Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1994
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Dit hoef je niet aan te geven tijdens het reserveren. Die extra bestuurder is inclusief
Bij het uitrijden geef je beide rijbewijzen af en dat is het.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Bij National hoef je die niet in je reservering te zetten, dan ga je ervoor betalen ;). Bij de uitrijbooth even het rijbewijs van de additional driver laten zien is voldoende.
31 Maart weer bij National gehuurd en toen kreeg ik te horen (wat ik al wist): bijschrijven van m'n partner hoeft niet, standaard ingegrepen als je Emerald club member bent.
Mia91
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 aug 2017, 11:11
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Mia91 »

Super! Dank jullie wel.
Ik hoopte hier al op!

De extra bestuurder is geen partner, maar in de reservering staat “Incl. 9 additional drivers”.
Dus dat zal allemaal wel goed komen bij exit booth
Gebruikersavatar
bigoak
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 31 mei 2013, 10:27
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door bigoak »

mmm... Ben ik de enige die bij iedere coupon code een melding krijg dat deze niet gevonden wordt :?: :?: :?: Ik kan wel andere vinden, maar die bestaan uit cijfers en letters. Deze geven dan de foutmelding dat mijn huurperiode niet overeen komt met de einddatum van de coupon.
Ik wilde een reserve boeking maken voor het geval er in september bij Hertz in Seattle niets leuks in de uitzoek rijen staat. Denk dat ik nu maar de minivan bij Hertz als 2e boeking doe voor iets minder dan $500 per week.. Met 4 koffers en 4 gasten van bijna 2 meter kunnen we die ruimte wel gebruiken :D
2003/2004/2012/2013/2015/2016/2017/2018 (2x)/2019 (2x)/2022/ 2023 (2x)
2024: Texas (april) & Centraal USA (okt/nov)
www.bigoak67.nl
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Je kunt alleen bij Hertz met hetzelfde account geen 2 boekingen op dezelfde data meer maken, zie het Hertz topic. Sommigen maken daarvoor een 2e account aan met een ander email adres.
Ik heb bij National nog wel boekingen staan, maar allemaal zonder coupons inderdaad omdat die niet meer geldig zijn.
Gebruikersavatar
bigoak
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 31 mei 2013, 10:27
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door bigoak »

@harryh , ik gebruik voor de "reserveboeking" van Hertz mijn gmail adres, terwijl de PC boeking op het yahoo adres staat. Dat is het probleem niet. Ik heb bij National, dankzij de tips hier, de executive status en wil niet meer uitgeven dan noodzakelijk. Ik wil in december het liefst nog een weekje naar een van de grote steden (Boston, Philadelphia of Chicago). De TQ3 pro code was daarbij een handig hulpmiddel.
Ik weet dat er geregeld onderhoud is op de website, maar ik ben bang dat de coupon codes niet meer werken. Vandaar mijn vraag.
2003/2004/2012/2013/2015/2016/2017/2018 (2x)/2019 (2x)/2022/ 2023 (2x)
2024: Texas (april) & Centraal USA (okt/nov)
www.bigoak67.nl
Berry
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Berry »

Onze ervaring, wellicht interessant.

Afgelopen zaterdag huurauto opgehaald op San Francisco Airport. Moest eerst langs de balie ivm lengte huurperiode, stond letterlijk maar 1 iemand voor ons. Kon kiezen uit de Emerald Executive aisle, 2 rijen beschikbaar. Paar suvs, maar vooral veel Sedans. Minimaal een derde was Chevy Malibu kreeg ik bijna het idee. Wel best veel praktisch nieuwe voertuigen. Behoorlijk wat met kilometerstand <5.000. Mooiste wat er stond was een Mustang Cabrio. Helaas niet handig voor onze 79 dagen huurperiode... :roll:
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 375
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote Buttes »

Ik had gedacht dat de SLP verzekering (aanvulling aansprakelijkheidsverzekering) bij National zeker tot 1 miljoen ($) dekte, maar kom er achter dat dit "maar" tot 300.000$ is.

