Het Centrale ESTA topic (deel III)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Gast »

Je vult bij social media adressen dan toch gewoon iets in…of heb je iets te verbergen?
Trom
Amerikakenner
Berichten: 888
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Trom »

Via google volgende gevonden
Should I Put Social Media on ESTA?

It is now mandatory to include social media details when completing the ESTA registration form.

All applicants for the US ESTA from eligible countries must now include the social media IDs of any of the following platforms that they have used over the past 5 years:
Facebook
LinkedIn
Twitter
Instagram

If the traveler has not used any social media accounts within the 5 years prior to completing the application, they may select the box marked “I do not have an online presence”.

Applicants are advised to answer truthfully, as their details will be screened by US Customs and Border Protection (CBP) staff and individuals who provide false information may be denied entry to the USA.

With regards to the social media requirement on US visa applications, an official from the Trump administration announced that international travelers who lie about social media on their visa application could face “serious immigration consequences”.

It is recommended that all applicants for a US visa or ESTA fill out their form accurately and double-check their answers before submitting the form to ensure that all details are correct.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Harry »

an official from the Trump administration
Die zijn er niet meer. :wink:
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Pete.Z »

Dus lief blijven over Amerika online…… :mrgreen:
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door asv60 »

Nou dan toch maar invullen.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Benieuwd
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2021, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Benieuwd »

Vanaf mijn 18e heb ik een Wajong uitkering gekregen. Geen werkgever dus. Vul ik dus gewoon 'nee' in op de Esta aanvraag bij de vragen over een werkgever? En geeft dit problemen met het verkrijgen van een Esta om naar USA te mogen?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door mtl »

Als je geen werkgever hebt dan vul je inderdaad nee in. En in principe zal dat geen problemen opleveren wat betreft esta goedkeuring
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door RuthdeLange »

Vandaag Esta aangevraagd. Wat ik me niet realiseerde is dat deze dus maar geldig is tot de datum dat het paspoort 'afloopt'.
Paspoort van mijn dochter is maar geldig tot april 2022. Dus blijkt ook haar Esta maar geldig tot die datum.
Logisch natuurlijk maar wel iets om rekening mee te houden als je er vanuit gaat dat hij 2 jaar geldig zou zijn.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door d_vdploeg »

Inderdaad goed om rekening mee te houden dat je esta 2 jaar geldig is tenzij je paspoort eerder verloopt of er iets veranderd aan je geslacht, de slotvragen over of je in Irak geweest bent, je nationaliteit veranderd ect
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
ad.de.boer
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 apr 2021, 20:34
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door ad.de.boer »

Op 25 juni j.l. hebben mijn vrouw en ik een ESTA aangevraagd voor onze reis naar Amerika, zodra de travelban is opgeheven. De ESTA werd binnen enkele minuten en zonder problemen afgegeven. Gisteren, 27 juni, (dezelfde dag dat onze eerder geboekte, maar gecancelde vlucht naar Amerika had moeten vertrekken) kregen we allebei een mail dat er een wijziging was in onze ESTA-status. Die hebben we gecheckt: Application expired, vergunning verlopen is de melding bij allebei. Bizar, want die moet twee jaar geldig zijn.

Wat moeten we hiermee? Hebben meer mensen die ervaring? Het lijkt op een computerfout, maar daar zijn we mooi klaar mee. Wat nu? Opnieuw aanvragen met de kans dat we de melding krijgen dat we als een ESTA hebben zoals ik bij anderen las? Of ....?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door mtl »

Helaas overkomt dat meer mensen dat een goedkeuring plotseling ingetrokken wordt.
ad.de.boer
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 apr 2021, 20:34
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door ad.de.boer »

Blijft de vraag waarom en wat nu? Waarom? Je moet nu verplicht je sociale media accounts opgeven. Ik zie dat ik bij Facebook gewoon mijn naam heb ingevuld en niet mijn Facebook ID waarvan ik niet wist wat het was en dat in mijn geval een getal van 15 cijfers blijkt te zijn. Kan dat de reden van intrekking zijn dat dat niet klopte? En graag advies van ervaringsdeskundigen: wat nu?
Trom
Amerikakenner
Berichten: 888
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Trom »

Hier geen ervaring mee. Wellicht zijn hier antwoorden te vinden of ingangen voor contact:
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door mtl »

Het vervelende is dat je nooit een reden krijgt over het hoe en waarom. Er zijn hier op het forum wel een aantal horror verhalen over reizigers die hetzelfde overkwam en zelfs op de luchthaven vlak voor vertrek. Zelf denk ik niet dat het verkeerd invullen van je username op facebook er iets mee te maken heeft.
ad.de.boer
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 apr 2021, 20:34
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door ad.de.boer »

In onze ESTA-status staat: Application expired. Dat klinkt als: verlopen, niet als ingetrokken. Dan zou er 'denied' staan. Of wordt 'expired' altijd gebruikt, als een 'approved' ESTA na kortere of langere tijd wordt ingetrokken?
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Elizabeth Henry »

Is het niet een oude Esta die verlopen is? Weet dat ik daar weleens mail van heb gehad, ik weet niet hoe het werkt als je inmiddels een nieuwe hebt. Verloopt de oude, en krijg je een compleet nieuwe, of 'verleng' je bij wijze van spreke de oude?

Heb je wel betaald?
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Pascal »

Dit verdient wat meer aandacht lijkt mij aangezien dit verplicht is geworden.
Dus als ik het goed begrijp is de in te vullen info op de ESTA site gewoon de cijfers zoals hieronder? In dit geval 9 cijfers.
https://www.facebook.com/profile.php?id=123456789

Iemand een idee hoe je deze info makkelijk verkrijgt voor Instagram?

PS ga er maar aanzitten bij het invullen van de ESTA. Vind ik toch niet zo voor de hand liggende info om in te geven en dan bedoel ik gewoon waar de juiste gegevens te vinden.
ad.de.boer
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 apr 2021, 20:34
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door ad.de.boer »

Het is geen oude ESTA, maar de op 25 juni aangevraagde en verstrekte (en dus betaalde) ESTA die dus nu op status 'expired' staat.
Facebook ID blijkt te vinden met behulp van www.lookup-id.com
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door d_vdploeg »

ad.de.boer schreef:
28 jun 2021, 12:04
Of wordt 'expired' altijd gebruikt, als een 'approved' ESTA na kortere of langere tijd wordt ingetrokken?
Als je ESTA is ingetrokken dan zou er naar mijn idee “Travel not authorized“ of “revoked”of iets dergelijks moeten staan. Expired is echt verlopen. Overigens staat dit geheel los van de travelban, zodra die is opgeheven kun je met een geldige ESTA weer reizen.

Is niet toevallig je paspoort verlopen of net een nieuw paspoort gekregen en per abuis de ESTA met je oude paspoort aangevraagd? Het lijkt mij niet dat het iets met je social media te maken heeft.

Zoals @mtl aangeeft. Je krijgt de reden nooit te horen. Ik zou het daarom gewoon nog een keer proberen. Kost je in het slechtste geval 28 dollar.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 28 jun 2021, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door d_vdploeg »

Elizabeth Henry schreef:
28 jun 2021, 12:08
of 'verleng' je bij wijze van spreke de oude?
Verlengen kan niet. Hij blijft max twee jaar geldig, tenzij je paspoort eerder verloopt. Als er een aantal zaken wijzigen zoals bijvoorbeeld je naam, geslacht of in de situatie van de bekende ja/nee vragen (en nog een paar welke ik niet uit het hoofd weet) moet je ook een nieuwe aanvragen.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer