Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Succes @Matan ik zou zoals gezegd gelijk alle twee/drie boekingen maken: EC aisle pick, midsize SUV en Standard SUV.

Als er echt niks in aisles en midsize staat kun je dan alsnog voor een standard SUV gaan. Voor die $50 extra zou ik altijd liever een standard ipv midsize SUV nemen: niet alleen is de extra binnenruimte mooi meegenomen, maar een standard heeft meestal ook een lekkerdere motor :)

Probeer via de greeter op EC aisle pick een Ford Explorer mee te krijgen (en als ze die niet hebben een GMC Acadia). Ons is dat vorig jaar op Miami ook gelukt :) (al stonden er toen ook 2 mustang convertibles in de aisle....dat was wel ff lastig om te laten staan....)
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

georgesken schreef:
16 mar 2019, 12:06
Zijn er momenteel nog werkende links om meteen emerald executive (elite) te worden via MasterCard,Americ expr,...?

Er is op jou gerekend ...

https://legacy.nationalcar.com/en_US/ca ... cale=en_US
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Coyote schreef:
12 apr 2019, 13:50
Terpies schreef:
12 apr 2019, 13:41
Ik zou veilig kiezen bij boeking, dat wil zeggen dat ik als ik jou was je ophaaltijd om 15.30 zet en je inlever tijdstip op 15.00 uur.
Waarom? Ik zet ophaal- en inlevertijd altijd op dezelfde tijd. Kwestie van op tijd inleveren op de laatste dag. En ja, ik houd er rekening mee dat ik 'm eerder moet inleveren als ik 'm eerder ophaal dan de afgesproken tijd. Maar dat alles valt wel in te plannen. Zie niet in waarom je inlevertijd anders zou moeten opgeven dan ophaaltijd.
Zoals je kunt lezen heb ik het over de boeking, niet over de daadwerkelijke ophaal-/inlever tijd als je ter plekke bent.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Terpies schreef:
12 apr 2019, 14:47
Probeer via de greeter op EC aisle pick een Ford Explorer mee te krijgen
En als die greeter jou blij maakt ;geef hem/haar dan in ieder geval $ 10 .- als blijk van erkentelijkheid
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@bedeve uiteraard dat staat buiten kijf :)
Gebruikersavatar
Matan
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 08 dec 2011, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Matan »

@Terpies Zou je in de Executive aisle ook al niet iets leuks vinden? Mijn reservatie nu is 328$. Midsize SUV is 368$ en standard SUV is 423$.
En dan best gewoon in de app je niet-gebruikte reservatie dan annuleren eens je gekozen hebt wat je gaat doen?
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@Matan ik denk vast wel dat je in de aisles wat leuks vindt, maar als je zekerheid wilt zou ik alsnog een midsize/Standard SUV als backup boeking doen, dan weet je altijd zeker dat je de auto hebt die je wilt. ja je kunt ter plekke altijd nog kijken welke reservering je gebruikt.

Je maakt vooraf geen kosten met je backup boeking, en omdat deze toch automatisch vervalt is het handig om te hebben voor het geval beide aisles echt geen leuke auto hebben en je geen auto via de greeter kunt regelen.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Ik kreeg woensdag een melding van een leeglopende linker voorband in onze GMC Acadia. Lucht erbij maar zag m weer langzaam leeglopen. Gelukkig was ik 45min van MCO. Even National roadside assistance gebeld, vervelend meneer, staat u veilig, moeten we iemand sturen? Ik heb toen voorgesteld om te proberen naar MCO te rijden om de auto om te ruilen. Dat is net gelukt. Er stond weer van alles in de Executive Aisle maar weer geen Explorer. Dus s even verder gekeken, stond er een zelfde GMC Acadia met maar 1300mijl op de teller, rook nog nieuw. Niet meer getwijfeld ;)
Laatst gewijzigd door harryh op 14 apr 2019, 03:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Mooi verhaal @harryh , Was dit je eerste ervaring met National roadside assistance ? Veel plezier verder. I kijk uit naar je verdere beschrijving van die Arcadia. Heb ik als fundamentalistische Explorer adept nog geen ervaring mee.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@harryh vervelend, maar weer opgelost...ook geen ervaring maar wel afgelopen jaar met een langzaam leeglopende achterband van een Explorer (misschien toch iets teveel gas gegeven voor het Operatie Stofwolk filmpje op de Loop Road. Was gelukkig aan het eind van onze trip dus af en toe wat lucht erbij gedaan.

Op Miami Airport bij inleveren toch even gemeld dat ze er even naar moesten kijken. Bij finale afrekening bleek er nog een additionele $50 dollar afgetrokken te zijn van de totaalprijs vanwege deze situatie. Was niet nodig want ik meldde het alleen maar voor de volgende verhuur, maar wel goede service van National. :thumbup:

PS. Als ik straks echt geen Explorer kan krijgen staat de GMC Acadia zeker op mijn shortlist... :clap:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

@bedeve bevalt prima, lekkere lichte besturing, deze SLT heeft een 3,6l V6 motor, navigatie, bluetooth, wifi hotspot, OnStar, 3e rij neerklapbaar, leer, bandenspanning indicatie (😁) etc. Verbruik vind ik aan de hoge kant met ca 30 mpg. Lekker ruim. Eigenlijk behoorlijk vergelijkbaar met een Explorer.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Terpies schreef:
12 apr 2019, 15:21
Zoals je kunt lezen heb ik het over de boeking, niet over de daadwerkelijke ophaal-/inlever tijd als je ter plekke bent.
Maar juist bij de boeking kies je voor periodes van 24 u. Dan is het echt niet nodig de terugbrengtijd een half uur eerder te zetten.

In de praktijk zal het nooit een probleem zijn binnen een tijd van 24 u te blijven. Een van de redenen dat ik auto in het westen vaak avond van te voren al inlever omdat je meestal ook eind van de middag/avond daar aankomt en meestal in de ochtend weer vertrekt.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1298
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door ONYX666 »

harryh schreef:
12 apr 2019, 17:43
@ bedeve bevalt prima, lekkere lichte besturing, deze SLT heeft een 3,6l V6 motor, navigatie, bluetooth, wifi hotspot, OnStar, 3e rij neerklapbaar, leer, bandenspanning indicatie (😁) etc. Verbruik vind ik aan de hoge kant met ca 30 mpg. Lekker ruim. Eigenlijk behoorlijk vergelijkbaar met een Explorer.
30 mpg is toch juist heel goed. Gemiddeld voor deze autos is 20 mpg.
30 mpg is volgens mij 1 op 13 dus voor zo'n grote auto best goed toch
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Inderdaad, is 1:12,5 dus valt eigenlijk nog mee ;). De tank is snel leeg maar da's meer dat we veel rijden haha.
Oilsjt
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 dec 2018, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Oilsjt »

Ik heb een wagen gehuurd bij National (ophalen Las Vegas, terugbrengen SF) en wou voor de zekerheid toch even checken of ik het goed gedaan heb.
Eerst heb ik een midsize geboekt zodat ik kan kiezen uit de EA (wil graag minimum midsize SUV) en vervolgens een backup bij National voor een Standard SUV.
Ben ik dan zeker dat, wanneer er in de EA geen midsize SUV staat, ik wel een Standard SUV heb via mijn backup boeking?

Ik heb reeds een boeking voor een Standard SUV bij Hertz, maar nu blijkt die bij National toch zo'n 50 dollar goedkoper.
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Ja als je die reservering voor je Standard SUV gebruikt mag je een Standard SUV meenemen. you always get what you pay for.
Maar voor hetzelfde geld staat er een leuke Standard SUV in de Executive Aisle, dan gebruik je je Aisle reservering.
Oilsjt
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 dec 2018, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Oilsjt »

En hou ik dan mijn Hertz reservatie als backup (van de backup :D ) of ben ik bij National zeker van een goede wagen op die manier?
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@Oilsjt Het prijsverchil begrijp ik niet. Met welke CDP heb je bij Hertz geboekt ?
Reken eens door met CDP 633306
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Oilsjt
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 dec 2018, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Oilsjt »

Dan zit ik inderdaad 40 Euro onder de prijs van National, maar ik heb geen AMEX. Ik krijg wel een korting omdat ik met Mastercard betaal.
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 299
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door habbekuk »

Een vriend van mij is nu in Florida en heeft mijn transponder mee.

Bij het ophalen van de auto in de executive lane en oprijden naar de uitrit.
kreeg hij daar te horen dat er al een (zwart) kastje in de auto aanwezig is
voor de toll.

Is dit toll by plate waar je max. $ 20,- voor betaald + de toll kosten zonder korting
die je bij je eigen transponder wel krijgt?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer