Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1991
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

@ChantalVW Als ik wil wijzigen dan lijkt het ook alsof National de AMEX contractcode toepast. Even goed opletten dus. Ik denk dat daar het hogere bedrag vandaan komt.

@VanRoyal Ik kom op een bedrag van 823$ uit, met verzekeringen.
Wel met een van de contractcodes zoals hierboven benoemd.
Heb je ook bij Hertz gekeken? Ik kom bij Hertz.FR uit op een bedrag van 545 usd voor een large Sedan.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1296
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door ONYX666 »

welke code op hertz.fr ?
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

:offtopic:
CDP 633306, PC 192021

Maar kijk ook op .nl
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

Voor de mensen die weleens een oneway willen boeken. Met

<knip>

krijg ik nu tarieven zonder oneway fee. Bv voor MIA-LAS of SEA-LAS betaal je geen dropoff fee zoals te lezen in de review aan het eind. In plaats daarvan:
0 Miles included. ($ 0.35 each additional Miles calculated on return and actual Miles driven)
Das ff opletten. Als je pickup en dropoff in dezelfde plaats doet, dan wel Unlimited Miles, maar das dus geen oneway.

Verder viel me bij bovenstaande codes ook op dat er bij de huurvoorwaarden een apart blokje bij staat:
Corporate Account Verification
This reservation is being made with a Contract ID number (CID) assigned to a Corporate Account for use exclusively by its eligible renters. Use of this CID by individuals other than eligible renters is prohibited and may result in disciplinary action. Renters using this CID may be required to show proof of employment or authorization (such as a business card, current email with company domain, work order, etc.). Questions about acceptable proof of employment or authorization should be directed to your Travel Manager.
Ik kan me niet herinneren dat dit er altijd gestaan heeft bij andere codes zoals <knip>
Afbeelding
Berry
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Berry »

bedeve schreef:
02 okt 2021, 20:10
Berry schreef:
02 okt 2021, 19:24
Zodat ik straks geen vervelend verassingen heb :wink:
Je ziet in je bevestigingsmail wat je tarief /prijs is .
Verrassing is iets anders dan een verassing.
Is toch geen van beiden aan de orde...
Dank en excuses! Is inderdaad iets anders :wink:

Volgens mij is de vraag in het verleden eerder voorbij gekomen, maar als ik goed kijk is de coverage op de SLP wel verlaagd. De meeste mensen praten hier over 1 miljoen dekking, maar ik lees alleen maar 300k dekking. Is nogal een verschil. Zie o.a.: https://www.nationalcar.com/en/support/ ... rance.html

In de rental policy information bij een boeking wordt bij Extended Protection wel gesproken over 1 miljoen. Echter staat SLP in deze zelfde voorwaarden ook apart benoemd met wederom maar 300k dekking. Alsof het aparte producten zijn... Bij Protection products kan ik ook alleen maar SLP selecteren. Kan iemand mij nu het verschil uitleggen?
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1296
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door ONYX666 »

mijn boekingen hebben EP en LDW geen SLP
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door asv60 »

Division schreef:
04 okt 2021, 23:56
Corporate Account Verification
This reservation is being made with a Contract ID number (CID) assigned to a Corporate Account for use exclusively by its eligible renters. Use of this CID by individuals other than eligible renters is prohibited and may result in disciplinary action. Renters using this CID may be required to show proof of employment or authorization (such as a business card, current email with company domain, work order, etc.). Questions about acceptable proof of employment or authorization should be directed to your Travel Manager.
Ik kan me niet herinneren dat dit er altijd gestaan heeft bij andere codes zoals <knip>
Ik hoorde dat er sinds 1 okt ook zoiets bij Hertz in de kleine lettertjes staat, misschien heeft National dit ook aangepast.
Moeten we ons nu druk maken hierom, of zal het zo'n vaart niet lopen?
Denk dat er nog heel wat forummers zijn die een boeking met zo'n code hebben uitstaan.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Division schreef:
04 okt 2021, 23:56

Verder viel me bij bovenstaande codes ook op dat er bij de huurvoorwaarden een apart blokje bij staat:
Corporate Account Verification
This reservation is being made with a Contract ID number (CID) assigned to a Corporate Account for use exclusively by its eligible renters. Use of this CID by individuals other than eligible renters is prohibited and may result in disciplinary action. Renters using this CID may be required to show proof of employment or authorization (such as a business card, current email with company domain, work order, etc.). Questions about acceptable proof of employment or authorization should be directed to your Travel Manager.
De verhuurbedrijven zijn gezamenlijk een offensief begonnen tegen het oneigenlijk gebruik van Corporate Codes te lezen als corporate contracten.
Tegelijkertijd zijn die zij actief bij het reserveren ook aan het verifieren ; bij gebruik van een corporate code kan je gevraagd worden al in het boekingsproces aan te tonen dat je rechthebbende bent.

Tot nu toe is hier nog nooit een corporate code aan de orde geweest.
Denk ook niet dat dit gebeurd ; voor ons Europeanen geeft het geen voordelen.
Als je naar de genoemde codes hier kijkt zijn dat altijd kort of langer tijdelijke promotionele codes.
Die kun je gebruiken ; dat hoeft niet ....
Je kunt de Amex introductie voor Emerald gebruiken maar het hoeft niet...
In een andere thread kwam de aloude Best Western AWD van Avis aan de orde.
Kun je gebruiken, hoeft niet....

Er zijn jammer genoeg te veel mensen die denken dat als zij iets niet weten datgene wat een ander meedeelt niet waar kan zijn , en als zij iets niet begrijpen datgene wat een ander meedeelt onzin is....
En dat vervuilt de threads wel eens...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Erwin10
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 aug 2019, 13:07
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Erwin10 »

Ik heb een boeking gemaakt voor 27 maart 2022, voor een auto uit de executive selection, alleen mij status executive elite status verloopt op 28 februari 2022. Kan dit uitmaken voor mijn boeking of gewoon weer je status match aanvragen naar Elite? Of zou dit niet nodig zijn, aangezien je de boeking al reeds hebt gemaakt?
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Je kunt status weer terugmatchen vanaf een ander (nog geldig) rewards programma, zoals bv Hertz, Sixt of AVIS. Zo lang als de link van AMEX (EC Executive upgrade: geen elite!) nog werkt kun je die na verlopen status alsnog weer gebruiken, maar of die tzt nog geldig is weet niemand.

https://legacy.nationalcar.com/en_US/ca ... cale=en_US
ChantalVW
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 feb 2012, 18:46

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door ChantalVW »

dejong89 schreef:
04 okt 2021, 19:40
@ChantalVW Als ik wil wijzigen dan lijkt het ook alsof National de AMEX contractcode toepast. Even goed opletten dus. Ik denk dat daar het hogere bedrag vandaan komt.
Dank! het is gelukt
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@Marcel5050 begin even met je aan te melden via deze link:
https://legacy.nationalcar.com/en_US/ca ... cale=en_US
Als je daar lid bent geworden kun je een reservering gaan maken, met behulp van de instructies op pagina 1 van dit topic. Hieronder nog even kort uiteengezet:

Je vervangt bij Corporate code als volgt:
E789DB9F-CFBC-4A1F-AC38-50AE64C90794.jpeg
Door code <knip>:
B7F1DD2D-F608-4940-8C5B-9A3D6B1BC345.jpeg
En dan selecteer je deze:
989F1FD3-78F3-4693-BC00-7B90E9905FC1.jpeg
Je kunt nu de boeking afronden. De reservering is tot aan de dag van je trip KOSTENLOOS te annuleren, sterker: de reservering vervalt vanzelf als je de auto niet ophaalt.

Vervolgens maak je ok dezelfde een tweede reservering voor het type wat je graag wilt rijden, bijvoorbeeld de standard SUV.
E5714387-1465-4751-A51E-979D28C7BF3A.jpeg
Als je ter plekke niks leuks in 1 van de twee Emerald club Aisles vindt, kun je een praatje maken met een personeelslid wat in de garage loopt: de zgn. Greeter. Als je dit een beetje slim aanpakt, met een mooi verhaal over dat je uit NL komt, voor het eerst in de US bent en er altijd al van hebt gedroomd om in zo’n grote SUV te rijden, kan deze greeter vast wel wat regelen. Vergeet niet deze greeter te bedanken met een $5-$10 tip (of wat jij het waard vindt).

Als dit alsnog niet lukt kun je altijd een auto ophalen uit de rij met het specifieke auto type, in dit geval de rij met Standard SUV;s. (Meestal is dit niet nodig).

Vervolgens rijd je met de auto naar de exit booth, je geeft je reservering door, je rijbewijs (en rijbewijs van eventuele andere mensen in je gezelschap die ook willen rijden (mits ouder dan 25!) en als je alles weer terug hebt gekregen kun je gaan rijden.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Goed verhaal @Terpies!
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Dank @harryh ik hoop dat het @Marcel5050 helpt!
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door paul-s83 »

Heldere instructies @Terpies . Wat mij betreft kan deze direct door naar de openingspost van deze thread :thumbup:
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Beste EmeraldClub Members ,

Gisteren heeft Enterprise een persbericht uitgebracht wat sommigen hier blij zal maken.
Het bericht betreft de beslissing dat loyalty statussen een jaar verlengd gaan worden ...
Hoera , Hoera ; geen zorgen voor je status van morgen cq 2022.

Lees het hier ;

https://www.enterpriseholdings.com/en/p ... again.html
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Nice! Bedankt voor het delen @bedeve
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@bedeve Klinkt als goed nieuws, maar mijn status staat nog steeds met expiry date February 2022. Is die van jou (of iemand anders) inmiddels aangepast naar 2023??
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

De mijne staat ook nog op eind Feb 2022
VanRoyal
Amerikafan
Berichten: 141
Lid geworden op: 30 mei 2008, 20:25
Locatie: Voorschoten, NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door VanRoyal »

Ik heb me een week geleden pas aangemeld bij National, maar mijn einddatum stond direct al op 28-02-2023. Vond ik wel apart, aangezien ik uitging van een jaar. Geen idee of jullie iets hebben aan deze info..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer