Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)t

Bericht door jwensammy »

@harryh bedankt voor je link, geeft nette prijzen van 673 euro voor een standaard Suv voor 18 dagen.
Geeft bij overzicht cdw en EP als verzekeringen. Is de EP hetzelfde als het meer bekende SLI?

In de app en op National.de als ingelogd wordt er bij het zoeken zonder contractcode ok LDW en EP vermeld als verzekeringen.
SLI kan ik als extra aanklikken als ik als gast zoek op National.de kan ik SLI als extra kiezen, maar geen EP. Lijkt erop dat National de termen door elkaar heen gebruikt? Kijk ik in de voorwaarden staat er bij EP 1 miljoen per incident……

For retail rentals only secured with Extended Protection within the cost of the rental (excluding any liability protection or insurance coverage provided under a commercial contract), the following shall apply:

Extended Protection (EP) (Where available): Owner provides Renter or any AAD with third party liability protection in an amount equal to the minimum financial responsibility limits applicable to the vehicle (the Primary Protection). EP also provides additional third party liability protection, through an excess liability policy, with limits of the difference between the Primary Protection and a combined single limit of $1 million per accident for bodily injury and/or property damage to others arising out of the use or operation of the Owner rental vehicle by Renter or an AAD, subject to the terms and conditions of the policy. EP includes UM/UIM coverage for bodily injury and property damage (only where required by law for property damage) in an amount equal to the minimum financial responsibility limits applicable to the Vehicle (the Primary Protection), and additional coverage, through an excess liability policy, with limits for the difference between the statutory minimum underlying limits and $100,000 per accident (for rentals commencing in New York, UM/UIM limits are $100,000 per person/$300,000 per accident;
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)t

Bericht door harryh »

jwensammy schreef:
07 mei 2023, 20:57
@harryh bedankt voor je link, geeft nette prijzen van 673 euro voor een standaard Suv voor 18 dagen.
Geeft bij overzicht cdw en EP als verzekeringen. Is de EP hetzelfde als het meer bekende SLI?
In mijn boekingsbevestiging voor LAS staat dat de EP dekking 1mio is.
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door jwensammy »

Hmmm ,een recente boeking?
Hier alleen vermeld dat LDW en EP included is, geen bedragen vermeld.

Hertz geeft momenteel voor zelfde reis ( C klasse) ca 800 euro pay later tarief tegen National voor 850 dollar voor midsize.
Zal morgen eens een mail sturen voor hopelijk wat opheldering van National.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Yep vorige week geboekt, staat in de bevestiging die je krijgt als je daar bij Alamo boekt.
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)t

Bericht door jwensammy »

jwensammy schreef:
07 mei 2023, 20:57
In de app en op National.de als ingelogd wordt er bij het zoeken zonder contractcode ok LDW en EP vermeld als verzekeringen.
SLI kan ik als extra aanklikken als ik als gast zoek op National.de kan ik SLI als extra kiezen, maar geen EP. Lijkt erop dat National de termen door elkaar heen gebruikt? Kijk ik in de voorwaarden staat er bij EP 1 miljoen per incident……
@harryh hier zit voor ons de onduidelijkheid, heb de vraag nu bij National gesteld.
Zou jammer zijn dat "wij hier" National met zijn fijne emerald executive aisle niet meer boeken omdat er verwarring is over SLI en EP en de verschillen in dekking.

heb zojuist voor de zekerheid ook bij Hertz geboekt in Orlando.
18 dagen C klasse met 15% FB Amex gold korting voor 815 dollar (pay later tarief) hopelijk krijg ik status match naar PC op tijd rond.
Berry
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Berry »

SLI en EP zijn twee verschillende producten met verschillende dekkingen.
Welke je kan kiezen/ er bij krijgt hangt af van via welke site je boekt en welke code je gebruikt.
EP is dacht ik vooral voor de Europese markt bedoelt (vandaar dat je deze krijgt bij .co.uk en .fr). SLI vooral als aanvulling bedoelt voor de Amerikaanse huurder, naast hun eigen reeds bestaande verzekeringen, zo heb ik het in ieder geval altijd begrepen.

Aanvulling: bij .de krijg je wel SLI ipv EP aangeboden ipv bij .co.uk en .fr. Die kan ik dan niet goed plaatsen...
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Hinko »

juiste samenvatting Berry!
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door jwensammy »

@Berry bedankt voor je uitleg.
Het hier eerder vermelde SLI aanklikken op .de geeft dus andere verzekering dan in de app.
Wacht nog op antwoord van National mbt de dekking onder EP.
Kan helaas m’n oude boekingen niet meer terug vinden bij national om te kijken hoe dit eerder in t systeem stond.
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door jwensammy »

Inmiddels een reactie ontvangen op de vraag of EP en SLI overeenkomen en door elkaar gebruikt worden.
Voorzichtig dus met corporate codes en oneigenlijk gebruik van membership upgrades.
Als ik t goed begrijp varieert de dekkking tussen de minimum dekking geeist door de staat waarin gehuurd wordt tot max 1 miljoen dollar.

“Thank you for choosing National for your car rental needs! My name is Leah. I will be happy to help you today.
Our Extended Protection is only offered with select corporate or membership contracts. This would be why all renter do not have access to EP. The details of our EP are below:

Extended protection (EP) provides you with minimum financial responsibility limits (at no charge to you) as outlined in the applicable motor vehicle financial responsibility laws of the state where the vehicle is operated AND excess insurance provided by the insurance policy. This supplies you and any authorized drivers with third-party liability protection with a combined single limit per accident equal to the difference between the minimum financial responsibility limits referenced above and $1,000,000 Combined Single Limit per accident.”
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Hinko »

Het gekke is dat ook verschilt op je welke site zit.
Geen EP, wel SLI handmatig te kiezen. met code 5005946 op www.nationalcar.de
Wel EP, automatisch, met code 5005946 op www.nationalcar.ie (of .es/.it/.co.uk./.fr)
locatie is gelijk, in dit geval Las Vegas.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2010
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

@Hinko 5005946 werkt bij mij echt niet. Verschillende locaties geprobeerd. Krijg het alleen voor elkaar op de .de site
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1324
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door ONYX666 »

volgens mij doet hij het ook alleen op de .de site
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Hinko »

ik kreeg geen foutmelding op die andere sites vandaar dat ik dacht dat die code ook werkte.
Maar je ziet inderdaad nergens NATIONAL INT'L POINT OF SALE staan. :thumbup:
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2010
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Ik heb nog een reward day staan maar kan deze met geen mogelijkheid inzetten. Niet voor 3 weken, niet voor een paar dagen, contractcode aan en uit maakt geen verschil. Hebben meerdere hier last van? National zegt via social media: Bellen... maar daar heb ik geen trek in
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door frouke »

Hoi, moet ik als Emerald Club Member iets van een lidkaart of bewijs tonen wanneer ik onze huurauto ga afhalen? Wordt dit gecontroleerd of kan ik de auto zo gaan afhalen. Ik snap helemaal niks van het systeem maar heb mij wel volledig opgewerkt volgens jullie richtlijnen en ben bang dat ze vragen gaan stellen waarop ik niet ga kunnen antwoorden i.v.m. het membership :? :wink: In mijn bevestiging van de reservatie staat dat we de auto gewoon rechtstreeks kunnen gaan afhalen in het autogedeelte. Dus dit betekend gewoon instappen en wegrijden dan? De vorige 3 reizen zijn we iedere keer langs een balie gepasseerd dus dit is nieuw voor mij en is niet mijn ding... :lol:

Frouke
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

@frouke de antwoorden staan in de openingspost viewtopic.php?p=1012586#p1012586
Meteen naar de garage om de auto te kiezen.

Ga naar de rij waarvoor je gereserveerd hebt:
Emerald Aisle (EA): Altijd minimaal een midsize.
Emerald Executive (ES): Een meer exclusieve rij. Minimaal een Fullsize
Emerald reserve (ER): Keuze uit een specifieke rij, bijvoorbeeld Standaard SUV. Hier kun je dus uit kiezen als je een specifieke reservering hebt.

Je kiest een auto, rijdt met de auto naar het uitrijhokje. Je geeft je rijbewijs, je Emerald pasje en je credit card. 1 minuut later rij je weg.
Je gaat dus niet naar de balie maar meteen naar de garage.
Ik heb nog nooit mijn Emerald pasje hoeven laten zien, heb er intussen 30+ een auto opgehaald. Rijbewijs en CC zijn voldoende en dan zien ze dat je EC lid bent in je reservering.
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door frouke »

@harryh Ok, dankjewel :thumbup:

Groetjes, Frouke
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door jwensammy »

dejong89 schreef:
11 mei 2023, 14:17
@Hinko 5005946 werkt bij mij echt niet. Verschillende locaties geprobeerd. Krijg het alleen voor elkaar op de .de site
Via de app werkt de code wel, helaas blijft de prijs gelijk aan een reservering zonder codes.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2010
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Werkt alleen op National.DE
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
TommyGun
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 20 aug 2019, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door TommyGun »

Gisteren de auto (Full size SUV) opgehaald bij National (SEA), heerlijk hoe eenvoudig en snel het daar gaat.

Bewust de gewenste klasse gekozen bij het boeken ipv gebruik te maken van EE. Er moest ook gebeld worden voor een full size dus volgens mij stond er niet veel meer in de isle (wel mid size en ander exotisch spul). Men kwam eerst met een Nissan aan, uiteraard afgewezen ;) en vervolgens een Chevy Tahoe meegekregen.

Auto van 2021, nagenoeg full option maar geen parkeersensoren aan de voorkant... Daar stond ik wel even van te kijken, maar goed.

Veel kleine schades ook, krassen en deukjes, kapotte buitenspiegel (behuizing)... Ik heb ze op enkele dingen gewezen bij de overdracht maar het was allemaal geen probleem. Hopelijk denken ze daar bij het inleveren ook zo over. Immers heb je niks op papier...

Prima auto verder, maar volgende keer weer een Ford denk ik :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer