Autoverhuur, 21 jaar

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Ataturk007
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 nov 2015, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Autoverhuur, 21 jaar

Bericht door Ataturk007 »

Hallo

Ik ga begin februari naar San fransisco, santa cruz om vrijwilligerswerk te doen. Ik zal daar tot 16 mei aanwezig zijn.
Dus ik ga met een visum en niet via esta.

Ik zou graag als ik vrij ben een auto huren en rondtrekken. Ik heb gehoord dat je een creditkaart moet hebben.
Ik ben zelf 21 jaar, student aan HoGent, heb dus geen inkomen ( enkel via jobstudent!). Ik heb natuurlijk zelf een bankkaart ( bnp fortis) maar geen masterard op mijn eigen naam. Mijn pa heeft wel een mastercard op zijn naam maar ik heb gehoord dat de kaart op de naam van de bestuurder zou moeten zijn.

Welke mogelijkheden zijn er voor mij om een auto te huren en rond te trekken in Las vegas, Los angeles?

Hoeveel geld zal ik daarvoor nodig hebben? Ik zou graag na 16 mei 2 weken vrij nemen om nog rondtereizen en dan terug te keren.
Is het mogelijk om in mijn auto te slapen? Zonee, hoeveel kost het voor een goedkoop hotel?
Is het mogelijk om een auto te huren in San Fransisco airport en terug te bezorgen in dezelfde airport?

Ik ben hier nieuw, dus als er dingen al vermeld zijn in de forum, mijn excuses!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Autoverhuur, 21 jaar

Bericht door PSVwally »

Kan je zelf geen cc aanvragen? Of misschien een prepaid cc?
Er zijn een paar autoverhuurbedrijven (vraag me nu niet welke) waar je contant de borg kunt betalen. Maar aangezien je ook onder de 25 bent moet je ook nog een flinke extra bijdrage betalen. Huur een auto via het internet en niet te plekke aan een balie, want je betaald dan ook nog veel meer voor de diverse verzekeringen.