Andere verhuurders, zoals bv. Hertz, hebben voor hun aansprakelijkheidsverzekering wel een dekking tot 1 miljoen$.

Is dit bij National altijd zo geweest?
Is die 300.000$ een voldoende dekking?
erider
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 apr 2019, 12:26

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door erider »

Dat is ook een reden voor mij dat ik niet meer bij National durf te boeken. Dan liever bij een verhuurbedrijf die tot 1.000.000 dekt.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1298
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door ONYX666 »

Bij mijn reservering staat volgens mij toch echt 1 miljoen, behalve in NY 300000
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

@ONYX666 die dekking is een keer aangepast en intussen $300k ook voor bestaande boekingen, zie https://www.nationalcar.com/en/support/ ... rance.html
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1298
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door ONYX666 »

maar als ik in de app mijn reservering bekijk staat er nog 1 miljoen dan zouden ze dat toch daar ook moeten wijzigen ?

update : online staat inderdaad 300000 maar in de app 1 miljoen
Berry
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Berry »

SLP is inderdaad 300k. Extended protection is 1mio. Het zijn 2 verschillende producten. Staat ook wel aangegeven op de website. Als je via .com boekt krijg je alleen mogelijkheid tot SLP, via .co.uk geloof ik Extended Protection. Ik heb wel navraag gedaan via klantenservice (mail), maar die kwam niet verder dan dat voor mijn boeking extended protection niet mogelijk was. Wellicht ook iets te maken met onze lange huurperiode, bij Avis waren verzekeringsproducten daardoor ook niet inclusief.

Wij reizen nu zelf op aansprakelijkheidsverzekering van Amex, 1e jaar 350e, dekking tot $1mio. Is al snel goedkoper dan de SLP van National.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1298
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door ONYX666 »

Nu je dit zegt bedenk ik me dat ik op national.ie geboekt heb.
Als ik daar inlog zie ik bij mijn reservering weer de 1 miljoen stsan. Vreemd dat als ik op een andere site kijk ik 300000 zie.

Maar ik heb ook amex platinum dus zit sowieso wel goed
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Ik heb een aantal boekingen op nationcar.com gemaakt toen de tarieven nog interessant waren, daar stond EP in de bevestiging, dat staat er nog steeds als ik nu daar weer inlog.
marcie216
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 aug 2017, 09:23

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door marcie216 »

Is er nog eens kans dat er een link komt om je status gratis up te graden? Zou graag National status upgraden om vervolgens te matchen bij de overige verhuurders maar de Amex link die doet het niet meer.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Als ik hier naar toe ga" https://legacy.nationalcar.com/en_US/ca ... cale=en_US, zie ik "Executive Enrollment for American Express Platinum Cardholders", werkt dat niet?
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

dat je dat zo snel weet te vinden @harryh :clap:

En die link is ook nog eens gewoon werkend .... :thumbup:

Met nogmaals de bemerking dat je bij gebruik de AMEX contract ID beter verwijdert....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Mars1988
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2022, 12:23
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Mars1988 »

Hi allen,

Ik ben aan het kijken voor autohuur voor 5 dagen in L.A. eind augustus dit jaar.
Nu zie ik met de code 8573405 een mooie prijs. Als het goed is is deze vrij te gebruiken toch?
Ik zie dat ik dan wel max. 500 miles mag rijden, maar ik hoef geen grote stukken te rijden, dus daar zou ik makkelijk binnen moeten blijven.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

@Mars1988 Als je een reservering met 8573405 probeert te maken krijg je dit te zien (onderaan op de laatste pagina voor je boekt):
This reservation is being made with a Contract ID number (CID) assigned to a Corporate Account for use exclusively by its eligible renters. Use of this CID by individuals other than eligible renters is prohibited and may result in disciplinary action. Renters using this CID may be required to show proof of employment or authorization (such as a business card, current email with company domain, work order, etc.). Questions about acceptable proof of employment or authorization should be directed to your Travel Manager.
Dus niet vrij te gebruiken, is een Corporate Code. Alleen gebruiken als je bij TQ3 werkt.

Verder zit er alleen LDW in, geen EP.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer