Autoverhuur, 21 jaar

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
CyberThijs
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 dec 2010, 23:12
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autoverhuur, 21 jaar

Bericht door CyberThijs »

Ik heb zelf als student ook nog een auto gehuurd. Het is erg moeilijk om betaalbare prijzen te vinden door de "Young driver surcharge"

Uiteindelijk stootte ik op een aanbieding van Alamo voor ISIC-kaarthouders (International Student card): http://www.alamo-affiliate.de/isic/isic_eng.htm , waar er een "U25-Gold" package bestaat, waar de Young driver surcharge inbegrepen is. Zo'n ISIC kaart kost een 15euro, maar ik werd er aan de balie niet achter gevraagd.

Voor 8 tem 15 mei betaal je 255 EUR voor een economy-car, 299 EUR voor een mid-size SUV:

Pick up
San Francisco, International Airport
08 May 2016 12:00
Drop off
San Francisco, International Airport
15 May 2016 12:00
Rental Period
7 Days
Vehicle
Kia Rio or similar
Package
Show package inclusions

Collision Damage Waiver (USA: No Excess)
Extended Liability Protection (EP) (USA/CA: up to $1 mil)
1 Tank Of Fuel *Except When Picking up at Manhattan Locations
Concession Recovery Fee 11.11%
San Mateo County Bus Lic 2.50%
Air Tran Fee 20.00 Per Rental
Tourism Fee 3.50%
Sales Tax
Sales Tax
Unlimited Mileage
Young renter fee for age 21-24
3 additional drivers (aged 21+)


Extras
Not yet chosen
Package Price
(Pay on arrival)
$271,00
approx. €254,63
Estimated Total $271,00
approx. €254,63
Ataturk007
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 nov 2015, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autoverhuur, 21 jaar

Bericht door Ataturk007 »

Hey!
Ik heb even snel gekeken en het is inderdaad véél goedkoper! Ik ben zelf student, heb dus een studentekaart, inschrijvingsattest aan Hogeschool Gent. Vanwaar moet ik die kaart dan halen zodat ik daar zeker van ben? Zou dan niet willen dat ze mij daar niet accepteren en dat ik ineens 200-300 euro meer moet betalen.

Groetjes!
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Autoverhuur, 21 jaar

Bericht door nieuwenoord »

Veel goedkoper? De economy via AutoEurope, gewoon voor een 20-jarige alles ingevuld, kost 220 euro en mid-size SUV 302 euro. Maar dan heb je wel gewoon een legale boeking zonder het gedoe met die studentenkaart die je ook 15 euro kost. Daar tank je die econome-car ook voor vol.

In je eigen taal en tot 48 uur voor boeking gratis annuleerbaar.
Schermafbeelding 2015-11-26 om 17.56.55.png
Schermafbeelding 2015-11-26 om 17.57.19.png
Schermafbeelding 2015-11-26 om 17.57.19.png (35.69 KiB) 1109 keer bekeken
Schermafbeelding 2015-11-26 om 18.02.00.png
CyberThijs
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 dec 2010, 23:12
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autoverhuur, 21 jaar

Bericht door CyberThijs »

Ataturk007 schreef: Hey!
Ik heb even snel gekeken en het is inderdaad véél goedkoper! Ik ben zelf student, heb dus een studentekaart, inschrijvingsattest aan Hogeschool Gent. Vanwaar moet ik die kaart dan halen zodat ik daar zeker van ben? Zou dan niet willen dat ze mij daar niet accepteren en dat ik ineens 200-300 euro meer moet betalen.

Groetjes!
Ik heb hem destijds gewoon online besteld. Ik dacht bij Kilroy. Je inschrijvingsattest van HoGent volstaat voor kilroy als bewijs.
nieuwenoord schreef:Veel goedkoper? De economy via AutoEurope, gewoon voor een 20-jarige alles ingevuld, kost 220 euro en mid-size SUV 302 euro. Maar dan heb je wel gewoon een legale boeking zonder het gedoe met die studentenkaart die je ook 15 euro kost. Daar tank je die econome-car ook voor vol.

In je eigen taal en tot 48 uur voor boeking gratis annuleerbaar.
Alhoewel je hebt ingegeven in de boekings-engine dat de bestuurder 21 is, zit dat in 90% van de gevallen niet in de prijs verrekend, want aan de balie bij te betalen. Het is erg belangrijk van de algemene voorwaarden door te nemen. Zo staat er bij de Productinformatie van de aanbieding van Hertz:
Jonge bestuurderstoeslag: Bestuurders die tussen 20 t/m 24 jaar zijn, dienen lokaal circa USD 27.00, per dag, lokaal te betalen
Een erg dure grap als je daarover kijkt!

Dus: staat er niet expliciet aangegeven dat de toeslag voor -25jarige bestuurders is inbegrepen (zoals via ISIC+Alamo), dan MOET je ervan uitgaan dat dat niet zo is.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Autoverhuur, 21 jaar

Bericht door nieuwenoord »

Daar zou ik dan gewoon een mailtje aan wagen naar AutoEurope, want bij aanvraag van de prijzen heb ik de leeftijd ingevoerd. Maar het maakt mij niet uit hoor.
Ataturk007
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 nov 2015, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autoverhuur, 21 jaar

Bericht door Ataturk007 »

Oke bedankt voor de tips! Maandag krijg ik definitief antwoord of ik kan gaan, zoja zal ik verder uitzoeken hoe het moet en indien nodig hier mijn vragen stellen!

Hopelijk lukt het en kan ik 3 maand in CA genieten!
Bedankt voor iedereen zijn hulp en tot snel!
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
Ataturk007
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 nov 2015, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autoverhuur, 21 jaar

Bericht door Ataturk007 »

Hey!

Om hier even terugtekomen, ik heb mijn visum en vliegtickets.
Omdat ik eerst als vrijwilliger ga werken 3 maand, ga ik niet direct een auto huren. Ik wil even afwachten en ter plekke huren met een europese verhuurder.

Er bestaat soort U25 packege, dat heeft verschillende voordelen, geen fee betalen, extra bestuurder etc!

Ik heb dit berekend voor dezelfde auto, periode, 1 met die 25 packege en de andere normaal.
Hieronder zie je het verschil. Het enige wat ik niet snap is dat ik nog steeds die fee kan aanduiden, terwijl die eigelijk in mijn packege inbegrepen zit ( je kan dat zien bij de totaalprijs). Moet ik dat nu ook aanduiden of is de prijs 600 euro met de fee dat inbegrepen is. ( moet ik dan nog iets extra betalen ter plekke of niet)

Ten tweede, op deze site, zie je dat je met een soort kaart 20% korting krijgt, ik ben student en ik kan deze kaart aanvragen voor 15 euro, de korting die ik op 600 euro krijg is toch iets meer als 100 euro, de moeite dus!
Hoe kan ik dan aangeven dat ik deze kaart heb en dat ik recht heb op 20 % korting tijdens de reservatie? Moet ik dan kiezen om lokal te betalen of krijg ik ter plekke die 20% cash terug?

Verder heb ik nog niet gekozen om deze auto te huren, is enkel een voorbeeld om een idee te krijgen!

Nog een klein vraag

Ik heb een soort limiet op mijn CC, 600 euro per dag, hoe moet ik dan lokaal betalen? Dat kan ik toch niet betalen of accepteren ze ook cash?
Moest ik het nu betalen, word het direct afgeschreven van mijn kredietkaart, waarbij die 600 euro voor vandaag geld?

Groetjes

Afbeelding


Informatie over de kaart en pakket:

http://www.alamo-affiliate.de/isic/isic_eng.htm
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Autoverhuur, 21 jaar

Bericht door PSVwally »

Ik heb een soort limiet op mijn CC, 600 euro per dag, hoe moet ik dan lokaal betalen
Net of jij €600 per dag gaat opmaken? Meestal gaat dat direct (of vrij snel) van de CC af en wordt het maandelijks van je lopende rekening afgeschreven. Maar dat hangt er vanaf wat voor afspraken jij daarover hebt gemaakt toen je de cc hebt aangeschaft.

Wat er direct wordt afgeschreven staat meestal in de diverse beschrijvingen en voorwaarden.
Bij hotels kan het zo zijn dat het pas als je incheckt wordt afgeschreven, of dat er een deel wordt afgeschreven als je boekt en de rest als je incheckt. Of dat als je meerdere dagen boekt er vooraf 1 dag wordt afgeschreven en de rest bij het inchecken.

Verder kan je bij de ATM's (pinautomaten) gewoon met je bankpas pinnen. Pin dan een paar 100 dollar (600 lijkt ke overdreven) voor denk kleine betalingen als een drankje/ijsje, kleine entree, fooien etc.
Ataturk007
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 nov 2015, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autoverhuur, 21 jaar

Bericht door Ataturk007 »

Hey paul!

De vraag had ik beter anders gestelt;

Kost 650 euro, mijn limiet van mijn CC is 600, hoe betaal ik dan de auto? ( om het simpel te houden)

Als ik het nu boek, word het nu afgeschreven of pas als ik daar toekom?

En een tweede vraag was die kaart met 20%, heb jij daar een idee over?
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Autoverhuur, 21 jaar

Bericht door PSVwally »

Afhankelijk van het verhuurbedrijf is het soms ook mogelijk om je rekening te spreiden. Een aanbetaling en later de rest. Kan ook zijn dat ze bij wijze van spreken binnen enkele weken de aanbetaling willen hebben en een dag voor je vertrek de rest. Dat hangt van de verhuurder af.

Een voorbeeld van mij wat ik bij rentalcars/dollar had. €55 aanbetaling en een maand voor mijn reis begon moest de rest overgemaakt zijn.
Saldo reeds voldaan: € 55.00
Uitstaand saldo: € 378.14 Dit zal een automatische incasso zijn op: 19 Mar 2012
Totale Kosten: €433.14
Dus dan zou je de rekening niet in 1x betalen. Nogmaals, dat kan je controleren op het moment dat je boekt.

Ik zou iig dan wel zorgen dat je hotel voor die nacht al geboekt en betaald is, niet dat je daar aankomt en je cc wordt niet geaccepteerd.

Over die kortingskaart. Ik had er nog nooit van gehoord, maar als je je link toch gewoon zelf goed leest staat het daar toch gewoon.
gebruik kortingscode ISIC code: CD 7D and AL018393
Ataturk007
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 nov 2015, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autoverhuur, 21 jaar

Bericht door Ataturk007 »

Ja klopt, die code heb ik ook gezien, maar als ik nu een reservatie wil doen, moet ik mijn gegevens invullen vervolgens mijn credit kaart, kan daar nergens die code invoeren of zie ik het over het hoofd?

Gr
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autoverhuur, 21 jaar

Bericht door Hinko »

Ataturk007 schreef: Ik heb dit berekend voor dezelfde auto, periode, 1 met die 25 packege en de andere normaal.
Hieronder zie je het verschil. Het enige wat ik niet snap is dat ik nog steeds die fee kan aanduiden, terwijl die eigelijk in mijn packege inbegrepen zit ( je kan dat zien bij de totaalprijs). Moet ik dat nu ook aanduiden of is de prijs 600 euro met de fee dat inbegrepen is. ( moet ik dan nog iets extra betalen ter plekke of niet)
Ik denk dat je hem niet hoeft aan te vinken, het is meer standaard dat die optie erbij staat.
Maar anders even mailen naar Alamo, binnen 1 dag heb je antwoord.
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autoverhuur, 21 jaar

Bericht door GinnyUSA »

Bij veel creditcardmaatschappijen kun je vanaf je betaalrekening extra geld storten op je creditcard. Op die manier kun je de limiet op je creditcard verhogen. Dus handig om even uit te zoeken of dat ook bij jouw creditcard kan. 600 is namelijk niet zo veel.
Ataturk007
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 24 nov 2015, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autoverhuur, 21 jaar

Bericht door Ataturk007 »

Hinko schreef:
Ataturk007 schreef: Ik heb dit berekend voor dezelfde auto, periode, 1 met die 25 packege en de andere normaal.
Hieronder zie je het verschil. Het enige wat ik niet snap is dat ik nog steeds die fee kan aanduiden, terwijl die eigelijk in mijn packege inbegrepen zit ( je kan dat zien bij de totaalprijs). Moet ik dat nu ook aanduiden of is de prijs 600 euro met de fee dat inbegrepen is. ( moet ik dan nog iets extra betalen ter plekke of niet)
Ik denk dat je hem niet hoeft aan te vinken, het is meer standaard dat die optie erbij staat.
Maar anders even mailen naar Alamo, binnen 1 dag heb je antwoord.
Heb dit gedaan voor de zekerheid, wacht geduldig een antwoord af!

En ik denk dat ik het verkeer heb begrepen, ik ga maandag eens naar de bank!
Ik denk dat je maar 600/dag van de automaat kunt afhalen! Maar betalingen zijn max 1250 per maand ( voor jongersrekeningen +18)
Maar omdat ze ons daar kennen hebben ze mijn limiet op 2500 gezet.
Dus kan evengoed ergens 1000 euro betalen maar dan is mijn limiet voor de rest van de maand 1500!
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer