Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

dizzymisslizzy1983 schreef:
04 okt 2019, 07:54
En toch zijn een hoop van ons nog onbekend hierin en kunnen het antwoord niet altijd makkelijk in de duizenden posts op dit forum terug vinden.

De tijd die het kostte om de sneer te typen had je ook kunnen gebruiken om gewoon antwoord te geven.

De houding van de meer door gewinterde garde richting newbies is soms echt vreselijk onaardig en uit de hoogte.
Goed dat je na 11 dagen nog wil reageren. De vraag over verzekeringen komt bijna dagelijks voor en staat zeer uitvoering in de openingspost beschreven van het centrale autohuurtopic: viewtopic.php?f=30&t=72702
Verzekeringen
Twee “verzekeringen” zijn belangrijk. Schadeverzekering en aansprakelijkheidsverzekering.
De schadeverzekering, vaak genoemd als CDW / LDW dekt schade aan of diefstal van de huurauto. Je hebt geen eigen risico voor de autohuur in de V.S. Extra verzekering om het eigen risico te verlagen, zoals door sommige websites soms aangeboden, is NIET nodig!

De aansprakelijkheidsverzekering, vaak genoemd als SLI of LI heeft een dekking tot 1 miljoen dollar. Voor normale vakantiegangers is dit voldoende.

Deze twee verzekeringen zitten er standaard bij als je boekt bij een Europese broker, of bij de verhuurder zelf mits je aangeeft dat je uit een Europees land komt. Controleer het voor de zekerheid in de details voor je de reservering bevestigt.

Optionele verzekeringen
Ter plaatste kun je twee extra verzekeringen afsluiten: Road Assistance en een persoons- en bezittingenverzekering.

Road Assistance is handig voor het vervangen van lekke banden, indien je vergeten bent om te tanken of je de sleutels in de auto laat zitten.
Ben je ANWB / Touring lid dan heb je recht op 90 dagen Basic Road Assistance via AAA (Amerikaanse wegenwacht, vooraf even informatie opvragen).

Een persoons- en bezittingenverzekering (inzittende en bagageverzekering), meestal genoemd als Personal Accident Insurance / Personal Effects Coverage. Indien je een goede reisverzekering incl. medische kosten in USA hebt is deze overbodig
Afbeelding
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Mies2301 »

Nog een vraagje van mijn kant.
De truc met de contractcode (invullen tot review dan terug naar beginscherm en verder gaan) werkt bij mij niet op mijn iPhone, maar ook niet in mijn browser (explorer) op de laptop.

Welke contractcodes gebruiken jullie nu, waar de verzekeringen wel zijn bij inbegrepen en die je ook kan gebruiken en dan ook nog een voordelig tarief geven?

Of doe ik simpelweg iets verkeerd met het heen en weer gaan met de contractcodes?
Ellis71
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 aug 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Ellis71 »

@Mies2301 , als je terug gaat naar het eerste scherm haal je dan ook de ingevoerde code weg, want dat moet namelijk wel.
Die word dan automatisch vervangen door een standaard code.
Dus terug naar beginscherm ( in de app) code visa canada code weg halen en dan weer de stappen doorlopen zoals je daarvoor ook heb gedaan.
Dan zou het moeten werken.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Stan.Gobien »

Het lijkt niet meer te werken in de App bij mij (Android).
Na het weghalen van de code, zie je op de volgende stap (autokeuze) nog de lage prijs, maar eens je bij review komt is die prijs hoger geworden.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1297
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door ONYX666 »

Bij mij lukt het nog wel op android
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Ing »

Bij mij lukt het ook nog op Android. Zojuist voor 15 augustus - 8 september in Seattle voor 918 dollar een Midsize gehuurd. Ben Emerald Executive, dus dan kan ik hopelijk een mooie uit de rij uitzoeken. Maar, is nog ver weg, dus ik blijf verder shoppen..

Daarnaast voor 11 april - 25 april op LAX voor 500 dollar een Midsize gehuurd.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Mies2301 »

Ellis71 schreef:
08 okt 2019, 17:51
@Mies2301 , als je terug gaat naar het eerste scherm haal je dan ook de ingevoerde code weg, want dat moet namelijk wel.
Die word dan automatisch vervangen door een standaard code.
Dus terug naar beginscherm ( in de app) code visa canada code weg halen en dan weer de stappen doorlopen zoals je daarvoor ook heb gedaan.
Dan zou het moeten werken.
Yes, ik haal hem weg, maar wanneer ik daarna weer op volgende klik, berekend hij nieuwe prijzen en zitten de verzekeringen er niet meer bij.

Is het jullie ook wel eens gelukt via de browser of?
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1297
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door ONYX666 »

als je daarna toch doorgaat zit als het goed is bij eindscherm alles er weer bij en juiste prijs (laatste scherm voordat je bevestigd)
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Stan.Gobien »

Om terug te keren in de App, gebruik je dan het potloodje dat je direct naar stap 1 brengt, of gebruik je het terug pijltje dat je stap voor stap terug brengt?
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1297
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door ONYX666 »

Potloodje gebruik ik
Gebruikersavatar
Re1gnman
Amerikakenner
Berichten: 425
Lid geworden op: 08 jun 2013, 16:30
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Re1gnman »

Allemaal,

Weer terug uit het zonnige Orlando, even een uiteenzetting van hoe het uiteindelijk is afgelopen.
Leek me wel zo fair, nadat iedereen zo behulpzaam is geweest in het beantwoorden van alle vragen.

Na lange reis, en inderdaad, zoals voorspeld, verveelde vrouw naast de grootste Nissan Armada in de
National Executive aisle....."deze is toch veel te groot? die daar kan van mij ook wel..." wijzend naar een
of andere mid size hatchback?! Stonden paar Nissan Armada's, Ford F150, Camaro, full en mid size auto's.

Ik toch nog even naar Hertz gelopen, om te kijken wat daar in PC stond. GMC Acadia, Ford Expedition, Nissan
Armada...ook aardig wat 'dikke' auto's, plus heel veel mid size en full size hatchbacks.

Toch maar weer naar moeders de vrouw, die er wel klaar mee was. Uiteindelijk de Full Size SUV Armada met 6800 miles op de klok gepakt, met de vele extra's aan boord. Adaptive cruise controle, camera, navi, keyless entry, enz

Ingestapt, op naar exit booth alwaar een dame al wachtte. Credit Card + rijbewijs overhandigd. Na een "have a good one.." ging de poort open en off we went.

Dus....al met al...precies zoals zo vaak hier uiteengezet.
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Bedankt voor het delen van je ervaringen! Top auto meegekregen dus! Super om te horen. :thumbup:
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Stan.Gobien »

Stan.Gobien schreef:
11 okt 2019, 22:51
Om terug te keren in de App, gebruik je dan het potloodje dat je direct naar stap 1 brengt, of gebruik je het terug pijltje dat je stap voor stap terug brengt?
Ondertussen is het me toch gelukt. Maar de App heeft precies niet 100% voorspelbaar gedrag.
pepilein
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 07 mei 2009, 09:07
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door pepilein »

vraagje. Wanneer ik op de laptop een auto huur met het (voor mij voordeligste) visa Canada tarief dan kan ik niet de truc toepassen om het tarief te behouden maar de visa Canada code te laten verdwijnen, zoals dit in de National app wel lukt. Echter op de computer kan ik de midsize kiezen evenals full size (beide geven hetzelfde tarief) kiezen. Voordeliger dan op de app, want daar geven ze alleen de duurdere full size aan als optie om te kiezen uit de executive rij.
Kan ik de app gebruiken en gewoon gaan voor midsize? En dan de truc doen om de visa Canada code te laten verdwijnen, Ondanks dat de app hier niet expliciet aangeeft daarna gebruik te kunnen maken van de executive rij? Of neem ik mijn verlies van $50 en gebruik de app en truc en huur full size?
Alvast bedankt.
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door jwensammy »

Je kunt gewoon de midsize huren voor de Emerald Isle.
Is ook het concept van National, huur een midsize en rij weg met minimaal een fullsize.
marieke van oorschot
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mar 2014, 18:10
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door marieke van oorschot »

Even ter info: ik heb twee weken geleden een auto gehuurd met de code waarbij je 30 dollar korting kreeg. Nu keek ik twee dagen geleden naar mijn reservering en daag dat de korting door National was weggehaald.
Ik heb geprobeerd een nieuwe boeking te maken met de code, maar die werkt niet meer. Even opletten dus.
Loves Vegas!
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Als de prijs nog steeds vaststaat (in je reservering) is er toch niets aan de hand met je boeking?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

pepilein schreef:
17 okt 2019, 10:32
...want daar geven ze alleen de duurdere full size aan als optie om te kiezen uit de executive rij.
Je kunt als het goed is de fullsize kiezen in de app, in de laatste stap wijzigt de prijs in die van de midsize. Maar midsize is al voldoende om uit de rij te kunnen kiezen mocht het niet werken.
pepilein
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 07 mei 2009, 09:07
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door pepilein »

Dank jullie wel. Ik weet voldoende. 👍
marieke van oorschot
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mar 2014, 18:10
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door marieke van oorschot »

Terpies schreef:
17 okt 2019, 13:48
Als de prijs nog steeds vaststaat (in je reservering) is er toch niets aan de hand met je boeking?
Dat was het nu juist. In de reservering was de prijs aangepast.
Loves Vegas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer