Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
pretberg
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 mei 2012, 21:37
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Alles over National Emerald Club deel 2

Bericht door pretberg »

Voor de vakantie alvast maar een reservering gemaakt via de Emerald Club voor op Las Vegas Airport.
Aangezien we heel graag een SUV (mid-size) willen en het prijsverschil tussen deze en de Emerald Aisle maar 30 euro was een SUV genomen.

€ 630,- voor 19 dagen met de VISA-canada code, vind zelf deze prijs niet eens heel slecht. Maar wie weet wat er nog langs komt aan acties de komende maanden.
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5756
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Alles over National Emerald Club deel 2

Bericht door bedeve »

@pretberg . Vraag van mij.
Waarom een specifieke auto op deze wijze boeken ?
Een midsize suv bij zusje Alamo in dezelfde garage zal toch wel goedkoper zijn ?
Bijv via de hier populaire vorm : pre-paid bij alamo.co.uk/brits.

Las Vegas is een plek die uitnodigt tot de dubbele boeking.
Een midsize car bij National vanwege de Emerald Club
Een specifiek model bij Alamo zodat je zeker weet waarin je komt te rijden.
Het is in Las Vegas vaak zo druk dat er amper auto's op voorraad zijn.
Het voordeel van de Emerald Club is dan meer lucht dan werkelijkheid.
Maar ; bij die dubbele boeking geen pre-paid vorm kiezen.
Een van de twee boekingen moet immers zonder kosten weer verdwijnen.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
pretberg
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 mei 2012, 21:37
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Alles over National Emerald Club deel 2

Bericht door pretberg »

@bedeve

Je hebt gelijk Alamo via brits is inderdaad goedkoper kwam op € 585,- uit. (pay later) Net de tickets gekocht dus even geen ruimte om ook de autohuur te betalen.

Maar advies om de National om te zetten naar mid size en dan kiezen uit de Emerald Aisle eventueel?
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
ribruijn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 12 mei 2014, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Alles over National Emerald Club deel 2

Bericht door ribruijn »

Heeft iemand nog een werkende couponcode die samengaat met het Visa-Canada tarief? Alles wat ik invul wordt niet geaccepteerd. Kan natuurlijk ook te maken hebben met het feit dat mijn boeking pas ver in de toekomst is.....
M Kactus
Amerikakenner
Berichten: 1031
Lid geworden op: 22 mar 2011, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Alles over National Emerald Club deel 2

Bericht door M Kactus »

pretberg schreef:@bedeve

Je hebt gelijk Alamo via brits is inderdaad goedkoper kwam op € 585,- uit. (pay later) Net de tickets gekocht dus even geen ruimte om ook de autohuur te betalen.

Maar advies om de National om te zetten naar mid size en dan kiezen uit de Emerald Aisle eventueel?
Bedeve stelde het volgende voor:
1. Een auto huren rechtstreeks bij Alamo die kostenloos vervalt. Geen no-show fee, geen cancellation fee. Dan heb je sowieso de categorie die je wilt. Dit is je "zekerheid".
2. Tegelijk ook een auto huren via National. Als je de Emerald Club-kaart hebt, en je huurt minstens een midsize auto, mag je uit de Emerald Aisle kiezen. Vaak staan daar standards, of midsize SUV's, maar ook altijd minstens midsize sedans. Maar hier heb je dus de kans dat er geen mooie aanbieding tussen staat (kleine kans volgens mij).

Als je dan landt, ga je naar de Emerald Aisle, kijken of er wat staat. Is dat niet zo, dan ga je bij Alamo je boeking ophalen. Staat er wel iets moois, dan laat je de boeking bij Alamo vallen.

Het probleem is nu dat je Alamo/Brits kiest. Daar is er wél een no-show fee, als ik het goed heb. Geen cancellation fee tot drie dagen voor het ophalen. Dit is uit het hoofd, ik weet het niet zeker. Maar dan gaat de voorgaande strategie niet op.

Ik neem ook aan dat je op de hoogte bent van de hoekjes en kantjes aan het Brits-tarief? Het is niet allemaal zo sluitend, en 100% ondubbelzinnig, met dat Brits rijbewijs.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Alles over National Emerald Club deel 2

Bericht door sanook »

Over die no-show fee, ik heb onlangs ook via alamo brits een 'back-up' reservering gemaakt voor het geval er in de Executive Area van National niks leuks staat en ik heb toen gemaild met Alamo (USA) met de vraag:

I would like to know if there is a no-show fee for my (pay at arrival) reservation. And if I completed online check in and skip the counter, is there a no show fee ?

en ik kreeg dit als antwoord:

Thank you for choosing Alamo for your car rental needs! My name is Pagan. I will be happy to help you today. Excellent question! If you use the skip the counter option there is not a no-show fee. Thank you for your business. We can not wait to see you in Orlando.

Dus lijkt erop dat er geen no-show fee is.

Gedoe met Uk rijbewijs/Brits magazine moet je voor jezelf afwegen, maar als ik de voorwaarden er op na lees denk ik dat je toch aan alle voorwaarden voldoet. Als je het toch niet vertrouwt moet je het niet doen.
M Kactus
Amerikakenner
Berichten: 1031
Lid geworden op: 22 mar 2011, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Alles over National Emerald Club deel 2

Bericht door M Kactus »

Klinkt misschien raar, maar het zijn net de baliemedewerkers die ik het minste vertrouw. Zij kunnen wel wat zeggen, maar het hangt toch allemaal van je contract af. USA zegt dat er bij "skip the counter" geen no-show fee is. Op de website zelf staat dat de "normale" Terms and Conditions gelden bij het Brits-tarief. En daar staat:
If you cancel your booking less than 3 days but at least 24 hours before your specified pick up time, we will refund the total amount of the booking minus the lesser of: i) the total amount of the booking; and ii) £25 for UK residents. If you cancel your booking less than 24 hours before your specified pick up time, you will not be entitled to a refund of your booking.
Technisch gezien zou je dan zelfs kunnen zeggen dat er geen no-show fee is. Maar ook geen refund, dus je betaalt de volledige huur.

En eens over dat rijbewijs. Wou het alleen even aanhalen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Alles over National Emerald Club deel 2

Bericht door roelb »

Die voorwaarden betreffen de pre-pay rates.

Bij post-pay val je gewoon onder de reguliere Alamo voorwaarden waar je ook mee akkoord gaat bij je skip-the-counter proces. Als je geen skip-the-counter doet hebben ze je credit card gegevens nog niet eens.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Alles over National Emerald Club deel 2

Bericht door sanook »

Inderdaad, het gaat om een refund, dus prepaid ! In mijn geval is het een pay later boeking en zoals roelb al zegt hebben ze niet eens mijn creditcard gegevens. Daarom had ik ook specifiek gevraagd of er zelfs na online check in en skip the counter (dan hebben ze de creditcard gegevens wel) geen no show fee is.
Ik was eerst nog bang dat de medewerkster een standaard antwoord terug gaf zonder maar naar mijn boeking gekeken te hebben maar dat lijkt niet zo want omdat ze zegt 'We can not wait to see you in Orlando' is duidelijk dat ze mijn boeking wel degelijk bekeken heeft want ik had geen Orlando genoemd in mijn vraag, dit heeft ze dus gezien in de boeking.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Alles over National Emerald Club deel 2

Bericht door roelb »

Het is echt geen issue, ik heb dit al zo vaak gedaan. De keren dat ik slechts een auto reservering had bij aankomst worden steeds zeldzamer. Ik cancel de niet gebruikte reservering meestal wel netjes direct na het ophalen van de auto, maar heb dat ook wel eens overgeslagen.
M Kactus
Amerikakenner
Berichten: 1031
Lid geworden op: 22 mar 2011, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Alles over National Emerald Club deel 2

Bericht door M Kactus »

Nee, dat snap ik wel. Maar vind jij die regel op de website ook? Ik dus niet.
Bij skip the counter hebben ze je CC wel. Maar het gaat er ook niet om of ze die kunnen invorderen. Ik ben alleen geïnteresseerd in te weten of die er is.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Alles over National Emerald Club deel 2

Bericht door roelb »

Lees de rental agreement waar je mee akkoord gaat als je skip the counter doet. Dan weet je het antwoord. Geen fees.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5756
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Alles over National Emerald Club deel 2

Bericht door bedeve »

Jullie zijn nu wel erg :offtopic:


Deze thread gaat over de Emerald Club .
En die kent geen balie, baliemedewerkers , skip the counter etc etc.
Je kiest je auto, en als jouw auto er niet bij staat zoek je contact met een greeter, dan komt alles goed :" Keep it simple, stupid"
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2

Bericht door harryh »

In Tampa stond afgelopen zaterdag avond een hele ruime keus in de Executive isle, oa 2 full size SUV, zeker 6 minivans, Standard SUVs etc.
Dus maar een Tahoe full options meegenomen en dat alles voor de prijs van een midsize, $381 voor 15d :)
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5756
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Alles over National Emerald Club deel 2

Bericht door bedeve »

@ harryh ;Heel veel plezier !
Welke Contract ID heb je gebruikt ?
Ik heb vandaag nog aan jou gedacht ivm de Pacifica.
Volgende week rij ik van Miami naar Sarasota
Dat moet dan maar mijn Pacifica roadtest worden.
Fijne meivakantie toe gewenst !

http://www.chrysler.com/pacifica.html
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2

Bericht door harryh »

Thx @bedeve :)
Wij zitten nu bij Sarasota, volgende week bij Boca Raton, omgekeerde route dus. Veel plezier alvast!

Ik heb geen Pacifica gezien, wel Siena. Maar als er een full size SUV staat hoef ik niet lang na te denken haha. Stond jouw favoriete Explorer niet trouwens.

Contract is Visa Canada. Tarief werd de laatste 6 weken weer een stuk duurder dan mijn eerdere boeking trouwens.
Ellis71
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 aug 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Alles over National Emerald Club deel 2

Bericht door Ellis71 »

Hallo beste forumleden, wij gaan voor nu even last minute naar Curaçao en waarschijnlijk in het najaar naar Amerika.

Heeft er iemand van jullie ervaring met het huren van een auto op Curaçao bij National.
Ik heb op http://www.nationalcuracao.com/emerald-club maar schrok nogal van de prijzen.
Voor onze datum 21 mei t/m 28 mei rekenen ze $378.
In Florida betaal ik dat voor 2 weken... :thumbup:
En er staat dat je daar maar 1 klasse hoger krijgt dan gehuurd als emerald member, wij zijn inmiddels executive maar volgens mij maakt dat op Curaçao weinig uit.
MainOffender
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 jan 2011, 15:22

Re: Alles over National Emerald Club deel 2

Bericht door MainOffender »

Kijk op Curaçao ook eens bij de kleinere verhuurders.
Wij huurden bij Noordstar car rental http://www.noordstarcarrental.com/?lang=nl voor een goeie €300 6 dagen een double cab pick-up (Honda Ridgeline).
Ze zijn toch een pak goedkoper dan de grote verhuurders.
Auto's zijn meestal wel iets minder jong dan bij de grote maatschappijen, maar wij waren hier heel erg tevreden over!
Jarindo
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 05 apr 2015, 18:05
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Londen, UK

Re: Alles over National Emerald Club deel 2

Bericht door Jarindo »

Is het mogelijk om bij National een auto met 'stick shift' oftewel een gewone schakelbak te vinden? In de Emerald of Executive aisle. Vooral omdat ik dat veel leuker vind om te rijden ! Ik heb er eigenlijk nooit naar gevraagd en vroeg het mij af.
2018 - California, Nevada, Arizona & Utah
2017 - California, Nevada & Utah
2016 - California, Nevada, Arizona, Utah & Illinois
2015 - California & Texas
2014 - New York
2013 - New York
2012 - California, Texas & Louisiana
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Alles over National Emerald Club deel 2

Bericht door asv60 »

harryh schreef:In Tampa stond afgelopen zaterdag avond een hele ruime keus in de Executive isle, oa 2 full size SUV, zeker 6 minivans, Standard SUVs etc.
Dus maar een Tahoe full options meegenomen en dat alles voor de prijs van een midsize, $381 voor 15d :)
Wij zijn 18 April aangekomen in Tampa.
Bij ons stonden er een stuk of 10 autos in de executive aisle. Waaronder 2 jeeps grand cherokees en een Toyota Pathfinder en een Dodge Durango.
Wij hebben de Dodge genomen. Zit navigatie en sirius xm en achteruitrij camera in. Oh ja ook lederen bekleding. Wij hebben $412 betaald voor 15 dagen.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer