Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
ribruijn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 12 mei 2014, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door ribruijn »

Bij young drivers moet je altijd eerst langs de balie, correct? Gaat in mijn geval om thuiswonende zoon van 23 - dus wel op hetzelfde adres. Dus ook een “approved” additional driver. Young driver fee is “waived” als gevolg van mijn contract code, daar betalen we niets extra’s voor.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Hinko »

Zojuist via de app gereserveerd.
Geen code nodig.
IMG_0022.png
Vanmiddag nog vastgelegd voor 1219 dollar, nu opeens 1128 dollar.

Alle verzekeringen inclusief.
Let op, mogelijk wel afhankelijk vanaf welke locatie je huurt.
Check dat dus goed.
Die 9 additional drivers komt automatisch.

Edit: ook boekbaar via nationalcar.ie
pepilein
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 07 mei 2009, 09:07
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door pepilein »

Zag dat de dekking ook weer $1.000.000 (EP) is, i.p.v. $300.000.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Hinko »

Yep!
TommyGun
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 20 aug 2019, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)t

Bericht door TommyGun »

TommyGun schreef:
11 jul 2023, 01:16
Gisteren de auto (Full size SUV) opgehaald bij National (SEA), heerlijk hoe eenvoudig en snel het daar gaat.

Bewust de gewenste klasse gekozen bij het boeken ipv gebruik te maken van EE. Er moest ook gebeld worden voor een full size dus volgens mij stond er niet veel meer in de isle (wel mid size en ander exotisch spul). Men kwam eerst met een Nissan aan, uiteraard afgewezen ;) en vervolgens een Chevy Tahoe meegekregen.

Auto van 2021, nagenoeg full option maar geen parkeersensoren aan de voorkant... Daar stond ik wel even van te kijken, maar goed.

Veel kleine schades ook, krassen en deukjes, kapotte buitenspiegel (behuizing)... Ik heb ze op enkele dingen gewezen bij de overdracht maar het was allemaal geen probleem. Hopelijk denken ze daar bij het inleveren ook zo over. Immers heb je niks op papier...

Prima auto verder, maar volgende keer weer een Ford denk ik :)
Alweer thuis maar toch nog ff posten;

Na een tijdje verscheen een melding op het dash dat de batterij van de autosleutel (keyless) vervangen moest worden. In het begin zag ik dat de resterende levensduur van de olie nog maar iets van 10-20% was dus die gaf na een tijdje ook een waarschuwing.

Over de schades; ik zag plots een geschreven briefje dat aan de "zijkant" van de deur geplakt zit waarop 2 van de 3 grote schades staan.

Uiteindelijk National lastig gevallen via Messenger, ze hebben toen een notering gemaakt van de melding mbt de oliewissel. Ik kreeg ook de keuze de auto om te komen wisselen of ermee door te rijden, dat laatste maar gedaan. Alleen irritant om elke rit de melding weg te moeten drukken :)

Toen ik de auto ging inleveren zag ik een van die gasten z'n hoofd schudden nadat 'ie de schade zag aan 1 zijde, toen nog maar even gewezen op het stickertje in de deur maar verder had 'ie weinig interesse. Terwijl 'ie zijn verdere 'inspectie' aan het doen was vertelde ik nog over de batterij van de sleutel en andere schades die er op zaten maar niet bekend waren, maar daar leek 'ie weinig interesse in te hebben. Prima, dan niet.

Vervolgens liet 'ie de factuur zien welke precies hetzelfde was als de reservering, dus dikke prima.

Het was druk met inleveren dus veel tijd zal 'ie sowieso niet gehad hebben, maar ik kreeg niet het idee dat ze wakker lagen van wat er allemaal mis was.

Van te voren wel nog ff door de wasstraat gereden en de stofzuiger erdoorheen gehaald, vind ik wel zo netjes.
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door jwensammy »

Na een teleurstellende keuze bij Hertz in de President Circle op SFO, lift terug omhoog gepakt en naar National gelopen. (40 dollar duurder)
Beduidend minder druk dan pre Corona tijd.Lege rijen waar vroegen de SUV’s stonden, buiten nog wel veel auto’s
Wel een goed gevulde aisle met assortiment midsize SUV en diverse luxe sedan’s.
Waar eerst de executieve aisle was, staat er nu executieve selection op de borden, ben er gemakshalve vanuit gegaan dat dit hetzelfde is :wink:
Hier veel keuze uit standard SUV’s, maakte de keuze wel lastig, 2x grand Cherokee, VW Atlas, nieuwe model Ford Explorer, nog diverse Nissans, BMW X3, ford edge, etc.
Toch maar voor de Explorer gegaan, helaas een xlt uitvoering ipv een limited minder luxe, minder elektrisch bediende opties. Wel Navigatie, achteruitrijcamera en elektrische achterklep. Zullen het wel overleven dat de stuurkolom niet elektrisch inschuift bij afzetten vd motor en de 3e rij niet elektrisch opvouwt :wink: Al 26.000 miles gereden en zeer slecht schoongemaakt, de automatische bak schakelt nogal schokkend, zoals hier eerder vermeld, op de Eco stand lijkt het iets beter.
Exitbooth ging zeer soepel zoals gewend van National, het vermelden dat we de auto op de emerald aisle gevonden hadden was genoeg. (Ivm backup SUV boeking)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Bedankt voor het delen, ik heb net een maand acter de rug met exact dezelfde 2023 Explorer XLT van Hertz met 1200 mijl op de teller en is me ondanks wat missende features goed bevallen.
Nu National ook voor een niet zo rijk uitgevoerde Explorer blijkt gaan, en Hertz geen enkele auto met navigatie had staan in de PC op TPA, begin ik te denken dat ze óf die minder uitgeruste auto's in de uitzoekrijen zetten, óf er bezuinigd wordt met het inkopen, óf misschien leveringsissues waren mvt elektronica.
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 138
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Kevin77 »

Bedoelen jullie met geen navigatie geen ingebouwde navigatie maar wel een scherm met carplay / android?
Zou wel sneu zijn als we tomtom weer moeten afstoffen
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Yep heeft wel Android Auto/Carplay maar ik heb liever navigatie aan boord, scheelt weer 5G data verbruik ;)
Tot nu toe verhuurden ze meestal de Platinum of Limited Edition versies die dat wel hebben.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

@harryh Ik weet niet over hoeveel Gb je beschikking hebt maar het dataverbruik voor navigatie is vrij laag vind ik. Zelfs als je de hele dag navigeert. Ik heb dat al een aantal reizen bijgehouden en het viel mij op dat het gewoon erg laag is. Even Facebooken of andere Social Media neemt vele malen meer. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Hinko »

Mijn National boeking is vandaag weer 100 dollar goedkoper geworden.

Hertz: 1020 dollar
National: 1026 dollar
Alamo full size suv: 1133 dollar.

Volgende week zaterdag gaan we het zien!
Trom
Amerikakenner
Berichten: 893
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

Voor volgend jaar keek in vandaag ook naar National. Qua prijzen nog totaal niet interessant. Wat me opviel, is dat wanneer ik een proefboeking maak er staat dat SLI max. $300.000 is.
Supplemental Liability Protection (SLP) is offered at the time of rental for an additional daily charge. If accepted, SLP provides the renter and authorized drivers with up to $300,000 combined single limit for third party liability claims.
Ik dacht ergens op het forum gelezen te hebben dat National dat weer teruggebracht had naar 1 miljoen.
Wat is nu de juiste SLI dekking?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

EP heeft de 1mio dekking volgens een eerdere post meen ik
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Hinko »

Precies @harryh !
Gewoon 1 miljoen

Ep: 1 miljoen dollar
SLI : 300.000 dollar
Trom
Amerikakenner
Berichten: 893
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

@harryh @Hinko
Nu beginnen er voor mij zaken door elkaar te lopen.
Bij Avis is Third Party Liability nu 500000 en forumleden raden het daarom soms af. Dit is toch dezelfde verzekering die National Supplement Liability noemt en die 300000 is? Graag jullie uitleg.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Hinko »

Dat is het gekke bij National.
Je hebt er
Ep kreeg ik er automatisch bij, locatie afhankelijk!
Ik boek via de app en gebruik geen contract id.

Ik weet wel dat je bij National EP moet hebben.
IMG_0284.png
IMG_0283.png
Bij National zijn er dus twee verschillende producten.
SLI is niet gelijk aan EP. (Bij National!!)
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door jwensammy »

Idd zoals Hinko aangeeft boeken via de app (werkt soepel, snel en duidelijk, itt die van Hertz) amex platinum loyality even wegklikken met kruisje en hier verder niets invullen.
2 dagen voor vertrek was de prijs bij om sheet gunstigst, 1126 dollar betaald voor 26 dagen.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Ik heb ook weer sinds lange tijd bij National geboekt en inderdaad, even vooringevuld contract weghalen en dan krijg je vanzelf de prijzen met EP en CDW. Iets duurder dan Hertz dat nog wel.
In de boekingsbevestiging zie ik de bekende Emerald Club Members contract naam staan.

Wat erg verwarrend is, is dat als je op Extended Protection klikt, je het scherm van SLI krijgt met die $300k dekking, terwijl EP die 1mio dekking heeft.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Hinko »

Gisteren weer goedkoper geworden.
Nu 1001 dollar en daarmee is National nu goedkoper dan Hertz.

Dat heb ik niet @harryh.
Bij mij gewoon naar de uitleg van EP
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

@Hinko thx, heb nog even een nieuwe boeking gemaakt, had nog wat free rental days staan ;). Tarief is voor Florida in november nog niet lager. Zie overigens nu in app op het 2e scherm, na auto keuze, daar op EP klikkend, wel die 1mio staan. FYI @Trom.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer