Hey, bedankt voor jullie reacties!

Ik heb zelf een B1/B2 visum aangevraagd, omdat ik als vrijwilliger ga moest dat een B1/B2 .
Ik heb mijn visum aangevraagd en ik moet er volgende week om bij de ambasade van Amerika ( in brussel, koste 155 euro) Ik weet wel niet hoelang het geldig is, maar omdat ik tot 16 mei vrijwilligerswerk mag doen kan je veronderstellen dat het tot 16 mei is. Ik heb wel de mogelijkheid om daar 2 weken op voorhand te stoppen!

En ik dacht gewoon om vb 3 nachten van de 10 in de auto te slapen, ik zou dus paar euro's meer geven om een groter auto te huren dan in de 3 dagen 50 euro voor mijn verblijfplaats te geven! Tent is ook een optie maar ik dit zijn dingen die ik pas kan vastleggen als ik weet wanneer ik kan rondreizen.

Verder heb ik op verschillende sites gekeken, heb er zelfs gecontacteerd via telefoon, mail, ze zeggen allemaal dat ik een CC nodig heb op MIJN eigen naam, zoniet zullen ze geen auto verhuren. Verder moet ik inderdaad een bedrag betalen omdat ik jonger ben als 25 jaar.

Ik kan een auto huren via san fransisco airport en terug op dezelfde plaats afgeven, dat is geen probleem dankje!

Martin,

Er bestaan toch 2 soorten CC, eentje waar je vb 2000 euro krijgt en elke maand vb 100 euro terug betaald.
Een tweede soort is dat je zelf geld moet storten.

Mijn pa heeft er van de eerste soort, hij kreeg dus een x bedrag en betaalde x euro terug elke maand. Ik zal 'buyway' eens contacteren of ze mijn naam erop kunnen zetten.


Zijn verzekeringen, gps etc aan te raden? Heb zelf een iPhone, dus gps lijkt me niet handig (toch?) een verzekering lijkt me ook te duur ?

Nieuwenoord, ik ga het zeker eens gaan navragen bij de bank, hopelijk krijg ik er ook 1!
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Autoverhuur, 21 jaar

Bericht door nieuwenoord »

Verzekering voor je auto? Die krijg je niet mee zonder verzekeringen. Huur een auto trouwens altijd via een Europese site, dan zijn de verzekeringen afgestemd op jouw situatie. Voor underage-paketten zijn bijvoorbeeld usareisden.de en drive-usa.de goede sites.

Gebruik de zoekfunctie van het forum eens voor Apps met GPS via je iPhone.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Autoverhuur, 21 jaar

Bericht door michelly »

Onze kinderen hebben een studenten creditcard met een limiet van € 1000. Gewoon op hun eigen naam. Is dat niet mogelijk?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4980
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Autoverhuur, 21 jaar

Bericht door hemmie »

Ja, ik had vroeger ook als student al een credit card, was geen probleem. Geen hoge limiet natuurlijk, maar vaak wel voldoende. Maar goed, dat was 20 jaar geleden in NL...
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Autoverhuur, 21 jaar

Bericht door PSVwally »

Verzekering te duur? Wat nou als je onverhoopt ziek wordt of je word aangereden bij het oversteken of je breekt een been omdat je uit de cable car dondert? En wat als je onverhoopt een ongeluk mocht krijgen? Zorg gewoon voor een goede autoverzekering en reisverzekering en ga daarover zeker niet klagen als 'te duur'. Als je daar wat overkomt heb je pas echt een duur probleem.

Spaar op je reiskosten dmv een goedkopere kleinere auto, goedkopere overnachtingen in hostels of koop idd een tent en ga op campings staan.

Als ik je berichten zo lees, ook bv even het bedrag bij de visumaanvraag (wat overigens wel handig is om te weten) zit je erg verlegen om de kosten. Nu ga je een leuk avontuur aan om daar vrijwilligers werk te doen. Maar vergis je niet dat je daar in één van de duurste gebieden van Amerika zit. Als je het geld niet hebt, dan zou ik toch echt goed opletten wat je allemaal gaat doen.
Er bestaan toch 2 soorten CC, eentje waar je vb 2000 euro krijgt en elke maand vb 100 euro terug betaald.
Deze ken ik toch niet. Je zal bij de meeste cc-uitgevers wel afspraken kunnen maken met betrekking tot gespreid terugbetalen maar dat is niet altijd zo vrijblijvend.
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Autoverhuur, 21 jaar

Bericht door Big_Mo »

Ataturk007 schreef: Zijn verzekeringen, gps etc aan te raden? Heb zelf een iPhone, dus gps lijkt me niet handig (toch?) een verzekering lijkt me ook te duur ?
Telefonie in Amerika:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=59964

GPS gebruik Android / Iphone:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=60674

Ziekte kosten verzekering: Neem dit mee! Mijn vrouw en ik betalen nog steeds haar ziekenhuis kosten af van ruim 2 jaar geleden. Ruim $8000 om maar even aan te geven hoe belangrijk het is om dit juist te doen!

Reiskosten verzekering: Zeker aanschaffen! Ik mis mijn doorlopende reisverzekering die ik in Nederland had.

Auto verzekering voor je huur auto: Dit is wat jou rental omhoog zal gaan jagen. Maar zoals PSVWally aangeeft, neem een kleinere auto.

Geen idee hoe oud je bent, maar inderdaad kijk naar hostels, motels (soms voor $30 per nacht) en ga zo maar door. Wellicht couch surfen? Genoeg opties. Wat betreft je CC situatie. Kan je vader geen partner kaart aan vragen voor jou? Dit is hoe mijn vader dit ook voor mij heeft gedaan. Tot de dag als vandaag heb ik er alsnog een in bezit voor nood situaties of wanneer hij hier heen komt, dat ik aantal van de reserveringen kan maken.
Ataturk007
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 nov 2015, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autoverhuur, 21 jaar

Bericht door Ataturk007 »

Hey!

Bedankt voor de nuttige links, zal ik zeker doornemen!

Wat verzekering betreft, deze zal ik zeker nemen nu als ik hoor hoeveel het kan oplopen, betaal ik liever nu en zit ik safe!
Is enterprise een goed betrouwbaar link? En ik zou het 7 dagen huren dus kostprijs zal dus zeker meevallen!

En als het maar 30 dollar is, weet ik zeker waar te overnachten!

Over de CC, bnp fortis geeft een mastercard Gold! Ik ga maandag mijn visum afhalen en naar de bank gaan, denk dat dat geen probleem zal zijn!

Alvast bedankt voor jullie nuttige tips!
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Autoverhuur, 21 jaar

Bericht door nieuwenoord »

Nee, bij Enterprise rechtstreeks kom je in de knoei met je verzekeringen, zeker met jouw leeftijd. Boek via een Europese tussenpersoon als www.autoeurope.nl, www.usareisen.de of www.drive-usa.de. Kies voor het Underage-pakket.
Ataturk007
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 nov 2015, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autoverhuur, 21 jaar

Bericht door Ataturk007 »

Hey!

Ik heb eens snel gekeken op autoeurope, ik ken niet veel van verzekeringen daar in Amerika maar ik kreeg dit:
Afbeelding


Zijn deze verzekeringen goed? En is dat niet weinig voor een auto? ( heb gewoon een willekeurig gekozen!).


Ik heb verder dezelfde auto voor 480 dollar, daar staat wel bij:

Gold Rate: Inclusief jonge bestuurderstoeslagen & 3 extra bestuurders en een tank benzine

Dus, bij de eerste moet ik nog een bestuurdertoeslag betalen omdat ik 21 ben, bij dievan 480 dollar niet?

Groetjes
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Autoverhuur, 21 jaar

Bericht door PSVwally »

Heeft hij het allemaal over de kosten, gaat ie voor een Mustang :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ataturk007
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 nov 2015, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autoverhuur, 21 jaar

Bericht door Ataturk007 »

Nu, ik dacht eigelijk echt dat hotel 100-200 euro zou zijn, ik zever niet, dacht dat echt. En verzekering dacht ik 300, dus dat zou oplopen.

Ik heb zelf aardig een budget, 4000 euro ofzo en enkel voor m'n eigen en dan kunnen mijn ouders nog sponseren als ik teweinig toekom.
En 400 euro lijkt me niet echt véél voor zo een mustang, zou ik dus zeker doen!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Autoverhuur, 21 jaar

Bericht door PSVwally »

Dat hotel voor $30 dollar per nacht in Mei? Sorry, maar vergeet het maar. Die ga je in de regio SF - LA - Vegas echt niet vinden. Zoals aangegeven, misschien hostels of campings. Maar hotels of motels die ook nog wat in de buurt liggen (je gaat niet in Palmdale overnachten om LA te bezoeken) kosten echt wel minimaal het dubbele.

Eerst maar eens je visa behalen.
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Autoverhuur, 21 jaar

Bericht door Big_Mo »

Had het deel van Las Vegas en LA gemist. Vegas zit je gauw aan $60 tot 70 per nacht (Voor mij was het $55 tijdens hoog seizoen 4th of july) en verwacht daar ook nog even een na heffing boven op die je achter af krijgt als je uit checked. San Francisco, succes met daar iets redelijk goedkoops te vinden inderdaad. Hostels zijn je beste kans

Wat betreft je auto huur. Kijk naar een meer zuinigere auto. Een Mustang met een lekkere V8 is leuk maar zuipt ook.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Autoverhuur, 21 jaar

Bericht door nieuwenoord »

Mustang? Zucht, ik had een Fiat 500 voor je gevonden voor 241 euro. Je hebt geen 3 extra bestuurders nodig, toch? Vink alleen in het zoekscherm bij leeftijd 25-69 jaar uit en vul je eigen leeftijd in. Dan krijg je een goede offerte.
Ataturk007
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 nov 2015, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autoverhuur, 21 jaar

Bericht door Ataturk007 »

Ja, ik zal dus een hostel kiezen, nu ik dat weet!

Verder had ik gewoon een mustang gekozen om het duurste te hebben, dan heb ik een idee wat de andere auto's zouden kosten, en ik vind dat vrij goedkoop!

De vraag was, is de verzekering genoeg die bij de foto staat, ik kon niets anders aanduiden.

gr
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Autoverhuur, 21 jaar

Bericht door nieuwenoord »

Ja, AutoEurope heeft prima verzekeringen en er staat ook bij dat je geen eigen risico hebt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer