Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
dr.dre
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 mei 2018, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door dr.dre »

Is het ook voordelig om lid te worden van de Emerald Club als ik maar 2x 2 dgn. een auto wil huren in LA voor 2 volwassenen en 3 kinderen (16, 15 en 10) juli en augustus dit jaar?

Alvast bedankt voor een reactie!
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Lid worden is altijd goedkoper, want meer keus in auto’s (EC boeking) gratis upgrade (compact klasse betalen, aisle keus huren.
Gratis meerdere bestuurders en niet vooraf betalen, gratis te annuleren.

Kortom, waarom zou je niet even EC executive elite lid worden?
Gebruikersavatar
Hansi1959
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 20 dec 2009, 22:14
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Stein (L)

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Hansi1959 »

Met behulp van het stappenplan van Dionnu (op pag. 50 van dit topic) ook Emerald club Executive Elite geworden en succesvol een boeking gemaakt (dus bij deze hartelijk dank aan Dionnu!).
Een ding viel op; "National biedt als eerste keus een full-size auto aan (mid-size is dezelfde prijs), met keuze uit de Emerald Aisle
Inderdaad bood de app als voorkeur een full-size aan maar er was toch een verschil in de tarieven van Full-size en Mid-size.
Voor een 16 dagen huur bedroeg dat verschil +/- 50 euro.
Had ik nu dan toch voor een mid-size moeten kiezen en dan toch gewoon gebruik kunnen maken van de voordelen van Executive Elite (vrije keuze uit de ES aisle)?
No guts, no glory!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Als je de Emerald Club Members contract id gebruikt zie je op het scherm waar je de auto kiest een hogere prijs staan bij fullsize dan bij midsize. Maar als je dan fullsize kiest, wordt de prijs op het laatste scherm exact de prijs van de midsize (en lager dus). Als daar verschil tussen zit gebruik je de Emerald Club Members contract id (5007125) niet denk ik. In jouw profiel zal wel een ander contract id staan door die Elite matching.
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Als je coupon code NU3767ZDW gebruikt kun je zelfs een compact klasse reserveren en betalen (veelal nog goedkoper dan midsize) en krijg je een upgrade naar midsize, wat je alsnog een aisle pick oplevert.
Gebruikersavatar
Hansi1959
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 20 dec 2009, 22:14
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Stein (L)

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Hansi1959 »

harryh schreef:Als je de Emerald Club Members contract id gebruikt zie je op het scherm waar je de auto kiest een hogere prijs staan bij fullsize dan bij midsize. Maar als je dan fullsize kiest, wordt de prijs op het laatste scherm exact de prijs van de midsize (en lager dus). Als daar verschil tussen zit gebruik je de Emerald Club Members contract id (5007125) niet denk ik. In jouw profiel zal wel een ander contract id staan door die Elite matching.
Bedankt voor je reactie Harry! Nog eens gekeken in inderdaad wordt de uiteindelijke prijs gelijk aan de mid-size...
Had eerst gebruik gemaakt van dat VISA Canada contract om de selectie te maken en op het einde het contract ID verwijdert. Op de bevestiging staat nu weer gewoon mijn eigen Emerald Club nr en als contract wordt Emerald Club Members vermeld.
Als ik overigens na het verwijderen van dat VISA Canada contract nummer weer de selectieknop voor "use AMEX EE contract" op "on" zet, dan gaan de prijzen wel weer flink omhoog. Na gewoon leeg laten van het contract nr blijft de lage prijs wel staan.

Ook nog eens even naar een andere reservering gekeken die ik heb staan voor juni in ATL bij Alamo via AutoEurope. Daar had ik een bijzonder goed tarief gekregen voor een Premium / 10 dagen voor 361 euro. Als ik check via de National app zou ik daar een Premium kunnen vastleggen voor 303 euro (was maar 15 euro meer dan een Full-size). Dat is dan ook weer 60 euro bespaard... (overigens werkten hier de coupon codes niet).
Wow, in die reclame van de belasting dienst heet het "leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker". Op deze manier bij National boeken wordt het EN leuker EN goedkoper :mrgreen:
No guts, no glory!
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Stan.Gobien »

Ik boek nu al enkele jaren voor de V.S. enkel nog National. Beste auto's, geen gezever aan de balie en beste tarief.
Ik vergelijk natuurlijk nog steeds met de rest en check regelmatig nog eens op betere prijzen.
Gebruikersavatar
Hansi1959
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 20 dec 2009, 22:14
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Stein (L)

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Hansi1959 »

De laatste jaren hebben wij altijd geboekt bij Alamo (via brokers) en dan steeds "bypass the counter" toegepast om direct naar de garage te kunnen gaan. Dat werkte eigenlijk ook altijd heel prettig (en met een beetje opletten ook altijd hele mooie tarieven gevonden) Maar als ik zie hoeveel het door die National Emerald Club kan schelen in prijs, is dat eigenlijk nog verleidelijker...
Heb wel al eens gecheckt wat er zoal beschikbaar is op de locaties en gezien dat dit ook wel eens teleurstellend kan zijn.
Zag in dit topic vaker de opmerking "back-up boeking" voorbij komen voor het geval het aanbod in de gewone aisles tegen valt. Doen jullie die 2e boeking dan ook bij National (en dan bv gelijk een "premium" vastleggen) en levert dat geen no-show kosten op?
No guts, no glory!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Ik doe geen backup bij National, meestal Hertz of Alamo. Een specifieke klasse bv Standard SUV is bij National eigenlijk altijd het duurste, maar ik vergelijk altijd.
En overigens ben muv van Hawaii en Canada net als Stan altijd bij National uitgekomen.
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 582
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Laredo »

Terpies schreef:Als je coupon code NU3767ZDW gebruikt kun je zelfs een compact klasse reserveren en betalen (veelal nog goedkoper dan midsize) en krijg je een upgrade naar midsize, wat je alsnog een aisle pick oplevert.
Scheelt inderdaad op mijn reservering in april 2019 toch 36 dollar (624 om 588). Snel verdiend!
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Hansi1959 schreef:D............. Doen jullie die 2e boeking dan ook bij National (en dan bv gelijk een "premium" vastleggen) en levert dat geen no-show kosten op?
Op de vraag van Hansi1959 ben ik ook wel benieuwd. Het boeken is niet zo moeilijk, neem aan altijd pay at arrival. Maar dan, als je niet komt.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Geen probleem, bij National vervalt die als je niet komt opdagen. Maar ik doe altijd ff ter plekke annuleren voor ik eruit rij, vind ik wel zo netjes.
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Is dat ook bv. zo bij Alamo?
y120194
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:01

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door y120194 »

Nog een vraagje. Hoe kan ik een extra bestuurder toevoegen bij National? Via de app wordt het niet aangeboden. Via de oude website kan ik dit wel toevoegen maar als ik dan terugga naar het scherm om de contract id te verwijderen, blijft de prijs niet staan. Wie kan mij a.u.b. helpen?
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

jarjarbinks schreef:Is dat ook bv. zo bij Alamo?
Laten we voorkomen dat je alle verhuurders stuk voor stuk gaat noemen.
Pay Later boekingen wijzig / annuleer je zonder kosten
Dat hoef je niet eens te melden omdat de boeking automatisch na 24 uur verdwijnt.
Maar HarryH zet daar een aan te bevelen fatsoensnorm ( dat ze nog bestaan anno '19 ) naast
y120194 schreef:. Hoe kan ik een extra bestuurder toevoegen bij National? n?
Dat doe je bij de exit booth.
Daar geven ze wel aan of ze dat ja / nee noodzakelijk vinden
Is afhankelijk van de staat waar je huurt en diens wetgeving en daarnaast nog eens locatie afhankelijk.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

bedeve schreef:Laten we voorkomen dat je alle verhuurders stuk voor stuk gaat noemen.
Pay Later boekingen wijzig / annuleer je zonder kosten
Dat hoef je niet eens te melden omdat de boeking automatisch na 24 uur verdwijnt.
Maar HarryH zet daar een aan te bevelen fatsoensnorm ( dat ze nog bestaan anno '19 ) naast
Beste bedeve, het is zeker niet mijn bedoeling om alle bedrijven op te noemen, maar ik weet van sommige dat je kunt annuleren tot 24 uur (of soms 48 uur) van te voren en niet automatisch vervalt. Van Alamo, waar ik vaak huur, wist ik dit niet vandaar mijn vraag. Wat ik tot nu toe besteld had heb ik ook altijd afgenomen. En ja ik geef je helemaal gelijk het is netjes als je het ook zelf even annuleert waar dit kan.
Elcrack
Amerika-ontdekker
Berichten: 79
Lid geworden op: 28 okt 2006, 19:07
Locatie: Brugge, Belgium

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Elcrack »

Bij mij komt er iets raars tevoorschijn.
Ik ben via de link een tijd geleden AMEX EE geworden.
Als ik nu probeer te boeken voor deze zomer (SEA-DEN, 4-25/7, met Visa Canada) via mijn pc, dan kom ik ongeveer 200 $ goedkoper uit dan via de app.
Via mijn pc geeft hij dan te kiezen uit Executive Area, via de app geeft hij te kiezen uit Emerald Area. En toch toont hij op beide dat ik Executive Elite ben.
Iemand een verklaring hiervoor ?
Grts
Elcrack
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

Heb je bij 1 van beiden het contract id voor AMEX EE ingevuld?
Afbeelding
Elcrack
Amerika-ontdekker
Berichten: 79
Lid geworden op: 28 okt 2006, 19:07
Locatie: Brugge, Belgium

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Elcrack »

Division schreef:Heb je bij 1 van beiden het contract id voor AMEX EE ingevuld?
Nee, bij geen enkele van de 2 gevallen.
Alleen de Visa Canada code.
Grts
Elcrack
Laurens90
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 jan 2019, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Laurens90 »

Met dank aan de duidelijke uitleg ook een auto bij National gereserveerd.
Als EE member een compact auto gereserveerd voor €586,- voor 22 dagen vanaf LAX.
We landen om 12:00 uur en vertrekken om 19:00 uur ik heb nu als ophaal tijd 14:00 en inlever tijd 16:00 gekozen betekent dan wel 20 euro extra voor deze dag. Maar anders wordt het wel erg lang wachten bij het vliegveld.
Nu hopen dat er in de executive aisle wat leuks te vinden is :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer