Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5004
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Dat zou goed kunnen, meestal is de weekly rate goedkoper dan 7*daily rate. Maar die $44/d is nog steeds wel hoog inderdaad.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Harry »

Na al vele jaren de autohuur via AVIS express preferred geregeld te hebben, en daar al jaren Presidend’s club member niveau te hebben, vond ik de prijzen voor ons Las Vegas tripje in november (hopelijk gaat het door en gooit COVID-19 geen roet in het eten) wel heel erg hoog. Zo rond de € 1250 voor een gewone fullsize sedan is wel erg duur. :wink:

Dus maar het hele National aanmeld traject doorlopen en de status match naar Execitive elite gedaan en nu een auto uit de execitive ailse geboekt voor $ 506, dat vind ik wel een mooie prijs. :D

Iedereen bedankt voor de goede uitleg. :thumbup:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5004
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

:thumbup: voor hoeveel dagen is dat @Harry?
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Harry »

14 dagen en ik heb de Flying Blue code gebruikt.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5004
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Prima prijs!
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door asv60 »

harryh schreef:
05 jun 2021, 09:44
Dat zou goed kunnen, meestal is de weekly rate goedkoper dan 7*daily rate. Maar die $44/d is nog steeds wel hoog inderdaad.
Zou afhalen op LAS ook duurder zijn. Op MCO betaal ik $35 pd.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5004
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Ik volg de prijzen op LAS al een tijdje niet meer, wel voor Florida. Dat is een prima prijs voor nu. Heb je voor LAS een van de recente contract codes zoals 8572154 geprobeerd?
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Harry schreef:
05 jun 2021, 10:35
14 dagen en ik heb de Flying Blue code gebruikt.
En welke prijs krijg je met BNL 8572154? Volgens mij zijn die nog lager dan wat je nu hebt :thumbup:
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door asv60 »

harryh schreef:
05 jun 2021, 10:46
Ik volg de prijzen op LAS al een tijdje niet meer, wel voor Florida. Dat is een prima prijs voor nu. Heb je voor LAS een van de recente contract codes zoals 8572154 geprobeerd?
Ja, met die code krijg ik dus $44 pd(voor5 dagen) Zoals ik op mijn eerdere bericht op de vorige pagina schreef.
Maar waarschijnlijk komt dat dus omdat een weektarief goedkoper is dan het tarief pd.

Maar bij mijn boeking voor MCO is dat dus niet zo. Daar zijn mijn 3 losse dagen ook $35. Dan ligt het misschien toch aan de locatie.

Dit is mijn MCO boeking:

RENTAL RATE

TIME & DISTANCE (1 rental @ $ 247.63)
$ 247.63*Caveat
EXTRA - TIME & DISTANCE (1 week @ $ 247.57)
$ 247.57*Caveat
EXTRA - TIME & DISTANCE (3 Day(s) @ $ 35.37)
$ 106.10*Caveat
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Harry »

Terpies schreef:
05 jun 2021, 12:13
Harry schreef:
05 jun 2021, 10:35
14 dagen en ik heb de Flying Blue code gebruikt.
En welke prijs krijg je met BNL 8572154? Volgens mij zijn die nog lager dan wat je nu hebt :thumbup:
Dat zou nog een paar dollar goedkoper zijn, maar ik heb geen rekening bij die bank en wel al sinds jaar en dag Flying Blue. Er zal geen controle op zijn en waarschijnlijk geen enkele consequentie hebben, maar ik voel me daar niet lekker bij. Ik ben zeer tevreden met de prijs die ik nu heb. :)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Vorige week toch ook maar eens aangemeld bij de National Emerald Club, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. :wink:

Het proces is me duidelijk en ben al wat aan het experimenteren geweest met codes (Flying Blue, moet ik me dan nog even voor aanmelden).

Op zich valt het mij niet tegen: 2 weken Midsize met keuze uit Emerald Aisle voor $ 506.92 (Flying Blue code en huren/inleveren PHX) via nationalcar.de (via .com is er niets beschikbaar met Flying Blue).

Zou ik specifiek een cabrio willen dan is dat $ 903,42 (omgerekend zo'n € 100 duurder dan wat ik nu heb staan bij uscarhire). Die zou dan eventueel als backup boeking kunnen dienen.

Ik heb, volgens mij, op dit moment geen mogelijkheid om een statusmatch te doen. Geen creditcard die daarvoor in aanmerking komt en bij Hertz heb ik wel een account volgens mij maar nooit wat mee gedaan. Of zijn er andere mogelijkheden voor mij?

Waar ik wel benieuwd naar ben, welke types kun je in de Emerald Aisle verwachten? Het mag bekend zijn dat ik een fervent huurder ben van cabrio's :wink: ). Kom je die ook tegen in de Emerald Aisle? Voor zover ik kan nagaan niet.

Opmerkelijk: het aanmeldproces ging prima maar op de één of andere manier was ik al bekend bij National op basis van mijn naam en rijbewijsnummer. Nooit rechtstreeks gehuurd bij National maar altijd via Alamo. Lijkt erop dat de gegevens toch gedeeld worden door beide? Of het moet komen omdat ik de laatste keer bij Alamo een auto van National meekreeg?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1913
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

Elke keer als ik hier iets lees over de voordelen van de National Emeral club, probeer ik het nog maar weer eens.
Ik heb Executive elite status en met Amex code (928084850) kom ik hier op uit:
image.png
Een Compact is nog $150 goedkoper; verder is dit de laagste prijs uit het overzicht. We zijn met 6 personen met bagage dus heb echt een flinke auto met dito kofferbak nodig. Dit gaat hem niet worden.
Ik heb voor dezelfde itinerary (4 aug LAX - 22 Aug LAS) al een Premium SUV geboekt voor €1269. Pre-paid incl 3 drivers & gas bij Thrifty via Autoeurope dat wel.
In normale jaren kwamen er nog wel scherpere prijzen voorbij als de datum dichterbij kwam. Nu gaat het ongeveer elke maand met 1000 Euro omhoog....
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

Amexcode uitzetten, Flying Blue 8572130 erin zetten = lager tarief.
Afbeelding
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Of code 8572154 gebruiken en coupon code ND2218DDR geeft ook nog korting.

Bij zowel National als Hertz is het net als bij andere verhuurders: je krijgt wat je betaalt. Wil je een cabrio dan moet je een cabrio boeken, idem met een SUV. Echter, beide verhuurders hebben een loyaliteitsprogramma, waardoor het aantrekkelijk gemaakt wordt voor frequente huurders.
Hier is het: huur en betaal een midsize (sedan) en kies de auto die je wilt uit de loyalty program rij, bij National EC aisle (of ook uit de EC Executive rij, als je hogere loyaliteits status hebt). Bij Hertz heet dit loyaliteits programma Gold (en afhankelijk van de status heb je ook nog Five Star en President’s Circle, in totaal dus 3 rijen) waaruit je een keus mag maken, afhankelijk van welke status je hebt. Bij Hertz boek en betaal je (minimaal) een Groep C (midsize sedan) om in aanmerking te komen voor de zgn. Gold Canopy service, het loyaliteitsprogramma van Hertz.

Als je dus geluk hebt als je op locatie komt, KAN het zijn dat er eenzelfde auto van jouw voorkeur in een van de aisles staat waaruit je mag zoeken als lid van het loyaliteitsprogramma, MAAR dit is geen garantie. Vandaar dat de meeste mensen hier op het forum een backup boeking maken: een reservering voor de klasse die je wilt, en eentje voor de keus uit de aisles. Omdat alles post-paid is kun je dus zonder problemen tot op de dag dat je in de garage staat (zelfs 24 uur daarna) kosteloos je niet gebruikte reservering laten vervallen: je loopt dus met twee boekingen geen enkel risico! :thumbup:

@Coyote Heb je EC membership of EC Executive (of Executive Elite)? Als je alleen de eerste hebt, zal jet aanbod tegenvallen: de grotere/luxere auto’s staan in de Executive aisle. Er zal binnenkort ongetwijfeld weer een gratis upgrade actie komen, dus forum in de gaten houden en dan opnieuw reservering doen voor keus uit beide aisles :thumbup:

Wij hebben op MCO diverse keren meerdere keren cabrio’s in de Executive aisle zien staan (en laten staan), maar dat was allemaal pre-COVID. Ook bij Hertz op diverse locaties cabrio’s bij de PC aisle. Hoe het nu is en hoe groot de locatie op PHX is weet ik niet. Je zou de komende maanden het flyertalk forum in de gaten kunnen houden omdat daar vroeger veel gepost werd over beschikbare auto’s bij de diverse verhuurders op de verschillende locaties :thumbup:

Alamo en National hebben dezelfde eigenaar : de Enterprise group, waar ook bv Europcar onder valt, vandaar dat ze bij geen beschikbaarheid bij elkaar auto’s halen…

@Frasi omdat je niet op dezelfde locatie/in dezelfde staat ophaalt en inlevert krijg je bij National een one way fee van $400 boven op je normale huur tarief, dus voor jou zijn de National prijzen waarschijnlijk niet interessant.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5758
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Coyote schreef:
06 jun 2021, 10:09
Waar ik wel benieuwd naar ben, welke types kun je in de Emerald Aisle verwachten? Het mag bekend zijn dat ik een fervent huurder ben van cabrio's :wink: ). Kom je die ook tegen in de Emerald Aisle? Voor zover ik kan nagaan niet.
Opmerkelijk: het aanmeldproces ging prima maar op de één of andere manier was ik al bekend bij National op basis van mijn naam en rijbewijsnummer. ? Of het moet komen omdat ik de laatste keer bij Alamo een auto van National meekreeg?

Roland
Da's een hele stap Roland....
De upgrade naar executive komt wel een keer voorbij.
Als actie, of gecombineerd met een andere status.
Zo is dat in het verleden wel geweest met Wyndham Rewards bijvoorbeeld.

Welke auto ś en cabrio ś ....
Heel onderscheidelijk.
Op SFO bijvoorbeeld ben ik altijd geslaagd in de "gewone " Emerald aisle.
Maar op LAS zal die cabrio van jou er nietl vaak staan.
Reden dus om ḿ specifiek te huren.
Eigen aan National's Emerald Club is ook dat je rijbewijsnummer bepalend is voor het systeem.
Dat betekent bijvoorbeeld dat je bij een booker reserveert en toch gebruik kunt maken van de Emerald voordelen .
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5758
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Het is een regenachtige zondagmiddag....tegelijkertijd met het voorbereiden op de werkdag van morgen zit ik ook nog even in de alleroudste berichten oveer de Emmerald Club te bladeren.
Die vind je hier viewtopic.php?f=30&t=35271&start=20

Omdat het fenomeen voor de meeste forumleden nieuw was zijn alle postings op " ervarend leren " gebasseerd.
De dingen ter plekke uittesten en daar hier verslag van uitbrengen..
Was leuk !

In het nabije verleden waren er veel meer mogelijkheden om je status bij met name Hertz en National Car te upgraden.
Of vanuit een actie vanuit de verhuurder zelf, of door een commerciele aktie zoals die van American Express.
Er is een manier te vinden om die upgrade te realiseren.
Alsvolgt ;
Meld je aan als lid van National ś Emerald Club.
https://www.nationalcar.com/en/emerald-club/enroll.html

Meld je aan als lid van Hertz ś Gold Club
https://www.hertz.nl/rentacar/member/en ... yGold/fast
Nu ben je van beide loyalty programma ś basis member.

Met een Flying Blue Gold card van American Express wordt je bij Hertz ge-upgrade naar 5Star member.
Die 5Star status van Hertz geeft je vervolgens de mogelijkheid om bij National ' s Emerald Club naar Executive niveau te promoveren.

Dat realiseer je door een status match te doen via deze site ;
https://status.emeraldclub.com/

Wanneer je geen Flying Blue Gold Card van American Express hebt , maar wel een andere Amex card kun je heel makkelijk van kaart switchen of de FB card als opzichzelf staand Amexproduct als extra aanvragen .
Dat doe je hier ;
https://www.americanexpress.com/nl-nl/creditcard/cards/

Wanneer je geen Amexcard hebt maar wel een jaar gratis de FB Gold Card wilt hebben stuur mij dan een PB .
Dan stuur ik je een link voor je jaar gratis aanvrage. MOD: (waarbij de Bedeve ook een bepaalde bonus ontvangt)

We hebben weinig keuze.
Als je een beetje met Google rondkijkt naar upgrade mogelijkheden voor aut/ vliegen/hotel loyalty programma ś zie je prachtige aanbiedingen van amerikaanse creditcards maatschappijen .......
Laatst gewijzigd door Stan.Gobien op 10 jun 2021, 14:01, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: MOD opmerking AMEX
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Terpies schreef:
06 jun 2021, 11:45
Heb je EC membership of EC Executive (of Executive Elite)? Als je alleen de eerste hebt, zal jet aanbod tegenvallen: de grotere/luxere auto’s staan in de Executive aisle. Er zal binnenkort ongetwijfeld weer een gratis upgrade actie komen, dus forum in de gaten houden en dan opnieuw reservering doen voor keus uit beide aisles :thumbup:
Ik heb EC membership. Dus, tenzij ik in de gelegenheid kom te upgraden naar EC Executive, heeft het voor mij nu niet zoveel zin een auto bij National te boeken. Maar wie weet in de toekomst. Zal het in de gaten houden of upgrade een keer mogelijk is.

Inmiddels ook gevonden welke auto's in welke aisle kunnen staan, zie hier.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

bedeve schreef:
06 jun 2021, 12:29
Eigen aan National's Emerald Club is ook dat je rijbewijsnummer bepalend is voor het systeem.
Dat betekent bijvoorbeeld dat je bij een booker reserveert en toch gebruik kunt maken van de Emerald voordelen .
Hoe bedoel je dit?

Roland (vanuit een hele dag zon in Friesland... :wink: ).
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5758
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Coyote schreef:
06 jun 2021, 20:35
Hoe bedoel je dit?
Aansluitend op jouw opmerking over rijbewijsnummer herkenning..
Bij andere loyalty programma's is direct bij het bedrijf boeken essentieel.
En het ingeven van je loyaltynummer het herkenningspunt voior het programmma.
Bij de Emmerald Club kun je de noodzakelijke mid-size auto ook ( goedkoper) bij een booker reserveren .
Als je daarvoor je rijbewijsnummer moet ingeven wordt je in dit geval ook herkent als EC Member.

Ik heb dat in 2012 getest en hier beschreven.
Vorig jaar is het ook genoemd door Autoslash

Die Fryske sinne is later in de middag ook oostwaarts gaan schijnen :D
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

@bedeve Ah, duidelijk!

Nog een andere vraag voor de kenners: Hoe/waar geef je op dat je uit Europa komt? Als je een boeking doet zonder gebruik te maken van codes moet je altijd zelf nog de noodzakelijke verzekeringen toevoegen (via .com, bij de .de-site zit er dan enkel LDW bij). Kies je bijv. Flying Blue dan worden deze verzekeringen wel automatisch toegevoegd. Wat dus eigenlijk betekent dat je niet zonder codes zou moeten boeken al was het alleen maar om de prijs. Of kun je ergens in het boekingsproces aangeven dat je uit Europa komt en zie ik er overheen?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer