Pagina 1 van 2

United airlines ... schandalige service!

Geplaatst: 22 aug 2015, 20:56
door martin89
Note mod:
Topicstarter heeft zijn openingspost geheel verwijderd.


TS was niet tevreden over de service en handelswijze van United bij de ontstane vertraging van TS
Hij opende daarom dit topic met de vraag of dit zomaar kon en mocht en of er gegronde reden was voor claimen compensatie.

Re: United airlines ... schandalige service! Need help!

Geplaatst: 22 aug 2015, 20:59
door Dutchess
Twitter?

Re: United airlines ... schandalige service! Need help!

Geplaatst: 22 aug 2015, 22:26
door PSVwally
Ik snap dat je gefrustreerd bent, maar ik zie in je betoog nog niet echt een schandalige service? Liever een vlucht zonder defect. Ik heb ooit eens 2,5u in een vliegtuig al op een taxibaan gestaan voor we er weer uit mochten/moesten. De flaps werkte niet.
Frustrerend, maar helaas niets aan te doen.
Wel, zoals zovaak bij vertraging, te weinig personeel die je snel(ler) op weg helpt. Ik denk dat vanuit hier nu niemand je echt veel kan helpen. Als je facebook of twitter hebt is het soms handig om gebruik te maken van die media. Maatschappijen reageren doorgaans snel op vragen. Mocht je nou vandaag niet meer meekunnen en op een vlucht voor morgen worden gezet kijk dan of je iig etensbonnen en evt een overnachting kunt krijgen.

Re: United airlines ... schandalige service! Need help!

Geplaatst: 22 aug 2015, 22:41
door bedeve
Het is wat het is.
Hoort bij reizen.
Schandalig ???
Dat is de klantbenadering in een Belgische supermarket maar is dat ook zo bij United ?

Bij thuiskomst :
http://www.united.com/web/en-us/content ... efund.aspx

Re: United airlines ... schandalige service! Need help!

Geplaatst: 22 aug 2015, 22:47
door Marcopstal
Als ik het goed begrijp sta je nog in LA. Wat moet je dan omboeken ? Wacht tot je in Newark bent en zie daar verder. De schuld ligt bij de maatschappij dus zij moeten voor je zorgen (taxi, hotel, eten, andere vlucht)

Vliegtuigen gaan nu eenmaal af en toe stuk. (auto's, treinen, ... ook)

Re: United airlines ... schandalige service! Need help!

Geplaatst: 22 aug 2015, 23:31
door Bushmaster
shit happens, ook met vliegtuigen zo nu en dan.
Zelf ooit eens 5 1/2 uur moeten wachten op Houston door een "te laat uit Amsterdam vertrokken vliegtuig",
toen we goed en wel in het vliegtuig zaten, waren er ook nog twee banden lek, wat nog een ruim uur koste.
Dan kan je heel erg kwaad worden, maar er veranderd toch niets aan het verhaal, je kan er alleen proberen er zoveel mogelijk uit te slepen aan compensatie.
Positieve aan onze vertraging, we vlogen met een nagenoeg lege 777 terug naar Nederland (ca. 50 man aan boord) omdat iedereen die niet naar Amsterdam moest, was ongeboekt naar andere vluchten.
United vond dat de alcoholische versnaperingen in het vliegtuig wel gratis konden, en iedereen had een ruim "bed" bestaand uit drie stoelen naast elkaar,
stewardessen waren in een opperbeste stemming (omdat ze geen fluit te doen hadden), al met al, "the best flight ever" wat mij betreft.

. . .

Geplaatst: 23 aug 2015, 03:46
door martin89
Note Mod
Bericht verwijderd door TS.

Re: United airlines ... schandalige service! Need help!

Geplaatst: 23 aug 2015, 03:59
door Gast
Helaas kan en mag dit. Een vliegtuig kan kapot gaan. Het is erg sneu voor jullie, maar er is helemaal niets aan te doen.

Re: United airlines ... schandalige service! Need help!

Geplaatst: 23 aug 2015, 04:57
door Dutchess
Dat een vliegtuig kapot kan gaan ben ik met je eens, driftkop, maar ik vind dat ze wel wat meer loketten zouden kunnen bemannen om de gestrande passagiers te helpen. En om mensen dan te vertellen dat ze zijn overgeboekt op een andere vlucht waar nog 29 andere mensen voor hun op de standby lijst blijken te staan vind ik ook niet netjes. Het eindresultaat (volgende dag verder vliegen) was uiteindelijk misschien hetzelfde geweest, maar de service had beter kunnen zijn.

Re: United airlines ... schandalige service! Need help!

Geplaatst: 23 aug 2015, 09:04
door asv60
Jullie zijn wel erg lang aan het lijntje gehouden.
Ik leer hier wel van dat als mij dit gebeurd en ik krijg een andere vlucht aangeboden ik eerst ga vragen of dat niet een plek op een stand by list is.
Hoop dat vandaag als wel goed gaat.

Re: United airlines ... schandalige service! Need help!

Geplaatst: 23 aug 2015, 09:12
door Harry
Het kan inderdaad, je hebt het zelf (en een hoop andere mensen) meegemaakt. Ik vind het inderdaad niet zo netjes van United dat je overgeboekt wordt op een vlucht die al helemaal vol is, ze hadden je beter meteen om 2 uur kunnen vertellen dat je pas de volgende dag zou vliegen, dan had je nog wat kunnen gaan doen in LA.
Wij hebben het in al die jaren naar Amerika ook een aantal keer meegemaakt, waarbij we de eerste keer door slecht weer onderweg te laat in Washington aankwamen en we de vlucht naar Amsterdam misten, ook toen 2 loketten open voor een heel vliegtuig. na een paar uur wachten in de rij konden we uiteindelijk vele uren later via Parijs naar Amsterdam vliegen zonder bagage.
Daarna is het nog 2 keer gebeurt (ook beide keren United), waarbij de eerste vlucht dermate vertraagt zou zijn dat we de aansluiting nooit zouden halen, we hebben toen zelf aangegeven een dag langer (beide keren Las Vegas :mrgreen: ) te blijven en de volgende dag te willen vliegen, wij blijven liever in een leuke stad dan ergens op een luchthaven.
We hebben die keren wel wat vergoed gekregen door United en ook door de AMEX creditcard reisongemakken verzekering.

Re: United airlines ... schandalige service! Need help!

Geplaatst: 23 aug 2015, 09:54
door pbuyse1
Vorig jaar meegemaakt met US Airways met vertrek uit Belgie. Short story, vertrokken uit hotel om 7 uur, terug aangekomen in zelfde hotel 12 uur later en dan nog op mijn kosten, wegens in Belgie te wonen. Meer dan 4 uur op bagage staan wachten, want er was niet gemeld aan wie het ook moest doen, dat het vliegtuig niet vertrokken was. Is inderdaad klote, maar dit soort dingen gebeuren nu eenmaal met vluchten.

Re: United airlines ... schandalige service! Need help!

Geplaatst: 23 aug 2015, 09:59
door Arends1989
Ik begrijp niet helemaal waarom je in godsnaam uren in de rij gaat staan als je je telefoon uit je broekzak kunt halen en met United kan bellen. De agents aan de telefoon kunnen net zo goed omboeken als de persoon aan de balie.

Hoe dan ook erg vervelend. Hopelijk gaat het morgen soepeler! :thumbup:

Re: United airlines ... schandalige service! Need help!

Geplaatst: 23 aug 2015, 10:44
door Neil mcauly
2 jaar geleden kwamen we om 8uur s' morgens aan de check-in balie in Denver airport bij US airways. De bediende verteld ons doodleuk dat onze vlucht is afgelast en dat we overgeboekt zijn naar een vlucht met Lufthansa 9uur later. Vertelde ons dat er een mail is verstuurd met deze melding. Hadden s'morgens niet meer gekeken naar onze mails :oops: en daar stonden we dan. Met de keuze om op de luchthaven te blijven of om vlug vlug nog terug te gaan naar 't stad. Na een korte kosten baten analyse hebben we maar beslist om op de luchthaven te blijven.

Re: United airlines ... schandalige service! Need help!

Geplaatst: 23 aug 2015, 10:57
door jaap1
Wij hebben dit ook mee gemaakt. De hele dag op het vliegveld door gebracht. We moesten zelf eten en drinken kopen. We kregen steeds weer wat anders te horen...het vliegtuig ging wel, vliegtuig ging niet enz. De vraag was of wij onze bagage terug kregen of niet. Uiteindelijk hebben wij de koffers zelf terug gevonden. Wij hadden ook nog een vliegtuig vol met Russen die geen Engels spraken en volledig uit hun dak gingen.. En ze wilde allemaal je telefoon lenen om naar huis te bellen. Als kers op de taart kregen we een stagiaire die nog nooit iemand had overgeboekt en alles moest vragen. Wij hadden bij expedia geboekt, dus we moesten we volgens het grondpersoneel niet zoveel eisen stellen. Hij wilde ons ook op de wachtlijst zetten... Na een hoop gezeur kregen we een upgrade naar Economy plus en vlogen we de volgende dag. Er zaten slechts zes personen in economy plus. Dus stoelen genoeg. Wij hebben hotel en restaurantbonnen gekregen voor 's avonds . Voor 250$ p.p. tegoed bonnen gekregen op naam voor een andere vlucht naar de u.s.a.

Re: United airlines ... schandalige service! Need help!

Geplaatst: 23 aug 2015, 12:29
door Christian
Wij hebben dit ook eens gehad, werden overgeboekt van United naar KLM. Daar aangekomen bleken wij ook op de wachtlijst te staan. Wij konden gelukkig wel mee, dus dat viel mee.

Wij hebben van een aantal vliegmaatschapijen een frequent flyer kaart. Als er dan zoiets gebeurt mag je vaak naar de vip rij en ben je veel eerder geholpen. Dit gebeurde ook hier. Iedereen die business class vloog en die met zo'n kaart mochten direct door naar een andere balie om opgeboekt te worden terwijl, zoals wij later hoorden, de rest met voedsel bonnen en een hotel overnachting is weggestuurd.

Qua personeel kan ik het ook begrijpen, normaliter kunnen ze het rond die tijd aan met bijv. 2 man, dus als er iets gebeurt (wat niet te plannen is) kunnen zij uiteraard ook geen personeel tevoorschijn toveren. Anders hadden ze dat vast wel gedaan.

Re: United airlines ... schandalige service! Need help!

Geplaatst: 23 aug 2015, 12:34
door Marcopstal
Dat is nu eenmaal de realiteit, heb ooit ook eens 4 uur in de rij gestaan voor een omboeking. Het vergt nu eenmaal tijd en men kan niet zomaar mensen uit de mouw schudden om dit te verhelpen.

. . .

Geplaatst: 23 aug 2015, 15:18
door martin89
Note Mod
Bericht verwijderd door TS.

Re: United airlines ... schandalige service! Need help!

Geplaatst: 23 aug 2015, 15:23
door Arends1989
Dit valt niet onder de EU Wetgeving, waardoor je contact zult moeten opnemen met United Airlines voor compensatie. Ze zijn je niets verplicht zoals dat in Europa wel het geval is.

Re: United airlines ... schandalige service! Need help!

Geplaatst: 23 aug 2015, 15:40
door Ruud2004
Wat een overdreven post zeg, wat denk je nu in het zomerseizoen te verwachten. Alle maatschappijen zitten zo goed als vol en dat maakt het er niet eenvoudiger op. Het is niet niks als een toestel door een defect niet kan vertrekken en de gehele kist moet worden omgeboekt, maatschappijen hebben natuurlijk niet zo maar even een vervangend toestel voor handen en zelfs dan had je je aansluitende vlucht niet gehaald. Dat omboeken kan ook niet zomaar door de eerste de beste medewerker worden gedaan, dat vereist enige afstemming. Op die niet zo nette overboeking naar een volle Lufthansavlucht na, blijkt het nu keurig te zijn opgelost met een omboeking naar de volgende dag. Ik denk dat je daar, in het hoogseizoen, blij mee moet zijn. Vervelend dat je lang moest wachten, maar dat is soms niet anders.