Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@Jolanda68 je hebt op je huur een drop-off fee van $399 omdat je ophaalt in Las Vegas en inlevert in Los Angeles.

Wellicht kun je via een andere verhuurder/broker een betere prijs zonder drop off fee krijgen, bijvoorbeeld via happytours of autoeurope.

Ik weet niet of je je vlieg tickets al hebt geboekt, maar dit soort dingen als drop-off fees laten mij persoonlijk altijd alle kosten op een rijtje zetten voordat ik tickets boek.

Als je een rondje maakt is de combinatie van vlucht/auto altijd een overweging om een andere start/eind locatie te kiezen, afhankelijk van de prijs.
Ste je doet een rondje zuid-west dan kan de combi vlucht/auto de ene keer vanaf SFO het goedkoopste zijn, en voor de andere periode LAX maar meestal komt LAS er toch wel als goedkoopste uit.

Ook dan zou je kunne kijken naar vlucht duur, dus er zijn veel overwegingen die van invloed zijn op je keus van start van je vakantie.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

@Jolanda68 National is momenteel minder interessant dan Hertz voor de meeste data en locaties waar ik naar heb gekeken. Voor jouw periode is Hertz C categorie $960 incl oneway fee.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Stan.Gobien »

Het verkrijgen van een bepaalde status in het loyalty programma via een kredietkaart heeft geen invloed op hoe je verzekerd bent, tenminste als je eraan denkt om de automatische contract code die in je profiel vast staat bij iedere boeking te verwijderen.

Je hebt dus wel een bepaalde status in het loyatly programma verkregen, waar je eigenlijk niet echt recht op had, maar geen haan die er naar kraait.
Zelf niet getest, maar wellicht mogelijk: Maak dan eerst een account bij National, doe de upgrade naar executive elite vraag status match aan bij Hertz voor PC, en dan National account schrappen, nieuwe account maken en status match vanaf Hertz PC vragen.

Bij National zijn contract codes en korting codes 2 totaal verschillende dingen.

De kortingscodes kun je zonder nadenken toepassen, die geven een kleine extra korting of een gratis klasse upgrade.
Volgens mij werkt onderstaande kortingscode (15$) wel voor volgend jaar:
ND2218DDR

De contract codes mag je niet zomaar lukraak iets invullen. Ten eerste zijn er veel contract codes waar niet de juiste verzekeringen bij zitten. Verder zijn er ook contract codes die enkel voor medewerkers van bepaalde bedrijven te gebruiken zijn.

Maar er zijn ook contract codes die vrij te gebruiken zijn.
Je kan gratis lid worden van KLM Flying Blue en dan kan je contract code 8572130 gebruiken.
Je kan de standaard National Emerald Club contract code gebruiken 5007125.
De uitgever van VISA kaarten in Canada voorziet contract code 8572158, dit is voor iedereen met een Canadese VISA kaart. Dus eigenlijk mogen we deze code niet gebruiken. Met deze code heb je wel gewoon de juiste normale verzekeringen. Er is geen speciale verzekeringsregel gebonden aan de code. Deze contract code zorgt meestal voor mooie tarieven, en is in het verleden door velen zonder problemen gebruikt. Maar Coyote heeft gelijk dat we niet 100% zeker zijn wat de gevolgen zijn bij zware ongevallen of daaruit voort vloeiende juridische problemen.

Daarom gebruik we hier allemaal een truc via de National App. We gebruiken de VISA Canada code om ons tarief te bepalen maar zorgen ervoor dat bij het einde van de boeking de contract code weer verwijderd is (de standaard Emerald code neemt dan over). Dus we hebben onze cake en we eten hem ook!

Het staat allemaal uitgelegd in het eerste bericht van dit onderwerp.

En hiermee wil de discussie graag beëindigen.
Jolanda68
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Jolanda68 »

@Terpies, jammer dat National er niet beter uitkomt. Ik had al een boeking voor een standaard SUV via Happytours voor $999,04, inclusief dropoff kosten. Ik had overigens voordat ik de vliegtickets boekte eerst gekeken wat een huurauto zou kosten zodat ik niet voor verrassingen zou komen te staan :wink: . Maar omdat jij in het autohuur topic aangaf dat het via National goedkoper kon ben ik me daarin gaan verdiepen. Jammer dat het voor onze route niet zo is, maar ik was eigenlijk al tevreden over de Happytours prijs :thumbup: . Toch bedankt voor de tip.
@Harry, is dat via Hertz ook alleen als je je status verhoogd?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Bij Hertz werkt het vergelijkbaar als met National, je huurt/betaalt een C-klasse (intermediate) en afhankelijk van je status kies je uit een van de rijen Gold/Five Star/President Circle. En je kunt je National status gebruiken voor een status match bij Hertz ;)

In het andere auto huur topic vind je de verschillende codes voor korting bij Hertz.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Vito »

Stan, bedankt voor je duidelijke uitleg :
Ik had steeds een prangende vraag waar niemand mij ooit antwoord op heeft gegeven en die heb jij nu beantwoord. Top!
dennis118
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 jun 2016, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door dennis118 »

Hallo Allemaal,

Even een vraag: ik heb nu 2 reserveringen staan voor de zelfde data. 1 voor een minivan (zodat ik zeker weet dat ik die krijg bij aankomst) en 1 voor een fullsize waarmee ik dan gezien mijn status van executive elite een auto mag kiezen uit de EE lane.

Nu heb ik hier een paar keer gelezen dat als ik 1 van de 2 boekingen ter plaatse niet gebruik ik deze kostenloos via de app kan annuleren. Klopt dit nog??. En doen jullie dat daar dan gelijk ter plaatse of wacht je tot je op een plek bent met internet (het hotel oid?) Als ik aankom heb ik namelijk nog geen Amerikaanse simkaart met internet. Dus kan ik in de app zonder internet geen reservering anuleren.

Wil natuurlijk wel voorkomen dat ik straks voor 2 boekingen moet betalen ;)

Ik hoor het graag. Bedankt!
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Als je pay later hebt gekozen in je reservering kun je bij het afhalen ter plekke je andere reservering annuleren (wel zo netjes!), maar na 24 uur vervalt die automatisch: je hebt immers geen auto op die reservering opgehaald.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1993
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

En stel je gebruikt je executive reservering let er dan even op dat ze de juiste reservering gebruiken bij het uitrijden. Anders betaal je mischien nog te veel. Even een screenshotje of PDF'je opslaan op je telefoon of een printje maken.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Overigens als je wel internet hebt lukt het annuleren mogelijk toch niet via de app. Afgelopen zondag op Miami kon ik met de app mijn 2e reservering wel openen maar niet meer aanpassen of annuleren. Kon hem wel in een browser annuleren.
dennis118
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 jun 2016, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door dennis118 »

Terpies schreef:
09 nov 2019, 14:25
Als je pay later hebt gekozen in je reservering kun je bij het afhalen ter plekke je andere reservering annuleren (wel zo netjes!), maar na 24 uur vervalt die automatisch: je hebt immers geen auto op die reservering opgehaald.
Ik heb inderdaad de pay later optie. Maar als ik geen internet ter plaatse heb, wordt het dus lastig om hem daar te annuleren.

Gaat mij er om dat ze de 2de reservering niet in rekening brengen. Maar als je jullie antwoorden lees, is dat niet het geval
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Inderdaad is geen probleem verder, maar wel zo netjes om even te annuleren vind ik.
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

dennis118 schreef:
09 nov 2019, 15:52
Ik heb inderdaad de pay later optie. Maar als ik geen internet ter plaatse heb, wordt het dus lastig om hem daar te annuleren.
Ehhhh je bent toch in de garage om je auto op te halen, in de garage zit een balie, en anders meld je het even bij de exit booth dat je de andere reservering wilt annuleren....
Feesje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 feb 2019, 13:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Feesje »

Vandaag voor de eerste mail auto gereserveerd via de app.

Thanks voor de tip. bijkomende vraag ivm ophalen wagen:


Moet men aanschuiven aan het loket, of kan men direct naar de ophaallocatie? beetje zoals alamo met skip the counter?

Thanks voor de feedback
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1993
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Je loopt direct naar de garage, kiest een auto uit de rij en rijdt weg.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
kevertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 mei 2004, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Utrecht

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door kevertje »

Begin dit jaar hier alles al gelezen en 2019 toch niet naar Amerika gegaan :cry:
Ben wel executive elite en heb amex ee ingevoerd maar dat contract haal ik altijd weg bij boeken.

Amerika 2020 moet het wel gaan lukken. Doel is 5 juli Miami beach een auto te huren en in Newark Airport in te leveren.
Als ik een midsize kiest met contract 5007125 dan kom ik op 1381 dollar.
Ik heb een minivan nodig want 6 personen + bagage.

Dus 1381 boeken en dan ook de minivan voor 1707 ?

Ik vond het alsnog wat veel als ik andere berichten hier lees.
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door jwensammy »

Vanaf Miami Beach naar New Ark heb je een behoorlijke drop off fee.
Je zou kunnen proberen om bv in Atlanta in te leveren en dan vanaf daar naar new ark te huren?
Verder lijkt me de keuze (als die er al is) op Miami Beach klein.
Huren vanaf vliegveld lijkt me een betere optie met veel meer keus in de emerald club aisle.
kevertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 mei 2004, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Utrecht

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door kevertje »

Miami International Airport (MIA)
Sun, Jul 5 at 9:30 AM

Executive Selection
Upon arrival, please proceed to the Executive area to choose your vehicle.

RETURN
Newark Liberty International Airport (EWR)
Thu, Jul 23 at 8:30 PM

ADD ONS
None
Estimated Total
$ 1,629.31 USD

PRICE BREAKDOWN
RENTAL RATE
TIME & DISTANCE (2 Week(s) @ $ 569.09)
$ 1,138.18
EXTRA - TIME & DISTANCE (5 Day(s) @ $ 47.42)
$ 237.10
ADD-ONS
9 Additional Drivers
Included
MILEAGE
Unlimited Mileage
Included
FEESView Details
CONCESSION RECOUPMENT FEE 11.11 PCT (11.11%)
$ 139.24
FL WASTE TIRE/BATTERY FEE .02/DAY
$ 0.38
RENTAL CAR FACILITY CHARGE 4.85/DAY
$ 92.15
SC REC - FL SURCHG RECOV 2.00/DAY
$ 38.00
VLF REC .80/DAY
$ 15.20
SALES TAX (7.0%)
$ 106.59
ADJUSTMENTS
EMERALD CLUB MEMBERS (10.0%)
$ -137.53
ESTIMATED TOTAL
$ 1,629.31


Ik lees dus niet 1,2,3 dat je extra moet betalen. Volgens de voorwaarden :
(1) If Renter returns the vehicle to a location other than the designated return location a vehicle recovery fee, un-scheduled one way fee or drop charge which shall be no more than the greater of: a) $300.00; b) $1.50 per mile between return location and original rental office; or c) Owner’s adjusted daily, weekly or monthly rate applicable on the date of return

Maar ik return hem naar de location wat ik heb afgesproken..
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Op jouw data kost een rondje MIA-MIA $624 voor een midsize met 8572158 (visa canada). Zit een hele hoge fee in jouw tarief vrees ik.

Bij Hertz kost jouw trip MIA-EWR $1164 (groep c)...

National is zich dit jaar flink uit de markt aan het prijzen, of Hertz marktaandeel aan het kopen. Ik heb al 4x bij Hertz goedkoper kunnen boeken.
Zedro
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 sep 2016, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Zedro »

Hallo Allemaal,

Mijn elite status verloopt in februari. Is er een mogelijkheid om je status te hernieuwen? Of kan ik de oude link gebruiker en dan bijvoorbeeld mijn vrouw member maken? Is er ook een nieuwe link btw?

Grtz
Zed
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer