Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Tja dat is Canada, daar moet je verzekeringen apart bijboeken (itt de US).
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/ca ... si176.html
VERZEKERINGEN
Een auto huren kan niet zonder bijbehorende verzekeringen. Deze verzekeringen zitten niet altijd in de verhuurprijs inbegrepen. Verhuurbedrijven geven korting op bepaalde pakketten. In principe is de enige verzekering die is inbegrepen een wettelijke aanprakelijkheidsverzekering (Liability Insurance). De wettelijke dekking is echter laag dus uitbreiding is aanbevolen.

Er zijn twee verzekeringen die je hoe dan ook zal afsluiten: De Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering en de Cascoverzekering. In feite hetzelfde als in Nederland. Het verschil is echter dat de wettelijk vastgestelde dekking voor de WA-verzekering vaak laag is terwijl de claims in de miljoenen kunnen lopen. Elk verhuurbedrijf biedt vaak een uitbreiding van de WA-verzekering aan waarmee de wettelijke dekking verhoogd wordt.

De cascoverzekering wordt ook wel de Collission Damage Waiver (CDW) genoemd en beperkt in principe je aansprakelijkheid op het moment dat je auto beschadigd raakt. Er is echter wel sprake van een eigen risico. Dit kun je vaak niet afkopen.

De benaming voor de Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering is Liability Insurance. Indien je een hogere dekking wil dan vraag je om een Liability Insurance Supplement. Het kan raadzaam zijn om de dekking van de Liability Insurance te verhogen. Je weet nooit wat er kan gebeuren. Je bent immers verantwoordelijk voor alle schade die jij een ander toebrengt.

Een andere veelvoorkomende aangeboden verzekering is de zogeheten Theft Protection (TP). Dit is een verzekering die je verzekert tegen diefstal van de huurauto en eventuele schade aan de auto veroorzaakt door diefstal dan wel poging tot diefstal. Dit is geen verzekering tegen diefstal van persoonlijke eigendommen. De meeste reisverzekeringen bieden echter deze dekking al dus het is niet altijd nodig om deze verzekering af te nemen. Vraag dus van te voren na bij je reisverzekering of jij hiervoor gedekt bent. Het is dan ook niet nodig om de Personal Effects Coverage af te nemen.

Tenslotte is er ook nog een Personal Accidents Insurance (PAI). Dit is het best te vergelijken met de Ongevallenverzekering. Ook hier heeft je reisverzekering dikwijls al een dekking voor.
jpbriaire
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 27 sep 2016, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door jpbriaire »

Het is mij even onduidelijk hoe het nu zit met de Executive Elite status. Ik lees in de eerste post dat je met deze link kunt enrollen, maar mij lukt dat niet. Snel klikken op 'enroll now' lukt me, maar dan wordt ik gewoon doorgeleid naar de members area van National.

Wie kan me duidelijkheid geven?
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

Die link is verlopen.
Afbeelding
jpbriaire
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 27 sep 2016, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door jpbriaire »

Division schreef:
14 sep 2019, 19:46
Die link is verlopen.
Ah thanks, dat werd me dus niet helder uit de openingspost en de verdere berichten hier...

Als iemand een nieuwe manier heeft gevonden, ik hoor het graag. Maak al jaren met plezier gebruik van de Executive (Elite) status, dat went snel he ;-)
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Hinko »

jpbriaire
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 27 sep 2016, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door jpbriaire »

Super, gelukt! Thanks Hinko
Ellis71
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 aug 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Ellis71 »

@Hinko als je nu geen visa card heb, maar een mastercard kun je dan niet enrollen?
Ellis71
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 aug 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Ellis71 »

@Hinko is er ook link om executive te worden, want boven genoemde link is voor elite als ik het goed begrijp.
Neem aan dat je van emerald lid niet in 1x de stap naar Elite kan maken daar is denk ik eerst nog een executive lidmaatschap voor nodig??

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

Nee hoor, dat hoeft niet. En bovendien stelt het Elite-lidmaatschap niet zoveel voor voor de gemiddelde vakantieganger. Je kiest je auto namelijk gewoon uit de Executive rij. Er is geen speciale Elite rij.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Hinko »

Ik dacht de link je een executive status gaf. En geen Elite...Tenminste dat staat niet in de tekst. Ik heb de link zelf niet gebruikt. De link heb ik al jaren in mijn favorieten staan. :wink:

Enjoy Emerald Club Executive level
Maar voor de rest maakt het voor het kiezen van een auto weinig uit. Zelfde rij inderdaad :thumbup:
Ketkir
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jun 2017, 23:14
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Ketkir »

Hallo allemaal,

Hoewel al lang lid nog nooit een vraag gesteld op het forum. Wel al veel gelezen en tips gebruikt. Dank daarvoor!

Van 31 jul t/m 23 aug 2020 hebben wij een huurauto nodig vanaf Las Vegas naar Las Vegas. Via alle tips alhier ben ik inmiddels executive elite. Met de Visa Canada code (8572158) kost een rental uit de executive aisle $ 778. Is dit inclusief de minimale verzekeringen die ik als Nederlander nodig heb? Wat vinden jullie van dit tarief? Deze kan ik toch kosteloos annuleren?

Aangezien wij graag een SUV willen huren wil ik een backup boeking maken voor als deze niet in de aisle staat. Bij National met voornoemde code $ 1.055. M.i. nog vrij fors echter kan nergens lagere tarieven vinden. Iemand nog ideeën?

Indien ik gebruik maak van een auto uit de aisle dan vervalt mijn backup boeking automatisch?

Alvast dank voor jullie hulp, wordt erg gewaardeerd!

Groet,
Rik
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

Ik zie op de legacy-website geen login-knop meer voor de Emerald Club. Ook de landoptie is verdwenen. Zou het kunnen dat National die inlogfunctie eruit gesloopt heeft? Meer mensen die dat opgevallen is? Ook in het eindscherm is geen optie meer om in te loggen om betaalinfo op te halen uit het profiel.
Schermafbeelding 2019-09-16 om 15.29.07.png
Afbeelding
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Er staat onder de knop “start reservation” de tekst “Add more information to your reservation” als daar op klikt kun je naast je contract code en coupon code ook weer inloggen
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Hinko »

Maar waarom gebruik je dan die legacy site?
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

Terpies schreef:
16 sep 2019, 20:23
Er staat onder de knop “start reservation” de tekst “Add more information to your reservation” als daar op klikt kun je naast je contract code en coupon code ook weer inloggen
Dat weet ik, maar het gaat mij om de inlogfunctie bovenaan die ineens weg is. En als je via die button onder Start Reservation doorklikt, kan je ook niet in je profiel komen nadat je bent ingelogd.
Hinko schreef:
16 sep 2019, 20:32
Maar waarom gebruik je dan die legacy site?
Omdat ik die prettiger vind werken en daar soms andere tarieven krijg.
Afbeelding
Mia91
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 aug 2017, 11:11
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Mia91 »

Goedemiddag,

Deze week heb ik een reservering gemaakt nadat ik me Executive Elite member had gemaakt met een van jullie linkjes (waarvoor dank).
Nu heb ik het contract ID: VISA-CANADA naderhand aangepast naar contract ID 5007125 en coupon ID NDA2324BR. Hiermee kreeg ik een geweldige prijs voor onze aankomende reis. Alleen is mijn vraag of met deze contract ID alles inbegrepen is qua verzekeringen.

In mijn reservering staat:
-Loss Damage Waiver - Included
-Supplemental Liability Insurance - Included

Is dit voldoende?

Verder zie ik dat er 9 additional drivers included zijn. Is dit alleen voor familieleden of ook vrienden?

Bedankt alvast! :thumbup:
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

De eerste vraag is inmiddels 43x gesteld in dit topic.

Vraag 2: ook voor vrienden.
Afbeelding
dizzymisslizzy1983
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 mei 2016, 16:17

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door dizzymisslizzy1983 »

En toch zijn een hoop van ons nog onbekend hierin en kunnen het antwoord niet altijd makkelijk in de duizenden posts op dit forum terug vinden.

De tijd die het kostte om de sneer te typen had je ook kunnen gebruiken om gewoon antwoord te geven.

De houding van de meer door gewinterde garde richting newbies is soms echt vreselijk onaardig en uit de hoogte.
marieke van oorschot
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mar 2014, 18:10
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door marieke van oorschot »

Mia91 schreef:
20 sep 2019, 14:43


In mijn reservering staat:
-Loss Damage Waiver - Included
-Supplemental Liability Insurance - Included

Is dit voldoende?

Bedankt alvast! :thumbup:
Ja, dit is voldoende!
Loves Vegas!
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

dizzymisslizzy1983 schreef:
04 okt 2019, 07:54
De houding van de meer door gewinterde garde richting newbies is soms echt vreselijk onaardig en uit de hoogte.
Gelukkig is dit een onjuiste aanname van je

Ik heb geen flauwe notie van verschillen tussen " newbies " en anderen maar in deze thread komen heel vaak vragen voor die met de zoekfunctie of met een beetje lezen heel gemakkelijk beantwoord kunnen worden.
Bijv die over de verzekeringen.
Steeds zo 'n zelfde vraag met steeds hetzelfde antwoord vervuilt de info in deze thread en zorgt er voor dat inhoudelijke bijdragen steeds moeilijker te traceren zijn
Als iemand aangeeft wat zijn / haar zoekactie is geweest en waar ie tegen aanloopt of waar ie vastloopt draagt bij aan een inhoudelijke versterking van deze thread .
De basis van deze thread is de openingsposting.
Daar staat alle feitelijke info.
Je mag verwachten van een vraagsteller dat die minimaal die info heeft gelezen en op basis daarvan verder wil communiceren.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer