Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Terpies schreef:
25 dec 2021, 16:29
Google is your friend.
Misschien moet je het forum lekker verlaten als je geen fatsoenlijk antwoord kan geven.

Ik dacht dat we hier waren om elkaar te helpen. Maar jij maakt er een sport van om vragen van anderen zo veel mogelijk te ontwijken. Op elke vraag die ik (en anderen) jou stellen ga je altijd ontwijkend antwoorden... :roll:

Als we alles maar via Google moeten opzoeken kan het forum net zo goed gesloten worden, toch?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Je neemt jezelf veel te serieus. :thumbup:
Het bedrijf wat ik linkte met de code bestaat niet meer, vandaar dat de code vrij is om te gebruiken.
Overigens geef ik vrijwel altijd antwoord op vragen, dus ik begrijp niet waar je op doelt.
Sommige mensen lezen niet, zoals ook door anderen al werd opgemerkt….
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote Buttes »

@groennom

Yep, de auto van National afleveren op Paine Field. Ik heb het adres op mijn reservering opgezocht en de National verhuur zit gewoon op een weg buiten het vliegveld. Je komt nog niet eens in de buurt van het vliegveld. De AVIS verhuur zit 1 km verderop op dezelfde weg.

Ik moet nog wel wat dingen uitzoeken;
1) Op mijn reservering van AVIS staat dat ik de shuttle moet gebruiken. Maar ik kan er veel makkelijker komen zonder shuttle.
2) Ik heb de auto van National gehuurd tot 10:00uur. Maar het kantoor van National is pas om 14:00uur open. Raar dat ik wel een inlevertijd kon boeken terwijl het verhuurstation dicht is.
Bully_Leo
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 dec 2021, 17:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Bully_Leo »

Zou je kunnen uitleggen wat dat voor code is: TQ3 Netherlands ??

Deze heeft nl. wel LDW en als je SLI/LIS/EP in je profile aan hebt staan, wordt die bij deze code geselecteerd. Wel apart in rekening gebracht maar dan nog krijg ik een mooie prijs voor bijv. IAH - IAH, 3 weken in juni '22 voor $ 1.425 / € 1.258. Nog een flinke prijs tov van pre-covid maar op dit moment best betaalbaar voor 3 weken.

Helaas krijg ik bij gebruik van deze code ook weer de melding zoals hierboven in cursief. Dus vandaar mijn vraag, bij welke organisatie hoort deze code?

Roland
Wat @Terpies wil aangeven is dat als je dit bedrijf via Google bekijkt, dan zal je zien dat dit een voormalig zakelijk reisbureau is wat al sinds 2007 niet meer bestaat. Desondanks blijft National deze code toestaan en kan je dus ook in alle redelijkheid concluderen dat de controle op deze codes in het geheel niet plaatsvindt. Anders hadden ze die code wel geannuleerd, wetende dat deze "zakenpartner" niet meer bestaat.

En ik herhaal toch nog maar even mijn vraag (en dus niet om een van de andere forumleden op zijn plaats te zetten) of er op dit forum iemand een concreet voorbeeld heeft waarbij er vragen zijn gesteld of bewijsstukken zijn verlangd van iemand die een corporate code gebruikt heeft. Want tot op heden heb ik op twee verschillende fora's uitsluitend aannames gezien van forumleden die waarschuwden om dit niet te doen omdat er wel eens bewijsstukken gevraagd zouden kunnen worden. Ik stel deze vraag met als doel om elkaar te informeren zodat een ieder een juiste afweging/risico-inschatting kan maken. Want uiteindelijk blijft het inderdaad je eigen verantwoordelijkheid om te kiezen voor je portemonnee of voor volledige zekerheid. Want we zijn het er volgens mij wel over eens dat dit een aanzienlijk financieel verschil betekent.
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door georgesken »

@Bully_Leo Als je heel het net afzoekt en zeker de grote fora zoals bv flyertalk zal je zeker wel enkele getuigenissen vinden van mensen die een controle van hun gebruikte code hebben gehad. Dit is echter zeer uitzonderlijk. In het verleden was er bij alamo een beruchte code (voor eigen personeel en een voor personeel uit de reisbranche) die een fenomenale korting gaf. (Als je wat zoekt zal je dit nog wel terugvinden) Hier werd uiteindelijk door het enorme misbruik van de code wel regelmatig op gecontroleerd en uiteindelijk werd de code gestopt. Maar dit is echt uitzonderlijk, vooral omdat de korting soms zo hoog was (bijna gratis autohuur)

Een vriend van mij runt een hertz filiaal hier. Hij zegt zelf dat ze gewoon liever hebben dat klanten bij hun huren met een code die niet voor hun bedoeld is, dan dat ze elders een auto huren. Winst maken ze toch op die huur. Maar dit is idd geen antwoord wat er gebeurd als je een probleem tijdens je huur tegenkomt. Zo lang er geen zaak voor het gerecht komt, zal er weinig gebeuren als je de juiste verzekeringen in je pakket hebt. Indien er wel een rechtszaak is, kan je Wsch potentieel een probleem hebben. Dat risico moet ieder voor zichzelf afwegen.
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
pepilein
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 07 mei 2009, 09:07
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door pepilein »

Terug naar het ervaringen delen. Aangekomen in de vroege kerstavond (24 dec jl) op MCO en daar bomvolle rijen gezien in de emerald isle en de executive isle. Van alles wat stond er. Van cabrio tot minivan van kleine SUV tot grotere. Meegenomen een Infinity QX80. 18000 miles op de teller en apple CarPlay. (vind ik wel fijn). Auto heeft overigens ook zelf navigatie en van alle gemakken en luxe voorzien. Geboekt met flying blue code voor de zomer van 2020 en deze steeds doorgeschoven. Heb in de zomer van 2022 ook nog een reservering staan met deze zelfde code. Wat zou het fijn zijn als deze toch weer eens terug komt. Fijne kerst allemaal en veel plezier als je in de USA bent of nog gaat.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door ONYX666 »

Op Miami op 25 decemberop Miami helaas geen enkele minivan of andere 7 zitter.

Hebben nu een Toyota RAV4 4 dit was de enige waar we de 3 grote koffers , koelbox en overige bagage in konden krijgen en de achterbank vrij konden houden
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

@Bully_Leo Bedankt voor je uitleg aangaande de code. Dat maakt het inderdaad iets makkelijker om wel of niet te besluiten deze code te gebruiken. :thumbup:

@Terpies Zie antwoord van @Bully_Leo. Gewoon zonder omwegen direct antwoord geven op mijn vraag zonder erom heen te draaien. Misschien snap je nu wat ik bedoel met 'vragen ontwijken'??

Back on-topic: Wellicht moet ik maar vast weer voor een fictieve datum een auto huren. De plannen zijn er wel, de datum ligt echter nog niet vast. :wink: Deze code geeft op dit moment wel zo'n beetje de beste prijs. Helaas geen extra boekingen gemaakt met de Flying Blue toen het nog kon. Achteraf spijt van. Maar ja, we waren er ook niet vanuit gegaan dat die code eruit gehaald werd.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@ONYX666 Even langs een ander vliegveld en/of locatie met EC aisle rijden en auto omruilen (evt. Onder het mom van “brandend lampje”).
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door ONYX666 »

Heb ik al zitten denken maar de andere locaties zijn heel klein. En terug naar miami airport is niet makkelijk omdat je dan via return moet en als er dan geen grotere staat zijn we deze kwijt?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Is er geen 'bezoekersparkeerplaats'? Heb ik ook wel eens gedaan bij verhuurders. Eerst even naar binnen lopen om te kijken of er een vervangende auto beschikbaar was. Die vervolgens vastgelegd bij de balie en dan pas de andere auto inleveren.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

ONYX666 schreef:
26 dec 2021, 12:29
Heb ik al zitten denken maar de andere locaties zijn heel klein. En terug naar miami airport is niet makkelijk omdat je dan via return moet en als er dan geen grotere staat zijn we deze kwijt?
In Miami kun je in de parkeergarage voordat je het terrein van een verhuurder oprijdt langs de weg parkeren. Dan kun je er naar toe lopen en dan sleutels pakken van de auto die je wilt en dan je huidige inleveren (na overleg met een greeter; je kunt zeggen dat je liever een andere hebt en/of dat je ontevreden bent. Ik heb wel eens problemen met de sleutel gehad (batterijen leeg) zonder problemen omruilen).
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Coyote schreef:
26 dec 2021, 12:22
Deze code geeft op dit moment wel zo'n beetje de beste prijs.
Ik kom nu alweer terug op mijn eigen woorden...

Code 8573150 geeft enkel LDW, de optie SLI/LIS/EP is niet te selecteren.
Code 8573405 geeft 2100 mijl voor 3 weken 'gratis'. Daarna is het $ 0,30 p/mijl.

Helaas, dan vallen deze beide alweer af. :?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
bennov
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 jun 2012, 10:31
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door bennov »

Eventjes wat geprobeerd en kom o,a. deze tegen, 8574886 is de TQ3 Pro Travel variant (denk ik) van 8573405 - TQ3 Netherlands. Daar geen beperkingen op het aantal mijl (voor zover ik zie), maar lijkt de optie SLI/LIS/EP ook niet beschikbaar (tenzij ik verkeerd kij).

Tis aan een ieder zelf, maar als je wat gaat spelen met de codes komt je genoeg werkende tegen. Daarna vooral uitzoeken waarvan ze precies zijn, welke restricties en of je zelf vind of je deze mag gebruiken. Heb ze zelf tussen de 8573381 en 8573459 eens nagelopen en kom verschillende organisaties tegen (Minolta, SPX, Vitesse, meerdere Honeywell takken, meerdere EADS takken, etc), met flink uiteenlopende kortingen/prijzen.
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

SPX had ik ook gevonden, maar dat is wel bestaand bedrijf, helaas ook degene met de laagste prijs bij gebruik korting.
bennov
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 jun 2012, 10:31
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door bennov »

Terpies schreef:
27 dec 2021, 11:10
SPX had ik ook gevonden, maar dat is wel bestaand bedrijf, helaas ook degene met de laagste prijs bij gebruik korting.
Honeywell heeft ook meerdere codes, die zijn helemaal goedkoop in mijn geval (LV in juli/aug voor 3,5 week. 1367 dollar), nog 400 dollar goedkoper dan via SPX. Merk vooral dat bij veel codes het gebruik van extra verzekeringen lastig is (bv die optie SLI/LIS/EP). Maar ik moet me daar ook meer in inlezen merk ik.
jastsali
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jul 2010, 14:46
Aantal x V.S. bezocht: 75
Locatie: Achterhoek

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door jastsali »

bennov schreef:
27 dec 2021, 10:55
Eventjes wat geprobeerd en kom o,a. deze tegen, 8574886 ........ Daar geen beperkingen op het aantal mijl (voor zover ik zie), maar lijkt de optie SLI/LIS/EP ook niet beschikbaar (tenzij ik verkeerd kij).
SLP wordt vanuit mijn profiel gewoon als extra te betalen optie toegevoegd. Dus dekking is compleet.
Ik kan niet goed vinden of TQ3ProTravel in dezelfde bedrijfsgroep zit als TQ3 Nederland. TQ3 Nederland is jaren geleden opgegaan in BCD-tavel (m.n. voor de zakelijke markt) Heb ik in het verleden heel vaak zakelijk bij geboekt, ook al toen het nog TQ3 was. Wat Terpies zegt dat TQ3 Nederland niet meer bestaat klopt, maar ik zoek nog even verder of TQ3Pro al dan niet nog bestaat. Als dat niet zo is, dan staat mij niets in de weg om deze code te gebruiken.
ribruijn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 12 mei 2014, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door ribruijn »

bennov schreef:
27 dec 2021, 12:10

Honeywell heeft ook meerdere codes, die zijn helemaal goedkoop in mijn geval (LV in juli/aug voor 3,5 week. 1367 dollar), nog 400 dollar goedkoper dan via SPX. Merk vooral dat bij veel codes het gebruik van extra verzekeringen lastig is (bv die optie SLI/LIS/EP). Maar ik moet me daar ook meer in inlezen merk ik.
:offtopic: Nou, ik ben nu al heel blij met je. Ik werk bij Honeywell en de oude code die ik altijd gebruikte werkt niet meer. De nieuwe code die ik automatisch kreeg heeft geen vrije mijlen meer bij een one-way rental (zie mijn post op vorige pagina). Jij daarentegen hebt uit de krochten van het internet nog wat werkende codes gevonden die ik niet eens kende. "ACS". Dat bestaat niet eens meer, ik werk bij de opvolger daarvan. Maar die durf ik dus zeer zeker te gebruiken. Nu dus slechts 780 USD voor 23 dagen one-way rental met executive aisle pick. Met 100 vrije mijlen per dag, en slechts 30 cent per extra gereden mijl. Ga er honderden euro's op vooruit! :thumbup:
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2020
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

@ribruijn En welke heb je nu dan gebruikt als ik vragen mag? Je maakt me nu toch wel erg nieuwsgierig
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door ONYX666 »

Ik had bij het ophalen mijn backup reservering met flying blue code snel verzet. Nu wil ik hem aanpassen en zie ik dat de flying blue code is vervangen door emerald. De prijs is nu nog die van flying blue maar bij opnieuw aanpassen dus niet meer . En hij staat op verkeerde bestemming dus ik heb er niets aan. Na de vakantie maar eens contact opnemen of ze dit nog kunnen corrigeren
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer