Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Staking Lufthansa

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
plume
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Staking Lufthansa

Bericht door plume »

Vandaag in het nieuws Lufthansa breidt haar stakingen uit naar de lange afstandsvluchten.
Volgende week vrijdag vliegen wij met Lufthansa van Amsterdam naar Frankfurt en vandaar naar Seattle.
Zijn er mensen die dit al eens meegemaakt hebben en hoe is dit toen gegaan/opgelost.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Staking Lufthansa

Bericht door Tipsy_1 »

Wij vliegen over 20 dagen... krijg ook al schrik :-(
NatasjaB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door NatasjaB »

Wij hebben vorig jaar september gevlogen met AirFrance. Heenweg alles prima. Terugvlucht tot 3x toe geannuleerd door stakingen van het AirFrance personeel.

Onze oorspronkelijke vlucht is geannuleerd 3uur voor vertrek. Daar sta je dan op de luchthaven met al je bagage. Het personeel van Airfrance kon ons een andere vlucht aanbieden, maar kon niet beloven dat dit vliegtuig ook werkelijk de lucht in ging. Zo hebben we 2x op de luchthaven gestaan om daar te merken dat het toch niet doorging.
Een geluk dat we zelf nogal snel initiatief nemen en gezocht hebben naar een oplossing. Na vele telefoontjes en heen en weer geloop tussen hotel - luchthaven toch een vlucht gevonden. :wink:

Maar geen slecht gepraat over AirFrance, want ze hebben netjes de hotelkosten, eten/drinken, en het verschil in prijs met de door ons gevonden vlucht terugbetaald. Dit was 14 dagen na thuiskomst al in orde. :thumbup:

Ik hoop dat je er geen last van hebt, en als het dan toch moet gebeuren, liefst op de terugweg :wink:
Ik duim mee voor jullie!
Blog: http://michaelnatasjawestusa.blogspot.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

NatasjaB schreef:
Maar geen slecht gepraat over AirFrance, want ze hebben netjes de hotelkosten, eten/drinken, en het verschil in prijs met de door ons gevonden vlucht terugbetaald. Dit was 14 dagen na thuiskomst al in orde. :thumbup:
en je financiele compensatie zoals die gangbaar is bij vertragingen ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Lufthansa verwacht zo'n 200 vluchten te moeten schrappen vrijdag. Ik denk dat topicstarter z.s.m. contact moet opnemen met Lufthansa.
plume
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door plume »

Ik heb de vlucht geboekt via Tioga, ik denk dat ik die maandag maar even ga bellen.
Bedankt.
NatasjaB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door NatasjaB »

en je financiele compensatie zoals die gangbaar is bij vertragingen ?
Oeps! :D

En natuurlijk een financiële compensatie, hier wel iets langer op moeten wachten...
Blog: http://michaelnatasjawestusa.blogspot.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
bamboo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door bamboo »

mtl schreef:Lufthansa verwacht zo'n 200 vluchten te moeten schrappen vrijdag. Ik denk dat topicstarter z.s.m. contact moet opnemen met Lufthansa.
Bron?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Was een bericht van september 2014. Foutje, mijn excuses :(
plume
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door plume »

Pffft. Dat scheelt weer een hoop stress, maar het was afgelopen week wel weer bij RTLZ nieuws dat er nieuwe stakingen aan kwamen. Nog even afwachten en duimen. :thumbright: :thumbleft:
bamboo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door bamboo »

Nu dus wel, ga over twee weken met Lufthansa naar Dallas, hoop dat het hier bij blijft.

http://www.nu.nl/beurs/4120718/piloten- ... nsdag.html
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij vliegen 30 september ik ga er van uit er dan geen last van te hebben. Maar ik vraag me wel af dat stel dat Lufthansa staakt en de tickets zijn geboekt bij United, is er dan kans dat je op een andere vlucht van Lufthansa geboekt wordt? Of wanneer niet kom je dan in aanmerking voor de vertraging vergoeding?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Marenko schreef:Maar ik vraag me wel af dat stel dat Lufthansa staakt en de tickets zijn geboekt bij United, is er dan kans dat je op een andere vlucht van Lufthansa geboekt wordt?
Ja, of op elk mogelijke andere vlucht.
Misschien kom je dan toch nog terecht bij United
Aangezien het hier een aangekondigde staking van eigen personeel betreft zijn de gangbare vertragingsvergoedingen van toepassing
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Dank je! Ik bedoelde hierboven natuurlijk een andere vlucht van United maar dat begreep je al :wink:
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door gera_r »

Voor degenen die het betreft, Dit kwam zojuist op mijn Facebook voorbij:

Current Travel Information: Vereinigung Cockpit strike action announced for long-haul flights on 08.09.2015

(Die deutsche Version finden Sie unten.)

The Vereinigung Cockpit has announced strike action for long-haul flights departing from Germany on Tuesday, 08.09.2015 between 08:00 and 23:59.

May we ask you to please check the status of your flight at http://f.lh.com/nton and your booking prior to departure at http://f.lh.com/w4aW. Alternative flights with a check-in option will be available, if possible.

You will find more information and updates here: http://f.lh.com/iry4

We will do our utmost to minimize the impact on passengers and operations.

Aktuelle Fluginformationen: Streikankündigung der Vereinigung Cockpit für den Langstreckenverkehr am 08.09.2015

Die Pilotengewerkschaft Vereinigung Cockpit hat für Dienstag, den 08.09.2015, Streikmaßnahmen für Langstreckenflüge ab Deutschland zwischen 08.00 und 23.59 Uhr angekündigt.

Bitte prüfen Sie vor Reiseantritt den Status Ihres Fluges http://f.lh.com/vaLz und Ihre Buchung http://f.lh.com/Lgsq. Wenn möglich, bieten wir Ihnen hier auch alternative Flüge und Sie können direkt für diese einchecken.

Weitere Informationen und Updates finden Sie hier: http://f.lh.com/V8gt

Wir bedauern etwaige Unannehmlichkeiten und sind bemüht, die Auswirkungen so gering wie möglich zu halten.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Tja,

Het blijft afwachten. Mijn vlucht voor morgen staat ook nog steeds "scheduled". Jammer want op dit moment zijn nog tal van goede alternatieven te vinden. Dat zal morgen wss iets anders worden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
plume
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door plume »

Ik hoor net op RTLZ dat de stakingen worden uitgebreid. http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/l ... ij-vakbond. Net even contact gehad met Tioga, die gaat morgenochtend voor ons uitzoeken wat de mogelijkheden zijn.
Ellis71
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Ellis71 »

Hoop maar dat de stakingen snel van de baan zijn, en dat we allemaal zonder oponthoud kunnen vertrekken richting onze bestemming over zee.

Wij vertrekken pas 6 oktober met Lufthansa, dus hebben nog ff.
Maar hou het wel in de gaten.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Ik zag vanmorgen de A380 van Lufthansa op SFO staan. Die hoort daar normaliter maar een paar uurtjes in de middag te staan... Vervelend voor iedereen die met een gecancelde vlucht zit.
Joh@n
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Joh@n »

Wij hebben voor de 16de een vlucht staan van AMS > FRA > MIA met LH. Ben benieuwd of het tegen die tijd allemaal wat beter gaat. Beide vluchten zijn voor vandaag in ieder geval gecancelled.
2010: LA/SF/Yosemite/Death Valley/Vegas/Bryce/Arches/Grand Canyon/Antelope
2013: Jasper/Banff/Yellowstone/Vegas/New York
2015: Florida/Blue Ridge Parkway/Washington/Watkins Glenn/Toronto
2016: Vancouver Island/Victoria/Wells Gray/Jasper/Banff/Glacier
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer