Het Centrale ESTA topic (deel III)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door babarage »

Inges schreef:
24 mei 2020, 17:45
Is er niemand op het forum die iemand "kent" (advocaat oid) die het kan vragen? Ik ben wel benieuwd namelijk wat het nou is. Het feit dat je in NL 5 jaar lang geen VOG meer krijgt is eigenlijk ook al veelzeggend....

Enigszins :offtopic: maar dat is niet persé waar. Bij aanvragen van een vog kijken ze naar eventuele aantekeningen en dan waarvoor de aantekening is. Vervolgens kijken ze of er een relatie is met waarvoor de Vog wordt aangevraagd. Makkelijk voorbeeld. Als je een vog aanvraagt om met kinderen te werken en je hebt een zedendelict gepleegd dan zul je die vog zeer waarschijnlijk niet krijgen. De Corona aantekening om het zo maar even te noemen zal toch voor heel weinig aangevraagde vogs een reden zijn om hem niet af te geven.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
sammajj1990
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jun 2020, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 1

Word mijn esta ingetrokken?

Bericht door sammajj1990 »

beste leden,

ik ben nieuw bij deze forum en ik heb een vraag die mij al best een tijd dwars zit.

hier bij het volgende;

ik heb mijn esta afgelopen zomervakantie aangevraagd die is vervolgens goedgekeurd. vervolgens ben ik in maart naar de verenigde staten gegaan om mijn vriendin op te zoeken dit verliep geheel vlekkenloos. nu wil ik na de corona pandemie nogmaals mijn vriendin in de US opzoeken. Nu word ik verdacht van een strafbaar feit namelijk heling. ik ben volkomen onschuldig en was er niet van op de hoogte dat het 2e hands product wat ik gekocht heb van diefstal afkomstig was. Hier heb ik binnenkort een zitting voor. Een veroordeling zorgt voor een strafblad. nu heb ik mijn esta al sinds vorige zomer aangevraagd en is hij nog minimaal 1,5 jaar geldig. word hij ALS ik veroordeeld word ingetrokken of blijft de esta geldig tot eind datum. als hij niet word ingetrokken is het dan mogelijk om alsnog te reizen of is dat te riskant.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door mtl »

De esta-goedkeuring wordt niet ingetrokken bij een veroordeling. Hoe moeten ze weten dat je veroordeeld bent? Of het riskant is om er mee te reizen ligt vooral aan jou.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5005
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door harryh »

@sammajj1990 Er worden geen gegevens uitgewisseld met de US (behoudens verdenking van terrorisme enz maar niet over zoiets). Dus je ESTA blijft gewoon geldig.
Verder gaat het dan over de beantwoording van vraag 2:
Bent u ooit gearresteerd of veroordeeld voor een misdrijf dat heeft geleid tot ernstige materiële schade of ernstig letsel aan een andere persoon of schade aan een overheidsinstelling?

en dan denk ik dat wat je beschrijft niet onder "ernstig" valt.
sammajj1990
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jun 2020, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door sammajj1990 »

Dat is dus inderdaad mijn vraag. ik neem zelf ook aan dat de esta niet ingetrokken word maar toch is er misschien iemand die iets soort gelijks heeft meegemaakt en hierover meer kan vertelllen?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door mtl »

Forumlid @Skydriver is hierin een ervaringsdeskundige. Maar hij/zij is al lang niet meer aktief op dit forum.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door ADE01 »

0 invloed op je ESTA en toekomstige ESTA, kun je gewoon op blijven reizen. Het maakt ze niks uit de je per ongeluk een gestolen 2e hands product gekocht hebt. En vooral niet aan de grens zelf gaan vertellen en jouw verhaal doen onder het mom "ik wil eerlijk zijn" want dan heb je direct een probleem. Ze doen niet aan inschattingen of jouw verhaal op waarde schatten (daar zijn visum procedures voor) en sturen je waarschijnlijk terug.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1572
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door d_vdploeg »

Mijn algemene tip bij het gesprekje met de officer: hou je antwoorden zo kort en bondig mogelijk, zoals anderen hier al aangeven, begin er zeker niet zelf over. Gewoon antwoord geven op de vraag en niet te veel uitweiden bij je antwoord. Het is aan de officer om door te vragen :wink:
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Erving
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mei 2018, 21:35

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Erving »

Nieuwsgierigheidsvraagje: moeten Amerikanen ook door zo'n soort procedure als ze naar ons toe willen komen?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door mtl »

Volgens mij moeten burgers van buiten EU sinds kort een soort esta aanvragen om de EU in te komen.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door hemmie »

Terug in Texas!
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1227
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door IngridUSA »

by the end of 2022
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1572
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door d_vdploeg »

Zijn er toevallig nog meer mensen die last hebben dat op de officiële ESTA Site de groepsaanvraag niet meer te raadplegen is?

Ik wilde afgelopen weekend eens checken of onze ESTA's nog op approved stonden, niet dat je er nu iets aan hebt, maar goed.. Ik wist mijn groeps ID niet meer en heb alle gegevens ingevuld om de groeps ID op te vragen, geeft het systeem aan dat er geen groep is verbonden aan deze contactinformatie.

Ik weet zeker dat ik de goede gegevens invul. Als ik zoek op individuele status voor zowel mijn vriendin als mijzelf komen de 2 losse ESTA's wel naar voren (en ook op approved maar dit terzijde). Maar de groeps ID kent ie dus niet.

Nou heb ik ook geen mailtje (meer) met de groepsID informatie. Misschien dat ik abuis ben en we het nooit gekregen hebben.. Wel heb ik 2 losse ESTA application numbers waarmee ik de individuele status kan opvragen. En dit werkt dus wel gewoon. Dit is naar hetzelfde emailadres gemaild als waar ik de groeps ID verwachtte. Ik heb ook 2 andere mailadressen geprobeerd. Zonder resultaat.

Ik heb ook maar één afschrijving van de credit card van 28 dollar wat dus zou betekenen dat de 2 ESTA's wel in één keer heb betaald.

Maakt zo'n groeps ID nog uit? Meen ergens ook hier op het forum gelezen te hebben dat dit alleen handig is om alle ESTA's bij elkaar te hebben maar dat het verder geen toegevoegde waarde heeft en dat elke ESTA eigenlijk los is. M.a.w. of je nu 2x los hebt of 1x groep maakt dus weinig uit.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door asv60 »

Ik was begonnen om onze Esta's aan te vragen. En daar heb ik wat vragen over.
Zag een mogelijkheid om je paspoort te uploaden. Als je zelf alle gegevens invult is dit niet verplicht toch?
Verderop kwam ik bij de Social media vragen. Er staat geen rood puntje bij dus niet verplicht dacht ik.
Er staat wel een hokje wat je aan kunt vinken met: I do not have an online presence.
Dit heb ik niet gedaan. Heb wel een fb account maar niet onder mijn eigen naam.
Maar zomaar verder gaan lukt dan niet. Er komt een pop up met rode letters : Answer to Social media is requested!
Hoe gaan jullie hier mee om?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door pumi1000 »

Ik heb het de vorige keer gewoon ingevuld.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door mtl »

Wordt er een andere vraag gesteld t.a.v. jouw social media als je het hokje niet aankruist?
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door asv60 »

Alleen dit dus: Answer to Social media is requested!
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door mtl »

Er wordt niet gevraagd om je social media adressen zodra je het vinkje niet aankruist?
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door asv60 »

Dat wordt dan wel verwacht lijkt me als er dit staat:Answer to Social media is requested!
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door mtl »

Waarschijnlijk kan je pas verder als je die adressen invult zodra je niks aankruist.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer