Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door deebee7 »

Hier een printscreen van een boeking die te mooi om waar te zijn klinkt op nationalcar.de. Ik geraak bij Hertz/Alamo/Sixt nergens onder de 700 à 800 dollar en hier maar de helft! Ik maak gebruik van code 5005946. Wat is deze code eigenlijk? (international point of sale) Vrij te gebruiken?
Het bizarre is dat op alle andere nationalcar sites en in de app komt telkens een drop fee bij 400 dollar! Maar hier niet. De kleine lettertjes zijn alleen in het duits. Dus dat wordt moeilijk ontcijferen. Ben beetje bang dat ik alsnog de 400 dollar drop fee zal moeten betalen bij afhalen of afzetten.
Kan iemand even meekijken of alles er 'lijkt' in te zitten wat ik nodig heb aub? (ik heb nog executive aisle tot feb 2025)
image.png
image.png
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5016
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

@deebee7 ik heb andere locaties getest en dan krijg ik er "EINWEGGEBÜHR" bij. Die zie ik bij jou niet staan, komt er bij mij vanzelf bij. Denk dat je een goede deal hebt dan ;)

Die code is een oude bekende, niets mis mee. Je hebt CDW en EP erin zitten: Vollkaskoversicherung en Zusatzhaftpflichtversicherung.

Overigens vind ik die $497 voor 8 dagen wel veel, maar ja, je bespaart one-way fee.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door deebee7 »

Ik zou het willen geloven maar ben toch erg argwanend. Op bv nationalcar.ie komt de one way fee voor die bestemmingen er wel gewoon. Waarom bij .de dan niet? Dat maakt het zo bedenkelijk.
Klopt, 500 dollar voor 1 week is het dubbel van wat ik normaal betaal. Maar dat 'normaal' was vorig jaar en zonder een one way. Bij alamo kom ik op 900 euro voor een standard SUV, bij Hertz op 640 dollar maar met pc en die heb ik voorlopig niet meer. Bij sixt op 800 dollar voor een Standard Elite.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door deebee7 »

Ik merk precies op dat de verzekeringsdekking voor nationalcar.de met code 5005946 slechts een dekking geeft van $300 000

Terwijl nationalcar.ie met zelfde code een dekking geeft van 1 miljoen.

Iemand ooit al opgemerkt? Ik had nu via nationalcar.de geboekt. Prijs ligt daar een stuk lager.
Of zie ik iets verkeerd?
Bijlagen
image.png
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5016
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

staat verderop in dit draadje ook iets over viewtopic.php?f=30&t=61731&p=1287717&hi ... 0#p1287717
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door deebee7 »

Excuus. Daar heb ik dus over gelezen. Begint m'n zoektocht opnieuw. $300 000 lijkt me te weinig. Ik heb wel een verzekering voor het eigen risico via cc. Maar geen idee hoe het dan zit als je toch wordt aangeklaagd voor een ongeval. Want dat staat buiten het eigen risico lijkt me.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5016
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Eens, ik vind 300k ook te weinig in de VS.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door IngridUSA »

Maar een eigen risico bestaat dan weer niet, dus dat hoef je ook niet af te dekken.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door deebee7 »

Begrijp ik het juist dat die liability van $300 000 het bedrag is waarvoor je verzekerd bent als je een ongeval hebt en je wordt door de tegenpartij aangeklaagd?
Zoja, dan kan je dat met geen enkel cc verzekering rechttrekken, toch? Want die verzekeren alleen voor het eigen risico. Of zijn er ook cc die dit soort risicos dekken?
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5967
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Harry »

De Amex platinum kaart verzekerd dit tot 1 miljoen dollar, en je huurauto tot 75.000 dollar, er is een heel topic over Amex, inclusief manieren om deze kaart goedkoper aan te schaffen dan de reguliere prijs.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door deebee7 »

Txs @Harry Ik heb al een mastercard platinum dus niet meteen ambitie om nog een amex aan te schaffen. Maar vroeg me vooral af wat de betekenis van de $300 000 juist is. Wanneer zou je deze kunnen nodig hebben?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5016
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Dit gaat over aansprakelijkheid, dus stel je veroorzaakt een ongeluk en iemand sleept je voor de rechter omdat hij/zij niet meer kan werken etc. In de VS kunnen de bedragen flink oplopen.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door deebee7 »

Bedankt @harryh voor de verduidelijking.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door deebee7 »

Inmiddels van National de info gekregen dat ik de EP (extra protection om van $300 000 naar $1miljoen te gaan) nog kan toevoegen op locatie voor $11 per dag. Dus 77 dollar extra. En de one way is inbegrepen. Dus national is nog niet helemaal van de baan.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Stan.Gobien »

Ik had een redelijke prijs op national.de met code 5005946
Maar nu check ik nogmaals met weghalen van code en terugvallen op 5007125 (Emerald Club Members) en het is +/-100$ beter.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 652
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Elendan »

@Stan.Gobien ik heb ook gekeken op National.de maar daar ontbreken de benodigde verzekeringen toch of begrijp ik het verkeerd? Vollkascerzicherung is inclusief maar Zusatzhaftpflicht ontbreekt.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Stan.Gobien »

Je kan trouwens nationalcar.de ook gewoon in het Engels zetten.
De verzekeringen zijn er bij:
- CDW/LDW schade en diefstal zonder eigen risico
- EP/SLI aansprakelijkheid --> maar deze is slechts tot 300.000$ i.p.v. soms 1.000.000$

Er zijn soms wel situaties waar de EP er zelfs niet bij staat, maar bij mij dus wel. Je profiel instellingen bepalen dat soms.

Overigens heb ik ooit ergens gelezen dat advocaten in een aansprakelijkheidsproces in de V.S. gewoon kijken hoeveel de verzekering dekt en dan proberen procederen voor dat bedrag.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 652
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Elendan »

@Stan.Gobien dank je, ik heb nu een boeking gemaakt voor $ 1.182,12 en hoop in de aisles wat leuks te scoren. Ook hier geldt gratis annuleren toch ook als je de auto niet ophaalt?

Bij Hertz in augustus een goedkopere boeking gemaakt voor $1.134,- dus ik wil bij beide eerst kijken voor ik een beslissing neem.
We halen 12 juni op bij SLC en brengen de auto hier op 5 juli weer terug, de prijzen willen niet echt zakken op SLC.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Stan.Gobien »

Ja klopt.
Pay Later tarief kiezen. Ja kan voor de zekerheid de ongebruikte boeking nog annuleren (eens je internet hebt), na ophalen auto.

Ik heb nu een Hertz, National en Alamo boeking.
De Hertz en National boekingen zijn gewaagd aan mekaar, National iets goedkoper. Beide voor Aisle keuze.
De Alamo boeking is nog eens 200$ goedkoper, voor een Standard SUV.

Ik heb wat slechte ervaringen 2 jaar op rij met slechte auto's bij Hertz.
Dus ik denk dat die gaat afvallen dit jaar.
Jorne
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 feb 2006, 15:45

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Jorne »

Hi!
Met de diverse tips&tricks nu voorzien van Executive Elite status via status match via Amex Platinum. Ook Hertz President's Circle. Nu aan het kijken naar een mooie prijs voor een rondje Washington DC (IAD).
Via nationalcar.de met code 5005946: $1134 voor 17 juli t/m 6 augustus. (3 weken)
Alleen "Vollkaskoversicherung", want als het goed is dekt mijn American Express Platinum de verzekeringen.
Categorie Oberklasse, maar keuze dus uit de Executive Elite rij.

Is dit qua prijs al scherp? Hertz lijkt met 510000 ongeveer op hetzelfde uit te komen.

Praktisch vraagje: kun je twee boekingen voor exact dezelfde periode vanuit hetzelfde account actief hebben? Dus naast deze boeking voor vrije keuze nog een backup voor SUV segment?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer