Het Centrale ESTA topic (deel III)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door gera_r »

Op 25 maart vervalt onze ESTA-geldigheidsdatum. Op 9 april zullen wij weer naar Amerika gaan vliegen. Moet ik wachten met het aanvragen van een nieuwe ESTA tot na 25 maart of kan dat al eerder?
Heeft iemand hier ervaring mee?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door harryh »

Kan ieder moment, dus ook nu al
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door gera_r »

Oké, bedankt harryh. Stelt me weer gerust.
floridariaantje
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 24 aug 2008, 13:10
Locatie: Antwerpen, Zandvliet

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door floridariaantje »

Vraagje,
Ik heb meer dan 72 uur geleden onze esta aanvraag gedaan en nog steeds staan ze allebei op "pending" .. Wanneer zouden ze alsnog een antwoord geven of moet ik nu zelf iets ondernemen ? We hebben nieuwe paspoorten en moesten dus een nieuwe esta aanvragen.. Het duurt nu toch heeeel lang. We hebben altijd wel problemen , omdat we in 2008 een geweigerd visum hadden , maar ondertussen zijn we al meer dan 25 keer naar Florida gevlogen, dus ben nu wel beetje ongerust .. :cry:
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7761
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door mtl »

Er is niks wat jullie kunnen doen. Alleen maar afwachten. In hoeverre het iets met dat geweigerde visum te maken heeft weet ik niet.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Pete.Z »

Ik dacht dat je sowieso geen ESTA kon aanvragen als je ooit een visum is geweigerd? Of is daarin ook weer wat veranderd?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7761
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door mtl »

ELensink
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2020, 10:31
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door ELensink »

Gistermiddag de nieuwe paspoorten opgehaald en gelijk de ESTA's aangevraagd om 17.40 betaald en om 18.30 mail dat de status gewijzigd is en de ESTA's zijn alle 4 approved.
Het kan dus wel heel snel gaan. :clap:
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door IngridUSA »

Het gaat in bijna alle gevallen zo snel. Maar een enkele keer dus niet.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7761
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door mtl »

@floridariaantje hoe is het nu met jullie esta-status? Nog iets vernomen hierover?
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Pete.Z »

Wat een verhaal, was ik even vergeten.
Hopelijk komt de esta goed.
floridariaantje
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 24 aug 2008, 13:10
Locatie: Antwerpen, Zandvliet

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door floridariaantje »

hallo iedereen, update,
Na contact opgenomen te hebben met de esta support kreeg mijn man een supervriendelijke man aan de telefoon die beloofde het na te kijken want er was een probleem met de software geweest,zei hij. Hij zou een mail sturen en daarna moesten we een "approved of denied " krijgen ... dus .., de volgende dag,ja hoor manlief mag vertrekken en mijne staat nog steeds op "pending". Normaal moest ik zelf aan de telefoon komen,maar ik was op dat moment ffe weg... dus moest ik voor mezelf hetzelfde doen. Dus 1 uurtje later bel ik zelf en guess what...heb ik daar een vreselijk moeilijke vrouw aan de phone die me zei dat ik maar moest wachten..ze vroeg niet eens mijn pasnr of applicationnr ..en legde gewoon op... :sadcry: Moet mij weer overkomen pff..
Ik heb sindsdien, 2 dagen later nogmaals geprobeerd (met een klein hartje) .Nu iets vriendelijker , maar tot nu toe nog steeds "pending"... Het is van 17 november aangevraagd... :roll:
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door hemmie »

Kun je een nieuwe aanvraag doen? Zonde van het geld natuurlijk, maar misschien wel de snelste oplossing.
Terug in Texas!
floridariaantje
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 24 aug 2008, 13:10
Locatie: Antwerpen, Zandvliet

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door floridariaantje »

Ik geloof niet dat ik terug opnieuw kan aanvragen, dat zou ik ook gelijk gedaan hebben..Maaaar , ik heb net een mail gekregen en ben eindelijk approved ! heeft zomaar effe 10 volle dagen geduurd! :usa2: nu hopen dat er nog tickets zijn....betaalbaar bedoel ik dan! We hebben thanksgiving gemist , maar hopelijk daar met kerst.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door d_vdploeg »

Wat zouden jullie doen:

Wij hebben twee trips gepland staan voor 2024, in juni en in augustus/september. Onze ESTA’s zijn geldig tot eind april 2024. Onze paspoorten zijn geldig tot half februari 2026 en juli 2026. Dus de ESTA van 1 van beide is sowieso maar geldig tot februari 2026.

Ik heb altijd via dit forum geleerd dat je eerst je ESTA moet regelen en daarna andere dingen die je meestal niet kunt annuleren zonder extra kosten, zoals je vlucht.

Nou vind ik de prijzen voor vluchten vrij hoog op het moment , maar als er een goede deal komt wil ik eigenlijk wel boeken. Maarja :roll: stel dat.. En kun je dan je vlucht nog annuleren?

Ik lees een paar posts hierboven dat je al een eerder een nieuwe ESTA kunt aanvragen als je huidige nog geldig is.

Zouden jullie inderdaad eerst je ESTA regelen? Of toch je vlucht boeken als je een goede deal ziet? Kans dat je ESTA geweigerd wordt is niet nul, (die voorbeelden zien we hier ook soms op het forum), maar ook niet heel groot lijkt mij.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7761
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door mtl »

Heb vaak vliegtickets aangeschaft terwijl ik nog geen esta had. Maar je moet doen waar jij je het beste bij voelt. Bedenk ook dat een esta later ook nog afgekeurd kan worden. Zelfs op de vertrekdag nog.
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door jeppiepruts »

Mijn reisverzekering dekt de kosten van de reis als visum wordt afgewezen als je dat redelijkerwijs niet kon verwachten. Dus dat kun je in je overwegingen meenemen.
Fleecedeken
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 okt 2023, 18:15

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Fleecedeken »

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik ben bezig met het aanvragen van de ESTA. Ik heb stap 6 van 7 voltooid. Als ik vervolgens klik op ‘doorgaan’ om naar de laatste stap, de betaling, te gaan, gaat het mis. Ik kom dan terug op een soort hoofdpagina waar ik niets kan doen, behalve veelgestelde vragen bekijken. Als ik klik op de knop om de status van de aanvraag te bekijken, verlaat ik de pagina en kan ik de aanvraag ook niet afmaken. Weten jullie wat ik mis doe? Hoe kom ik tot de betaling en afronding van de aanvraag?
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door d_vdploeg »

Lastig aan te geven op afstand. Probeer eerst wat standaard dingen zoals cookies verwijderen, een andere browser, desnoods een ander device ect. Je zou normaal gesproken wel op de betaalpagina moeten komen namelijk.

Maak je wel gebruik van de officiële esta site? —> https://esta.cbp.dhs.gov/
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Fleecedeken
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 okt 2023, 18:15

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Fleecedeken »

d_vdploeg schreef:
28 dec 2023, 18:56
Lastig aan te geven op afstand. Probeer eerst wat standaard dingen zoals cookies verwijderen, een andere browser, desnoods een ander device ect. Je zou normaal gesproken wel op de betaalpagina moeten komen namelijk.

Maak je wel gebruik van de officiële esta site? —> https://esta.cbp.dhs.gov/
Het is uiteindelijk gelukt om de aanvraag op m’n telefoon af te maken. Bedankt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer