Het Centrale ESTA topic (deel III)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Mstienen
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 apr 2016, 21:16
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Mstienen »

Beste Amerika kenners,

Ik zit met een vraag wat ik eigenlijk niet goed kan vinden, alvast mijn excuses als die hier toch eerder genoemd is.

In maart vliegen mijn vriend en ik naar New York, onze esta is nog geldig tot en met augustus aangezien we in september 2016 de westkust hebben bezocht. Onze esta is toentertijd aangevraagd geworden door een reisbureau.
Nu las ik ergens dat je bij de aanvraag een aanspreek punt moet invullen, nu weet ik niet wat het reisbureau in 2016 daar heeft ingevuld, ik ga er van uit het eerst bezochte hotel. Is het een probleem dat dat nu niet aangepast gaat worden naar ons hotel in New York? Is de kans dan groter dat je geweigerd gaat worden?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door roelb »

Nee hoor, geldig is geldig. Je hoeft ook niets te updaten. Even controleren op esta.cbp.gov op basis van je paspoortnummer en naam of de status nog steeds: "travel authorized" is and your good to go.
Mstienen
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 apr 2016, 21:16
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Mstienen »

Okay thanks!

Na t verder lezen valt mij nog een vraag in.
Hoe onze aanvraag is gedaan woonde wij als Nederlanders in Duitsland. Nu zijn wij afgelopen september terug verhuist naar Nederland, is dit wel iets wat van toepassing is wat gewijzigd moet worden of een nieuw formulier aangevraagd moet worden?
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Queste »

Ik ben vorig jaar andersom verhuisd (van NL naar DE) en ben gewoon blijven reizen op de esta met mijn NL adres. Geen enkel probleem behalve een keer een baliemedewerker die niet kon begrijpen waarom ik een NL paspoort had en een adres in DE lol
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Mstienen
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 apr 2016, 21:16
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Mstienen »

Ik vind net dit stukje op een andere site:

- In de tussentijd verhuisd?
Bent u sinds het aanvragen van uw ESTA verhuisd? Als u bent verhuisd is het alleen noodzakelijk een nieuwe aanvraag in te dienen als uw nieuwe woonplaats in een ander land ligt dan dat bij de originele aanvraag is ingediend. Verhuizingen binnen één land zijn geen reden om een nieuw ESTA aan te vragen.

Dus ik denk toch dat ik maar een nieuwe ga aanvragen :roll:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door roelb »

"een andere site".. er is maar een correcte bron van informatie, en dat is de website van het CBP. Je hoeft geen nieuwe ESTA aan te vragen zolang je nog houder bent van hetzelfde reisdocument. Waar je woont, werkt of verblijft doet er niet toe.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door mtl »

Misschien kan Mstienen uitleggen wat die andere site is?
Mstienen
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 apr 2016, 21:16
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Mstienen »

Ja tuurlijk geen probleem, dit was de site waar ik eerder deze middag op uit kwam https://visumbuitenland.nl/amerika/hoelang-esta-geldig
gastxyz

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door gastxyz »

Aan google te zien is dit de andere site: https://visumbuitenland.nl/amerika/hoelang-esta-geldig
Geen idee waar zij de wijsheid vandaan halen.

Disclaimer: haal je informatie van, en vraag je ESTA alleen aan via de officiële site https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
Gast

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Gast »

lol ze vragen gewoon €29,95 via die site, terwijl je $14 via de officiële site betaalt.

Nooit doen dus! gewoon via de officiële site aanvragen https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
Mstienen
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 apr 2016, 21:16
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Mstienen »

Dankjewel voor jullie reacties!

Volgens mij is dit de originele site en hier staat wel beschreven als je land van staatsburgerschap veranderd.
https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... %28esta%29

:roll:
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Queste »

Inderdaad. Staatburgerschap impliceert automatisch ook een ander paspoort en dus nieuwe esta. Je bent toch niet genaturaliseerd naar Duitser en nu weer terug naar Nederlander?
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
toppertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 apr 2014, 23:55
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door toppertje »

Even een korte vraag. We gaan als het goed is op korte termijn naar de Verenigde Staten om familie te ondersteunen die uitgekozen zijn als adoptieouders. Omdat straks alles lastminute snel alles geboekt moet worden wil ik ESTA nu reeds aanvragen. Enige waar ik tegen aanloop is dat we dus zowel bij INFORMATIE CONTACTPERSOON IN DE V.S. als adres tijdens verblijf nog geen idee hebben. Ik weet dat ik bij contactpersoon in de VS je 1e verblijfsadres kan invullen maar die hebben we dus nog niet geboekt. Wordt je ESTA goedgekeurd als je INFORMATIE CONTACTPERSOON IN DE V.S. overal UNKNOWN invult?

Of is beter om hier een willekeurig hotel bij de airport in Orlando (daar zullen we naar verwachting op vliegen) te vullen?
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Ron Notenboom »

In verband nieuwe paspoorten moeten wij binnenkort een nieuwe ESTA-aanvraag doen. Nu weet ik dat t.o.v. de vorige keer de hoeveelheid vragen behoorlijk is toegenomen. Is het mogelijk om te starten met het invullen van de aanvraag en daarmee later verder te gaan, zodat er gelegenheid is om eventueel nog wat uitzoekwerk te doen. Of moet de gehele aanvraag in een keer worden afgerond. Ik kan mij dit van de vorige keer niet meer herinneren.
Laatst gewijzigd door Ron Notenboom op 05 feb 2018, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
chell
Amerika-ontdekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jul 2017, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door chell »

Ik heb gisteren onze ESTA's aangevraagd en zoveel vragen/info is het niet hoor. Als je je paspoort bij de hand hebt, de adresgegevens van je werkgever en dat van je (eerste) verblijfplaats dan ben je er al. Op alle overige vragen weet je als het goed is het antwoord (je eigen gegevens, namen ouders en de vragen over drugs, criminaliteit en bezoeken aan bepaalde landen)
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
toppertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 apr 2014, 23:55
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door toppertje »

@ron: ik ben gisteren begonnen met groepsaanvraag en vervolgens gestopt. Kan met groepsid inloggen en vervolgens nog steeds dingen aanpassen en aanvullen. In ieder geval zolang je nog niet hebt betaald en je aanvraag definitief verzonden. Na begin aanvraag heb je volgens mij een week voordat betaling moet plaatsvinden. Dus je hebt volgens mij een week de tijd. Ikzelf moet dus nog informatie over contactpersoon aanvullen voordat ik aanvraag verstuur.

Als iemand nog tips heeft hoe daar mee ok te gaan. Zie mijn vraag twee posts terug dan hoor ik het graag :)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door roelb »

Die informatie is helemaal niet zo relevant. Gesoon een willekeurig hotel invullen. Je mag ook 'unknoen' invullen.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Ron Notenboom »

Wordt bij ESTA met Nationaal Identificatienummer het Burger Servicenummer bedoeld ? En is beantwoording van de vraag over Social Media daadwerkelijk van belang ?
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
chell
Amerika-ontdekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jul 2017, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door chell »

Ja, dat is inderdaad je BSN. De vragen over Social media heb ik niet ingevuld.
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door roelb »

Ook nog nooit ingevuld idd en al vele malen zonder enig probleem het land binnen gelaten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer