Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Goeie vraag, ik heb dit nooit getest omdat ik altijd met een van de codes boek die al incl verzekeringen zijn. Als je inlogt is het uit je profiel bekend uiteraard. Zonder in te loggen vermoed ik dat National je browser-, mobiele app- of internet provider data gebruikt (ip adres) om het land te bepalen. Je kunt dat verder niet aangeven.
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Voor zover ik kan zien zit het verschil in de landen site. Als je op .de boekt als gast (ik gebruik incognito browser, wel cookies geaccepteerd) dan wordt standaard LDW toegevoegd, als je via de .com site gaat moet je dit zelf optioneel toevoegen.

Als je je registreert als EC lid moet je je land en rijbewijsnummer ingeven om je te kunnen aanmelden, dus dan krijg je daarna als je inlogt altijd de tarieven te zien met de in de US noodzakelijke opties aangevinkt (en voor mensen uit Europa, gratis verzekering LDW/SLI zonder eigen risico).
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Dat laatste gebeurt bij mij dus niet. Of ik nu wel of niet ingelogd ben, er worden geen noodzakelijke verzekeringen meegenomen. Ook niet via de .de-site. LDW wordt wél meegenomen als ik niet ben ingelogd op de .de-site. En dat is wel weer te verklaren omdat je via Europa boekt.

Heeft het er misschien mee te maken dat ik (volgens de instructies in de openingspost van dit topic), alle verzekeringen 'gedeclined' heb als standaard optie?

Niet dat ik zo snel zonder een kortingscode zou boeken maar vroeg het mij af waarom dit zo is. Bij het aanmelden heb ik netjes mijn rijbewijsnummer opgegeven en aangegeven dat ik uit Nederland kom.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Heeft het er misschien mee te maken dat ik (volgens de instructies in de openingspost van dit topic), alle verzekeringen 'gedeclined' heb als standaard optie?
Dat dus. In je Profiel -> Rental Preferences kun je dit aangeven voor de US:
3CDB5405-A355-4938-8925-F8B7087C039E.jpeg
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Precies, dat vermoedde ik al.

Zou dan eventueel nog aangepast kunnen worden in de openingspost.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Stan.Gobien »

Die instructies waren in het verleden zo omdat je anders mogelijks extra LDW/SLI aangerekend werd zelfs als de codes dat al voorzien hadden. Wellicht is dat ondertussen achterhaald.
Jebus4life
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 apr 2019, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Jebus4life »

Ik ben hier een poging aan het wagen, maar ik loop vast.

Volgende stappen verlopen perfect:

-Maak een Emerald club account aan op http://www.nationalcar.com (als je deze nog niet hebt).
-Installeer de National Car Rental app.
-Log in met je account op de App.
-Start een boeking voor jou gewenste periode.
-Verwijder de voorgestelde contract ID.
-Vul een contract id en coupon code in, zie lijst hierboven.
-National biedt als eerste keus een full-size auto aan (mid-size is dezelfde prijs), met keuze uit de Emerald Aisle.
-Kies in het volgende scherm wel of geen opties.

Alright, ik geef mijn locatie/data in + account ID & coupon code. Alles werkt mooi. Ik kies voor het type auto dat ik wil (ik neem niet de Emerald Aisle, denk niet dat dat zou mogen uitmaken, maar ik geef het even aan). Ik bevestig en neem geen extra opties maar dan:

-Als je op het laatste scherm zit (Review & Reserve) ga je terug en haal je het Contract ID weg.
-Doorloop weer de stappen (tot Review & Reserve)!
-Als het goed is blijft de prijs nu staan, inclusief verzekeringen, maar wordt nu het standaard Emerald Club Members contract toegepast.
-Bevestig!

Hier loopt het fout voor mij, zowel op de app als op de site. Als ik terugga en ik verwijder het account ID & coupon, dan "refresht" hij de search van auto's naar de normale prijzen. Ik zie niet direct wat ik foutdoe.

- Op de site heb ik geprobeerd om bovenaan een "modify" van location/data te doen. En om linksboven terug naar stap 1 te gaan. Daar verwijder ik dan simpelweg de account ID & coupon en klik opnieuw op "Next".

-Alternatief heb ik een poging gedaan om de account ID & Coupon te verwijderen, maar niet op "Next" te klikken; maar rechtstreeks terug te gaan naar "Review & Reserve", maar als ik dat doe blijft het account staan (logisch ook want ik heb de wijziging niet opgeslagen).

-Op de site zie je dan ook linksonder je "Account name" zien staan. Ook als ik hem daar weghaalt dan gaat de prijs met een factor 4 omhoog

In de app heb ik de vergelijkbare stappen gedaan als hierboven beschreven, maar dan natuurlijk in de structuur van de app

Gezien het voor de rest wel lukt zal ik ongetwijfeld iets over het hoofd zien. Maar misschien kan iemand me verlichten over waar ik in waar ik in de fout ga?
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Die het nu eens zoals ik het zeg…de visa Canada code werkt niet meer.
Jebus4life
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 apr 2019, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Jebus4life »

Terpies schreef:
11 jun 2021, 00:19
Die het nu eens zoals ik het zeg…de visa Canada code werkt niet meer.
Ik heb wel degelijk een EC aangemaakt en bij de reservatie de codes 8572154 & ND2218DDR gebruikt. Dit gedeelte lukt perfect.
Dus de prijzen die ik zie zijn zoals verwacht. Het is specifiek het verwijderen op het einde dat niet werkt.
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 138
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Kevin77 »

Je moet de codes ook niet weghalen.
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Misschien moet @Mrvanilla de eerste post even aanpassen...het stuk over de visa canada code en het weghalen is niet meer van toepassing.
Ook de link om Executive elite te worden werkt niet meer.
Ik wil met alle liefde het juiste stuk even schrijven :thumbup:
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Voorgestelde wijzigingen:

Welllicht wil er iemand nog iets aanvullen :)
NB. bij mij werkt op dit moment de Flying Blue code niet, maar dat kan tijdelijk zijn (heb verschillende data en locaties geprobeerd!

Contract codes

De Standaard Emerald Club codes die actief zijn zijn op dit moment:
8572130 (Flying Blue lid) (wel even aanmelden voor FB programma!)
BNL - Gruppo BNP Paribas = 8572154 (let op: eigen risico!)
FMI - Federazione Motociclista Italiana = 8572140 (let op: eigen risico!)

Bovendien check eens de prijs als je bij je contractcode geen code invult. Let goed op dat je de juiste verzekeringen krijgt.

Je kunt in je profiel onder Rental Preferences deze opties voor de US in je profiel vastleggen: Loss Damage Waiver (LDW) en Supplemental Liability Protection (SLP).

Ook kun je dit aanvinken bij het reserveren als je het niet hebt vastgelegd in je profiel, alleen heet SLI hier ineens Extended Protection.
Als je SLI en LDW wel hebt vastgelegd in je profiel staan deze twee opties standaard aangevinkt.Let op: Geef wel aan dat je uit een Europees land komt (in je profiel kun je je rijbewijsnummer en land opslaan)

Hieronder een stappenplan geschreven door een behulpzaam lid over het maken van een boeking:

Maak een Emerald club account aan op http://www.nationalcar.com (als je deze nog niet hebt).
Upgrade jezelf naar Executive (Elite) status indien mogelijk.
Installeer de National Car Rental app of ga naar http://www.nationalcar.com (check ook de verschillende landen sites: .co.uk/.de/.ie/.fr/.es om te kijken of dat nog invloed heeft op de prijs).
Log in met je account.
Start een boeking voor jou gewenste periode.
Verwijder de voorgestelde contract ID.
Vul een contract id en coupon code in, zie lijst hierboven.
Of voorbeeld: 8572130 (FB) + coupon ND2218DDR (BIG 10 UNIVERSITIES: 215 dollar korting bij minimaal 4 dagen huur in USA of Canada).

Het loont om te experimenteren met of zonder verschillende contract ID's en coupon codes. Maar enkel met hier vermelde contract ID's.
National biedt als eerste keus een full-size auto aan (mid-size is dezelfde prijs), met keuze uit de Emerald Aisle.

Kies in het volgende scherm wel of geen opties.
Bevestig!
Please proceed to the Executive (Elite) area (Full-size or larger). Bypass the rental counter -> Choose ANY car in the Aisle -> The keys are in the car - just go!
Laatst gewijzigd door Gast op 11 jun 2021, 23:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Jebus4life
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 apr 2019, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Jebus4life »

Terpies schreef:
11 jun 2021, 10:20
Misschien moet @Mrvanilla de eerste post even aanpassen...het stuk over de visa canada code en het weghalen is niet meer van toepassing.
Ook de link om Executive elite te worden werkt niet meer.
Ik wil met alle liefde het juiste stuk even schrijven :thumbup:

Alright, bedankt. Dan zal het wel lukken ja :clap: :wink:
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Pascal »

Uit de terms of use van National:
COUPONS
National provides specific discount coupons from time to time for the exclusive use of employees or members of specific entities with which National has a contractual relationship. These entity-specific coupons and the proprietary codes affixed on them are our proprietary property and may only be used by the employees or members of the specific entities for which the coupons apply. UNAUTHORIZED USE OR DUPLICATION OF ANY OF OUR ENTITY-SPECIFIC DISCOUNT COUPONS IS STRICTLY PROHIBITED.
Plus een artikel over oneigenlijk gebruik van corporate codes van een paar jaar terug:

https://thegate.boardingarea.com/unauth ... king-down/

Ik wil ook liever niet te veel betalen maar ongewild (door bvb een ongeval zelfs buiten uw eigen fout om) in een situatie terechtkomen waar verzekeraars nare vragen beginnen stellen is me die paar honderd $ niet waard.

Zomaar wat codes invullen van iets waar men geen recht op heeft of de codes doorspelen lijkt mij buiten de lijntjes te kleuren van regel 6a van de forumregels.

Indien het je eigen codes zijn via werk, vereniging of wat dan ook, natuurlijk gebruik ze. Indien niet… iets met blaren en gat enzo :sadcry:
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Voor wat betreft Contract codes (waar jij waarschijnlijk op doelt) moet je inderdaad niet een corporate code gebruiken (zoals ook bij Hertz corporate codes in gebruik zijn, waarbij de desbetreffende company een collectieve verzekering heeft afgesloten, en waarbij je bij gebruik, in het geval van een probleem WEL aansprakelijk gesteld gegast worden: je bent dan dus niet verzekerd.

Contract Codes zijn voor eigen risico, er zijn genoeg mensen die voor de veilige Flying Blue code kiezen. Dus goede toevoeging :thumbup:
Ik zal mijn post aanvullen.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5756
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Wat mij opvalt is dat het starten van een semi discussie over "corporate " contractcodes hier nooit in gang wordt gezet door mensen die weten waar ze het over hebben...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5756
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Terpies schreef:
11 jun 2021, 23:18
Overigens is FMI code als ANWB (AAA) lid wel te gebruiken…FMI is de Italiaanse ANWB. :thumbup:
En heeft daarnaast ook helemaal niets uit te staan met een corporate code.
Tis een publicitaire code.
Oh ja BTW ; voor hen met een angstige insteek; bij gebruik van 8572130 wordt bij het afhalen van uw huurauto niet om uw Flying Blue pasje gevraagd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5756
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

bedeve schreef:
06 jun 2021, 14:23

Wanneer je geen Amexcard hebt maar wel een jaar gratis de FB Gold Card wilt hebben stuur mij dan een PB .
Dan stuur ik je een link voor je jaar gratis aanvrage. MOD: (waarbij de Bedeve ook een bepaalde bonus ontvangt)
amexbonus.png
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Jebus4life
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 apr 2019, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Jebus4life »

Pascal schreef:
11 jun 2021, 23:08
Uit de terms of use van National:
COUPONS
National provides specific discount coupons from time to time for the exclusive use of employees or members of specific entities with which National has a contractual relationship. These entity-specific coupons and the proprietary codes affixed on them are our proprietary property and may only be used by the employees or members of the specific entities for which the coupons apply. UNAUTHORIZED USE OR DUPLICATION OF ANY OF OUR ENTITY-SPECIFIC DISCOUNT COUPONS IS STRICTLY PROHIBITED.
Plus een artikel over oneigenlijk gebruik van corporate codes van een paar jaar terug:

https://thegate.boardingarea.com/unauth ... king-down/

Ik wil ook liever niet te veel betalen maar ongewild (door bvb een ongeval zelfs buiten uw eigen fout om) in een situatie terechtkomen waar verzekeraars nare vragen beginnen stellen is me die paar honderd $ niet waard.

Zomaar wat codes invullen van iets waar men geen recht op heeft of de codes doorspelen lijkt mij buiten de lijntjes te kleuren van regel 6a van de forumregels.

Indien het je eigen codes zijn via werk, vereniging of wat dan ook, natuurlijk gebruik ze. Indien niet… iets met blaren en gat enzo :sadcry:
Terpies schreef:
11 jun 2021, 23:17
Voor wat betreft Contract codes (waar jij waarschijnlijk op doelt) moet je inderdaad niet een corporate code gebruiken (zoals ook bij Hertz corporate codes in gebruik zijn, waarbij de desbetreffende company een collectieve verzekering heeft afgesloten, en waarbij je bij gebruik, in het geval van een probleem WEL aansprakelijk gesteld gegast worden: je bent dan dus niet verzekerd.

Contract Codes zijn voor eigen risico, er zijn genoeg mensen die voor de veilige Flying Blue code kiezen. Dus goede toevoeging :thumbup:
Ik zal mijn post aanvullen.


Hier zit ik dus ook mee. Daarom dat ik de "originele" manier aan het proberen was (contract ID invullen en terug verwijderen: dit zou ik zien als een fout in het systeem, waardoor je eigenlijk geen risico loopt (de code is nergens meer zichtbaar maar je krijgt de korting wel). Boeken met de code van een bedrijf is een risico wat ik inderdaad niet zou nemen.

Dan: Een promotiecode zoals Flying Blue lijkt me absoluut geen issue mee (ik ben bovendien FB member en heb behoorlijk wat miles bij hen). Enige wat ik niet kan plaatsen is de promotie/loyaltycode ivm Flying Blue. National is geen partner van Flying Blue (meer?). Dus ik snap niet goed waar de code precies vandaan komt (ik vind het ook niet op 1-2-3 online). Dus ik snap niet goed of of dit nog iets "oud" is wat National niet uitgeschakeld heeft, of er iets anders speelt (zie hier trouwens de rental cars partners van FB: https://www.flyingblue.com/nl/partners/car-rental )
*National is eigendom van Enterprise Holding (waaronder ook Alamo & Enterprise horen; dus er is dus wel een link. Want Enterprise is dus wel een partner-.

(Ik wil hier de uitleg niet onderuit halen, want hij is top. Nogmaals bedankt [mention]Terpies[/mention] voor alle info. Ik probeer gewoon even zoveel mogelijk info te vergaren, ook voor andere mensen die A) oftewel nieuw zijn; of B) diegenen die, in het geval van een probleem, zeker niet in de problemen willen geraken.

***EDIT***
Ik heb overigens geboekt met de Flying Blue code ;) Normaals bedankt Terpies, het scheelt me een smak geld!
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

bedeve schreef:
13 jun 2021, 13:42
. MOD: (waarbij de Bedeve ook een bepaalde bonus ontvangt)
De censuur politie is ook weer selectief aan het modden zie ik. En als je er een opmerking over maakt wordt je post gewoon aangepast en verwijderd. Some are more equal than others.
Diverse Posts worden gewoon aangepast en verwijderd zonder opgaaf van redenen… waar slaat dit op?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer