Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Navigatie vooraf reserveren: wel of niet verstandig

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Dikkie
Amerikakenner

Navigatie vooraf reserveren: wel of niet verstandig

Bericht door Dikkie »

Voor mijn rondreis in 2008 (al weer even geleden :( ) had ik een Standard SUV bij Hertz gereserveerd. Echter op een locatie midden in San Francisco (Mason Street). Ik had bij het afhalen een vervelende ervaring. Eerst probeerden ze me een midsize SUV mee te geven. Na een tijdje discussiëren en er andere klanten binnenkwamen gaf Hertz aan dat er toch nog een Standard was. Ik moest buiten op straat wachten en toen werd onze Nissan Xterra naar buiten gereden. Er zat echter al veel miles op en hij oogde nogal vies (bleek achteraf ook: ontplofte colaflessen op de achterbank, zak chips onder de bank, etc.). Ik wierp een blik in de garage en zag daar een aantal gloednieuwe standard SUV's staan (ik weet niet meer welk type maar ik dacht Ford). Die man zei toen dat ik die niet mee kon krijgen want dat waren wagens met het Never Lost ingebouwd en ik had niet voor de optie navigatie gekozen.

Nu wil ik Hertz niet gelijk afschrijven en denk ik dat het gewoon een chagrijnige garagebaas was, maar wat is nu het beste? Navigatie wel of niet meenemen in de optie bij reservering? De volgende keer haal ik hem sowieso op bij het vliegveld want ik zie hier dat mensen daar meestal wel mogen uitkiezen, maar is er dan ook een verschil in opties? En als je vooraf navigatie neemt, kun je dan uitgaan van een wat luxer model toegewezen te krijgen of beperk je jezelf juist?

(Overigens die Xterra reed verder wel goed, maar het was de manier waarop ik hem meekreeg)
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Navigatie vooraf reserveren: wel of niet verstandig

Bericht door Hinko »

Denk niet dat het veel uitmaakt, maar je hebt inderdaad veel meer keuze als je de volgende keer de auto ophaalt bij het vliegveld.
Symbolio
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Symbolio »

Waarom niet hier een goede TomTom nemen en uitrusten met de juiste kaarten? Of een telefoon? Of een iPad Mini Wifi/4G?
Dat zeg ik niet om je als een idioot weg te zetten maar dat zijn de zaken die je in de hand hebt. Stress ontstaat alleen maar door zaken die je niet zelf in de hand hebt of die je op hun beloop laat. Ik zou het risico daar niet nemen dus ofwel boeken van tevoren of zelf alternatieven regelen. Zelf aanschafffen is behoorlijk goedkoper als je geen live traffic functionaliteit wil.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Symbolio, ik denk dat je de vraag niet goed begrepen hebt. :wink:

Het gaat hier toch niet om de navigatie?, ik begrijp uit het verhaal dat de mooiste auto's uitgerust waren met navigatie en Dikkie daarom een oudere auto meekreeg, de vraag is dus krijg je een mooiere auto als je navigatie erbij huurt.
Ik denk dat het weinig uitmaakt, als je op de luchthaven huurt is er altijd wat meer mogelijk dan bij een stads kantoor, eventueel even wachten om een mooie auto mee te krijgen, er worden op de luchthaven doorlopend auto's ingeleverd.
Dus moet je navigatie huren om een mooiere auto mee te krijgen?, nee lijkt me niet.
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

Ik doelde inderdaad louter de kans op de mooiste wagen :mrgreen:

Dank voor de tips. Dan laat ik hem weg. Scheelt in de centjes :thumbup:
Saense
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Saense »

Als je niet wilt kopen, kan je via marktplaats een Tomtom huren v.a. E. 1.- per dag. Aanzienlijk goedkoper dan via het verhuurbedrijf.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Risico van op een kleine verhuurplaats te gaan om een wagen af te halen. Maar je hebt ook rechten. Een vuile wagen kan men je niet opdringen en als je klasse niet beschikbaar is moeten ze je maar een hogere klasse meegeven. Gewoon kwestie van op je strepen te staan. Soms helpt het om eens een toontje hoger te spreken. Uiteindelijk heb je een overeenkomst en deze moet men nakomen.

Deze reis wilde men mij overigens ook tot tweemaal toe een GPS aansmeren. Beide keren geweigerd. Ietsje later kwam ik erachter dat er gewoon een ingebouwde GPS in mijn wagen zat dewelke ik uiteraard met plezier (gratis) gebruikt heb.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Wij reserveren nooit een navigatie. Vorig jaar ook niet men vroeg nog of we eentje wilden. Daarvoor bedankt. Maar je krijgt hem toch want hij zit standaard in de auto. Nou, dan ga je niet moeilijk doen..... Toch?
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben bij Hertz eens ongevraagd navigatie meegekregen. Het was blijkbaar de enige wagen in onze klasse. Ik zou het nooit reserveren, dat kost je ontzettend veel geld en je hebt geen garantie dat je dan wel een betere auto meekrijgt. Je moet gewoon een schone auto meekrijgen, in jouw klasse, en als daar dan toevallig navigatie in zit is dat mooi meegenomen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer