Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
gielissen2004
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 mei 2012, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door gielissen2004 »

@harryh Wij hebben tot nu toe nooit vragen of moeilijkheden gehad bij de exit booth, zowel bij LAX, MIA, en PHX waar we twee weken geleden naar buiten zijn gereden (we zijn as we speak nu in de USA). Het enige wat ik aangaf bij naar buiten rijden was dat de tank niet volledig vol was van de auto, de booth medewerkster had meteen een aantekening bij de boeking gemaakt hiervan. Dus kijken wat ze ervan maken als we de auto weer inleveren in LAS over enkele dagen.
Maar het kan dus echt, wat betreft de EC voordelen via een 3rd party booker.
Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee 8)
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Waarom zou je National boeken via een broker? Nog nooit gezien voor mijn periodes en locaties dat dat goedkoper zou zijn dan rechtstreeks.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5763
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@Terpies ik heb dat in 2012 om 2 redenen gedaan;
Enthousiast alle boekingsvormen uittesten op de EC club.
Met eAutohuur ( rentalcars ) kon je in die tijd onderhandelen.
Online een auto uitzoeken , de jongens en meisjes in Manchester bellen en de prijs naar beneden praten.
Was echt leuk
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@bedeve those were the days...when sex was safe and motor cycles dangerous....
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door MattRob »

Onze zoon komt aankomende maand weekje over naar ons huis in Florida, en heb autootje met underage gehuurd bij Alamo (vond ik nog te doen; iets van € 125 extra) op MCO. Nou vroeg ik me af, werkt dat ook met National; redelijke Underage prijs, maar zodat ik uit de Isle kan kiezen; misschien leuke cabrio voor hem. Zou leuk extraatje zijn ! Iemand ervaring met onder 25 (hij wordt helaas 2 augustus pas 25, en is er 1,5 week ervoor ...)
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
dr.dre
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 mei 2018, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door dr.dre »

Beste kenners,

Ik heb naar mijn mening alle stappen gevolgd om Emerald Executive Elite te worden. Daarvoor heb ik daadwerkelijk in de praktijk geen AMEX card FB/KLM nodig en alle benodigde verzekeringen zijn incl., toch!? Wat mij opviel is dat ik na deze upgrade van Emerald member naar EEE wel $2 duurder uit was :D :D Ik kom op een prijs van $92,86 voor een Midsize car van 15 juli (13.30 uur) t/m 17 juli (12.00 uur) om te mogen kiezen uit de Emerald Aisle. Is dit een goede prijs? Zeker $100 goedkoper dan wanneer ik een reservering wil maken zonder Emerald membership. Opmerkelijk eigenlijk wel. Kortom, ik zoek eigenlijk naar een soort van bevestiging dat ik het goed heb gedaan, hahahahaha.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5023
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Je moet het contract nummer in je boeking wijzigen in 5007125 (Emerald Club members) als je dat nog niet gedaan hebt. Dan is het goed. Er moet bij staan:
CDW-ALLOCATED INCLUSIVE INCLUDED
SLP INCLUDED
dr.dre
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 mei 2018, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door dr.dre »

@Harryh; die code (5007125) moet ik volgens de stappen toch juist niet gebruiken??? Ik heb de button AMEX EE contract uitgezet en de code (8572130) voor Flying Blue lid gebruikt. Dan zie ik inderdaad dat CDW-ALLOCATED INCLUSIVE INCLUDED en SLP INCLUDED staan. Kan ik nu de Flying blue code wel of niet gebruiken als ik niet zo'n kaart heb? Desnoods vraag ik zo'n kaart aan via iemand van het forum hier. Kan ik iets terug doen voor alle goede tips die ik tot me heb genomen :wink: Dat scheelt me nl. $100 en voor onze terugreis nog een keer $100 :clap:
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5763
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@dr.dre da's lang geleden dat de eerder hooggeprezen Flying Blue code genoemd wordt.
Maar je doet jezelf er tekort mee !
8572158 is beter !
En brengt je prijs naar beneden.
En dan de EC code die HarryH noemde.
Test m eens in de App .
Huurperiode en huurlocatie afhankelijk is ie wel / niet gunstig voor je prijs.
En voor alle duidelijkheid : voor toepassing van Flying Blue contractID 's heb je geen AMEX Flying Bkue kaart nodig.
Die is weer op andere momenten een echte aanrader !
Veel plezier met je voorbereidingen
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
dr.dre
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 mei 2018, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door dr.dre »

@Bedeve; met de code 8572158 kom ik nu op $84,56. Inderdaad goedkoper, heel erg bedankt! Maar nu heb je het ook nog over de EC code die HarryH noemde. Moet ik die code vervolgens proberen i.p.v. code 8572158? Heb ik inmiddels geprobeerd en dan kom ik wel op een lager tarief dan de mijne, maar wel weer hetzelfde tarief als bij code 8572158.

Nog een vraag :wink: Als ik nu reserveer mag ik kiezen uit de auto's uit de Emerald Aisle. Maar ik heb gebruik gemaakt van de FB-link voor upgrade naar Executive Elite. Wanneer mag je dan kiezen uit de Executive Aisle?

Sorry, voor de vele vragen, maar zoals jullie kunnen zien ben ik een newby :wink:
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5763
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@dr.dre

VWB de contract id 's : Welke moet je nou gebruiken ?
Daar is maar een antwoord op mogelijk : degene die het beste voor je is

VWB de executive upgrade Het kan tot 24 uur kosten voor dat je profiel wijzingen zichtbaar zijn.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5023
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

@dr.dre Inderdaad kun je de Flying Blue of EC contract id gebruiken, maar meestal is de laatste de goedkoopste. Er wordt in dit topic ook beschreven hoe je in de mobiele app de verschillende ids kunt gebruiken door weer terug te gaan. Zo kan bv ook Visa Canada soms interessant zijn, maar ik wil daar zelf niet mee boeken omdat ik geen Visa Canada heb. Die vervang dan door 5007125 na terug te gaan en dan krijg je dezelfde korting ;)

Je profiel bepaalt of je Elite status hebt, zo ja mag je uit de Executive rij uitzoeken. Ik zie dat in de mobiele Android app bij mn boeking staan.
Laatst gewijzigd door harryh op 23 jun 2019, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
dr.dre
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 mei 2018, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door dr.dre »

OK, volgens mij heb ik het nu door! Ik wacht nog even een dagje en dan zal ik reserveren :wink: Niet slecht om binnen een paar uur op deze manier een paar honderd dollar te besparen. Dank voor alle hulp :clap: :thumbup:
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

harryh schreef:
23 jun 2019, 17:20
Je profiel bepaalt of je Elite status hebt, zo ja mag je uit die rij uitzoeken.
Er is geen Elite rij, anders zoekt @dr.dre zich suf in de garage. :thumbup: Er is een EC rij en een EC Executive rij. Dr.dre mag op basis van zijn EC Executive (Elite) status een auto uit een van beide rijen uitzoeken, waarbij in de Executive rij over het algemeen grotere/hogere klassen staan.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5023
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Klopt, bedankt voor de aanvulling. Ik kijk al niet meer wat er op de borden staat ;)
Het verwarrende vind ik dat er bij de boeking in de Android app "Tier status: Executive Elite" staat.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door ONYX666 »

ik zag eerder in dit topic dat boeken via national ireland goedkoper zou zijn. Nu is dat bij mij ook het geval. Maar Ik kan in de app niet aangeven dat ik via ierland kan boeken volgens mij (en daardoor de visa code niet verwijderen) of is er toch een mogelijkheid om dit te doen ?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5023
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Als boeken via de website in Ierland goedkoper is zou ik daar dan gewoon boeken. Via de app kan dat niet. Je kunt die visa code wijziging daarna via je app maken, als je via de website geboekt hebt zie je 'm gewoon in je app terug. Maar lukt het niet dit niet om op https://www.nationalcar.com te wijzigen?
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Inges »

Ik heb alle stappen doorlopen en ook de code: 8572158 ingegeven bij reservering maar toch kom ik voor een midsize (met EC isle) $ 1,569.70 Total
Voor LAS heen op 13/9 17:00u ophalen en terugbrengen op PDX op 2/10 om 10:00u. Vergeet ik ergens iets??
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 308
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door habbekuk »

harryh schreef:
23 jun 2019, 17:20
Zo kan bv ook Visa Canada soms interessant zijn, maar ik wil daar zelf niet mee boeken omdat ik geen Visa Canada heb. Die vervang dan door 5007125 na terug te gaan en dan krijg je dezelfde korting ;)
Ik heb ook geen Visa Canada maar met deze code 8572158 is de auto $ 300,- goedkoper als dat ik 5005946 of 5007125 zou gebruiken.
In jouw geval zit er geen prijs verschil maar wat is het gevaar van die code. Gedonder bij schade`s ofzo?
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 308
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door habbekuk »

Inges schreef:
25 jun 2019, 15:42
Ik heb alle stappen doorlopen en ook de code: 8572158 ingegeven bij reservering maar toch kom ik voor een midsize (met EC isle) $ 1,569.70 Total
Voor LAS heen op 13/9 17:00u ophalen en terugbrengen op PDX op 2/10 om 10:00u. Vergeet ik ergens iets??
Mogelijk de Drop Fee $ 399 Klik op prijs details
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer