Het Centrale ESTA topic (deel III)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Division »

Ja.
Afbeelding
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door noname4 »

Ik moet de ESTA aanvragen voor mijzelf en twee dochters. Moet ik dan kiezen voor individuele aanvraag of groepsaanvraag. Is het mogelijk om de aanvraag tussentijds te onderbreken en op te slaan of moet je dan later opnieuw beginnen? Is er ergens een recente instructie te vinden tbv het invullen?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt zelf kiezen of je een groepsaanvraag wilt doen of een individuele aanvraag. Qua tijd maakt het niet uit; je moet bij iedereen alles volledig invullen.

Ik dacht dat bij de instructies wel staat of je het tussentijds kunt opslaan. Maar waarom zou je het niet in één keer in kunnen vullen? Zorg dat je zaken als de gegevens van je paspoort,namen van je ouders, en het adres van de eerste overnachting bij de hand hebt.

Marianne
MikeAmerika
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door MikeAmerika »

Goedemiddag,

Vrijdag gaan we voor de 3e keer naar Amerika. Nu 9 dagen Miami. Onze esta is nog geldig. Maar wonen we niet meer op het adres van onze ouders.
Moet hiervoor een nieuwe esta ingediend worden? Paspoort en dergelijke zijn hetzelfde.

Moet het verblijfsadres ook worden aangepast?

Ik hoor het graag
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
Gebruikersavatar
Hans_Belgium
Amerikakenner
Berichten: 562
Lid geworden op: 07 aug 2010, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Koekelare

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Hans_Belgium »

@MikeAmerika

Zolang je nog met hetzelfde paspoort reist en je ESTA is nog geldig heb je toestemming om naar de USA te reizen.

Het verblijfadres moet niet aangepast worden, het mag wel worden aangepast.
Martine1979
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 07 dec 2010, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Martine1979 »

Hallo allemaal,

de vraag is al langs geweest maar daar het om 2 wijzigingen gaat wil ik het toch nog even checken bij jullie:

We zijn vorig jaar naar Florida geweest. Dit jaar gaan we naar de Rockies. Dus andere verblijfplaats.
Mijn man heeft sinds kort een nieuwe baan, dus nieuwe werkgever.

Onze Esta is nog geldig. Moeten/kunnen we de gegevens bijwerken? Of niets doen en de verblijfplaats invullen op het papiertje in het vliegtuid?

Bedankt.


Groet, Martine
Groet, Martine
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door SanFran »

Bij mijn weten zijn dit niet zaken waardoor de toegang tot Amerika je geweigerd zou kunnen worden, dus je hoeft het niet aan te passen. Verblijfplaats kun je volgens mij wel gewoon nog kosteloos wijzigen.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door roelb »

Er is geen enkele reden om iets te wijzigen. Een afgegeven ESTA is en blijft geldig voor de gehele periode, mits het onderliggende reisdocument hetzelfde blijft en de eligibility niet wijzigt (en je dus geen crimineel of verslaafde wordt).
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door noname4 »

Ik kan nergens een screen shot vinden van de ESTA vragen in het formulier die gaan over de namen van je ouders, maar ik ga ervan uit dat je die dus moet invullen met de namen ook als je ouders bijvoorbeeld zijn overleden?

Eén van mijn dochters heb ik geadopteerd als alleenstaande. Ze heeft dus geen vader. Is het mogelijk vraag naar de naam van de vader dan open te laten?
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door vinceG »

Nou ze heeft wel een vader, maar die is "unknown". Dus dit zou ik dan ook daar invullen.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door vinceG »

Martine1979 schreef: We zijn vorig jaar naar Florida geweest. Dit jaar gaan we naar de Rockies. Dus andere verblijfplaats.
Mijn man heeft sinds kort een nieuwe baan, dus nieuwe werkgever.

Onze Esta is nog geldig. Moeten/kunnen we de gegevens bijwerken? Of niets doen en de verblijfplaats invullen op het papiertje in het vliegtuid?

Bedankt.
Groet, Martine
Niet nodig om te veranderen. Je krijgt ook geen papiertjes meer in het vliegtuig!
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door noname4 »

@VinceG: Nou wettelijk gezien heeft ze geen vader. Dat haar biologische vader (mogelijk) onbekend is, is iets anders.
Gast

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Gast »

vinceG schreef: Niet nodig om te veranderen. Je krijgt ook geen papiertjes meer in het vliegtuig!
Jawel, je krijgt nog het wit/blauwe formulier voor customs, waarop je moet invullen of je iets aan te geven hebt, of je fruit, kaas, cadeaus etc bij je hebt...
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door noname4 »

Nou je moet er wel even de tijd voor nemen en die button overal met "'Aanvraag indienen"' is verwarrend want dat doe je pas nadat alles is ingevuld en dan krijg je een foutmelding omdat het systeem alles in hoofdletters omzet....maar na een uur invullen en checken, direct afgerekend voor ons drietjes en wat blijkt....direct na een minuut of vijf al goedgekeurd. JOEPIE! Voor adoptiekids stond er bij de toelichting trouwens dat je idd UNKNOWN in moest vullen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door roelb »

Terpies schreef:
vinceG schreef: Niet nodig om te veranderen. Je krijgt ook geen papiertjes meer in het vliegtuig!
Jawel, je krijgt nog het wit/blauwe formulier voor customs, waarop je moet invullen of je iets aan te geven hebt, of je fruit, kaas, cadeaus etc bij je hebt...
Het ligt er een beetje aan.. Ze worden altijd aangeboden. Maar airline crew heeft de instructie dat US citizens en mensen die op ESTA of B1/B2 visa reizen de formulieren niet meer nodig hebben. Zij kunnen immers naar de kiosks toe, en dan is het kaartje niet meer nodig. Maar ze gaan er wel mee rond voor de rest, als je dan je hand uitsteekt krijg je hem gewoon.

Maar soms is het toch handig om het formulier wel te hebben en ook vooraf in te vullen. Bijvoorbeeld als er een rij staat bij de kiosks maar niet bij de balies. Ik heb er altijd een ingevuld in mijn trolley zitten, alleen de datum niet.
Gast

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Gast »

@roelb: Goede tip om altijd eentje in je trolley te hebben :thumbup:
Lieza
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jul 2013, 13:54

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Lieza »

hej

vorig jaar in september heb ik een ESTA aanvraag ingediend welke werd goedgekeurd voor onze reis naar Miami.
Door orkaan Irma zijn we uiteindelijk niet kunnen vertrekken en werd de reis geannuleerd.

Nu vertrekken we in mei wel naar de states en vroeg ik me af of ik de gegevens van de esta best kan aanpassen of niet?

Ik las al dat vele het niet nodig vinden om dit aan te passen maar aangezien we niet geweest zijn weet ik niet of het misschien beter is om dit wel te doen.

Lieza
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door vinceG »

Terpies schreef:
vinceG schreef: Niet nodig om te veranderen. Je krijgt ook geen papiertjes meer in het vliegtuig!
Jawel, je krijgt nog het wit/blauwe formulier voor customs, waarop je moet invullen of je iets aan te geven hebt, of je fruit, kaas, cadeaus etc bij je hebt...
Mijn laatste 3 vluchten naar de VS van de afgelopen 6 maanden heb ik geen blauw/wit formulier meer gehad. Deze vragen kreeg ik bij de kiosk. 2x via detroit en 1x via seattle.
Martine1979
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 07 dec 2010, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Martine1979 »

Bedankt voor jullie reacties. We laten het zo.

groet, Martine
Groet, Martine
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door roelb »

Lieza schreef: Ik las al dat vele het niet nodig vinden om dit aan te passen maar aangezien we niet geweest zijn weet ik niet of het misschien beter is om dit wel te doen.
Nergens voor nodig. Niet omdat ik dat "vind", maar omdat gewoon in de documentatie van de CBP staat dat het niet nodig is. De aanpasbare informatie is sowieso optioneel, je mag daar ook gewoon UNKNOWN invullen bij de eerste aanvraag.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer